آمورش کامل طریقه صحیح شستن داخل و بیرون ماشین

آمورش کامل طریقه صحیح شستن داخل و بیرون ماشین

شستن ماشین توسط خودتان ضمن صرفه جویی مالی، می تواند حس رضایت خوبی را هم برای شما بسازد. اگر می خواهید با روش صحیح، ماشین خود را بشویید و جزییات کار را فراموش نکنید، با ما در ادامه مطلب همراه باشید. امروز در انزل وب طریقه صحیح شستن ماشین برای داخل و بیرون آن را مرور و بررسی می کنیم.

آموزش تصویری روش تمیز کردن و شستن ماشین مشکی ، سفید و..

How to Clean and Wash Inside or Outside a Car

شاید شستن ماشین کار سخت و دشواری به نظر نرسد که همینطور هم هست. اما باید به مواردی توجه داشت تا به ماشین آسیب وارد نشود. همینطور شاید ندانیم از کدام قسمت شروع کنیم و یا شاید هم ندانیم برخی از نواحی را چگونه تمیز کنیم. در ادامه مطلب به بررسی این موارد در شستشوی ماشین پرداخته می شود.

آماده کردن ماشین برای انجام شست و شو

قبل از شروع شستن ماشین، باید به یک سری موارد توجه داشته باشید. برای شستن کامل و دقیق ماشین به چندین ساعت وقت و حوصله نیاز است. پس این کار را در زمانی انجام دهید که کار خاصی نداشته باشید و زمان کافی برای انجام را در نظر بگیرید. برای شستن ماشین بهتر است دور از نور مستقیم خورشید قرار بگیرید تا آب سریع بخار و خشک نشود. در ادامه به تفکیک روش شسشتشو را برای داخل و خارج از ماشین بررسی می کنیم.

همچنین اگر شیشه ماشین شما خط و خش دارد، پیشنهاد می کنیم مطلب روش های رفع خط و خش عمیق و سطحی شیشه ماشین را هم مطالعه نمایید.

آماده کردن خودرو و وسایل برای شستن بیرون ماشین

برای شستن بیرون ماشین پس از پارک در مکان مناسب و به دور از نور مستقیم خورشید، اطمینان حاصل کنید که پنجره ها همگی بالا هستند.

روش آماده کردن خودرو و وسایل برای شستن بیرون ماشین

سپس باید لوازم لازم را آماده کنید. برای شستن بیرون ماشین به لوازم زیر نیاز خواهید داشت:

  • سه عدد سطل برای آب (دو عدد برای شوینده و یک عدد برای تمیز کردن)
  • شلنگ با طول کافی
  • دستمال های میکروفایبر برای خشک کردن
  • اسفنج یا دستمال شستشو بزرگ
  • برس سفت دسته دار جدا برای لاستیک و رینگ
  • مواد شوینده ماشین که توصیه می شود شامپو های مخصوص را از فروشگاه ها خریداری کنید.

روش آماده کردن خودرو و وسایل برای شستن بیرون ماشین

یک سطل را با آب پر کنید سپس مایع شستشو ماشین را با خواندن نسبت صحیح روی آن به مقدار کافی به آب اضافه کنید. اگر ماشین شما بسیار کثیف است، بهتر یک ظرف دیگر را به همین شکل برای چرخ ها و.. جداگانه تهیه کنید.

روش آماده کردن خودرو و وسایل برای شستن بیرون ماشین

سطل دیگر را با آب خالی پر کنید. حتی اگر دو سطل شوینده درست کرده باشید، یک سطل برای تمیز کردن دستمال کافی است.

روش آماده کردن خودرو و وسایل برای شستن بیرون ماشین

آموزش صحیح شستن ماشین

برای شستن ماشین مشکی، سفید و.. ابتدا با شلنگ کل بیرون ماشین را خیس کنید و سعی کنید آلودگی های بزرگ و گرد و خاک را با آب از بین ببرید. سعی کنید از واتر جت هایی که فشار خیلی زیاد دارند استفاده نکنید که تاثیر بدی روی بدنه ماشین به جا نگذارند.

روش شستن صحیح بیرون ماشین

سپس ابتدا چرخ ها را بشویید. (علت این است که ممکن است آلودگی ها به سایر نقاط ماشین پاشیده شوند) این کار را می توانید در پایان هم انجام دهید. از آن جایی که چرخ ها(رینگ) معمولا کثیف ترین بخش ماشین هستند، ابتدا بهتر است آن ها را بشویید. برای تمیز کردن فضای بین رینگ و.. از برس سفت دسته دار و بلند (ترجیحا نازک) استفاده کنید یا اسپری های تمیز کننده رینگ بخرید. اگر ماشین قالپاق دارد، بهتر است آن را خارج کرده و جداگانه بشویید.

روش شستن صحیح بیرون ماشین

سپس بدنه ماشین را از بالا تا پایین با یک اسفنج یا دستمال تمیز بشویید. اسفنج را داخل سطل آب و کف برده و آن را روی ماشین بمالید و بکشید (از برس استفاده نکنید تا خط و خش روی ماشین نیفتد)

روش شستن صحیح بیرون ماشین

بدنه را به بخش های کوچک تقسیم کنید. اگر ماشین زیاد کثیف است، اجازه دهید تا شامپو کمی روی آلودگی ها بماند تا آن ها را حل کند.

روش شستن صحیح بیرون ماشین

اگر فضولات پرنده و.. روی ماشین وجود دارد که خشک شده است، بهتر است شستن ماشین بدون آب به صورت مستقیم را شروع کنید، ابتدا اسفنجی را خیس کرده و روی آن بگذارید بماند تا نرم شود. همچنین می توانید از اسپری های مخصوص هم استفاده کنید.

روش شستن صحیح بیرون ماشین

هر گاه احساس کردید دستمال کثیف شده است و یا خاک، خاکستر و.. را شستید، دستمال را داخل سطل آب تمیز بشویید. اگر دستمال تمیز نباشد آلودگی را به سایر نقاط منتقل می کنید و اگر آغشته ب خاک و شن شود، می تواند به رنگ خودروی شما آسیب بزند. این کار را به طور مرتب انجام دهید و در صورت کثیف شدن زیاد آب، آب سطل را عوض کنید.

روش شستن صحیح بیرون ماشین

پس از تمیز کردن هر قسمت، آن را با شلنگ آب آبکشی کرده و تمیز کنید تا مایع شوینده خشک نشود. هر قسمتی را که می شویید آب بگیرید و سپس به قست بعدی بروید. البته اگر هوا به نحوی است که مایع به سرعت خشک نمی شود، می توانید ماشین را بشویید و از آخر به صورت کلی آب بکشید. تمیز کردن داخل درب ها را هم فراموش نکنید.

روش شستن صحیح بیرون ماشین

همانطور که نقاط جدید را با آب تمیز می کنید، سایر نقاط را هم خیس نگهدارید و نگذارید قسمتی از ماشین خشک شود زیرا لکه هایی از آب روی ماشین به جا می ماند.

روش شستن صحیح بیرون ماشین

بخش های پایینی ماشین را در انتهاب بشویید و شاید نیاز باشد از دستمال جداگانه ای کمک بگیرید زیرا آلودگی در این نقاط زیاد است.

روش شستن صحیح بیرون ماشین

خود لاستیک ها را هم تمیز کنید. با یک برس سفت، خاک و.. را از روی لاستیک تمیز کنید. بهتر است مجدد دستی روی رینگ ها هم بکشید.

روش شستن صحیح بیرون ماشین

در نهایت سعی کنید مقداری آب به زیر ماشین هم بپاشید و آن قسمت را بشویید تا کثیفی ها و نمک جاده که باعث پوسیدگی می شود پاک شود.

روش شستن صحیح بیرون ماشین

همچنین اگر به سلامت فنی ماشین هم اهمیت می دهید، مطلب بررسی صدا های مهم ماشین که نباید آن ها نادیده گرفت را هم مطالعه نمایید.

خشک کردن و واکس زدن بیرون ماشین

پس از شستشو ماشین با دستمال های میکروفایبر جداگانه اقدام به خشک کردن بدنه ماشین کنید. همه جا را دستمال بکشید تا آب روی ماشین نماند. بهتر است از چند دستمال کمک بگیرید.

خشک کردن و واکس زدن بیرون ماشین

برای براق تر شدن، جلوگیری از آسیب نور خورشید و.. بهتر است بدنه را واکس بزنید. از فروشگاه ها یک واکس خوب بخرید و بدنه را در پایان واکس بزنید.

خشک کردن و واکس زدن بیرون ماشین

اگر خط و خشی وجود داشت می توانید با قلم خشگیر اقدام به رفع آن ها کنید.

خشک کردن و واکس زدن بیرون ماشین

در پایان می توانید شیشه ها را با شیشه پاک کن های آبگریز بشویید تا با ریختن آب روی شیشه لکه یجاد نشود.

خشک کردن و واکس زدن بیرون ماشین

برای آشنایی بیشتر با این مراحل، ویدیو زیر را که روش شستن ماشین را نشان می دهد تماشا کنید:


آموزش شستن داخل ماشین

در ادامه شستشو ماشین و پس از اتمام بدنه، داخل ماشین را هم تمییز کنید. از آنجایی که زمین خیس و کثیف است، برای جلوگیری از انتقال کثیفی زمین به داخل ماشین، بهتر است محل را عوض کنید و به جای خشک بروید و یا در کف پایی های کاغذ هایی قرار دهید تا داخل ماشین کثیف نشود.

تمیز کردن داخل خودرو در شستن ماشین

وسایل اضافی و زباله ها را بیرون بیاندازید. بطری های آب، زباله های ریخته شده در لا به لای ماشین و.. را خارج کنید.

تمیز کردن داخل خودرو در شستن ماشین

حال نوبت جاروبرقی است. اگر کف پایی دارید آن ها را خارج کرده و جدا تمیز کنید. داخل کف موکتی ماشین و هر جایی که گرد و خاک و.. وجود دارد را جارو بکشید تا تمیز شود.

تمیز کردن داخل خودرو در شستن ماشین

شیشه پاک کن را بردارید و به داخل شیشه ها اسپری کنید و با پارچه پنبه ای آن را تمیز کنید. شیشه باید خشک شود که می توانید از دستمال تمیز و خشک دیگری هم کمک بگیرید.

تمیز کردن داخل خودرو در شستن ماشین

قسمت های داخلی را با یک دستمال مرطوب یا اسپری های تمیز کننده داخل ماشین تمیز کنید. فرمان، داشبورد، رو دری و.. را اینگونه تمیز کنید. برای تمیز کردن داشبورد اگر از اسپری تمیز کننده داشبورد استفاده می کنید می توانید آن را مستقیما اسپری کنید اما اگر از تمیز کننده های همه کاره و قوی استفاده می کنید، بهتر است اسپری را روی ماشین نپاشید و آن را روی دستمال بریزید. پس از پایان می توانید با یک دستمال یا اسفنج آن را تمیز و خشک کنید. طلق کیلومتر و دکمه ها را هم تمیز کنید. ابتدا آن ها را دستمال مرطوب بشویید و سپس با یک دستمال تمیز خشک کنید تا لکه دار نشوند.

همچنین اگر ادوات برقی ماشین به خوبی کار نمی کند، مطالعه مطلب آموزش تست خرابی باتری ماشین با اهم متر و.. را فراموش نکنید.

تمیز کردن داخل خودرو در شستن ماشین

لای درز و ها و مناطقی که دستمال نمی رود را با گوش پاکن تمیز کنید. داخل داشبود، شیار دنده و.. را هم فراموش نکنید. مناطق آلوده تر را می توانید با مسواک کهنه هم تمیز کنید.

تمیز کردن داخل خودرو در شستن ماشین

برای شستن صندلی ماشین، اگر صندلی چرم دارید آن را با اسپری مخصوص تمیز کنید. برای صندلی پارچه ای می توانید از اسپری های فشرده یا فوم استفاده کنید که باید ۳۰ دقیقه روی صندلی بمانند تا آلودگی را جذب خود کنند.

تمیز کردن داخل خودرو در شستن ماشین

از اسپری تمیز کننده صندلی پارچه ای، می توانید برای شستن سقف داخل ماشین هم استفاده کنید. اکنون کار به اتمام رسید. بگذارید ماشین کمی هوا بخورد. می توانید از اسپری های خوشبو کننده، واکس داشبورد و.. هم استفاده کنید. همچنین برای این که بیشتر با روند انجام کار آشنا شوید، می توانید ویدیوی زیر که چگونگی تمیز کردن داخل ماشین را نشان می دهد را ببینید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز روش شستن ماشین را برای داخل و بیرون آن آموزش دادیم. شستن ماشین کار سخت و دشواری نیست و با چند بار انجام، روش کار را یاد گرفته و در ذهن خواهید داشت. نظر شما راجب این روش چیست و آیا راه بهتری را می شناسید؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در این زمینه را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نحوه تمیز کردن و از بین بردن چربی شیشه ماشین
آموزش نحوه تمیز کردن و از بین بردن چربی شیشه ماشین
آموزش تصویری تميز كردن ماشين ريش تراش
آموزش تصویری تمیز کردن ماشین ریش تراش

نظرات