بهترین نرم افزار پی دی اف خوان برای کامپیوتر

بررسی برترین ها: ۱۵ نرم افزار پی دی اف خوان برای کامپیوتر

سن فرمت PDF به بیش از ۲۵ سال می رسد. اما این گذر سال ها از محبوبیت آن نکاسته است و هنوز هم از انواع اسناد متنی اصلی در اینترنت و.. هستند. با توجه به محبوبیت این فرمت، صد ها برنامه برای خواندن آن ها در کامپیوتر ها هم ساخته شده است که برخی رایگان و برخی دیگر پولی هستند. امروز در انزل وب بهترین نرم افزار های پی دی اف خوان رایگان برای کامپیوتر های ویندوز و مک را معرفی می کنیم.

دانلود بهترین برنامه پی دی اف خوان (PDF Reader) برای کامپیوتر

Best Free PDF Readers For PC

اگر شما بخواهید یک کتاب یا فایل متنی از اینترنت دانلود کنید و یا حتی از دوستان خود بگیرید، به احتمال زیاد فرمت آن پی دی اف است. در این شرایط شما برای خواندن و مشاهده آن در کامپیوتر خود باید یک برنامه پی دی اف خوان داشته باشید. در ادامه مطلب بهترین نرم افزار های پی دی اف خوان رایگان ویندوز ۱۰ ، ۸ ، ۷ و مک را به شما معرفی می کنیم. علاوه بر نرم افزار های موجود، می توانید از مروگر ها هم برای خواندن پی دی اف کمک بگیرید که در قسمت انتهایی مطلب روش انجام آن را هم مرور می کنیم.

دانلود بهترین PDF Reader برای کامپیوتر ویندوز و مک ، Foxit Reader

دانلود بهترین PDF Reader برای کامپیوتر ویندوز و مک Foxit Reader

برنامه Foxit Reader از جمله PDF Readers های خوب است که به جز مشاهده PDF می توانید با آن فایل های جدید را در ابر بسازید، به اشتراک بگذارید و استفاده کنید. می توانید از اسکن ورد، پاورپوینت و اکسل را به همراه چند فایل PDF دیگر یک فایل ترکیبی پی دی اف بسازید. علاوه بر ویژگی های خوب برای ساخت پی دی اف در فوکسیت ریدر، ویژگی های امنیتی مناسبی هم برا خواندن و ویرایش فایل های پی دی اف در این برنامه گنجانده شده اند.

برنامه پی دی اف خوان Adobe Acrobat Reader DC برای ویندوز و مک

برنامه پی دی اف خوان Adobe Acrobat Reader DC برای ویندوز و مک

اگر بخواهیم مشهور ترین پی دی اف ریدر کامپیوتر را معرفی کنیم، آن برنامه Adobe Acrobat Reader DC است. این برنامه در کنار PDF reader رایگان Adobe می توانند از سیستم های ذخیره سازی ابری مانند Box, Dropbox و Microsoft OneDrive پشتیبانی کنند. این برنامه امکان مشاهده و کامنت دادن و ویرایش هایی را روی پی دی اف ها دارد. امکان خواندن متن هم در این برنامه (Acrobat Reader DC) وجود دارد.

اگر فایل شما پسورد دارد، پیشنهاد می کنیم مطلب ۵ روش حذف و شکستن قفل PDF را هم مطالعه نمایید.

دانلود برنامه PDF برای کامپیوتر ویندوز ۱۰ Javelin PDF Reader

دانلود برنامه PDF برای کامپیوتر ویندوز 10 Javelin PDF Reader

برنامه Javelin PDF Reader یک ابزار ساده است که به شما اجازه می دهد تا فایل های استاندارد و رمزگزاری شده مشاهده و چاپ کنید. امکان علامت گذاری و حاشیه نویسی هم وجود دارد. این برنامه امکان ویرایش را ندارد ولی با توجه به حجم ۲ مگابایتی آن می تواند برای افرادی که دنبال برنامه ای سریع با رابط کاربری ساده برای خواندن پی ای اف هستند، مناسب باشد.

خواندن فایل پی دی اف در Google Drive

خواندن فایل پی دی اف در Google Drive

در Google Drive شما می توانید بیشتر فرمت های اسنادی دیگر را به پی دی اف تبدیل کرده و فایل معمولی خود را بخوانید. این سیستم آنلاین است و برای مشاهده فایل، باید ابتدا ان را به گوگل درایو آپلود کنید.

برنامه Nitro Reader برای خواندن پی دی اف در ویندوز

برنامه Nitro Reader برای خواندن پی دی اف در ویندوز

برنامه Nitro Reader برای کاربران ویندوز، یک تعادل مناسب بین قابلیت استفاده و ویژگی های پیشرفته را فراهم کرده است. این برنامه رابط کاربری صریحی دارد. با این برنامه می توانید سایر فایل های خود را هم با کشیدن آن ها در برنامه، اقدام به تبدیل آن ها به پی دی اف هم بکنید.

پی دی اف خوان قوی PDF-XChange Editor برای ویندوز

پی دی اف خوان PDF-XChange Editor برای ویندوز

برنامه PDF-XChange Editor هم یکی از پی دی اف خوان های قوی است که علاوه بر مشاهده PDF می توانید یادداشت اضافه کنید، متن را هایلایت کنید و سایر ویرایش ها را انجام دهید. یکی از جالبترین ابزار های این برنامه قابلیت Optical Character Recognition است. با این سیستم می توانید اسناد چاپ شده را اسکن کنید و برنانه آن را به یک متن قابل جستجو تبدیل می کند.

MuPDF نرم افزار خواندن پی دی اف در ویندوز

خواندن پی دی اف در ویندوز با MuPDF

ابزار MuPDF هم یک پی دی اف خوان استاندارد است. ویژگی های معمول در سایر برنامه ها در این ابزار هم وجود دارد و شما می توانید در کامپیوتر هایی که حافظه کمی دارند، به راحتی از این برنامه استفاده کنید.

دانلود نرم افزار PDF برای کامپیوتر با حجم کم SumatraPDF

دانلود نرم افزار PDF برای کامپیوتر با حجم کم SumatraPDF

برنامه SumatraPDF قابلیت نمایش سند به حالت های مختلف مانند تمام صفحه، کتاب و.. است. این برنامه هم برای فایل هایی که نیاز به خواندن دارند مناسب است.

برای ویرایش فایل های پی دی اف هم مطالعه مطلب چگونه متن و عکس فایل های PDF را ویرایش کنیم، مفید و کاربردی خواهد بود.

برنامه پی دی اف خوان Skim برای مک

برنامه پی دی اف خوان Skim برای مک

برنامه Skim برای دانش آموزان و دانشجویان طراحی شد که از سیستم عامل مک استفاده می کردند. به مرور زمان ویژگی های بیشتری به این برنامه افزوده شده است و اکنون هم می توانید از آن استفاده کنید.

پی دی اف خوان Soda PDF برای مک

پی دی اف خوان Soda PDF برای مک

اگر فایل های بصری را بیشتر می بینید، می توانید از Soda PDF استفاده کنید. این برنامه قابلیت نمایش به حالت سه بعدی هم دارد. این برنامه قایلت های مختلفی هم ارائه می دهد که برای استفاده مناسب می باشد.

دانلود نرم افزار پی دی اف خوان کامپیوتر Haihaisoft Reader

پی دی اف خوان Haihaisoft Reader

برنامه Haihaisoft هم پی دی اف ریدر کم حجم و سریع بوده و با وجود حجم کم، ویژگی های مختلفی را مانند زوم، چرخش صفحه و.. را دارد. این برنامه از ۴۰ زبان هم پشتیبانی می کند و امنیت نسبتا خوبی دارد.

دانلود نرم افزار پی دی اف برای کامپیوتر STDU Viewer

دانلود برنامه STDU Viewer

اگر از نسخه های قدیمی تر ویندوز استفاده می کنید و احتیاج به مرور چندین سند با نرم افزار پی دی اف ویندوز ۷ دارید، برنامه STDU Viewer می تواند با حجمی کم، نیاز های شما را برآورده کند.

همینطور مطالعه مطلب ۸ روش کاهش حجم فایل PDF آنلاین ، در ویندوز و مک بدون افت کیفیت را هم فراموش نکنید.


آموزش خواندن پی دی اف با مرورگر

اکثر مروگر های یک پی دی اف خوان داخلی هم دارند. در ادامه روش استفاده از این قابلیت در مرورگر های مختلف را بررسی می کنیم. اگر از مرورگری استفاده می کنید که این ویژگی را ندارد، بهتر است یکی از مرورگر های زیر را به جای آن نصب کنید.

باز کردن پی دی اف در Microsoft Edge

در ویندوز ۱۰، به صورت پیش فرض این مرورگر مسئول باز کردن پی دی اف است. در غیر اینصورت می توانید روی فایل کلیک راست کرده و با زدن Open with و انتخاب این مرورگر از لیست برنامه ها، آن را با این مروگر باز کنید. در این فایل ها نواری در بالای صفحه باز می شود که امکانات مختلفی را فراهم می کند.

باز کردن پی دی اف در Microsoft Edge

همچنین می توانید سند را به اشتراک بگذارید یا آن را به لیست علاقه مندی های اضافه کنید. قابلیت Web Notes این مروگر برای پی دی اف فعال نیست.

باز کردن پی دی اف در Microsoft Edge

اگر می خواهید به صورت پیش فرض برای همیشه از این مرورگر جهت خواندن پی دی اف استفاده کنید. به تنظیمات ویندوز رفته و وارد بخش Apps>Default apps شوید. سپس روی Choose default apps by کلیک کنید و برای فرمت PDF این مرورگر را انتخاب کنید.

باز کردن پی دی اف در کروم

با روش مشابه مرورگر قبلی هم می توانید پی دی اف را در گوگل کروم هم باز کنید. در این مرورگر ابزار هایی برای مدیریت بهتر فایل قرار داده شده است.

باز کردن پی دی اف در کروم

برای غیر فعال کردن این ویژگی می توانید به ادرس chrome://settings/content در مرورگر بروید.

اجرای پی دی اف در موزیلا

اجرای پی دی اف در موزیلا

موزیلا فایرفاکس جامع ترین بسته را برای مشاهده پی دی اف در مرورگر ارائه می دهد و روش استفاده از آن مشابه سایر مرورگر ها است. علاوه بر ویژگی های استاندارد، آپشن های بیشتری در این مرورگر وجود دارند تا به شکل بهتری آن را مطالعه کنید.

اجرای پی دی اف در موزیلا

برای مدیریت کردن پی دی اف خوان این مروگر، می توانید به قسمت Menu > Options > Applications بروید و بعد از آن با انتخاب PDF اکشن مورد نظر را انتخاب کنید.

اجرای پی دی اف در موزیلا

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز پی دی اف خوان های مختلفی را به شما معرفی کردیم که برخی از آن ها داخل مروگر ها کار می کردند و برخی دیگر با حجمی کم تر قابل دانلود هستند. شما تصمیم به استفاده از کدام برنامه را گرفتید؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه PDF Readers را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

9 ابزار قوی و سریع ویرایشگر PDF آنلاین (فارسی و انگلیسی)
۹ ابزار قوی و سریع ویرایشگر PDF آنلاین (فارسی و انگلیسی)
آموزش پرینت گرفتن PDF (در همه دستگاه ها)
آموزش پرینت گرفتن PDF (در همه دستگاه ها)
آموزش کامل تنظیمات پرینت PDF : چاپ فایل قفل شده ، چند فایل و..
آموزش کامل تنظیمات پرینت PDF : چاپ فایل قفل شده ، چند فایل و..
آموزش 5 روش قرار دادن فایل پی دی اف PDF در اکسل
آموزش ۵ روش قرار دادن فایل پی دی اف PDF در اکسل

نظرات