رفع ارور Your Clock Is Behind / Ahead کروم کامپیوتر و گوشی

۵ روش رفع ارور Your Clock Is Behind / Ahead کروم کامپیوتر و گوشی

در زمان وب گردی آن هم با مروگر کروم، ممکن است ارور Your Clock Is Behind یا Your Clock Is Ahead را مشاهده کنید که نشانگر اشتباه بودن ساعت کامپیوتر یا گوشی شما است اما گاهی ممکن است مشکلات بیشتری وجود داشته باشند. اگر این ارور برای شما هم رخ داده است، ادامه مطلب را دنبال کنید. امروز در انزل وب روش رفع ارور Your Clock Is Behind / Ahead گوگل کروم کامپیوتر و گوشی را بررسی می کنیم.

حل مشکل پیغام خطای Your Clock Is Ahead / Behind کروم اندروید ، ویندوز ، مک و..

How To Fix Your Clock Is Behind / Ahead Error In Chrome?

این خطا معمولا در زمان مشاهده وبسایت های SSL نشان داده می شود و همانطور که از عنوانش پیداست، نشان دهنده نادرست بودن ساعت کامپیوتر می باشد. اما گاهی با تنظیم ساعت هم مشکل رفع نمی شود. در این موارد باید چه کاری انجام دهیم؟ ابتدا علت وجود این مشکل را مرور می کنیم و سپس به طور کلی برای رفع این خطا، مراحل زیر را انجام دهید.

علت نشان دادن ارور Your Clock Is Behind / Ahead گوگل کروم

قبل از رفع این مشکل بهتر است بدانیم اصلا ارور Your Clock Is Behind چیست؟ تمامی مروگر ها لیست گواهینامه درگاه های SSL یا certificate list of various SSL’s را دارند. SSL یا (secure socket layer) گواهینامه ای است که ارتباط بین کاربر و سایت را با رمز گذاری و.. امن می کند و تضمین می کند که داده ها در مرورگر رمز گذاری شده بمانند. در این سایت ها از HTTPS به جای HTTP استفاده می شود و یک آیکن قفل سبز هم کنار آدرس نشان داده می شود.

علت نشان دادن ارور Your Clock Is Behind / Ahead گوگل کروم

این گواهینامه که نشان دهنده امن بودن وبسایت است، معمولا برای دوره زمانی خاصی صادر می شود. اگر تاریخ و ساعت شما در گوشی یا کامپیوتر درست نباشد و با اطلاعات موجود مطابقت نداشته باشد، مروگر نمی تواند امنیت اتصال را تایید کند و این ارور را به جای سایت نشان می دهد. به طور کلی هر عدم انطباقی در گواهینامه ها با دستگاه شما، باعث ایحاد خطا می شود.

علت نشان دادن ارور Your Clock Is Behind / Ahead گوگل کروم

همچنین اگر با ارور Kill Pages و Page Unresponsive در کروم هم مواجه شدید، مطلب ۱۱ روش حل مشکل ارور Kill Pages و Page Unresponsive گوگل کروم را مطالعه نمایید.

رفع پیغام خطای Your Clock Is Behind / Ahead کروم در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

برای رفع خطا پیغام Your Clock Is Ahead، در اولین قدم ساعت و تاریخ ویندوز یا گوشی خود را تنظیم کنید. در ویندوز روی تاریخ و زمان در نوار وظیفه کلیک کنید. سپس Date and time settings را انتخاب کنید و اگر ویندوز ۱۰ دارید، گزینه تنظیم زمان اتوماتیک یا Set time automatically را روش و On کنید. (در آپدیت های جدیدتر ویندوز ۱۰ مقداری جای این گزینه عوض شده است و برای دسترسی به تنظیمات روی ساعت راست کلیک کرده و گزینه Adjust data/time را انتخاب کنید)

 

روش رفع ارور Your Clock Is Behind / Ahead کروم در ویندوز

در سایر نسخه های قدیمی تر ویندوز، بعد از کلیک روی تنظیمات ساعت، در پنجره جدید باز شده به تب Internet Time بروید. اکنون باید Change settings را بزنید و سپس Synchronize with an Internet time server را فعال کنید. از بین لیست سرور ها هم باید time.windows.com را انتخاب کرده و روی update now و سپس OK کلیک کنید.

روش رفع ارور Your Clock Is Behind / Ahead کروم در ویندوز

پس از اعمال این تغییرات، کروم را ببندید و مجدد آن را باز کنید و مشکل شما باید حل شده باشد.

روش رفع ارور Your Clock Is Behind / Ahead کروم در اندروید

در اندروید هم باید ابتدا روش مشابه ای را برای حل مشکل پیغام Your Clock Is Ahead یا Your Clock Is Behind کروم دنبال کنید. به تنظیمات گوشی رفته و Date and Time را انتخاب کنید. (در اندروید ۷ ممکن است این گزینه در قسمت General Management باشد که به طور کلی بسته به اندروید شما دارد و باید تنظیمات ساعت و تاریخ را پیدا کنید.)

روش رفع ارور Your Clock Is Behind / Ahead کروم در اندروید

حال Automatic date and time را فعال کنید و اجازه دهید گوشی به طور خودکار ساعت و تاریخ را با اینترنت تنظیم کند.

روش رفع ارور Your Clock Is Behind / Ahead کروم در اندروید

برای رفع ارور ۵۰۰ کروم هم پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش رفع ارور ۵۰۰ سایت در مرورگر کروم و.. را مطالعه نمایید.

رفع خطای Your Clock Is Ahead در گوگل کروم بعد تغییر ساعت

مشکل ارور Your Clock Is Ahead باید پس از بروز کردن ساعت برطرف شود. اما اگر این اتفاق رخ نداد، باید تنظیمات کروم را ریست کنید. برای این کار کروم را باز کرده و روی دکمه منو در سمت راست و بالای صفحه (آیکن سه نقطه) کلیک کنید. سپس Settings را انتخاب کنید و در تنظیمات به دنبال Show advanced settings باشید. اکنون روی دکمه Reset Settings کلیک کرده و در باکسی که باز می شود، Reset را انتخاب کنید.

عدم رفع ارور Your Clock Is Behind / Ahead بعد تغییر ساعت

حذف آنتی ویروس برای پیغام خطای Your Clock Is Ahead / Behind کروم ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

اگر از آنتی ویروس استفاده می کنید، ممکن است نیاز به نصب مجدد آن برای رفع مشکل ارور گوگل کروم Your Clock Is Behind یا مشکل اخطار Your Clock Is Ahead، داشته باشید. به Control Panel بروید و Uninstall a Program را انتخاب کنید. (حالت نمایش باید Category باشد) سپس آنتی ویروس خود را انتخاب کنید و روی دکمه Change کلیک کنید.

حذف آنتی ویروس برای رفع مشکل Your Clock Is Behind / Ahead در مرورگر

دستورالعمل ها را دنبال کنید و Remove را بزنید.

حذف آنتی ویروس برای رفع مشکل Your Clock Is Behind / Ahead در مرورگر

در لیست نشان داده شده می توانید گزینه Only used for trial/Testing را برای دلیل حذف انتخاب کنید.

حذف آنتی ویروس برای رفع مشکل Your Clock Is Behind / Ahead در مرورگر

روی Remove کلیک کنید.

حذف آنتی ویروس برای رفع مشکل Your Clock Is Behind / Ahead در مرورگر

قبل از ریستارت کردن کامپیوتر مطمئن شوید که ساعت و تاریخ شما درست باشد و در اینصورت با زدن Yes اجازه دهید سیستم ریستارت شود.

حذف آنتی ویروس برای رفع مشکل Your Clock Is Behind / Ahead در مرورگر

مجدد سایت را چک کنید. در پایان مجدد آنتی ویروس خود را نصب کنید.

همچنین اگر هنگام وارد شدن به یک وب سایت با پیغام خطای This site can’t be reached در کروم کامپیوتر و اندروید مواجه شدید، مطالعه مطلب ۱۰ روش رفع ارور This site can’t be reached در مرورگر کروم کامپیوتر و گوشی را فراموش نکنید.

ویدیوی روش رفع مشکل اخطار Your Clock Is Behind / Ahead سایت در کروم

برای آشنایی بیشتر با مراحل رفع مشکل می توانید ویدیوی زیر را مشاهده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز روش های رفع ارور Your Clock Is Behind / Ahead را بررسی کردیم. شما با انجام کدام روش مشکل خود را حل کردید؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه کلاک ارور را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش افزودن و نصب افزونه در مایکروسافت اج (Microsoft Edge)
آموزش افزودن و نصب افزونه در مایکروسافت اج (Microsoft Edge)
فعال سازی جاوا اسکریپت در مرورگر کروم ، فایرفاکس و کامپیوتر و گوشی اندروید و..
آموزش فعال سازی جاوا اسکریپت مرورگر کروم ، فایرفاکس و.. کامپیوتر ، گوشی اندروید و آیفون
نصب افزونه های گوگل کروم روی مرورگر مایکروسافت اج
آموزش استفاده و نصب افزونه های گوگل کروم در مرورگر مایکروسافت اج
رفع ارور Server not Found فایرفاکس
۹ روش رفع ارور Server not found مرورگر فایرفاکس

نظرات