رفع مشکل برنامه تروکالر (Truecaller) : عدم اتصال ، کار نکردن و..

۵ روش رفع مشکل برنامه تروکالر (Truecaller) : عدم اتصال ، کار نکردن و..

برنامه تروکالر (Truecaller) از جمله بهترین برنامه های شماره گیرنده یا کالر (Caller) با قابلیت بلاک کردن اسپم ها می باشد. با وجود کاربران فراوان و استفاده بین المللی از این برنامه، گاهی ممکن است مشکلات مختلفی مانند نصب نشدن ، عدم اتصال برنامه ، کار نکردن و.. برای شما پیش آید. امروز در انزل وب روش رفع مشکل های برنامه تروکالر را بررسی می کنیم تا بتوانید از این برنامه بدون مشکل خاصی استفاده کنید.

حل مشکل نصب ، کار نکردن و عدم اتصال برنامه تروکالر در اندروید و آیفون

How to Fix Truecaller App Problems?

اگر شما قصد استفاده از این نرم افزار را گرفته باشید، شاید حتی در نصب و اتصال به آن دچار مشکل شوید. خصوصا کاربران ایرانی در دریافت کد تایید مشکل خواهند داشت. پس از نصب هم ممکن است ارور های مختلفی رخ دهد یا قسمتی های از برنامه کار نکند. در ادامه مطلب از مشکلات نصب و اتصال تا استفاده از برنامه و بلاک کردن اسپم را مرور خواهیم کرد.

مشکل نصب و دریافت کد تایید تروکالر

برای استفاده کامل از این برنامه پس از نصب باید شماره شما تایید شود که ممکن است مشکلاتی در این زمینه برای شما پیش آید. برای حل مشکل تروکالر در ایران اگر الان برنامه را نصب کرده اید، قبل از هر کاری احتیاج به نصب مجدد برنامه خواهید داشت. ابتدا باید Data و Cache برنامه را پاک کنید. پس از انجام این کار، برنامه را از گوشی خود حذف کرده و مجدد Truecaller را نصب کنید. این بار قبل از وارد شدن به برنامه، باید به یک تغییر دهنده آیپی متصل شوید و سپس وارد برنامه شوید.

مشکل نصب و دریافت کد تایید تروکالر

توجه داشته باشید که برای استفاده از این برنامه در آپدیت های جدید، حتما باید سیم کارت شما روی گوشی متصل باشد و نمی توانید شماره دیگری را برای استفاده در برنامه انتخاب کنید.

همچنین برای بلاک کردن انواع اسپم در اندروید، می توانید مطلب معرفی روش آنتی اسپم شدن اندروید را مطالعه نمایید.

سوسو زدن یا چشمک زدن تروکالر پس از اجرای آن

مشکل چشمک زدن تروکال عموما به دلیل مسائل مربوط به مجوز های مورد نیاز است. برای رفع خطای تروکالر وارد تنظیمات گوشی شده و به قسمت Security یا امنیتی بروید. سپس Truecaller را از لیست برنامه های نصب شده انتحاب کنید و روی آن تاچ کنید. سپس گزینه Write and delete call history را بزنید. تنظیمات را بسته و برنامه را باز کنید و باید به طور معمول باز شود.

همینطور اگر می خواهید صاحب خط تماس گرفته را بشناسید، پیشنهاد می کنیم مطلب پیدا کردن و فهمیدن صاحب خط ایرانسل ، همراه اول ، رایتل و شماره تلفن ثابت را هم مطالعه نمایید.

عدم امکان شناسایی یا بلاک کردن شماره اسپم در تروکالر اندروید

همانطور که می دانید Truecaller امکان آنالیز تماس ها و بلاک کردن شماره های اسپم را هم دارد. برای حل مشکل کار نکردن تروکالر باید بدانید که شماره هایی که مسدود می شوند باید درجه ۱۰۰۰ یا بیشتر را داشته باشند و شماره های جدید که فعلا درجه یا امتیاز کمی دارند فعلا مسدود نمی شوند. با این حال شما می توانید شماره های اسپم را به پشتیبانی (support) برنامه اطلاع دهید. همچنین فعال کردن گزینه Block Spammers را در تنظیمات برنامه هم فراموش نکنید.

عدم امکان شناسایی یا بلاک کردن شماره اسپم در تروکالر اندروید

عدم امکان شناسایی یا بلاک کردن شماره اسپم در تروکالر آیفون

شما از دو یلیست شماره محافظت می شوید که هر دو محدود به شناسایی اسپم های برتر هستند و اسپم های تازه که نمره های زیادی نگرفته اند را فعلن شامل نمی شوند.

عدم امکان شناسایی یا بلاک کردن شماره اسپم در تروکالر آیفون

برای فعال کردن Top spammers در تروکالر روی عکس پروفایل در سمت چپ برنامه ضربه بزنید و روی Settings تاچ کنید سپس Top spammers را انتخاب کرده و آن را روشن کنید. با این کار یک مخاطب به نام SPAM در گوشی شما ایجاد می شود و هنگامی که شماره اسپمی با شما تماس بگیرد صفحه قرمز می شود. برای بلک کردن آن ها باید به لیست مخاطبان یا Phonebook خود بروید. سپس وارد قسمت SPAM > Edit  شده و Block this caller را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که با این کار در آیفون دیگر متوجه زنگ زدن یا پیامک دادن این شماره ها نمی شوید که قابلیت خود iOS است.

عدم امکان شناسایی یا بلاک کردن شماره اسپم در تروکالر آیفون

برای فعال کردن CallKit هم به تنظیمات تلفن بروید و Phone را انتخاب کنید. حال باید روی Call Blocking & Identification تپ کنید و Truecaller را فعال کنید. در این روش تماس ها بلاک نمی شوند و فقط به شما اعلام می شود که تماس اسپم است و می توانید ان را رد کنید یا پاسخ دهید.

همچنین مطالعه مطلب پیگیری موقعیت و پیدا کردن مشخصات مزاحم تلفنی،هکر تلگرام،واتس اپ،فیس بوک و .. هم می تواند برای شما کاربردی و جالب باشد.

رفع مشکل عدم نمایش Live Caller ID در تروکالر

اگر Live Caller ID برای شما کار نمی کند، باید برخی از تنظیمات را چک کنید. توجه داشته باشید که این ویژگی جهت اجرا و همینطور برای رفع مشکل وصل نشدن تروکالر، به حداقل اتصال داده ۳G سیم کارت یا WiFi خوب نیاز دارید. پس از آن به تنظیمات گوشی رفته و در قسمت Applications یا برنامه ها روی Truecaller تپ کنید و مطمئن شوید که Show notifications آن فعال باشد.

رفع مشکل عدم نمایش Live Caller ID در تروکالر

همچنین در تنظیمات گوشی عبارت draw را سرچ کنید و آن را برای این برنامه روشن یا فعال کنید. (در برخی از گوشی ها ممکن است این ویژگی به نام Apps that can appear on top وجود داشته باشد.)

رفع مشکل عدم نمایش Live Caller ID در تروکالر

در صورت عدم رفع مشکل، می توانید تنظیمات زیر را هم بررسی کنید:

  • کاربران OS 6.0 این تنظیمات را چک کنند: phone settings > Sound & Notification > App notification یا Notification access > find Truecaller and enable
  • Security > Auto start > را فعال کنید Truecaller
  • Security > Permissions > Permissions > Truecaller > Display pop-up window > Accept
  • Notifications > Manage Notifications > Truecaller > Show Floating Notifications
  • Power management > Background app management > Enable Truecaller
  • Notification Manager > Dropzone > Truecaller – Enable

در پایان اگر به دنبال شماره گیر های دیگری هم بودید، مطالعه مطلب ۱۰ مورد از بهترین و زیباترین برنامه های جایگزین شماره گیر اندروید را فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز مشکلات شایع در نصب و استفاده از برنامه تروکالر را بررسی کردیم. آیا به راحتی مشکل خود را حل کردید؟ اگر روش های دیگری به عنوان پاسخ سوال چرا تروکالر کار نمیکند می شناسید و یا مشکل رایج دیگری را رفع کرده اید، می توانید آن را به همراه سایر نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه رفع مشکل تروکالر را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

پیگیری موقعیت و پيدا كردن مشخصات مزاحم تلفنی،هکر تلگرام،واتس اپ،فیس بوک و ..
پیگیری موقعیت و پیدا کردن مشخصات مزاحم تلفنی، هکر تلگرام، واتس اپ، فیس بوک و ..

نظرات

  • Nora says:

    سلام چیکارکنم که موقعیت مکانیم از طریق این برنامه به نمایش در نیاید؟ راهنمایی کنید لطفا

  • آریا says:

    چرا بعد از این که صدا ضبط شد تموم شد میخوای صدا گوش بدی صدا پخش نمیشه

    • م says:

      سلام،پس چرا توضیحی رو که در مورد اجرا نشدن برنامه truecallerداشتید می‌دادید بعد از گفتن اینکه قبل از اجرای برنامه باید تغییر ای پی بدید دیگه ادامه ندادید ضمن اینکه تعییر ای پی خودش توضیح داره و البته هر کسی هم به نوعی به اینترنت وصل میشه یکی با وای فای یکی با اینترنت سیم کارت سیم کارتیها با قطع و وصل شبکه ای پی رو تعییر میده ولی هیچ اتفاقی در اجرای برنامه truecaller رخ نمیده مگر اینکه منطور تغییر ای پی دیگری باشه که طور دیگری تغییر میکنه برنامه تعییر ای پی هم که نصب میکنیم اصلا نمیدونیم چطوری اجرا میشه لطفا توضیحاتتون رو کامل کنید ممنون

  • امیرحسین says:

    سلام . چرا بعد از ضبط مکالمه و هنگام پخش خطای “با رسانه نمیتوان بازی کرد” نشون داده میشه و فایل ضبط شده پخش نمیشه؟

  • ساناز says:

    با سلام نسخه جدید نصب کردم. اما مرتب ارور ارسال صورتحساب مقدور نمی‌باشد حتی با توجه به بروز رسانی حساب گوگل مشاهده میشه و نمیشه به پرمیوم ارتقا داد.

  • sadegh says:

    سلام برنامه خوبیه ولی چند روزه با ارسال پیام به دیگران مشکل دارم پیام ارسال میکنم حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول میکشه به دست گیرنده برسه لطفا راهنماییم کنید

  • Hossein says:

    سلام
    برنامه تروکالر رونصب کردم ولی ارتقا به عضویت پرمیوم نمیشه؟
    لطفآ راهنماییم کنید چطور برنامه ارتقاداده میشه

  • عباس says:

    سلام برنامه من خوب کار میکرد الان دوسه روزه پیام میده اتصال برقرارنشددوباره تلاش کنید(۴۰۳) با این کد داخل پرانتز را میدهد چکار باید کنم

  • مریم says:

    چجوری میتونم که پیاماروی روی صفحه نمایش نده

  • افسون says:

    سلام وقتتون بخیر
    اصلا نمی تونم برنامه تروکالرو نصب کنم همش خطا میگیره که دوباره امتحان کنین
    لطفا راهنمایی کنید

  • azade says:

    سلام . من اسن برنامه رو گوشیم نصب بود . ولی گوشیم رو ک فرمت کردم الان هر کاری میکنم دیگه نصب نمیشه . چکار کنم لطفا راهنمایی کنید

    • مجید حسینی says:

      دوستانی که در ایران هستن متوجه باشن تروکالر در ایران تحریمه وشما وقتی میخواهید برنامه رونصب وفعال کنید باید حتنا از یه فیلتر شکن سریع استفاده کنید وبعد از نصب وفعال شدن وارد تنظیمات بشید وتنظیمات مورد نظر رو انجام بدین گاهی وقتا بعضی شماره ها تماس میگیرین وشما نمیشناسید کی هستن وتروکالر هم شناسایی نمیکنه در اینجا فقط کافیه فیلتر شکن روشن کنید ووارد تروکالر شوید اگر طرف در واتس وایبر وفیس بوک عضو باشه تروکالر سریعا نام اون برای شما نمایش میده وخیلی راحت میتونید شماره های ناخواسته وپیامک ها رو مسدود کنید یا تو لیست اسپم قرار بدین وبهتراست تروکالر از گوگل پلی نصب کنید درسته کمی تبیلغ داره ولی درست کار میکنه اگر سوالی داشتین به ایمیل من ایمیل بزنید ممنون

    • شاهد صالحی says:

      اصلا کار نمیکنه نسخه های جدیدش فقط باید نسخه قدیمی رو احتمالا نصب کنی ک من قبلا داشتم عالی ترین بود و همه امکانات فعال بود

  • دیناری says:

    سلام من یک بار که نصب میکنم مینویسه تا ۲۴ساعت دیگه، مشکلش چیه

  • حسین حمیدی says:

    استاد بزرگ
    بروز رسانی کنم برنامه پاک نمیشود؟
    دسترسی به تروکالر خیلی مشل است
    چند وقت است با گوگل پلیر هم پیدا شدنی نیست
    لطفا راهنمایی بفرمایید

  • حسین حمیدی says:

    سلام
    مشکلات برنامه تروکالر را خیلی قشنگ توضیح دادید
    منتها کاش اسم گزینه هایی که باید به وسیله ان وارد سیستم میشدیم را فارس مینوشتید
    منظورم گزینه های خارجی است
    شرمنده من زبان بلد نیستم
    تشکر فراوان از شم

  • حمید says:

    باسلام
    متاسفانه مشکل اصلی ما چیز دیگه ای
    کلا ایران به دلیل منع حریم شخصی این برنامه رو فیلترش کرده
    البته یه ورژن دست کاری شدش بود که تاامروز کارمیکرد و اونم از امروز دیگه کار نمیکنه .
    الانم ورژن ۱۹.۹ رو نصبش کردم که فقط با فیلترشکن کار میکنه .
    ورژن هایی که فروشگاه های اینترنتی میزاره نهایتش تا ۱۰وخرده ایه
    وای تاورژن ۱۹ وجود داره
    دوستانی که روبیکا استفاده میکنند وارد این کانال بشن که ورژنای بالا رو گذاشته
    ….

  • بهزاد says:

    بعد از نصب نسخه جدید دیگه نتونستم کانکت بشم. unable to connect server please try later میده . روش شما رو هم نکته به نکته انجام دادم باز همون خطا رو داد . ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  • اکرامی says:

    سلام و عرض ادب
    این تروکالر یکی از بهترین برنامه ها بود ولی حدود ۱ ساله بزرگترین مشکل این برنامه اینه که از طرف سازنده ان ای پی ایران فیلتر شده و بعد از اکتیور کردن و غیر فعال شدن ضد هیتلر این برنامه از کار می افته
    و اگر دوستان راه یا روشی برای دورزدن این بدلن خواهشن به اشتراک بزارند