خرید هاست و دامین بر اساس معیارهای سئو سایت

خرید هاست و دامین بر اساس معیارهای سئو سایت [رپورتاژ آگهی]

بسیاری از سایت ها به گوگل نیاز دارند یا به عبارت بهتر معدود سایت هایی هستند که به ورودی حاصل از نتایج جستجوی گوگل نیاز نداشته و یا این موضوع برای آنها اهمیتی ندارد. به مجموعه اقداماتی که در جهت ارتقا رتبه کلمات کلیدی سایت در نتایج جستجوی گوگل و حتی سایر موتورهای جستجوگر نظیر بینگ و یاهو انجام می شود سئو می گویند. داشتن هاست و دامنه خوب و ایده آل یکی از موارد اساسی برای تامین بودن زیرساخت برای سئو سایت می باشد. بر همین اساس در این مطلب شما را راهنمایی خواهیم کرد تا خرید هاست و دامین را بر اساس معیارهای سئو سایت انجام داده و زیرساخت مناسب را برای سئو مهیا نمایید.

تشریح تاثیر هاست و دامنه بر سئو سایت

برای راه اندازی سایت در ابتدا به هاست ، دامنه ، گواهی امنیتی SSL و سیستم مدیریت محتوا نیاز داریم. هاست و دامنه جزو ملزومات بوده و بدون آنها امکان راه اندازی سایت که برای عموم در دسترس باشد امکان پذیر نیست. گواهی امنیتی و سیستم مدیریت محتوا جزو موارد تکمیلی بوده اما باید توجه داشت که وجود آنها در بسیاری از مواقع اجتناب ناپذیر است. هاست به عنوان فضای سایت و دامنه به عنوان آدرس اینترنتی آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. هاست به عنوان زیرساخت و میزبان محتوای وب سایت می بایست کیفیت لازم را داشته باشد. در ادامه ویژگی های هاست باکیفیت را مطرح خواهیم کرد.

ویژگی های هاست باکیفیت

هاست بصورت کلی می بایست دارای آپتایم ، سرعت ، امنیت و سازگاری بالا باشد. شرکت ارائه دهنده هاست نیز می بایست پشتیبانی مناسبی از سرویس مورد ارائه خود داشته باشند. با تامین بودن موارد ذکر شده می توان گفت همه چیز روی کاغذ درست است اما مورد مهم دیگری که باید به آن توجه داشت منابع و موقعیت هاست می باشد. در ادامه به همه موارد مهم اشاره خواهیم کرد.

آپتایم چیست؟ آپتایتم به معنی زمان در دسترس بودن است. در واقع میزان در دسترس بودن هاست در یک واحد زمانی مشخص بصورت درصدی. معمولا آپتایم بصورت درصدی و ماهانه ذکر می شود. برای مثال آپتایم ۹۹.۹ درصدی ماهانه به این معنی است که هاست در مدت یکماه در حدود یک ساعت در دسترس نبوده است. با توجه به میزبان رقابت و اهمیت در دسترس بودن سایت، آپتایم ایده آل ۱۰۰ درصد می باشد اما به دلیل اینکه این موضوع در برخی مواقع قابل دستیابی نیست حداقل آپتایم مورد قبول ۹۹.۹ درصد است و کمتر از آن به هیچ عنوان قابل قبول نیست. برای مثال آپتایم ۹۹ درصد میزان حدود ۸ ساعت قطعی در بازه یکماهه است که در حال حاضر به هیچ عنوان ایده آل نیست. همچنین می بایست توجه داشته باشید که آپتایم سایت برای گوگل مهم است، ممکن است هاست در دسترس باشد اما سایت بدلیل مشکلات ساختاری یا خطا در دسترس نباشد. به همین جهت توصیه می کنیم از لحاظ فنی وبسایت را در شرایط ایده آل حفظ و نگهداری نمایید تا از این لحاظ آسیبی به سایت از نظر سئو لطمه ای وارد نشود.

تاثیر سرعت دسترسی به سایت در سئو

تاثیر سرعت دسترسی به سایت در سئو

سرعت دسترسی به سایت که تا حد زیادی به سرعت دسترسی هاست وابسته است تاثیر بسیار زیادی و مستقیمی در سئو دارد. در شرایط یکسان، سرعت بالای سایت در مقایسه با سایت های دیگر موجب می شود کاربران و بازدیدکنندگان رغبت بیشتری برای استفاده از سایت شما داشته باشند. این موضوع نیز تاثیر مستقیمی روی بانس ریت خواهد شد که موجب کاهش نرخ فرار از سایت می شود. این عامل نیز به گوگل اثبات می کند که کاربران زمان بیشتری در این سایت می مانند که موجب ارزش دادن گوگل به سایت می شود. سرعت دسترسی سایت در حالت کلی به عوامل زیر بستگی دارد:

  • قدرت سخت افزاری و نرم افزاری و همچنین نحوه پیکربندی سرور میزبان
  • زیرساخت شبکه سرور (آپلینک شبکه و میزان پهنای باند در لحظه)
  • موقعیت سرور میزبان و فاصله جغرافیایی بازدیدکنندگان با آن
  • میزان منابع سخت افزاری و نرم افزاری اختصاصی هاست برای استفاده سایت
  • بهینه بودن سایت به لحاظ ساختاری و عدم وجود مشکلاتی نظیر مصرف بالا

امنیت: امنیت یکی از موارد مهم و اساسی می باشد. با انجام دو مورد زیر می توان تا حد بالایی موجب تامین امنیت شد:

  • نصب و استفاده از گواهی امنیتی SSL بر روی سایت
  • تامین امنیت سایت و هاست مانند تنظیم سطح دسترسی ها، ورود دو مرحله ای و …

سازگاری هاست: یکی از موارد مهم به منظور افزایش کارایی و همچنین جلوگیری از بروز مشکلات فنی توجه به اصل سازگاری است. پیشنهاد می کنیم برای اینکار، قبل از خرید هاست ملزومات سیستم مدیریت محتوای مورد استفاده خود را مطالعه نموده و آن اطلاعات را در هنگام سفارش هاست در نظر بگیرید. برای اطمینان خاطر از این موضوع می توانید قبل از اقدام به ثبت سفارش در مورد سازگاری هاست با سیستم مدیریت محتوای مورد نظر شما از شرکت هاستینگ این موارد را جویا شوید. با اینکار تا حدودی از نحوه پشتیبانی هاستینگ مورد نظر نیز مطلع خواهید شد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

پشتیبانی شرکت هاستینگ: شرکت هاستینگ می بایست بصورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته حتی ایام تعطیل از سرویس ها پشتیبانی کرده و پاسخگوی مشتریان خود باشد. در واقع پشتیبانی ۲۴ ساعته و بموقع بخشی از وظایف اجتناب ناپذیر شرکتهای هاستینگ است. این موضوع بسیار مهم است زیرا در بهترین شرکت های هاستینگ نیز زمانی به پشتیبانی نیاز خواهید داشت.

منابع اختصاصی هاست: هر هاست مقداری منابع اختصاصی سخت افزاری و نرم افزاری در اختیار دارد. بسته به میزان نیاز باید منابع هاست برای سایت کافی باشد تا مشکلی ایجاد نشود. توجه به این نکته نیز ضروری است که با افزایش منابع، هزینه ها نیز افزایش خواهد داشت. معمولا نیاز به منابع بیشتر در هنگام افزایش بازدید و اختلالات حاصل از مشکلات فنی یا حملات به سایت است که باید توجه داشت اگر نیاز به منابع، توجیه فنی دارد اینکار را کرد در غیر اینصورت می بایست مشکلات فنی و امنیتی سایت را رفع نمود تا موجب تحمیل بار به منابع اختصاصی هاست نشود.

موقعیت سرور میزبان: زمانی که آدرس یک سایت در مرورگر وارد می کنیم این درخواست مسیری را از کامپیوتر ما تا هاست طی کرده و پاسخ از همین مسیر برای ما ارسال می شود. قاعدتا در شرایط یکسان، هر قدر این مسیر کوتاه تر باشد سرعت بالاتری را خواهیم داشت. به همین دلیل توصیه می کنیم اگر بیشتر بازدیدکنندگان سایت شما از داخل کشور هستند از هاست ایران استفاده نمایید. اینکار موجب بالا رفتن سرعت دسترسی سایت شده و تاثیر مثبتی در سئو سایت خواهد داشت.

دامنه چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد

دامنه چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد

همانطور که گفته شد دامنه، آدرس اینترنتی یک وب سایت است. با وارد کردن آدرس یک سایت در مرورگر می توانیم به محتوای آن سایت دسترسی داشته باشیم. یک دامنه باید شرایطی داشته باشد که بصورت غیرمستقیم در سئو تاثیرگذار خواهد بود. پیشنهاد می کنیم در هنگام ثبت دامنه به موارد زیر توجه نمایید:

  • نام دامنه تا حد امکان کوتاه بوده و نوشتن آن راحت باشد.
  • پیشنهاد می شود از بکار بردن – (خط فاصله) در نام دامنه خودداری نمایید.
  • از ثبت کردن دامنه با برندهای دیگر خودداری نمایید.
  • از ثبت کردن دامنه با اصطلاح فنی یا مانند آن خودداری نمایید.
  • نام دامنه ای برای سایت خود انتخاب نمایید که بتوانید آنرا در آینده برند کنید.

اگر به موارد فوق توجه نکنید بازدیدکنندگان نام سایت شما را به سختی حفظ خواهند کرد و ممکن است بخشی از کاربران خود را بواسطه همین موضوع از دست بدهید. همین مشکل موجب آسیب دیدن سایت به لحاظ سئو خواهد شد.

گواهی امنیتی SSL چیست

گواهی امنیتی SSL چیست

گواهی امنیتی SSL درخواست های حاوی اطلاعات از مرورگر تا هاست و بالعکس را رمزنگاری کرده و اینکار سبب می شود تا در صورت دستیابی هکر به این اطلاعات، امکان تشخیص و خواندن آن مقدور نباشد. این عامل تاثیر بسیاری در امنیت بخصوص امنیت اطلاعات کاربران سایت دارد. گوگل نیز در همین راستا داشتن گواهی امنیتی SSL را برای سایت ها به عنوان عاملی موثر در سئو مطرح کرده است. پیشنهاد می کنیم قبل از نصب سیستم مدیریت محتوا اقدام به نصب و فعالسازی گواهی امنیتی SSL نمایید. اینکار موجب می شود تا در ادامه نیاز به اقداماتی نظیر پیکربندی مجدد و ریدایرکت صفحات سایت به https نباشد.

سیستم مدیریت محتوا چیست

سیستم مدیریت محتوا یا CMS نرم افزای است تحت وب که می توان بواسطه آن سایتی را راه اندازی کرد. برای مثال وردپرس، جوملا، دروپال و … از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا هستند. پیشنهاد ما به شما وردپرس است. زیرا وردپرس از لحاظ کارایی و سئو در مقایسه با سیستم های مدیریت محتوای دیگر از سطح بالاتری برخوردار است.

راهنمای خرید هاست و دامین مناسب

پیشنهاد می کنیم دامنه و هاست را با هم سفارش دهید. اینکار موجب می شود که ست شدن آنها بصورت خودکار انجام شود و نیازی به اقدامات دیگر نظیر تغییر DNS نباشد. البته اگر به انجام اینکارها تسلط دارید می توانید بصورت مجزا نیز انجام دهید. همچنین پیشنهاد می شود تمامی موارد مطرح شده فوق را در هنگام خرید هاست بکار بگیرید. در مورد تمامی موارد از شرکت هاستینگ که قصد ثبت سفارش در آن دارید سوال کنید تا با اطمینان خاطر اینکار را انجام دهید. در واقع وظیفه شرکت های هاستینگ است که به سوالات مرتبط با سرویس مورد ارائه خود به شما پاسخ دهند. اگر چنین نبود بهتر است شرکت های دیگر را برای خرید هاست و دامین انتخاب نمایید. در واقع با طرح سوالات علاوه بر پاسخ آنها به نحوی میزان پشتیبانی آنها را نیز محک زده اید.

نکات مهم قبل از خرید هاست

نکاتی که می بایست قبل از خرید هاست به آن توجه داشته باشید به شرح زیر است:

  • اطمینان از تضمین پایداری حداقل ۹۹.۹ درصد
  • اطمینان از تامین بودن سرعت دسترسی بالا
  • اطمینان از امنیت بالای هاست ، سرور و پرتال حاوی اطلاعات
  • اطمینان از سازگاری کامل با سیستم مدیریت محتوای مورد استفاده
  • اطمینان از پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته حتی ایام تعطیل
  • فراهم بودن امکان عودت وجه بدون قید و شرط حداقل ۷ روزه
  • خرید هاست از شرکت های هاستینگ معتبر

نکات مهم قبل از ثبت دامنه

نکاتی که می بایست قبل از ثبت دامنه به آن توجه داشته باشید به شرح زیر است:

  • اطمینان از ثبت دامنه با مالکیت قطعی و اطلاعات شما
  • اطمینان از ثبت دامنه در رجیسترار معتبر
  • اطمینان از ثبت دامنه در رجیستراری که در حال حاضر مشکلی با تحریم ها ندارد.
  • اطمینان از اینکه امکان انتقال و تمدید دامنه در هر زمان برای شما وجود دارد.

نتیجه گیری و جمع بندی موضوع

همانطور که گفته شد هاست و دامنه به عنوان زیرساخت یک سایت مطرح هستند. همچنین طبق اطلاعاتی که مطرح شد تامین مناسب آنها جزو موارد اجتناب ناپذیر بوده و بصورت مستقیم و غیرمستقیم در سئو تاثیر دارند. حتما قبل از خرید هاست و دامین اطلاعات کافی را در خصوص آنها کسب نموده و پس از آن اقدام به ثبت سفارش نمایید. در واقع هر قدر ابتدای راه حساسیت و بررسی بیشتری داشته باشید در ادامه خیال راحتتری خواهید داشت. گرچه همیشه موارد و مسائل فنی وجود داشته و اجتناب ناپذیر هستند. با توجه به اهمیت موضوع اگر چنانچه سوال، ابهام و نظری در خصوص خرید هاست و دامین بر اساس معیارهای سئو سایت دارید آن را در بخش نظرات مطرح نمایید. بدون شک نظرات شما موجب افزایش سطح کیفی این مطلب خواهد شد.

همچنین پیشنهاد می شود مطالب چگونه سایت بسازیم و چگونه هاست بخریم را نیز مطالعه نمایید.

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات