سرویس های آنلاین استعلام و جستجو اطلاعات دارو های در دسترس و کمیاب

۵ سرویس آنلاین استعلام و جستجو اطلاعات دارو موجود و کمیاب

هنگامی که دکتر دارو برای ما یا آشنایان ما تجویز می کند، تمایل داریم تا بیشتر با آن آشنا شویم. آشنا شدن با کارایی دارو، عوارض و نحوه مصرف آن می تواند در رفع بیماری بسیار به ما کمک کند. البته قابل ذکر است که برخی از دارو ها هم کمیاب هستند و نمی توان به راحتی آن ها را پیدا کرد. برای هر دوی این حالت ها، امروز در انزل وب سرویس های آنلاین استعلام و جستجو اطلاعات دارو های در دسترس و کمیاب داروخانه ها را معرفی و بررسی خواهیم کرد.

سامانه جستجو اطلاعات دارویی و داروی داروخانه به صورت آنلاین

Best Online Medicine & Drugs Information Sites

اسامی دارو ها به نظر عجیب هستند و شاید به درستی هم نتوانیم آن ها را تلفظ کنیم. اما به وسیله سرویس های آنلاینی که در این زمینه فعالیت می کنند، با وارد کردن نام دارو می توانید اطلاعات آن را ببینید و دارو های کمیاب در ایران را هم پیدا کنید. برای آشنایی با بهترین سرویس های فعال در زمینه جستجو و شناخت دارو ، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

قبل از معرفی سرویس های استعلام دارو، توجه داشته باشید که ابزار های معرفی شده جهت دریافت اطلاعات پزشکی می باشد و از این سرویس ها جهت تجویز دارو و تعیین و یا تغییر دوز استفاده نکنید و این کار را فقط به پزشک بسپارید. تیم انزل وب مسئولیتی در این موضوع نخواهد داشت.

جستجو اطلاعات و عوارض دارو در سامانه اطلاعات دارویی ایران

جستجو دارو در سامانه اطلاعات دارویی ایران

سامانه اطلاعات دارویی کشور به راحتی در زمینه اطلاعات دارو به شما کمک خواهد کرد. برای پیدا کردن اطلاعات داروی مورد نظر، کافیست تا نام آن را در این سایت تایپ کنید و دکمه جستجو را بزنید. این سرویس دارو های مشابه با کلمات شما را پیدا می کند و به شما نشان می دهد. با انتخاب هر دارو، مشخصات و عوارض آن را خواهید دید.

جستجو دارو در سامانه اطلاعات دارویی ایران

همچنین اگر از لحاظ روحی احساس خوبی ندارید، پیشنهاد می کنیم مطلب معرفی بهترین سایت های تست افسردگی آنلاین فارسی و انگلیسی را هم مطالعه نمایید.

پیدا کردن دارو های کمیاب در سامانه یکپارچه اطلاع رسانی دارو و سموم

پیدا کردن دارو های کمیاب در سامانه یکپارچه اطلاع رسانی دارو و سموم

بیماری خود نگرانی های بسیاری برای خانواده ها می سازد و نیاز به دارو کمیاب که به راحتی در داروخانه ها یافت نمی شوند، این نگرانی را دو چندان می کند. اما شما می توانید با استفاده از سامانه اطلاعات دارویی وزارت بهداشت بر این مشکل غلبه کنید. در این سرویس که به سامانه ۱۴۹۰ هم معروف است، می تواند با تماس به شماره تلفن سامانه ۱۴۹۰ و کد ۱ از کارشناسان بخواهید داروخانه های حاوی این محصول پزشکی را معرفی کنند. روش دیگر جستجو دارو در داروخانه ها و استفاده از این سرویس، ارسال پیام کوتاه یا اس ام اس است.

پیدا کردن دارو های کمیاب در سامانه یکپارچه اطلاع رسانی دارو و سموم

برای این روش ابتدا به سایت سامانه اطلاع رسانی دارو بروید و اطلاعات مورد نظر را در فیلد های مشخص شده وارد کنید تا قالب پیامکی مناسب برای شما نشان داده شود. (قالب پیامکی مورد نیاز مانند عبارت Bijar*4*PIROXICAM*10*CAP می باشد) سپس این پیام را به شماره ۲۰۱۴۹ بفرستید. البته اگر در این سامانه ثبت نام کنید و شماره موبایل خود را وارد کنید، پس از تکمیل اطلاعات در همین سایت، نتایج شما مستقیما جستجو شده و به شماره تلفن وارد شده ارسال می شود.

موتور جستجو اطلاعات دارو به صورت آنلاین، سرویس دارویاب

موتور جستجو اطلاعات دارو به صورت آنلاین، سرویس دارویاب

همانطور که اشاره کردیم، سرویس های مختلفی در زمینه جستجوی دارویی فعال هستند که یکی دیگر از آن ها که کارکرد خوبی دارد و در نقش گوگل دارو ها به زبان فارسی فعالیت دارد، سایت Darooyab است. در سایت دارویاب کافیست تا نام (یا قسمتی از نام) انگلیسی یا فارسی دارو را تایپ کرده و جستجو را بزنید. پس از این کار نتیجه های به دست آمده نشان داده می شود. در بین گزینه های مختلف، می توانید داروی خود را انتخاب کرده و روی آن کلیک کنید.

موتور جستجو اطلاعات دارو به صورت آنلاین، سرویس دارویاب

اطلاعات دارویی بیشتر مانند موارد مصرف، مکانیسم اثر، فهمیدن عوارض دارو ، تداخل مصرف، هشدار های مصرف و سایر اطلاعات در اختیار شما قرار داده می شود. این سایت آنلاین، برنامه هم برای نصب در گوشی های همراه دارد.

موتور جستجو اطلاعات دارو به صورت آنلاین، سرویس دارویاب

برای افزایش سطح سلامتی خود مطالعه مطلب معرفی ۱۲ تا از بهترین برنامه پیاده روی ، دویدن و ورزش اندروید می تواند کاربردی و مفید باشد.

تلفن برای دریافت اطلاعات دارویی

اگر به هر دلیلی بخواهید به صورت تلفنی جستجو و شناخت دارو خود را انجام دهید، می توانید با شماره ۴۱۶۵۱ تماس بگیرید که مربوط به سامانه خط تلفن ویژه اطلاعات دارویی سازمان تدارکات پزشکی جمعت هلال احمر می باشد. در این سامانه تلفنی می توانید اطلاعات دارویی برای مراجعان به داروهانه های مرکزی و فوق تخصصی (تک نسخه ای) هلال احمر را به دست آورید. پس از تماس با این سامانه شما می توانید از ۹ سرویس که شمل اطلاعات دارویی، داروخانه مرکزی، داروخانه فوق تخصصی (تک‌نسخه‌ای) و.. می شود، گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید. قابل به ذکر است که این سرویس همیشه فعال نیست و ساعات کاری آن به شکل زیر می باشد:

  • اطلاعات دارویی از ساعت ۸ صبح الی ۲۱
  • داروخانه مرکزی هلال احمر از ساعت ۸ صبح الی ۲۱
  • داروخانه فوق تخصصی (تک نسخه ای) از ساعت ۸ صبح الی ۱۹
  • داروخانه تهرانپارس از ساعت ۸ صبح الی ۱۹
  • داروخانه جزیره کیش از ساعت ۸ صبح الی ۱۴ و ۱۷ الی ۲۲

سامانه جستجو دارو آنلاین Drugs.com

سامانه جستجو دارو آنلاین drugs.com

سامانه های جستجوی دارویی معرفی شده محدود به ایران نمی باشند بلکه می توانید از سایت هایی که در خارج از ایران هم فعالیت می کنند، استفاده کنید. یکی از بهترین سرویس های جستجو دارو خارجی، سایت Drugs.com می باشد. در این سایت می توانید نام دارو را تایپ کرده و یا حتی آن را با دسته بندی های مختلف یا حروف الفبا و.. پیدا کنید.
پس از سرچ، اطلاعات مورد نیاز پزشکی و دارویی در آن زمینه به شما داده می شود. اما زبان این سایت انگلیسی است و اگر در خواندن متون انگلیسی مشکل دارید، نگران نباشید زیرا می توانید با مطالعه مطلب معرفی بهترین مترجم آنلاین انگلیسی به فارسی و یا مطالعه مطلب چگونه گزینه ترجمه Google translate را به مرورگر‌ کروم ، فایرفاکس و.. اضافه کنیم؟ که قبلا در انزل وب آموزش داده شده اند، اقدام به ترجمه راحت و سریع این متون کنید.

در پایان اگر به مطالب تخصصی پزشکی هم علاقه مند هستید، مطالعه مطلب ۱۵ تا از بهترین برنامه های تخصصی پزشکی فارسی و انگلیسی اندروید را هم فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز بهترین سرویس های جستجو مشخصات قرص و.. و همینطور روش پیدا کردن دارو های کمیاب را آموزش دادیم. ضمن آرزوی سلامتی برای شما، از چه سرویسی برای سرچ دارو استفاده کردید و آیا در پیدا کردن داروهای کمیاب موفق بودید؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه خواص دارو و.. را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

پیدا کردن کدپستی از روی آدرس و نقشه در چند قدم ساده (پیدا کردن کدپستی فراموش شده)
پیدا کردن کدپستی از روی آدرس و نقشه در چند قدم ساده (پیدا کردن کدپستی فراموش شده)
راهنما با جزئیات برای استعلام وضعیت سند خودرو
راهنما با جزئیات برای استعلام وضعیت سند خودرو
4 ترفند استعلام شماره سیم کارت های به نام شما در ایرانسل
۴ ترفند استعلام شماره سیم کارت های به نام شما در ایرانسل
آموزش 5 روش استعلام تعداد سیم کارت ایرانسل ، همراه اول ، رایتل و..
آموزش ۵ روش استعلام تعداد سیم کارت ایرانسل ، همراه اول ، رایتل و..

نظرات

  • مهرنازبهاری says:

    قرص پیزوتیفن روچجوری تهیه کنم؟

  • امير says:

    دوستان ویال البومین کجا داره

  • ایمان says:

    دوستان قرص Tofersen ازشرکت بیوژن وارد ایران شده؟؟ داروی جدید ای ال اس هست.
    کسی میدونه کجا میشه پیداش کرد؟

  • خلیل البوغبیش says:

    درخواست قرص جیدنیو۳۶۰میلی گرم هستم موجودی دارواطلاع دهید باتشکر

  • Ayda says:

    دوستان کسی کتوکلین می‌دونه کجا پیدا می‌شه تو تهران؟؟

  • شادی says:

    شماره ۲۰۱۴۹ کار نمیکنه

  • ظاهری says:

    سایت بسیار خوبی می باشد و برای گرفتن جواب خیلی از سوالاتم در سرچ گوگل به این سایت هدایت می شوم و مطالب هم با دقت فراوان نگاشته میشود،خیلی وقت بود که میخواستم تشکری از شما داشته باشم که الان موقعیتش فراهم شد.بسیار سپاسگزارم از مجموعه انزل وب.

    • A min says:

      واقعا همینطوره،یکجا همه رو آماده میکنه تحویل خوانندگان میده.ممنون و تشکر فراوان از تمام بروبچ انزل وب.