بهترین روش های گرفتن عکس و اشاره با اشاره دست دراندروید و آیفون اپل

بهترین روش های گرفتن عکس و سلفی با اشاره دست در اندروید و آیفون اپل

در سالیان اخیر دوربین ها و امکاناتی که ارائه می دهند نقش انکارناپذیری در توسعه انواع تلفن های همراه داشته اند. به طوری که بسیاری از تولیدکنندگان موبایل برای توسعه قابلیت های دوربین گوشی به عقد قرارداد با کمپانی های بزرگ متخصص در این زمینه می پردازند. استفاده از این دوربین ها آنقدر با استقبال روبرو شد که حتی موجب فراگیر شدن نوعی از عکاسی تحت عنوان سلفی شده اند. دوربین های گوشی دارای امکانات بسیاری برای راحتی کاربران در استفاده از آن ها هستند. یکی از این امکانات، گرفتن عکس سلفی با اشاره دست (Palm Gesture) است که در این مطلب انزل وب می خواهیم به آموزش آن بپردازیم.

عکس و سلفی گرفتن با حرکت دست برای اندروید و آیفون

 How to Use Gestures for Taking Selfies and Picture on Android and iPhone

پیش از این در انزل وب به آموزش ۷ روش جالب و کاربردی برای گرفتن سلفی بدون مونوپاد و نیز معرفی ۸ تا از قویترین برنامه دوربین حرفه ای گوشی و تبلت اندروید پرداخته شده است. اما در این مطلب قصد داریم یکی دیگر از امکانات جالب دیگر در رابطه با دوربین های گوشی های همراه را آموزش دهیم. عکس گرفتن با نشان دادن دست قابلیت جالبی است که در این مطلب به معرفی برنامه های ارائه دهنده آن در اندروید و آیفون خواهیم پرداخت.

آموزش گرفتن سلفی با حرکت دست در سامسونگ

سامسونگ یکی از اولین شرکت هایی بود که در زمینه عکس گرفتن با حرکت دست اقدام به ارائه خدمت کرد. در برخی از گوشی های این کمپانی، این قابلیت به طور پیش فرض در نرم افزار دوربین گنجانده شده است که می توانید آن را از طریق زیر فعال کنید:

۱- وارد دوربین شده و گزینه Settings را لمس کنید تا وارد تنظیمات آن شوید.

۲- گزینه Shooting methods را انتخاب کنید.

دانلود برنامه عکس گرفتن با حرکت دست

۳- قابلیت Show palm را فعال کنید.

گرفتن عکس سلفی با اشاره دست

۴- از این پس با استفاده از دوربین سلفی می توانید به گرفتن عکس با دست بپردازید.

سلفی با حرکت دست در سامسونگ

دانلود برنامه عکس گرفتن با حرکت دست Snapi برای همه گوشی های اندروید

در این بخش به معرفی برنامه ای جهت عکس گرفتن با حرکت دست برای اندروید می پردازیم. شاید اپلیکیشن Snapi معروف ترین برنامه اندرویدی در این زمینه باشد که در ادامه شیوه کار با آن را توضیح داده ایم:

عکس گرفتن با نشان دادن دست

اپلیکیشن Snapi را دانلود کرده و نصب نمایید. این اپلیکیشن کاملا رایگان است. با باز شدن اپلیکیشن اولین چیزی که باید انجام دهید باز کردن Settings برای اعمال تنظیمات مد نظرتان است. در اینجا می توانید تایمر، اخطارهای صوتی و شاتر لمسی را تنظیم کنید. برای مثال تایمر را می توانید از ۲ تا ۵ ثانیه و همچنین ۱۰ ثانیه تنظیم کنید.

برنامه عکس گرفتن با کف دست

حالا یک دست خود را بالا آورید. آیکون کف دست را در بالای صفحه می بینید. حالا با مشت کردن دست خود منتظر شوید که آیکون دست مشت کرده روی صفحه ظاهر شود. اگر این آیکون ها به موقع ظاهر شدند یعنی اپلیکیشن حرکات شما را به درستی تشخیص می دهد. برای گرفتن عکس دست خود را مشت کرده و ژست مورد نظر خود را بگیرید. با این کار شمارش معکوس آغاز شده و در پایان آن عکس گرفته خواهد شد. به همین راحتی موفق به عکس گرفتن تنها با اشاره یک دست می شوید.

دانلود برنامه عکس گرفتن با حرکت دست

عکس گرفتن با آیفون با حرکت دست

در ادامه به معرفی دو اپلیکیشن مخصوص گوشی های آیفون جهت عکس گرفتن با نشان دادن دست می پردازیم:

برنامه عکس گرفتن با کف دست CamMe

ابتدا اپلیکیشن CamMe را دانلود و نصب کنید.

نرم افزار عکاسی با حرکت دست

پس از باز کردن اپلیکیشن اولین کاری که باید کنید این است که جای مناسبی برای قرار دادن گوشی خود جهت گرفتن عکس سلفی پیدا کنید. حالا چند گام به عقب برداشته و در موقعیت مناسب قرار گیرید. برای گرفتن عکس ابتدا کف دست خود را بالا بیاورید و آن را مشت کنید. حالا می بینید که یک تایمر روی صفحه شروع به کار می کند. در نهایت از شما یک عکس سلفی گرفته خواهد شد.

نرم افزار عکاسی با حرکت دست

اما اپلیکیشن CamMe دارای امکانات جالب دیگری هم هست. امکاناتی مثل برش صحنه و استفاده از حالت عکاسی سریع. هر چند که بارزترین ویژگی آن همین امکان عکاسی بدون لمس دستگاه است.

دانلود برنامه عکس گرفتن با حرکت دست

ضمن اینکه از این اپلیکیشن در حالت landscape هم می توانید استفاده کنید.

عکس گرفتن با آیفون با حرکت دست

جهت افزایش مهارت خود در عکاسی می توانید ۱۰ ترفند ساده برای افزایش مهارت عکاسی با موبایل را نیز مطالعه نمایید.

نرم افزار عکاسی با حرکت دست GoCam

اپلیکیشن GoCam نیز یکی از اپلیکیشن های مورد استفاده برای عکس گرفتن با کف دست در آیفون است. برای کار با آن کافی است که پس از وارد شدن به اپلیکیشن و فعال شدن دوربین، حداقل ۳۰ سانتی متر از گوشی فاصله گرفته و با اشاره دست اقدام به گرفتن عکس کنید.

عکس گرفتن با حرکت دست برای اندروید

حداکثر فاصله ای که این اپلیکیشن قادر به تشخیص حرکات شما خواهد بود سه متر است. ضمن اینکه یکی از مزایای آن قدرت تشخیص حرکات شما در نور کم می باشد.

جهت افزایش کیفیت عکس های خود می توانید مطالب آموزش روش های افزایش کیفیت عکس در گوشی اندروید و افزایش کیفیت عکس دوربین گوشی با فوکوس و نقاط محو را در انزل وب مطالعه کنید.

تجربه و نظرات شما ؟

دز این مطلب انزل وب به آموزش عکس و سلفی گرفتن با حرکت دست برای اندروید و آیفون پرداخته شد؟ آیا برنامه های دیگری در این زمینه می شناسید؟ لطفا تجربه های خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات