بستن و حذف پاپ آپ در کروم اندروید ، آیفون و کامپیوتر

آموزش ۳ روش بستن و حذف پاپ آپ در کروم اندروید ، آیفون و کامپیوتر

بسیاری از وب سایت ها تمایل به فرستادن انواع پیام های تبلیغاتی و غیر تبلیغاتی از طریق صفحه وب خودشان برای شما دارند. این پیام ها که آن ها را  با نام پاپ آپ می شناسیم اغلب اوقات محبوب کاربرانی که در حال گشت و گذار در وب هستند، نمی باشند. گوگل کروم تا جای ممکن سعی در غیر فعال کردن این پیام ها به صورت خودکار دارد. با این حال اگر این تلاش مرورگر از نظر شما کافی نبود گزینه هایی نیز در دسترس شما قرار گرفته است تا به اعمال تنظیمات پاپ آپ در کروم مطابق با میل خود بپردازید. در این مطلب انزل وب سعی خواهیم کرد به آموزش تصویری جلوگیری و بستن پاپ آپ در گوگل کروم اندروید ، آیفون و کامپیوتر بپردازیم.

جلوگیری از نمایش و حذف پاپ آپ (Popup) در کروم کامپیوتر و گوشی

How to Block Pop Up on Chrome PC , Android and iPhone

پیش از این به آموزش غیرفعال کردن اعلان های وب در گوگل کروم ، فایرفاکس و ادج پرداخته شده است. در این راستا در این مطلب قصد داریم راجع به نحوه بستن پاپ آپ در کروم در پلتفرم های مختلف به شما آموزش دهیم. با ما در ادامه همراه باشید.

تنظیمات بستن پاپ آپ در کروم گوشی اندروید ، آیفون و..

قبلا در انزل وب به صورت کلی به آموزش حذف تبلیغات برنامه های اندروید بدون نیاز به روت پرداخته شده بود. اما در آن روش همه پیام های برنامه ها مسدود می شدند که این شاید گزینه چندان مطلوبی برای بسیاری از کاربران مرورگر وب نباشد. از این رو در این بخش به شیوه دیگری به مسدود کردن پیام های مزاحم در مرورگر کروم پرداخته شده است:

جهت غیر فعال کردن popup در کروم اندروید و.. ابتدا گوگل کروم را باز کنید.

جلوگیری از پاپ آپ در کروم

در سمت راست بالای صفحه، سه نقطه را لمس کنید.

نحوه بستن پاپ آپ در کروم

گزینه Settings را انتخاب کنید تا تنظیمات مرورگر به شما نمایش داده شود.

تنظیمات پاپ آپ در کروم

حالا Site Settings را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه لیستی از تنظیمات مربوط به محتوا نمایش داده خواهد شد. در iOS این گزینه به نام Content Settings است.

تنظیمات پاپ آپ در کروم

گزینه Pop-ups را لمس کنید.

دانلود پاپ آپ بلاکر برای کروم

اسلایدر را به سمت چپ بکشید تا به رنگ خاکستری درآید. البته در iOS باید این اسلایدر را در جهت عکس بکشید. با این کار پیام های ناخواسته بلاک خواهند شد.

نحوه بستن پاپ آپ در کروم ویندوز

جهت جلوگیری از پاپ آپ در مرورگر کروم کامپیوتر ابتدا نرم افزار گوگل کروم را باز کنید.

pop up در گوگل کروم

روی سه نقطه بالای صفحه کلیک کنید تا منویی برایتان باز شود.

چگونه پاپ اپ را غیر فعال کنیم

روی Settings کلیک کنید. با این کار تب جدیدی شامل تنظیمات گوگل کروم باز می شود.

دانلود popup blocker برای کروم

روی گزینه Show advanced settings در پایین صفحه کلیک کنید.

غیر فعال کردن popup در کروم

در اینجا Content settings را انتخاب کنید. این گزینه در بخش Privacy قرار گرفته است.

دانلود popup blocker برای کروم

حالا گزینه (Do not allow any site to show pop-ups (recommended را انتخاب کنید. این گزینه در بخش Popups قرار دارد.

pop up در گوگل کروم

در این صفحه اول از همه دقت کنید که اسلاید مربوط به شکل زیر به رنگ خاکستری باشد.

دانلود پاپ آپ بلاکر برای کروم

حالا می توانید پس از کلیک روی Manage exceptions به تایپ آدرس سایت هایی بپردازید که اجازه نمایش پاپ آپ را از نظر شما دارند. در واقع با این کار این سایت ها را وارد لیست سفید خود می کنید. شما همچنین می توانید با انتخاب گزینه Do not allow any site to run Javascript نیز اجازه نمایش پاپ آپ هایی که از جاوا اسکریپت برای نمایش محتوای خود استفاده می کنند را ندهید.

غیر فعال کردن popup در کروم

در نهایت برای ذخیره تنظیمات انجام شده روی Done کلیک کنید. از این پس با بلاک شدن یک پاپ آپ یک علامت ضربدر قرمز رنگ در کنار نوار آدرس مشاهده خواهید کرد. اگر مایل به دیدن این پاپ آپ باشید می توانید روی این علامت کلیک کنید.

چگونه پاپ اپ را غیر فعال کنیم

پس از اعمال این تنظیمات به صفحه Content Settings برگردید و این بار Notifications را انتخاب کنید. دقت کنید که در بالای صفحه جدید اگر اسلاید گزینه Ask before sending فعال (به رنگ آبی) است آن را به سمت مخالف بکشید تا غیر فعال شود.

بهترین روش برای بستن pop up استفاده از کدام کلید است

مانند  تنظیمات قبلی در اینجا هم دو لیست Blocked و Allowed قرار دارد که می توانید اسامی سایت هایی را که نمی خواهید پیامی به شما نمایش دهند را در لیست Blocked و آدرس سایت هایی را که منعی از این بابت از نظر شما ندارند در لیست Allowed قرار دهید.

دانلود popup blocker برای کروم

دانلود Popup blocker برای کروم

گوگل کروم را باز کنید.

pop up در گوگل کروم

روی سه نقطه بالای صفحه کلیک کنید.

چگونه پاپ اپ را غیر فعال کنیم

از طریق More Tools گزینه Extensions را جهت دانلود popup blocker برای کروم انتخاب نمایید. با انتخاب آن لیستی از افزونه های نصب شده روی سیستم نمایش داده خواهد شد.

بستن تبلیغات گوگل

حالا Get More Extensions را انتخاب کنید تا تب جدیدی باز شود.

غیر فعال کردن popup در کروم

از طریق نوار جستجو در سمت چپ بالای صفحه افزونه های Adblock را جستجو نمایید. این افزونه ها محتواهایی را که از منابع شناخته شده تبلیغاتی سرچشمه می گیرند مسدود می کند. از افزونه های معروف در این زمینه می توان از Adblock یا Adblock Plus و همچنین Ublock نام برد.

جلوگیری از pop up

پس از پیدا کردن افزونه مورد نظر خود روی Add to Chrome کلیک کنید.

پاپ آپ در کروم

در نهایت مرورگر خود را یک بار ریستارت کنید تا افزونه فعال شود و کار خود را برای غیر فعال کردن popup در کروم شروع کند.

بهترین روش برای بستن pop up استفاده از کدام کلید است

جهت مسدود کردن تماس ها یا پیام های تبلیغاتی مزاحم در گوشی های اندوریود می توانید مطلب ۸ روش آنتی اسپم شدن اندروید را در انزل وب مطالعه نمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز به آموزش بستن و حذف پاپ آپ در کروم اندروید ، آیفون و کامپیوتر پرداختیم. شما از کدام روش استفاده کردید و نظرتان راجع به عملکرد آن چیست؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در این زمینه را در بخش دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

حذف و بستن پنجره های تبلیغاتی پاپ آپ در گوگل کروم ، فایرفاکس
۱۳ روش مسدود کردن و جلوگیری از باز شدن تبلیغات پاپ آپ در مرورگر
انزل وب
۷ نرم افزار که در هنگام کار با کامپیوتر به سلامتی شما فکر میکنند

نظرات

  • محمد says:

    باسلام.خیلی مختصر و مفید و کارا.بنده دوروز بود که این پیامهای تبلیغاتی اعصابمو داغون کرده بود و باروش شما به یه دیقه نکشید ممنون از زحماتتون???