راهنمای خرید کارت گرافیک : بهترین مدل برای بازی ، کارهای گرافیکی و..

راهنمای خرید کارت گرافیک : بهترین مدل برای بازی ، کارهای گرافیکی و..

کارت گرافیک (Graphics Card) یکی از مهم ترین اجزا سخت افزاری در سیستم هایی است که جهت کار های گرافیکی و بازی تهیه می شوند. اگر قصد خرید یک کارت گرافیک قدرتمند و متناسب با خود نیاز دارید، ممکن است با چالشی برای انتخاب مدل مورد نظر مواجه شوید. برای آشنایی بیشتر شما در این زمینه، امروز در انزل وب راهنمایی هایی در مورد خرید کارت گرافیک به شما می دهیم و بهترین مدل کارت گرافیک برای بازی، تدوین، کارهای گرافیکی و.. را معرفی خواهیم کرد.

راهنما خرید کارت گرافیک کامپیوتر: چگونه بهترین کارت گرافیک را انتخاب کنیم؟

Graphic Card Buyer’s Guide : What to Look for When Buying a GPU

قبل از شروع بررسی کارت های گرافیک باید به مواردی توجه داشته باشید. ابتدا باید بودجه یا هزینه ای که برای این کار می خواهید خرج کنید را مشخص نمایید. در مرحله بعدی باید هدف و عملکرد مورد نظر را مشخص کنید. با انجام این مراحل یک گام پیشرفت در فرآیند خرید کارت گرافیک خواهید داشت. در ادامه مطلب، کارت های گرافیک و ویژگی ها آن ها را معرفی و بررسی می کنیم تا بتوانید به خوبی مدل مناسب خود را انتخاب کنید.

راهنمای خرید کارت گرافیک گیمینگ و.. و انتخاب برند، AMD یا Nvidia؟

اولین موضوع در رابطه با انتخاب بهترین کارت گرافیک برای بازی و..، برند پردازنده آن ها است. دو شرکت اصلی که GPU یا واحد پردازش گرافیکی در کارت های گرافیک را تولید می کنند، Nvidia و AMD هستند. البته اینتل هم قصد دارد در سال ۲۰۲۰ وارد این بازار شود.

راهنمای خرید کارت گرافیک و انتخاب برند، AMD یا Nvidia؟

ابتدا کارت های گرافیک AMD را بررسی می کنیم. اگر شما بودجه محدودی دارید و قصد هزینه کمتری دارید، باید کارت های گرافیک AMD را در لیست خرید خود قرار دهید. به طور مثال یکی از قوی ترین کارت های گرافیکی این شرکت که مدل AMD  Radeon RX Vega 64 می باشد، تنها ۵۰۰ دلار قیمت دارد. اما از سویی نسبت به کارت های گرافیکی همرده انویدیا قدرت کمتری را (مطابق بنچمارک ها و تست های مختلف) ارائه می دهند.

راهنمای خرید کارت گرافیک و انتخاب برند، AMD یا Nvidia؟

کارت های گرافیک Nvidia نقطه مقابل AMD هستند. نسبت به برند قبلی قدرت بیشتری را ارائه می دهند اما قیمت بیشتری را هم طلب می کنند. اگر خیلی مشکلی در بودجه ندارید و قدرت گرافیک برای شما مهم است، بهتر است به گزینه انویدیا فکر کنید. قابل ذکر است که یکی از بهترین کارت های گرافیک Nvidia یعنی RTX 2080 Ti بالغ بر ۱۷۰۰ دلار قیمت دارد و انتخاب ارجح تری برای گیمر های حرفه ای می باشد.

راهنمای خرید کارت گرافیک و انتخاب برند، AMD یا Nvidia؟

با توجه به مقایسه های مختلف و نتایج بنچمارک های گرفته شده، در نتیجه اگر قیمت ارزان تر مهم است، ای ام دی و اگر قدرت مهم تر است، انویدیا انتخاب بهتری می باشد. البته فراموش نکنید که مانیتور شما هم مهم است. اگر مانیتور شما از G-Sync پشتیبانی می کند، با گرافیک انویدیا هماهنگ تر می باشد اما اگر از FreeSync استفاده می کند، با گرافیک ای ام دی هماهنگ تر است.

خرید کارت گرافیک کامپیوتر با بودجه های مختلف

در جدول زیر در رنج های قیمتی مختلف، کارت گرافیک های همرده در کلاس های گوناگون را به شما معرفی می کنیم که می توانید روی آن ها مانور دهید.

خرید کارت گرافیک اکسترنال با بودجه های مختلف

بعد از بررسی برند و مدل های داخل رنج احتمالا به تعداد محدودی کارت گرافیک برسید که باید یکی از آن ها را انتخاب کنید. برای این منظور در ادامه سایر نکات مهم در خرید کارت گرافیک را به شما یاد آوری می کنیم.

همچنین جهت آشنایی با گرافیک های آنبرد، می توانید مطلب گرافیک آنبرد چیست؟ بررسی کاربرد و تفاوت آن با کارت گرافیک غیر آن برد را مطالعه نمایید.

برند های تولید کننده کارت گرافیک : ایسوس ، جی فورس انویدیا ، ای ام دی و..

دیگر موضوع در زمینه خرید کارت گرافیک، سازنده آن است. کارت گرافیک توسط شرکت هایی مانند Asus, EVGA, Gigabyte, MSI, Sapphire و.. تولید می شوند. کارت گرافیک اجزای مختلفی دارد و همانطور که اشاره کردیم، قطعه اصلی یا GPU توسط Nvidia یا AMD ساخته شده است اما این شرکت ها، سایر قطعات مانند نوع مموری کارت، هیت سینک یا خنک کننده و فن ها، سرعت و پهنای باند، پورت ها و.. را طراحی می کنند که باید به آن توجه داشت.

برند های تولید کننده کارت گرافیک، بهترین کارت گرافیک ایسوس و..

به طور کلی نمی توان برندی را به طور قطع بهتر معرفی کرد و باید مدل های مختلف در هر رده با هم مقایسه شوند. اما به صورت کلی برنده های معرفی شده، در دنیا جزو بهترین ها هستند. اگر هدف شما فقط بازی است و دنبال پاسخ این پرسش هستید که کدام گرافیک برای بازی بهتر است، پیشنهاد می کنیم از برند های ایسوس یا MSI استفاده کنید که در زمینه گیمینگ تخصص خوبی دارند.
طبق بررسی ها، مقایسه ها و نظرسنجی های انجام شده، معمولا به صورت کلی در زمینه کارت گرافیک های انودیا، برند EVGA محصولات بهتری می سازد و برای ای ام دی هم مارک Sapphire مناسب تر است. از لحاظ خنک کنندگی برند ایسوس در دنیا مطرح است. شرکت گیگابایت هم در محصولات رده بالا خودی نشان می دهد و محصولات MSI هم در بین گزینه های خوب در همه رنج ها موجود است.

سازگار بودن کارت گرافیک با کامپیوتر، بهترین کارت گرافیک برای تدوین ، فتوشاپ و..

قبل از خرید آخرین مدل کارت گرافیک Nvidia و..، مطمئن شوید که سایز آن قابل نصب روی کیس شما باشد زیرا برخی از مدل ها سایر و حجم متفاوتی دارند.

سازگار بودن کارت گرافیک با کامپیوتر، بهترین کارت گرافیک برای فتوشاپ و..

همچنین توان منبع تغذیه، کانکتور های موجود برای اتصال و.. باید با سیستم شما سازگار باشند. بررسی این موارد در سیستم خود را فراموش نکنید و آن ها را با کارت گرافیک مورد نظر تطابق دهید.

سازگار بودن کارت گرافیک با کامپیوتر، بهترین کارت گرافیک برای فتوشاپ و..

باید پورت ها را هم بررسی کنید تا مانیتور شما از آن ساپورت کند. در غیر اینصورت باید یک آداپتور تبدیل اضافی بخرید.

سازگار بودن کارت گرافیک با کامپیوتر، بهترین کارت گرافیک برای فتوشاپ و..

پلتفرم در خرید کارت گرافیک

فراموش نکنید که سیستم شما باید توانایی ساپورت کارت گرافیک AMD و.. جدید را داشته باشد. به طور مثال اگر از پردازنده های قدیمی دو هسته ای Pentium و Celeron استفاده می کنید، نمی توانید از کارت های جدید و قوی استفاده کنید و باید روی بازار میان رده بیشتر تمرکز کنید.

نمایشگر هم نقش مهمی دارد. اگر مانیتور شما هم رزولیشنی کمتر از ۱۲۸۰×۱۰۲۴ دارد استفاده از کارت های قوی نتیجه بخش نخواهد بود.

همینطور آیا با روش استفاده از گرافیک اکسترنال آشنا هستید؟ پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش تصویری نحوه اتصال کارت گرافیک اکسترنال برای لپ تاپ و کامپیوتر را مطالعه نمایید.

نقش حافظه و پهنای باند در خرید کارت گرافیک

یکی از موضاعاتی که ممکن است ذهن شما را در زمینه خرید بهترین کارت گرافیک برای بازی با قیمت مناسب مشغول کند، این است که کارت با حافظه بیشتر قوی تر است. این فرضیه درست است اما همیشه هم اینگونه نیست.(کارت گرافیک با پردازنده قوی تر و حافظه کمتر، از پردازنده ضعیف تر با حافظه بیشتر عملکرد بهتری دارد) در صورتی که از رزولیشن های بالا مانند ۴K استفاده کنید این حافظه بسیار مهم تر می شود اما تمرکز شما بیشتر باید روی پردازنده اصلی باشد. به صورت کلی توصیه می کنیم برای اجرای یک بازی با کیفیت ۱۰۸۰P از حافظه ۳ یا ۴ گیگ و همینطور رنج های رو به بالا تر استفاده کنید.

اما در عوض تکنولوژی پهنای باند مهم است. کارت های امروزی معمولا GDDR3 و GDDR5 هستند. البته در نسل های جدید GDDR6 هم پا به بازار گذاشته است. باید بدانید که سرعت انتقال در GDDR5 حدودا ۲ برابر GDDR3 است. پس توصیه می کنیم از نسل GDDR5 و به طور کلی از نسل های جدید تری که به بازار می آیند استفاده کنید و این موضوع را نسبت به اندازه حافظه ارجحیت دهید. به طور مثال یک کارت گرافیک GDDR5 با حافظه ۱ گیگابایت، بیشتر از یک کارت GDDR3 با ۴ گیگابایت حافظه عملکرد دارد و ترجیح داده می شود.

نقش حافظه و پهنای باند در خرید کارت گرافیک

تکنولوژی پردازش مجازی یا موازی در خرید بهترین کارت گرافیک برای بازی های سنگین

تعداد CUDA Cores یا Stream Processors نشان دهنده قدرت و هسته پردازش مجازی کارت گرافیک است. هرچه تعداد CUDA Cores در انویدیا و یا Stream Processors در ای ام دی بیشتر باشد، قدرت بیشتری خصوصا در بازی خواهید داشت و نرخ فریم بازی های شما هم افزایش پیدا می کند.

تکنولوژی پردازش مجازی در خرید بهترین کارت گرافیک برای بازی های سنگین (تکنولوژی پردازش موازی)

مقدار TDP در هنگام خرید کارت گرافیک جدید

کارت گرافیک برای محاسباتی که انجام می دهد، حرارتش افزایش پیدا می کند. به همین منظور از TDP یا توان حرارتی برای نشان دادن نیرو یا توانی که سیستم خنک کننده باید ارائه دهد استفاده می شود. پس در انتخاب بین دو مدل برای تدوین ، بازی و.. می توانید مقدار کمتر TDP را هم ملاک مقایسه قرار دهید.

ساپورت کردن از VR در کارت گرافیک جی فورس و..

اگر قصد استفاده از عینک های واقعیت مجازی را دارید، کارت شما باید از این قابلیت پشتیانی کند. پس به این مورد هم توجه داشته باشید.

در انتهای مطلب، در صورتی که پس از خرید قصد تعویض گرافیک خود را دارید، مطالعه مطلب آموزش کامل تصویری نصب و تعویض کارت گرافیک کامپیوتر را فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز سعی کردیم به صورت ساده و مفید، شما را جهت خرید یک کارت گرافیک مناسب کامپیوتر ، گیمینگ و.. راهنمایی کنیم و موارد که باید به آن ها توجه کنید را بررسی نماییم. کارت گرافیک مورد نظر خود را انتخاب کردید؟ شما می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه خرید کارت گرافیک را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

راهنما کامل حل ارور Diver در بازی Call of Duty: Warzone 2 ، 1 و.. (تست شده)
راهنما کامل حل ارور Diver در بازی Call of Duty: Warzone 2 ، ۱ و.. (تست شده)
معرفی و دانلود 40 تا از بهترین بازی های استراتژیک اندروید جدید
معرفی و دانلود ۴۰ تا از بهترین بازی های استراتژیک اندروید جدید
آموزش نحوه اجرا و دانلود و نصب بازی های ویندوز 7 برای ویندوز 11 و ویندوز 10
آموزش نحوه اجرا و دانلود و نصب بازی های ویندوز ۷ برای ویندوز ۱۱ و ویندوز ۱۰
آموزش 2 روش حل مکعب روبیک با برنامه و دوربین گوشی
آموزش ۲ روش حل مکعب روبیک با برنامه و دوربین گوشی

نظرات

  • اشکان says:

    سلام به همگی گرافیک ۱۰۶۰با i5 3570 رم ۸g مادربرد p8h61 به نظرتون مچ میشن با هم؟ بعد چقدر پاور لازم دارن نیاز به قاب کیس گیمین هست یا نه ؟ بعد مانیتور من vga میخوره تبدیل بگیرم مشکلی ندارم؟ممنون میشم کمک کنید.