آموزش تصویری معرفی و روش جدید ثبت سایت در گوگل

آموزش تصویری روش جدید معرفی و ثبت سایت در گوگل

پس از طراحی و راه اندازی یک سایت یا وبلاگ، یکی از موضاعاتی که برای وبمستران و مدیران سایت ایجاد می شود، ثبت سایت در گوگل است. اگر شما هم قصد ثبت سایت خود در گوگل را دارید، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. امروز در انزل وب روش های جدید ثبت سایت در گوگل را بررسی و معرفی کنیم.

آموزش ثبت سایت  و وبلاگ در گوگل وبمستر

How to Add Your Website to Google ‎

قطعا نمی شود نقش گوگل در بازدید از سایت را فراموش کرد و معمولا افراد دنبال ثبت شدن سریعتر سایت خود گوگل هستند. برای این کار از ابزار گوگل وبمستر یا Google Search Console استفاده خواهیم کرد. شما همچنین با این سرویس قادر خواهید بود تا به ابزار های مفیدی که گوگل برای مدیران وبسایت ها طراحی کرده است، دسترسی داشته باشید. در این مطلب روش جدید ثبت سایت در گوگل با کمک افزونه و.. را به شما آموزش می دهیم.

Google Search Console چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

گوگل وبمستر تولز که به ابزار Search Console یا کنسول جستجوی گوگل تغییر نام داده است، یک سرویس رایگان است که توسط خود گوگل طراحی شده است و ابزار های مفیدی برای مدیران سایت ها فراهم کرده است. شما با کمک گوگل وبمستر می توانید ببینید که گوگل سایت شما را چگونه می بیند! در این ابزار شما می توانید سایت خود را آنالیز کرده و شرایط آن را برای موتور جستجو گوگل بهبود ببخشید. خطاهای سایت، مشاهده ترافیک، مشاهده کلمات سرچ شده، بک لینک های دریافتی و.. از جمله ابزار های مفید این سرویس هستند. البته قبل از دسترسی به این ابزار ها باید سایت خود را در گوگل ثبت کنید که برای آن هم می توانید از همین سرویس استفاده کنید.

Google Search Console چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

همچنین اگر قصد استفاده از لوکال هاست را هم دارید، پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش کامل تصویری نصب وردپرس روی لوکال هاست XAMPP و WAMP را هم مطالعه نمایید.

ثبت کردن سایت در گوگل به صورت خودکار

به صورت کلی، گوگل به صورت خودکار Web Crawlers و با استفاده از Google Bot اقدام به پیدا کردن سایت های جدید به صورت منظم می کند. یعنی برای انجام ثبت وب سایت خودکار فقط کافی است صبر کنید. اما این کار مدتی (روز ها تا هفته ها) طول می کشد و معمولا وبمستر ها به صورت دستی سایت خود را به گوگل اضافه می کنند.

ثبت کردن سایت در گوگل به صورت خودکار

اما چگونه بفهمیم وبلاگ در گوگل ثبت شده است؟ اگر می خواهید بدانید که سایت شما در گوگل ثبت شده است یا نه، می توانید آدرس خود را در گوگل با فرمت site:YourSite.com تایپ و اینتر کنید. اگر سایت شما در نتایج نبود، یعنی در گوگل ثبت نشده است.

ثبت کردن سایت در گوگل به صورت خودکار

علاوه بر این موضوع، استفاده کردن از ابزار های گوگل وبمستر را از دست می دهید. پس حتما پیشنهاد می کنیم در گوگل وبمستر ثبت نام کنید و از ابزار های موجود جهت بهبود سایت خود استفاده کنید.

آموزش معرفی سایت به گوگل، ثبت سایت در گوگل با کمک افزونه و..

با کمک افزونه Yoast SEO می توانید به راحتی ثبت سایت در گوگل کنسول را برای سایت های وردپرسی انجام دهید و یا اینکه پس از دریافت کد تایید در گوگل کنسول آن را به صورت دستی در بخش Head کد HTML سایت خود جهت تایید هویت وارد کنید.

ابتدا در Google Search Console ثبت نام کنید. برای این کار به قسمت ثبت نام Google Search Console بروید و با اکانت خود گوگل خود لوگین کرده یا Start Now را بزنید. سپس روی دکمه Add a property زیر لیست کشویی سرچ، کلیک کنید.

آموزش معرفی سایت به گوگل، ثبت سایت در گوگل با کمک افزونه Yoast

اکنون آدرس URL سایت خود را در کادر مشخص شده وارد کرده و Continue را بزنید. توجه داشته باشید که باید آدرس سایت را به صورت دقیق وارد کنید، به طور مثال: https://yourdomain.com/

آموزش معرفی سایت به گوگل، ثبت سایت در گوگل با کمک افزونه Yoast

اکنون باید سایت خود را تایید کنید. روی دکمه کنار گزینه HTML tag کلیک کنید تا صفحه گسترش پیدا کند. (چندین راه برای تایید سایت وجود دارد که این روش ساده تر است)

آموزش معرفی سایت به گوگل، ثبت سایت در گوگل با کمک افزونه Yoast

meta tag نشان داده شده به صورت کامل انتخاب کنید و آن را کپی کنید.

آموزش معرفی سایت به گوگل، ثبت سایت در گوگل با کمک افزونه Yoast

در صورتی که سایت شما وردپرس نیست فقط کافیست برای تایید هویت کد عنوان شده را در بین تگ HEAD کد HTML سایت خود قرار دهید اما اگر از وردپرس و افزونه یوست استفاده میکنید یک راه ساده تر نیز برای اینکار وجود دارد که در ادامه آن را معرفی میکنیم.

برای سایت های وردپرسی شما باید افزونه Yoast را روی سایت خود نصب کرده باشید. به صفحه مدیریت وردپرس وبسایت خود بروید. در گوشه صفحه روی منوی SEO کلیک کنید. در تنظیماتی که نشان داده می شود، General را انتخاب کنید.

آموزش معرفی سایت به گوگل، ثبت سایت در گوگل با کمک افزونه Yoast

حال روی Webmaster Tools کلیک کنید. در این تب در فیلد Google Verification Code باید کد کپی شده را وارد کنید و Save Changes را بزنید.

آموزش معرفی سایت به گوگل، ثبت سایت در گوگل با کمک افزونه Yoast

پس از ذخیره شدن تغییرات (در روش دستی وارد کردن پس از سیو کردن صفحه HTML)، مجدد به صفحه Google Search Console بروید و روی دکمه Verify کلیک کنید. با این کار وبسایت شما به گوگل وبمستر متصل می شود و معمولا در زمانی کم پس از بررسی توسط ربات به گوگل افزوده می شود. حال که سایت خود را تایید کرده و پیوند داده اید، می توانید Sitemap خود جهت ثبت سریع تر تمامی صفحات سایت در گوگل کنسول ثبت کنید.

همینطور برای بهبود امنیت سایت خود، مطالعه مطلب ۱۰ روش جلوگیری از هک شدن سایت وردپرس، شخصی و.. کاربردی و مفید خواهد بود.

ثبت سایت در گوگل وبمستر تولز به صورت دستی بدون افزونه

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم شما بدون نیاز به افزونه هم می توانید ثبت سایت در گوگل را انجام دهید. این روش دقیقا همانند روش قبلی و به صورت ثبت سایت در گوگل وبمستر است، با این تفاوت که در مرحله گرفتن کد تایید گوگل در کنسول جستجوی گوگل، کد متاتگ را از گوگل وبمستر کپی کرده اید را باید خودتان به صورت دستی به سایت اضافه کنید و مجدد باقی مراحل را تکرار کنید. با این حال استفاده از افزونه Yoaset علاوه بر آسان تر کردن این کار، قابلیت های دیگری هم در اختیار شما قرار می دهد که استفاده از کاربردی تر خواهد بود.

در پایان اگر به فکر ساخت آپلود سنتر رایگان هم افتاده اید، مطالعه مطلب آموزش ساخت سایت آپلود سنتر ابری و شخصی فایل در هاست رایگان را فراموش نکنید.

نظرات و یپشنهادات شما؟

در مطلب امروز روش ثبت سایت در گوگل به کمک گوگل کنسول یا وبمستر تولز را آموزش دادیم. به راحتی سایت خود را ثبت کردید؟ شما می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه ثبت سایت در Google Webmaster را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

41 تا از برترین جایگزین ها برای سرویس های گوگل
۴۱ تا از برترین جایگزین ها برای سرویس های گوگل
کامل تصویری استفاده و کار از گوگل درایو (Google Drive)
آموزش کامل تصویری استفاده و کار از گوگل درایو (Google Drive)
تقویم گوگل Google Calendar کامپیوتر
۷ روش استفاده از تقویم گوگل Google Calendar در کامپیوتر
۵ استفاده کاربردی گوگل مپ در ابزارهای دیگر گوگل

نظرات