رفع مشکل Call Failed و عدم برقراری تماس در آیفون

۱۴ روش رفع مشکل Call Failed و عدم برقراری تماس در آیفون

آیفون از پرطرفدارترین محصولات دنیای فناوری است که هر نسخه آن با استقبال بسیار زیادی در سرتاسر جهان روبرو می شود. قابلیت ها و امکانات فراوانی که این گوشی همراه در اختیار شما می گذارد آن را به استثنایی در دنیای گوشی های همراه تبدیل کرده است. با این حال اساسی ترین قابلیتی که هر گوشی همراه باید با خود داشته باشد قابلیت برقراری تماس است. متاسفانه گاهی اوقات دیده شده است که در هنگام برقراری تماس تلفنی از طریق آیفون اروری تحت عنوان Call Failed رخ می دهد که موجب عدم برقراری تماس می شود. در این مطلب انزل وب قصد داریم به روش های رفع ارور Call Failed آیفون بپردازیم.

آموزش رفع ارور Call Failed در آیفون

How To Fix iPhone Call Failed Error

پیش از این در انزل وب به آموزش ۱۲ روش حل مشکل No Service و پریدن آنتن آیفون و نیز آموزش ۱۰ روش رفع مشکل قطع شدن صدای آیفون پرداخته شد. اما در این مطلب قصد داریم به حل مشکل عدم برقراری تماس در آیفون در هنگام بروز خطای call failed بپردازیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

معنی پیغام Call Failed آیفون چیست؟

این ارور زمانی به وقوع می پیوندد که شما سعی در برقراری تماس می کنید. متاسفانه خطای call failed توسط بسیاری از کاربران آیفون گزارش شده است. حتی برخی اوقات این ارور در وسط مکالمه رخ می دهد. معمولا قطع مکالمه به خاطر ضعیف بودن آنتن در نقطه خاصی است. منتهی در ادامه این مطلب ضمن اشاره به دیگر روش هایی که ممکن است باعث بروز چنین خطایی شوند به راه حل های رفع آن ها نیز پرداخته شده است.

شماره گیری کد #۳۱#*

یکی از ساده ترین راه ها در هنگام وقوع این مشکل، شماره گیری این کد است تا شاید از این طریق مشکلتان حل شود. کد #۳۱#* یکی از کدهای مخفی آیفون است. گاهی اوقات شاید به طور ناخواسته کاری کرده اید که همه تماس های خروجی خود را مسدود نموده اید. در این حالت استفاده از این کد بهترین و سریع ترین راه برای حل این مشکل است.

تغییر حالت Airplane برای مشکل تماس نگرفتن آیفون

گوشی را رو به بالا لمس کنید تا مرکز کنترل پدیدار شود. از اینجا گزینه مربوط به Airplane Mode را فعال کرده و سپس پس از چند ثانیه مجددا غیر فعال کنید. این کار ار از طریق تنظیمات گوشی هم می توانید انجام دهید.

حل مشکل عدم برقراری تماس در آیفون

خل مشکل عدم برقرای تماس با بستن برنامه های غیر ضروری

برخی از کاربران عادت به باز نگه داشتن تعدادی از برنامه ها به صورت همزمان حتی در صورت عدم استفاده از آن ها دارند. این کار علاوه بر هدر دادن حافظه رم گوشی ممکن است موجب اختلال در تماس و پیغام Call Failed آیفون هم شود. بنابراین یک کاربر هوشمند هرگز چنین کاری انجام نمی دهد. با دو بار لمس کردن دکمه Home و کشیدن اپلیکیشن های مورد نظر به سمت بالا می توانید آن ها را از چرخه اجرا بیرون بیندازید.

تنظیم مجدد تاریخ و ساعت برای حل مشکل پیغام Call Failed آیفون

شاید عجیب و البته جالب به نظر برسد. ولی گاهی اوقات با دستکاری تاریخ و زمان گوش هوشمند خود می توانید این مشکل را حل نمایید. برای این کار می توانید به Settings رفته و از طریق گزینه General مورد Date & Time را برگزینید. حالا گزینه Set Automatically را غیر فعال کنید. در نهایت تاریخ و ساعت گوشی را بر اساس منطقه زمانی خود تنظیم کنید.

rpc call failed یعنی چه

استفاده از قابلیت Caller ID

وجود این قابلیت وابسته به پشتیبانی آن از سوی اپراتور تلفن همراهتان است. در صورتی که Caller ID توسط اپراتور شما پشتیانی می شود می توانید ابتدا به Settings رفته و روی Phone لمس کنید. حالا گزینه Show My Caller ID را انتخاب نمایید و آن را فعال کنید. اگر این راه هم جواب نداد شما می توانید گزینه های Call Forwarding و Call Waiting را نیز غیر فعال کنید.

مشکل تماس نگرفتن گوشی آیفون

ریستارت کردن گوشی برای مشکل تماس نگرفتن گوشی آیفون

ریستارت کردن همیشه یکی از راه های مورد علاقه برای رفع مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری ابزار الکترونیکی است. در آیفون به طور معمول ریستارت کردن با استفاده از دکمه Wake/Sleep در سمت راست گوشی صورت می گیرد. گرچه ممکن است این عمل در نسخه های مختلف اندکی متفاوت باشد. از اینرو در ادامه به بررسی نحوه ریستارت کردن گوشی در نسخه های متفاوت آیفون می پردازیم:

ریستارت کردن آیفون نسخه ۷ و ۷ پلاس

عدم برقراری تماس در آیفون

دکمه کم کردن ولوم صدا را نگه داشته و همزمان دکمه روشن/خاموش را هم بفشارید. این کار را برای ۱۰ ثانیه ادامه هید تا گوشی ریستارت شود.

ریستارت کردن آیفون نسخه ۸ و ۸ پلاس و X

پیغام call failed آیفون

جهت رفع مشکل تماس گرفتن با آیفون ابتدا دکمه افزایش صدا را فشرده و رها کنید. سپس سریعا همین کار را با دکمه کاهش ولوم صدا انجام دهید. سپس دکمه کناری را فشار داده و نگه دارید تا زمانی که لوگوی اپل ظاهر شود.

بازگردانی تنظیمات شبکه

اگر فکر می کنید که ایرادی در شبکه موجب اختلال در تماس شده است می توانید Settings رفته و سپس از بخش General گزینه Reset را انتخاب نمایید. حالا می توانید گزینه سوم یعنی Reset Network Settings را انتخاب کنید تا تنظیمات شبکه تلفن همراه به حالت اول خود باز گردد. پس از وارد کردن رمز عبور، فرایند بازگردانی گوشی به تنظیمات کارخانه آغاز خواهد شد.

پیغام call failed آیفون

البته می توانید به ریست کردن کل تنظیمات گوشی همراه هم بپردازید. با این کار همه تنظیمات گوشی به حالت کارخانه باز خواهد گشت منتهی هیچ آسیبی به داده های شما وارد نخواهد شد. گرچه همواره بهتر است از آن ها یک بکاپ تهیه کرده باشید. جهت ریست گوشی باید در این صفحه گزینه Reset All Settings را انتخاب نمایید. پس از وارد کردن رمز عبور فرایند بازگردانی آیفون به تنظیمات کارخانه آغاز خواهد شد.

معنی call failed

بروز رسانی تنظیمات Carrier

Carrier در واقع گستره زیادی از تنظیمات مربوط به شبکه، تماس، داده های مخابراتی، پیام رسانی، هات اسپات و حتی تنظیمات مربوط به voicemail را در بر می گیرد. بنابراین بروز رسانی آن می تواند یکی از راه های موثر در رفع مشکلات گوشی آیفون باشد. برای این کار ابتدا مطمئن شوید که گوشی همراهتان به اینترنت متصل است. سپس به مسیر Settings >> General >> About بروید. در اینجا اگر بروز رسانی جدیدی موجود باشد پیامی مرتبط با آن را خواهید دید. در صورت عدم وجود چنین پیامی، Carrier آپدیت است.

معنی call failed

غیر فعال نمودن LTE

اگر می خواهید از سرعت بیشتری در ارتباطات اینترنتی خود بهره ببرید باید گزینه LTE را در تنظیمات فعال کنید. گرچه گاهی اوقات این کار روی تنظیمات مربوط به دیگر بخش های گوشی همچون پیامک ها و نیز تنظیمات مربوط به تماس اثر منفی دارد. برای بررسی این مورد می توانید آن را موقتا غیر فعال نمایید تا ببینید که آیا مشکل از LTE بوده یا خیر. به این منظور ابتدا به مسیر Settings >> Cellular >> Cellular Data Option بروید و در اینجا Voice & Data را انتخاب کنید. حالا می توانید گزینه ۳G را برگزینید.

مشکل تماس پایان یافت

بررسی سیمکارت

بهتر است برای اطمینان از عملکرد صحیح سیمکارت آن را از جا در آورده و دوباره در جای خود قرار دهید. برای این کار باید با استفاده از یک گیره سیمکارت را از جای خود در آورید. شاید بهتر باشد قبل از جا زدن دوباره سیمکارت، آن را در یک گوشی دیگر تست کنید تا مطمئن شوید که به درستی کار می کند. راه دیگر هم جا زدن یک سیمکارت دیگر در گوشی خود شماست تا از این طریق به این موضوع پی ببریم که آیا مشکل از سیمکارت است یا خود گوشی. اگر در نهایت متوجه شدید که اشکال از سیمکارت است با اپراتور خود تماس بگیرید و در این باره از آن راهنمایی بخواهید.

مشکل برقراری تماس در آیفون

بروزرسانی سیستم عامل iOS

گاهی اوقات یک باگ می تواند موجب بروز سلسله خطاهایی در بخش های مختلف گوشی شود. به روز رسانی سیستم عامل دقیقا به خاطر رفع همین باگ ها و ایرادات است که همواره از الزامات به شمار می رود. پس هیچ وقت از آن غافل نشوید. برای آپدیت iOS ابتدا به اینترنت متصل شوید (توجه داشته باشید که گوشی همراه دارای حداقل ۵۰% شارژ باشد). سپس به مسیر Settings >> General >> Software Update بروید. اگر آپدیت جدیدی موجود باشد دستگاه به طور خودکار به دانلود آن خواهد پرداخت. پس از دانلود آپدیت دکمه Install Now را لمس کنید.

مشکل تماس نگرفتن آیفون

اگر در آپدیت آیفون به مشکل خوردید مطلب ۲۰ روش حل مشکل آپدیت نشدن iOS و برنامه های آیفون با آیتونز را مطالعه بفرمایید.

ریستور کردن آیفون

فرایند ریستور کردن در آیفون موجب پاک شدن همه اطلاعات و تنظیمات خواهد شد. با این کار انگار آیفون جدیدی حداقل از لحاظ نرم افزاری در اختیار شما قرار گرفته است. بنابراین در استفاده از این روش حتما این نکته را مد نظر داشته باشید و قبل از هر چیز از داده های خود پشتیبان گیری نمایید.

اما برای ریست آیفون اول از همه از کامل بودن شارژ گوشی اطمینان حاصل کنید. ضمن اینکه بهتر است به یک اینترنت وای فای متصل باشید. حالا آیفون را با استفاده از آخرین نسخه آیتونز اپل و کابل لایتینگ به کامپیوتر متصل کنید. در تب Summary روی Restore کلیک کنید. حالا آیتونز به دانلود فریمور خواهد پرداخت. پس از آن فرایند ریستور اغاز خواهد شد.

رفع ارور call failed در آیفون

برای پشتیبان گیری از اطلاعات خود در آیفون می توانید مطلب آموزش انتقال و بکاپ فایل ، شماره تلفن و.. آیفون و آی پد تنها با یک کلیک را مطالعه نمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز به ۱۴ روش رفع مشکل Call Failed و عدم برقرای تماس در آیفون پرداختیم. شما نیز می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در این زمینه را در بخش دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

تمام روش های سریع و کاربردی برای گرفتن اسکرین شات در آیفون (همه نسخه ها)
تمام روش های سریع و کاربردی برای گرفتن اسکرین شات در آیفون (همه نسخه ها)
آموزش کامل ارسال ویس در ای مسیج آیفون (iMessage)
آموزش کامل ارسال ویس در ای مسیج آیفون (iMessage)
فقط تمرکز! راهنما کامل کار با فوکوس مود آیفون (iPhone Focus Mode)
فقط تمرکز! راهنما کامل کار با فوکوس مود آیفون (iPhone Focus Mode)
آموزش گام به گام فعال سازی اسکرین رکوردر آیفون
آموزش گام به گام فعال سازی اسکرین رکوردر آیفون

نظرات

  • ساسان says:

    ممنون خیلی لطف کردین عالی

  • علی says:

    سلام iphone 6s دارم، زمان برقراری تماس ورودی و خروجی تاچش کار نمیکنه حتی گزینه های تماس مثل هلد یا بلندگو و… هم کار نمیکنن. برای قطع تماس هم از دکمه قفل استفاده میکنم. چیکار باید انجام بدم ؟

  • مهدی says:

    سلام ببخشید گوشی آیفون جدید گرفتم شماره های ناشناس که زنگ میزنند اشغاله فقط شماره های داخل دفتر تلفن زنگ میخورن ممنون

  • امین says:

    مشکل حل نشد

  • Shadi says:

    واقعا ممنونم خیلی کمکم کرد عالیییییی