فعال سازی سیم کارت جدید و هدیه ایرانسل، همراه اول و رایتل

۱۴ روش فعال سازی سیم کارت جدید و هدیه ایرانسل، همراه اول و رایتل

لازمه استفاده از هر گوشی همراه وجود یک سیم کارت در آن است. در حال حاضر در کشور ما چند اپراتور معروف مشغول به ارائه خدمات در این زمینه به مشترکان خود هستند. هر کدام از این اپراتورها روش های متفاوتی را برای فعال سازی و استفاده از خدمات سیم کارت پیش روی مشترکین خود قرار داده اند. از اینرو در این مطلب راهنمای فعال سازی سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول ، ایرانسل و رایتل را مرور خواهیم کرد.

راهنمای فعال سازی سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول ، ایرانسل و رایتل

How to Activate New Irancell , Hamrahe Aval , Rightel Sim Card

پیش از این در انزل وب به آموزش ۷ روش فهمیدن شماره تلفن سیم کارت و نیز آموزش قطع کردن و سوزاندن سیم کارت ایرانسل با پوکه و بدون پوکه پرداخته شده است. اما در این مطلب قصد داریم آموزش کامل روش فعال سازی سیم کارت جدید انواع اپراتورها بپردازیم. پس اگر در شرف خرید یک سیم کارت جدید هستید حتما در ادامه با ما همراه باشید.

راهنمای فعال سازی سیم کارت همراه اول

برای فعال سازی سیم کارت همراه اول ابتدا باید شماره تلفن خود را ثبت کنید. برای این کار می توانید فرم ثبت نام را از نمایندگی های مجاز تحویل گرفته و پر کنید تا از طریق آن ها در سیستم ثبت شود. البته به خاطر داشته باشید که باید اصل و نیز یک برگ کپی از کارت ملی خود نیز به همراه داشته باشید. این کار را در دفاتر پستی هم می توانید انجام دهید. معمولا چند ساعت پس از ثبت سیم کارت در سیستم می توانید از آن استفاده نمایید. برای فعال شدن شماره همراه پیش از دریافت اولین تماس کد #۱*۱۴۱* را شماره گیری بفرمایید. پس از برقراری اولین ارتباط که می تواند شامل ارسال یا دریافت پیام کوتاه هم باشد سیم کارت فعال خواهد شد.

تعویض سیمکارت ۳G به ۴G (یوسیم)

نحوه فعال سازی سیم کارت همراه اول یوسیم

اگر از سیم کارت های ۳G استفاده می کنید می توانید آن را با سیم کارت های ۴G عوض کنید. البته به خاطر داشته باشید که برای استفاده از مزایای سیم کارت های ۴G گوشی همراه شما نیز باید از آن پشتیبانی کند. به خاطر داشته باشید که با این کار شماره شما هیچ تغییری نمی کند و صرفا فناوری سیم کارت بروز می شود. به چهار طریق می توانید این کار را در صورت داشتن سیم کارت همراه اول انجام دهید:

۱- استفاده از سامانه پیامکی ۸۶۹۲: کد پستی خود را به این سامانه ارسال کنید تا از سوی شرکت پست با شما تماس گرفته شود. این کار جهت اخذ آدرس شما صورت می گیرد. سپس به صورت رایگان پاکتی حاوی سیم کارت یوسیم برای شما ارسال خواهد شد.

۲- استفاده از سامانه پیامکی ۹۹۰۰۰۹: روش دوم برای اخذ سیم کارت یوسیم نیز با استفاده از یک سامانه پیامکی صورت می گیرد. این بار هم باید کد پستی خود را به این سرشماره ارسال نمایید تا پس از تماس با شما و تایید آدرس به صورت رایگان سیم کارت یوسیم برایتان ارسال گردد.

۳- تماس از سوی شرکت پست یا مخابرات استان: در این روش مشترکان دارای گوشی های ۴G شناسایی می شوند و با آن ها تماس گرفته می شود. در این تماس توضیحات کاملی در خصوص نحوه تععویض سیم کارت و مزایای حاصل از آن به مشتری داده می شود. در نهایت در صورت تمایل مشترک، سیم کارت یوسیم برای وی فرستاده خواهد شد.

۴- مراجعه حضوری به یکی از دفاتر امور مشترکین: در این روش هم می توانید با در دست داشتن مدارک خود به یکی از دفاتر مشترکین یا فروشگاه های همراه اول مراجعه کرده و درخواست سیم کارت یوسیم کنید.

فعال سازی سیم کارت ۴g و.. دائمی و اعتباری همراه اول

برای فعال سازی سیم کارت یوسیم جدید خود باید ابتدا شماره سریال ۱۹ رقمی آن را از طریق سیم کارت قبلی خود و با شماره گیری کد #سریال*۴۵*۱۰* ارسال کنید.

فعال سیم کارت همراه اول

سپس PIN1 سیمکارت یوسیم را وارد نمایید و در نهایت از سیم کارت یوسیم در گوشی خود استفاده کنید. در حال حاضر با فعال کردن سیم کارت یوسیم همراه اول، بسته هدیه اینترنت سی روزه ۲۰ گیگابایت برای مشترکین دائمی و ۱۵ گیگابایت برای مشترکین اعتباری به صورت رایگان فعال می شود.

فعال سازی سیم کارت دائمی همراه اول

نحوه فعال سازی سیم کارت دانشجویی همراه اول

سیم کارت اعتباری دانشجویی همراه اول مختص دانشجویان می باشد که از طریق مراکز دانشگاهی هر استان برای آن ها قابل دسترسی است. این سیم کارت ها مزایای مختلفی را برای دانشجو به ارمغان می اورد. مزایایی چون تخفیف های ویژه دانشجویی یا تخفیف در مکالمات درون شبکه دانشجویی. نحوه فعال سازی این سیم کارت تفاوتی با دیگر سیم کارت های همراه اول ندارد و تنها نکته آن این است که برای خرید آن علاوه بر کارت ملی باید دارای کارت دانشجویی نیز باشید.

آموزش فعال سازی سیم کارت ایرانسل

برای فعال سازی سیم کارت ایرانسل جدیدی که خریداری نموده اید باید کد #۲*۲*۱۰*۵۵۵* را شماره گیری نمایید. با شماره گیری این کد، سیم کارت به راحتی فعال خواهد شد. ضمن اینکه برای فعال نگه داشتن سیم کارت نباید آن را بیش از ۹۰ روز بدون قعالیت نگه دارید. بنابراین حتما هر چند وقت یک بار فعالیت هایی مثل برقراری تماس، ارسال پیامک یا شارژ مجدد سیم کارت را انجام دهید تا خیالتان از بابت فعال ماندن آن راحت باشد.

تعویض سیمکارت ۳G به ۴G (یوسیم) ایرانسل

ایرانسل برای تعویض سیم کارت ثبت نام شده و بدون ثبت نام (هدیه)، چهار راه پیش روی شما قرار داده است که در ادامه به مرور آن ها می پردازیم:

۱- استفاده از اپلیکیشن ایرانسل من: با مراجعه به اپلیکیشن ایرانسل من گزینه خدمات سیم‌کارت را از منوی اصلی انتخاب نمایید. پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده گزینه درخواست تعویض سیم‌کارت را انتخاب کنید. پس از ان باید منتظر تماس اپراتورهای ایرانسل جهت تایید کد پستی خود باشید. پس از چند روز سیم کارت جدید به آدرس شما فرستاده خواهد شد.

۲- استفاده از وبسایت ایرانسل: ابتدا به فروشگاه اینترنتی ایرانسل مراجعه کنید و در اینجا گزینه تعویض سیم‌کارت ۳G با ۴G را از منوی سیم‌کارت انتخاب نمایید. حالا باید شمااره نلفن همراه را وارد کنید تا رمز یک بار مصرفی برای شما فرستاده شود. سپس فرم را پر کنید و کد پیگیری را دریافت نمایید. پس از انجام این مراحل از سوی اپراتورهای ایرانسل با شما تماس گرفته خواهد شد تا آدرس تحویل سیم کارات را تایید نمایید. سیم کارت پس از چند روز از طریق پست به دست شما خواهد رسید. در صورتی که گوشی شما ۴G باشد هزینه تعویض سیم کارت در این روش رایگان خواهد بود. در غیر این صورت باید ۸۰۰۰ تومان بپردازید.

۳- شماره گیری کد #۳۴*۵۵۵* از سیم کارتی که اکنون در اختیار دارید. این روش برای سیم کارت های اعتباری که هنوز در سیستم ثبت نام نشده اند کاربرد دارد. در این شیوه هزینه تعویض سیم کارت برای دارندگان گوشی های ۴G رایگان خواهد بود.

در سه روشی که تاکنون ذکر شد سیم کارت ۴G جدید به نشانی شما ارسال خواهد شد. اما در روش بعدی شیوه تحویل سیم کارت فرق می کند. شما با توجه به میل خود می توانید یکی از این روش ها را انتخاب نمایید.

۴- مراجعه به یکی از مراکز فروش و خدمات ایرانسل: در این روش پس از مراجعه به این مراکز تقاضای خرید یک بسته بازگشت می نمایید. سیم کارت جدید ۴G ایرانسل به شما تحویل داده می شود.

جهت راهنمایی کامل تر در این مورد می توانید مطلب آموزش فعال سازی اینترنت پرسرعت ۳G ، ۴G و ۴٫۵G سیم کارت ایرانسل را در انزل وب مطالعه نمایید.

فعال سازی سیم کارت ایرانسل ۴g ، ۴.۵g و..

در تمام روش هایی که ذکر شد پس از تحویل گرفتن سیم کارت جدید باید برای فعال سازی آن به این طریق عمل کنید که از سیم کارت فعلی ۳G خود کد #۳۴* را شماره گیری بفرمایید. سپس شماره کیت و PUK سیم کارت جدید را وارد کنید (این شماره ها روی سیم کارت نوشته شده اند). پیامکی جهت تایید تعویض سیم کارت برای شما ارسال خواهد شد. حالا سیم کارت جدید را در گوشی قرار داده و از آن استفاده کنید. در حال حاضر با تعویض سیمکارت ۳G به ۴G یا همان یوسیم، ۱۴ گیگابایت اینترنت هدیه به حساب شما واریز خواهد شد که از ساعت ۲ بامداد تا ۱۰ شب قابل استفاده است.

نحوه دریافت سیم کارت اعتباری رایگان

این امکان تنها برای کسانی فراهم است که تا کنون هیچ سیم کارت ایرانسلی به نام خود نداشته اند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید می توانید با مراجعه به بخش سیمکارت اولی های فروشگاه ایرانسل  با انتخاب شماره دلخواه خود از یبن شماره های موجود در لیست یا حتی با استفاده از نام خود به خرید سیم کارت بپردازید. تمام مراحل خرید و تحویل سیم کارت به شما به صورت رایگان انجام خواهد شد.

فعال سازی سیم کارت ایرانسل 4g

فعال سازی سیم کارت رایتل

شاید بهتر باشد قبل از اینکه به بحث چگونگی فعال سازی سیم کارت های رایتل بپردازیم به صورت مختصر نحوه ثبت نام اینترنتی جهت خرید و دریافت سیم کارت های این شرکت را به طور مختصر مرور کنیم. برای این کار ابتدا به لینک ثبت نام و خرید رایتل بروید. در مرحله اول باید اطلاعاتی مانند مانند استان، شهر، کد ملی و در نهایت کد امنیتی را وارد کنید و سپس به صفحه بعد بروید.

نحوه فعال سازی سیم کارت دانشجویی همراه اول

در این صفحه باید محصول مورد نیاز خود را از بین یکی از سیم کارت های اعتباریف دائمی و دیتا انتخاب نمایید. اگر سیم کارت دیتا را انتخاب کنید می توانید از قسمت انتخاب نوع مودم به سفارش یک مودم هم بپردازید.

نحوه فعال سازی سیم کارت همراه اول یوسیم

در مراحل بعدی با توجه به نوع سیم کارت انتخابی، بسته های متناسب با آن به شما نمایش داده می شود که می توانید از بین آن ها یکی را انتخاب کنید.

فعال سازی سیم کارت رایتل تازه خریداری شده

مثلا اگر سیم کارت دائمی را انتخاب کرده باشید می توانید رد این مرحله نوع سیم کارت هدیه را نیز از بین سیم کارت های اعتباری یا دیتا برگزینید.

نحوه فعال سازی سیم کارت دانشجویی همراه اول

پس از این مراحل وارد صفحه ای می شوید که باید اطلاعات مربوط به خود را در آن وارد نمایید. در اینجا دقت کنید که نشانی خود را جهت تحویل سیم کارت به دقت وارد کرده باشید. در نهایت روی گزینه ثبت کلیک کنید.

فعال سازی سیم کارت رایتل تازه خریداری شده

پس از تایید اطلاعات توسط شما فاکتوری جهت تسویه حساب ارائه خواهد شد که پس از مطابقت و تایید آن می توانید از طریق یکی از درگاه های بانکی اقدام به پرداخت مبلغ آن نمایید. سیم کارت معمولا تا پنج روز کاری بعد به دست شما می رسد.

فعال سازی سیم کارت رایتل هدیه

فعال سازی سیم کارت رایتل تازه خریداری شده

اگر سیم کارت را همانگونه که پیش از این اموزش داده شد از طریق وبس ایت رایتل خریداری کرده باشید پس از اراائه مدرک شناسایی و امضای فرم، سیم کارت از طریق پست به شما تحویل داده خواهد شد. اما اگر از طریق یکی از فروشگاه های رایتل یا نمایندگی ها سیم کارت را خریداری نمودید می توانید همانجا بلافاصله سیم کارت راا تحویل گرفته و استفاده نمایید. اگر سیم کارت را از منبع دیگری خریداری نمودید نیز باید با مراجعه به یکی از نمایندگی های معتبر این اپراتور با ارائه مشخصات خود، سیم کارت را به نام خویش ثبت نمایید.

چگونه سیم کارت رایتل خود را ۴g کنیم ؟

شیوه فعال سازی قابلیت ۴G در سیم کارت رایتل به نسبت دیگر اپراتورها بسیار ساده تر است. ااگر می خواهید از مزایای اینترنت ۴G با یک سیم کارت رایتل بهره مند شوید کافی است در منطقه ای که تحت پوشش ۴G است وارد تنظیمات گوشی خود شده و گزینه ۴G/LTE را فعال کنید. این کار به صورت کاملا رایگان و بدون پرداخت هیچ هزینه ای انجام می شود.

فعال سازی سیم کارت هدیه رایتل

همه مشترکینی که سیم کارت اعتباری یا دائمی رایتل را خریداری می کنند می توانند یک سیم کارت هدیه نیز از این اپراتور دریافت نمایند. برای دریافت سیم کارت هدیه روال کار بدینگونه است که ۷۲ ساعت پس از اولین استفاده از سیم‌کارت خریداری شده، یک پیامک حاوی کد هدیه برای شما ارسال می شود. سپس تا ۳۰ روز فرصت خواهید داشت که با مراجعه به صفحه ثبت‌نام و خرید سیم‌کارت و از طریق این کد هدیه، نسبت به ثبت‌نام یک عدد سیم‌کارت اعتباری رایگان به نام خود و یا فرد دیگری اقدام نمایید.

فعال سازی سیم کارت رایتل هدیه

فعال سازی سیم کارت تالیا

شما می توانید سیم کارت های تالیا را از طریق مراجعه به دفاتر فروش و خدمات خریداری کنید. برای این کار باید حتما اصل کارت ملی و کپی آن را همراه خود داشته باشید. پس از ثبت نام سیم کارت در این دفاتر، سیم کارت تالیا توسط دفتر مربوطه از طریق سیستم اپراتور تالیا فعال خواهد شد. پس از آن تنها کافی است یک تماس با ساتفاده از سیم کارت گرفته شود تا وارد شبکه شود.

فعال سازی سیم کارت ۴g و.. تالیا

برای استفاده از اینترنت ۴G در سیم کارت های تالیا علاوه بر داشتن گوشی پشتیبانی کننده از این قابلیت باید در محدوده پوشش شبکه تالیا نیز قرار داده باشید و سپس گوشی خود را طبق مواردی که در ادامه گفته خواهد شد تنظیم نمایید. برای گوشی های اندرویدی ابتدا به Settings بروید و سپس Connection را انتخاب کنید. در اینجا وارد گزینه Mobile Network شوید و Access Point Names را برگزینید. در اینجا باید Add را انتخاب کنید و سپس در قسمت APN واژه taliyanet را تایپ کنید. در Network Mode گزینه LTE/WCDMA/GS را انتخاب کنید و در نهایت Mobile data را روشن نمایید تا از اینترنت ۴G استفاده کنید.

برای گوشی های اپل نیز ابتدا باید وارد تنظیمات شوید. در آنجا باید Cellular را انتخاب کنید و سپس Cellular Data Option را انتخاب کنید. حالا وارد قسمت Cellular Data Network شوید و در قسمت APN واژه taliyanet را تایپ نمایید. در نهایت از بخش Cellular Data Option و قسمت Voice & Data گزینه LTE را انتخاب نمایید. حالا Cellular Data را روشن کنید و از اینترنت استفاده کنید.

فعال سازی سیم کارت های غیر فعال شده

به دلایل مختلفی ممکن است یک سیم کارت مسدود یا غیر فعال شود. دلایلی مثل آسیب دیدن یا سوختن آن. ضمن اینکه عدم استفاده از سیم کارت به مدت طولانی نیز می تواند باعث غیر فعال شدن آن گردد. عدم پرداخت صورت حساب در موعد مقرر نیز می تواند از دیگر دلایل مسدود شدن سیم کارت باشد. در اینگونه مواقع شاید راحت ترین راه حل این مشکل، مراجعه حضوری به مراکز رسمی پشتیبانی اپراتوری است که در حال استفاده از سیم کارت آن هستید. ضمن اینکه دفاتر پیشخوان دولت هم این کار را برای شما انجام خواهند داد. اما اگر می خواهید به شکل غیر حضوری به فعال کردن سیم کارت خود بپردازید ادامه این مطلب را مشاهده کنید.

فعال سازی مجدد سیم کارت همراه اول

مشترکان همراه اول برای حل مشکل خود می توانند با سامانه ۰۹۱۲۹۹۹۰ تماس بگیرند. ضمن اینکه می توانند شماره ملی خود را به کد ۸۹۸۰ بفرستند تا از این طریق درخواست فعال سازی سیم کارت را به اپراتور ارسال کرده باشند.

فعال سازی مجدد سیم کارت ایرانسل

مشترکان ایرانسل دو راه برای فعال سازی سیم کارت غیر فعال شده خود پیش رو دارند. اول اینکه می توانند با سامانه ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ ارتباط برقرار کنند و از اپراتور درخواست فعال سازی سیم کارت خود را داشته باشند. راه دوم نیز ارسال عدد ۱ به شماره ۲۷۲ می باشد. با این کار در پاسخ شماره کارت ملی از شما خواسته می شود که با وارد کردن آن فرایند فعال سازی سیم کارت آغاز خواهد شد.

فعال سازی مجدد سیم کارت رایتل

مشترکان رایتل تنها از طریق یک راه می توانند نسبت به فعال سازی سیم کرات اقدام نمایند. این مشترکان باید با شماره تلفن ۲۰۰ ارتباط برقرار کنند و مراحل فعال سازی سیم کارت خود را از این طریق دنبال نمایند. البته کاربرانی که به جز سیم کارت مسدود شده سیم کارت رایتل دیگری در اختیار ندارند می توانند با سامانه ۰۹۲۰۲۰۰۰۰۰۰ تماس برقرار کنند.

فعال سازی مجدد سیم کارت تالیا

در صورت لزوم برای فعال سازی مجدد یا تعویض سیم کارت تالیا باید به مراکز فروش و ارائه خدمات این اپراتور مراجعه کنید.

در همین راستا می توانید مطلب رفع مشکل مسدود شدن خط سیم کارت ایرانسل ، همراه اول و رایتل را نیز مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب به شما روش فعال سازی سیم کارت جدید و هدیه انواع اپراتورهای تلفن همراه ایرانسل ، همراه اول ، رایتل و تالیا را یاد دادیم. در صورتی در مورد مطلب امروز پیشنهاد، نظر و یا انتقادی دارید و یا نکته ای که در این مطلب گنجانده نشده است می توانید آن ها را از طریق قسمت دیدگاه های سایت با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

4 ترفند استعلام شماره سیم کارت های به نام شما در ایرانسل
۴ ترفند استعلام شماره سیم کارت های به نام شما در ایرانسل
آموزش 5 روش استعلام تعداد سیم کارت ایرانسل ، همراه اول ، رایتل و..
آموزش ۵ روش استعلام تعداد سیم کارت ایرانسل ، همراه اول ، رایتل و..
آموزش 7 روش غیر فعال سازی MMS در گوشی اندروید سامسونگ ، شیائومی ، هواوی و..
آموزش ۷ روش غیر فعال سازی MMS در گوشی اندروید سامسونگ ، شیائومی ، هواوی و..
آموزش 6 روش لغو و حذف کامل آهنگ پیشواز ایرانسل
آموزش ۶ روش لغو و حذف کامل آهنگ پیشواز ایرانسل

نظرات

  • سمانه says:

    ۲۰روزه سیمکارت همراه اول اعتباری ثبتنام کردم هنوزم دستم نرسیده.دفاترم مراجعه کردم ولی میگن اون از طریق پست میاد منزل
    چیکار کنم کجا برم

  • نسيم says:

    نحوه فعالسازی سیم کارت ایرانسل لطفا

    • شیرزاد says:

      همش خالی بندیه من سیم کارت رایتل گرفتم طرح x50 گفتن سه روز بعد از فعال سازی کد سیم کارت هدیه پیامک میشه ۱۰روز گذشت پیامک نیومد زنگ زدم ۲۰۰ گفتن چند روز دیگه پیامک میاد بازم ۱۰ روز گذشت خبری نشد بازم زنگ زدم گفتن چند روز دیگه خلاصه وقتی کد برام اومد که یک ماه از فعال سازی سیم‌کارت من گذشته بود رفتم ثبت نام کنم با همون کد یک هفته ای میشه سایت هدیه باز نمیشه همش می‌نویسه در حال به روز رسانی از صبر و شکیبایی شما سپاسگزاریم
      اگه قرار بود سیم کارت هدیه ای در کار باشه با همون سیم کارت اصلی ارسال میشد چه نیازی به اینهمه داستان و مشکلات بود

  • نسيم says:

    نحوه فعالسازى سیم کارت اعتبارى ۵g لطفا

  • امیرعلی says:

    برادر عزیز شما باید

  • پروانه says:

    شماره ۰۹۱۲۹۹۹۰ رو میگیریم مگه مشترک درشبکه موجود نمی باشد لااقل اطلاعات درست تو سایتتون بزارید کدملی رو به ۸۹۸۰ هم فرستادیم هیچ جوابی نداد .

    • سمانه says:

      سیمکار اعتباری همراه اول سفارش دادم ۲۰روز بیشتره ولی بدستم نرسیده

  • حسن آب شیرینی says:

    با سلام سیم کارت همراه اول ثبت نام کردم و تحویل گرفتم و همه این کارها را کردم اما سیم کارتم راه اندازی نشدو پیغام می فرستد که هنوز سیم کارت ثبت نشده است.لطفا راهنمایی فرمایید.

  • محسن says:

    با سلام سیم کارت همراه اول ثبت نام کردم و تحویل گرفتم و همه این کارها را کردم اما سیم کارتم راه اندازی نشدو پیغام می فرستد که هنوز سیم کارت ثبت نشده است.لطفا راهنمایی فرمایید.

  • سیدحامدپورجاهدی says:

    سلام سیم کارت گم شد وبه امورمشترکین مراجعه کردم فرم و فوتکپی کارت ملی راانجام دادم وپوکه جدید رادریافت کردم والان ۳روز هست فعال نشده ومیگویند سایت کند ترافیک کاری !من می توانم خودم ثبت وراه اندازی کنم ممنون میشم کمکم کنید چون برای ثبت یارانه کمکی تا فردا مهلت دارم

    • حمید says:

      سلام ببخشید من یه سیمکارت خریدم
      بعد انتن نمیده اصلا هم فعالسازیش نکردم نمیدونم چیکار کنم

  • مهرنوش says:

    سیمکارت ایرانسل من سوخته و به نام خودم نیست شخص مالک حضور ندارن من چطور با ارسال پیام به ۲۷۲ و ارسال کد ملی وقتی سیم کارت به هیچ عنوان بالا نمیاد خط رو فعال کنم