آموزش کامل تصویری نصب و راه اندازی پلی استیشن 4

آموزش کامل تصویری نصب و راه اندازی پلی استیشن ۴

خرید کنسول بازی پلی استیشن ۴ جدید هیجان انگیز است و حتما اشتیاق دارید تا هر چه سریع تر آن را راه اندازی و استفاده کنید. اگر مطمئن نیستید که چه کاری باید انجام دهید، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. امروز در انزل وب روش نصب و راه اندازی پلی استیشن ۴ را به صورت تصویری آموزش می دهیم.

آموزش فارسی راه اندازی پلی استیشن ۴

How to Setup Your PlayStation 4

پلی استیشن ۴ یکی از کنسول های محبوب است که گیمر های زیادی را به خود جذب می کند.بعد از خرید این کنسول، برای استفاده باید آن را نصب و راه اندازی کنید. خود پلی استیشن هم راهنمایی هایی برای شما دارد اما در این مطلب به صورت فارسی، روش این کار را مرور خواهیم کرد.

روش اتصال پلی استیشن ۴ به تلویزیون و نصب آن

برای راه اندازی پلی استیشن ۴، ابتدا باید آن را به تلویزیون متصل کنید. برای این کار می توانید از کابل HDMI استفاده کنید. شما باید یک سمت کابل را به پورت HDMI OUT در کنسول متصل کرده و سمت دیگر را به HDMI input تلویزیون خود متصل کنید.

روش اتصال پلی استیشن 4 به تلویزیون و سایر کابل ها

سپس باید برق دستگاه را هم متصل کنید. کانکتور سیم برق را به درگاه AC IN پلی استیشن وصل کرده و سمت دو شاخه را هم به یک پریز برق استاندار وصل کنید.

روش اتصال پلی استیشن 4 به تلویزیون و سایر کابل ها

اگر قصد وصل کردن پلی استیشن ۴ به اینترنت را هم دارید، می توانید کابل اینترنت را به پورت LAN پشت کنسول و سمت دیگر را به مودم یا روتر خود وصل کنید. (شما می توانید در تنظیمات حالت Wi-Fi را هم انتخاب کنید)

نحوه نصب و راه اندازی پلی استیشن 4

همینطور در صورتی که می خواهید از دسته خود برای اتصال به گوشی هم استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش ۵ روش اتصال دسته بازی PS به گوشی اندروید را هم مطالعه نمایید.

نحوه نصب و راه اندازی پلی استیشن ۴

بعد از برقراری اتصالات برای راه اندازی اولیه PS4 Slim و..، دسته ها را هم وصل کنید و دستگاه را با زدن دکمه پاور، روشن کنید. برای اتصال دسته می توانید از کابل موجود استفاده کنید.

نحوه نصب و راه اندازی پلی استیشن 4

پس از روشن کردن برای اولین بار، در صفحه ابتدایی باید زبان خود را انتخاب کنید.

اتصال اینترنت را هم با انتخاب نوع سیمی LAN یا وای فای برقرار کنید.

در صورت وجود دوربین، می توانید آن را هم وصل کنید.

در مرحله بعدی باید تاریخ و ساعت را هم تنظیم نمایید.

قوانین و شرایط استفاده را مطالعه کرده و باید آن را تایید یا Accept کنید.

پس از انجام این مراحل، پلی استیشن ۴ شما آماده استفاده و بازی کردن است!

آموزش ساخت اکانت در پلی استیشن ۴

شما به یک اکانت یا پروفایل کاربری هم نیاز دارید تا داده های بازی، Achievement ها، اسکرین شات و.. ذخیره شود. در صفحه اصلی، گزینه New User را انتخاب کنید.

آموزش ساخت اکانت در پلی استیشن 4

سپس گزینه Create a User را بزنید.

آموزش ساخت اکانت در پلی استیشن 4

سپس اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. قابل ذکر است در برخی از مواقع به دلیل حجم زیاد روی سرور ممکن است کمی مشکل وجود داشته باشد که می توانید در زمان های دیگر امتحان کنید. همچنین در صورت داشتن اکانت PlayStation Network (PSN)، می توانید آن را هم به اکانت خود پیوند دهید.

آموزش ساخت اکانت در پلی استیشن 4

با اکانت خود می توانید در سایر کنسول ها هم وارد شوید. اگر هم از چند کنسول استفاده می کنید و می خواهید پلی استیشن مورد نظر را به عنوان کنسول اصلی انتخاب کنید، در پیام نشان داده شده گزینه Active را بزنید.

آموزش ساخت اکانت در پلی استیشن 4

در مرحله آخر اگر از دوربین استفاده می کنید، به شما پیشنهاد داده می شود تا در صورت تمایل چهره شما برای کارایی بیشتر بررسی شود.

آموزش ساخت اکانت در پلی استیشن 4

به مرور زمان اگر در مراحلی هم نیاز به پاکسازی دستگاه داشتید، مطالعه مطلب آموزش کامل تمیز کردن دستگاه و لنز پلی استیشن (PlayStation) و ایکس باکس (Xbox) برا شما کاربردی و مفید خواهد بود.

آپدیت کردن پلی استیشن ۴

در ادامه آموزش راه اندازی PS4 فارسی، قبل از این که بتوانید از ویژگی های آنلاین این کنسول استفاده کنید، باید نرم افزار کنسول را به آخرین نسخه بروز رسانی کنید. دانلود آپدیت سیستم عامل معمولا به صورت خودکار انجام می شود و از طریق یک نوتیفیکشن به شما اطلاع رسانی می شود.

پس از اتمام دانلود، باید این آپدیت را نصب کنید. برای این کار، up را روی دسته کنترلر بزنید تا به منوی Function بروید.

سپس وارد قسمت Notifications و بعد Downloads بشوید.

آپدیت دانلود شده را انتخاب کرده و دکمه X در دسته کنترلر را بزنید.

در صفحه بعدی Next را زده و سپس Update را انتخاب کنید.

بعد از این کار کنسول ریستارت شده و اقدام به نصب آپدیت می کند. پس از اتمام نصب، کنسول مجدد ریسارت می شود و از شما خواسته می شود تا دکمه PS را بزنید. دستگاه شما آپدیت و آماده استفاده کامل تر است.

توجه داشته باشید که اگر به هر دلیلی مشکلی در دانلود فایل دارید، می توانید آن را با یک کامپیوتر دانلود کرده و فایل آپدیت را از طریق یک فلش یا هارد USB به پلی استیشن وارد کرده و از روی آن اقدام به نصب کنید.

اموزش نصب بازی PS4 Pro و..

برای نصب بازی روی PS4 بعد از راه اندازی پلی استیشن ۴ ، می توانید از دیسک بازی استفاده کنید و یا از نسخه دانلود شده بازی استفاده کنید.

برای نصب بازی از روی دیسک، ابتدا دیسک را وارد شکاف (اسلات) کنسول کنید. محتوا روی صفحه اصلی ظاهر می شود. پس از نصب اولیه، شما می توانید بازی را شروع کنید. اگر از بازی های آنلاین استفاده می کنید، بازی شما به صورت خودکار آپدیت می شود.

اموزش نصب بازی PS4 Pro و..

شما می توانید بازی های خریداری شده را هم از فروشگاه پلی استیشن ۴ دانلود کنید. این فروشگاه در صفحه اصلی قرار دارد و پس از انتخاب بازی مورد نظر، با زدن دکمه X بازی دانلود می شود. با انتخاب بازی و زدن دکمه Options و رفتن به قسمت Information می توانید روند دانلود شدن را مشاهده کنید.

اموزش نصب بازی PS4 Pro و..

شروع بازی کردن آنلاین روی پلی استیشن ۴

برای شروع بازی آنلاین با PS4 با دوستانتان و همچنین استفاده از مزایای دیگر، باید از اکانت PlayStation Plus که شامل هزینه ۹.۹۹ دلار در ماه (و یا ۴۹.۹۹ دلار برای یک سال، ۱۷.۹۹ دلار برای سه ماه) است استفاده کنید. با این اکانت می توانید از بازی های رایگان ارائه شده در شبکه پلی استیشن در کنار آنلاین بازی کردن سایر بازی ها، استفاده کنید. برای این کار دکمه Up در دسته را زده و در منو گزینه Join PlayStation Plus را بزنید.

شروع بازی کردن آنلاین روی پلی استیشن 4

ویدیوی روش نصب و راه اندازی پلی استیشن ۴

اگر هنوز هم در مرحله خاصی مشکل دارید و یا قصد آشنایی کامل تر با انجام روش های ذکر شده برای راهنمای شروع کار با PS4 را دارید، ویدیوی زیر که نحوه نصب پلی استیشن را آموزش می دهد، تماشا کنید.

در پایان اگر احساس کردید دستگاه شما بیش از حد داغ می شود، مطالعه مطلب علت و روش های جلوگیری از داغ شدن کنسول پلی استیشن و ایکس باکس را هم فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز روش نصب و راه اندازی پلی استیشن ۴ را آموزش دادیم. آیا به راحتی کنسول خود را برای بازی کردن آماده کردید؟ شما می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه راه اندازی پلی استیشن ۴ را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش تصویری نحوه تمیز کردن دسته کنسول PS4 و PS5
آموزش تصویری نحوه تمیز کردن دسته کنسول PS4 و PS5
آموزش تنظیم و تغییر DNS در PS4 و PS5
آموزش تنظیم و تغییر DNS در PS4 و PS5
تنظیم دسته پلی استیشن 4 (PS4) : تغییر عملکرد دکمه ، تغییر رنگ و..
آموزش تنظیم دسته پلی استیشن ۴ (PS4) : تغییر عملکرد دکمه ، رنگ و..
آموزش تعمیر دسته بازی کامپیوتر ، Xbox ، PlayStation و ..
آموزش تصویری تعمیر دسته بازی کامپیوتر ، Xbox ، PlayStation و..

نظرات

  • Arad Zare says:

    سلام من یک سوال دارم بازی به نام The Long Drive
    ۱ Star2 Stars3 Stars گوگل پلی استیشن ۴ اجرا می شود؟؟؟؟؟

  • محمد says:

    سلام من اگه بازی هام افلاین باشه بخوام بازی دانلود کنم به وای فای وصل بشم بازی هام قفل نمیشن؟؟

    • Arad Shams says:

      سلام یکی پرسیده بود من اکانتم آفلاین هست اگه بخوام بازی نصب کنم بازی هام قفل نمیشه ؟
      بله بازی ها قفل میشه

  • حجم بالای دانلود بازی says:

    سلام من یه بازی گرفتم سی دی رو که وارد میکنم برا آپدیتش میزنه۹۲گیگ اخه خیلی هستش ۶۰۰تومن هم دادم به خود بازی

  • محمد says:

    یک عدد سوال داشتم،ببخشید من از دوستم بازی رد دد را گرفته بودم ولی بهش پس دادم الان خودم خریدم اما بازی دوباره اجرا و نصب نمی شه .باید چه کار کنم؟

    • امیر says:

      اقا مرسی خیلی کمک کردی.فقط بی زحمت ی سوال.کدوم بهتره؟ سی دی گذاشتن یا بازی کپی کردن تو حافظه؟

    • Atzio says:

      به نام خداوند بخشنده و مهربان که دلسوز است برای ما بندها
      سی دی که گرفتی خرابه فکر کنم یا اینکه اون باید کامل به حذفی از بن

  • محمد جواد says:

    سلام
    اگه ps4 کپی خور باشه یورش جدید نباید درست کرد

  • parsa says:

    حتما باید اکانت بسازی

  • pouya says:

    عالی بود متشکرم خیلی خوب بود دیگر خودم پی اس فور خودمو وصل می کنم

  • علیرضا says:

    سلام ببخشید وقتی میرم تو قسمت دانود بازی رو روز پاز میزارم بعد دوباره ری استارت میکنم از اول دانلود میشه چیکار باید بکنم

  • Reza says:

    من گیفت کارت ۲۰ دلاری خریدم و وارد ps4 مردم میتونم با این ۲۰$ اکانت ۱ ماه بخرم