قوانین کپی رایت اینستاگرام چیست؟ حل مشکل ارور کپی رایت در اینستاگرام

قوانین کپی رایت اینستاگرام چیست؟ حل مشکل ارور کپی رایت در اینستاگرام

اینستاگرام از قوانین مختلفی پیروی می کند که کپی رایت هم جزو آنها است. قبل از آپلود کردن بهتر است با این قوانین آشنا شوید.

البته ممکن است در زمان آپلود فیلم و.. هم متوجه شوید که بلافاصله پست شما حذف می شود که در پیامی با عنوان هایی مثل Your video was removed به شما اعلام می شود که دلیل این امر حفظ قانون کپی رایت است. امروز در انزل وب قانون کپی رایت اینستاگرام را معرفی و بررسی می کنیم و روش حل مشکل کپی رایت در اینستاگرام را هم آموزش خواهیم داد.

علت ارور کپی رایت در اینستاگرام ، چگونه کپی رایت را رعایت کنیم؟

How to Use Copyright Affected Videos in Instagram

فرقی ندارد که اولین پست خود و یا حتی هزارمین پست خود را در اینستاگرام آپلود کنید، اگر قانون کپی رایت اینساگرام را رعایت نکرده باشید، در آپلود پست خود دچار مشکل می شوید. در ادامه مطلب ضمن بررسی این قانون، روش حل مشکل کپی رایت در اینستاگرام را هم مرور خواهیم کرد.

قانون کپی رایت در اینستاگرام چیست؟ دلیل حذف خودکار پست اینستاگرام

ابتدا باید با مفهوم کلی این قانون آشنا شویم. کپی رایت یا حق تکثیر، نوعی مالکیت فکری است.

فرقی نمکیند که یک آثار فیزیکی داشته باشید و یا یک طرح یا عکس هنری، در هر صورت برای پدید آورنده این اثر، مجموعه ای از حقوق انحصاری خلق شده است تا برای نشر، تکثیر، الگو برداری از آن نیاز به اجازه وجود داشته باشد تا خالق آن اثر بتواند با اطمینان خاطر بیشتری طرح خود را نشر دهد.

قانون کپی رایت در اینستاگرام چیست؟ دلیل حذف خودکار پست اینستاگرام

بنابراین اگر شما بدون مجوز یا اجازه بخواهید یک یک موزیک، ویدیو و یا چیز دیگری که مالک آن نیستید را در اینستاگرام و.. نشر دهید، این قانون را نقض کرده اید که Instagram هم مخالف این کار است و با ارور کپی رایت در اینستاگرام مواجه می شوید. البته بین پست کردن و اشتراک گذاری هم تفاوت وجود دارد. به طور مثال ممکن است بخواهید یک کار زیبا از شخص دیگری را با دوستان خودتان به اشتراک بگذارید اما مالکیتی برای آن قائل نباشید. در این موارد معمولا به تولید کننده اصلی اشاره می شود.

قانون کپی رایت در اینستاگرام چیست؟ دلیل حذف خودکار پست اینستاگرام

همچنین اگر می خواهید بدانید که در اینستاگرام بلاک شده اید یا نه، می توانید مطلب چگونه بفهمیم در اینستاگرام بلاک شدیم؟ آشنایی با روش های تشخیص را در این زمینه مطالعه نمایید.

روش تشخیص نقض قانون کپی رایت در اینستاگرام

برای حفظ قانون کپی رایت موزیک و.. در اینستاگرام از ربات ها و الگوریتم های خاصی استفاده می کند که به صورت خودکار این اتفاق را تشخیص می دهند. البته در کنار این موضوع، گزارش یا ریپورت شدن توسط کاربران هم وجود دارد. در بروزرسانی های صورت گرفته و الگوریتم های شاسایی جدید، اینستاگرام روی موسیقی های موجود روی ویدیو ها واکنش زیادی نشان می دهد و معمولا پس از آپلود پست مورد نظر، به سرعت توسط اینستاگرام شناسایی و حذف می شوند.

روش تشخیص نقض قانون کپی رایت در اینستاگرام

همینطور برای خارج شدن از بلاک کامنت و لایک در اینستاگرام، پیشنهاد می کنیم مطلب ۱۶ روش رفع مشکل خارج شدن از بلاک کامنت و لایک (Action Block) اینستاگرام را مطالعه نمایید.

حل مشکل کپی رایت در اینستاگرام برای موزیک روی ویدیو و..

اگر شما تمایل دارید که موزیک و یا ویدیوی که یک موزیک خاص را دارد به اشتراک بگذارید اما با ممانعت و ارور Your Video has been Removed در اینستاگرام مواجه می شوید، پس از دیدن نوتیفیکش مربوطه روی See what’s wrong تپ کنید.

حل مشکل کپی رایت در اینستاگرام برای موزیک روی ویدیو و..

در صفحه بعدی اخطار کپی رایت در اینستاگرام که نشان داده می شود، گزینه Appeal را بزنید.

حل مشکل کپی رایت در اینستاگرام برای موزیک روی ویدیو و..

حال باید تایید کنید که شما اعتبار انتشار این پست را دارید. پس برای دور زدن قانون کپی رایت در اینستاگرام، I agree را فعال کرده و در قسمت electronic signature باید امضای الکترونیکی خود را وارد کنید. برای امضای الکترونیک کافی است تا فقط نام خود را بنویسید که بهتر است همان نام اکانت باشد. سپس روی Appeal تپ کنید. (با این کار مسولیت پخش به عهده شما خواهد بود)

حل مشکل کپی رایت در اینستاگرام برای موزیک روی ویدیو و..

پس از گذشت چند لحظه مشکل رفع شده و ویدیوی شما مجدد پست می شود. سپس از طریق یک نوتیفیکیشن این امر اطلاع رسانی می شود. از این روش حذف کپی رایت اینستاگرام برای هر مورد مشابهی می توانید استفاده کنید.

البته قابل ذکر است که با این روش مشکل شما رفع می شود اما اگر صاحب اثر متوجه شود و شما را ریپورت کند، احتمال دارد که مجدد پست حذف شود و یا حتی اکانت شما بسته شود.

البته احتمال این اتفاق کم است. همچنین شما می توانید با برنامه های مختلف (VideoShow برای اندروید و Magisto برای iOS) مقداری موزیک را تغییر دهید تا اینستاگرام متوجه آن نشود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز ضمن معرفی قانون کپی رایت اینستاگرام، روش رفع مشکل حذف شدن پست اینستاگرام را هم آموزش دادیم. با این روش توانستید به راحتی مشکل اخطار کپی رایت در اینستاگرام را رفع کنید؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه حل مشکل کپی رایت اینستا را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 2 روش گذاشتن هایلایت اینستاگرام بدون استوری
آموزش ۲ روش گذاشتن هایلایت اینستاگرام بدون استوری
آموزش جدید پيدا كردن افراد با شماره موبايل در اینستاگرام
آموزش جدید پیدا کردن افراد با شماره موبایل در اینستاگرام
آموزش کار و قرار دادن استاتوس با قابلیت Notes دایرکت اینستاگرام
آموزش کار و قرار دادن استاتوس با قابلیت Notes دایرکت اینستاگرام
آموزش تغییر اکانت اینستاگرام شخص فوت شده به حالت یادبود Remembering
آموزش تغییر اکانت اینستاگرام شخص فوت شده به حالت یادبود Remembering

نظرات

  • parydaryayy866 says:

    سلام‌من‌چگونه‌مبتونم‌ویدیوهایی‌راکه‌دوست‌دارم
    وکپی‌رایت‌خورده‌راپست‌کنم

  • مینا.ع says:

    من به اشتباه در قسمت امضاء نام موزیک و خواننده را کپی و درج میکردم😩 این مشکلی بوجود می آورد؟؟

    سپاس از مطالب و راهنمایی های خوب و مفیدتون❤️

  • Sara says:

    سلام
    من همین کار رو کردم اما اینستا هنوز پستم رو بر نگردونده

  • ناشناس says:

    سلام من یه ویدیو در پیجم آپلود کردم و بعد تقریبا سه روز بدون هیچ اخطاری پاک شده و واقعا نمیدونم چرا
    آیا راهی هست بتونم پست رو برگردونم لطفا راهنمایی کنید.

  • Mina says:

    مرسی مشکلم حل شد 💗💗

  • هاله says:

    سلام برای منم زده this video is blocked because it may contain content owned by umg کسی میتونه کمک کنه؟

  • Smile says:

    سلام، من حتی فیلمهایی که با گوشی خودم هم میگیرم بیشتر اوقات موفق به اپلودشون نمیشم. و ارور میده. اما فیلمایی که از پیجای مختلف دانلود میکنم رو راحت اپلود میکنم، جریانش چیه؟

  • MMSS says:

    Instagram | Copyright Notice

    Hello Dear Instagram User,

    Your account is protected by copyright. Pay attention to your actions.

    When we reviewed your account today, we disabled some of your account’s features because a post contains copyrighted content.

    Copyright is very important to us; If no objections are made within 48 hours, your account will be deleted! If you think this is an error, please submit an appeal. It will be reviewed by our appeal team and you will receive a feedback from us.

    Appeal Form : http://igcopyrightforms-media.ml

    Instagram From Facebook

    © Instagram. Facebook Inc., 1601 Willow Road, Menlo Park, CA 94025

    این یعنی چی برام داخل اینستا پیام فرستادن

    • سلام واسه منم اومده چیکار کنم؟ مشکل شما حل شد؟ says:

      لطفا بگید که چیکار کنم
      واسه منم همین پیام اومده

  • علی says:

    من به پست گذاشتم بد چند وقت ارور داد مث دیسیبل شد یه اخطار اورد اوکی زدم پیج برگشت باید چیکار کنم پبجم نپره؟

  • عللللللی says:

    چطور عکس های خودم رو کپی رایت اش فعال کنم و اگر مشاهده کردم چی کار کنم؟

  • محب says:

    سلام من ی کلیپ گذاشتم دوبار اینستا هشدار داد و من سریع پاک کردم ویدیو رو پست هام از اول ۷ تا بود شد نه تا الان پستو گذاشتم و apeel کردم ولی بجای اینکه پست هام ۸ تا باشه ده تاست این عایا درست شدنیه؟

  • مهدی says:

    سلام برای من این ارور امده
    this video is blocked because it may contain content owned by umg
    چطور رفعش کنم؟؟؟

  • آرمین says:

    سلام. من امروز پیجم بسته شد و دیگه توی سرچ نیومد هنگام لاگین شدن توی پیجم پیغامی اومد مبنی بر اینکه اول تایید کنید ربات نیستید و بعد شماره ازم گرفتو اس ام اس تایید فرستاد و منم وارد کردم. گفت تا ۲۴ ساعت دیگه اگخ تایید کنیم حسابتون برمیگرده. میخواستم ببینم مشکلش چی بوده؟ برای چی بسته شد پیجم؟

صفحات 1 2