حل مشکل کار نکردن و روشن نشدن فایروال در ویندوز 10

۸ روش حل مشکل کار نکردن و روشن نشدن فایروال در ویندوز ۱۰

فایروال ویندوز یکی از ویژگی ها و برنامه های امنیتی و مهم ویندوز است. خصوصا اگر شما از آنتی ویروس ها استفاده نکنید، فعال بودن فایروال ویندوز بسیار مهم است. اما برخی از کاربران در ویندوز ۱۰ برای فعالسازی این ابزار امنیتی، به مشکل برخورده اند. به همین منظور امروز در انزل وب روش های حل مشکل کار نکردن و روشن نشدن فایروال در ویندوز ۱۰ را بررسی و مرور خواهیم کرد.

رفع مشکل غیر فعال شدن فایروال ویندوز ۱۰

How to Fix Windows 10’s Firewall Does Not Start Problems

فایروال ویندوز ۱۰ چیست؟ ویندوز ۱۰ از چندین ویژگی امنیتی استفاده می کند که شما را در برابر برنامه های مخرب و هکر ها محافظت می کند. یکی از این ویژگی ها، فایروال است. پیش تر در انزل وب، دیوار آتش یا فایروال را به همراه انواع و مزایای آن معرفی کردیم. برخی از افرادی که قصد فعال سازی فایروال در ویندوز ۱۰ را دارند، با ارور هایی مواجه می شوند و نمی توانند از این ویژگی امنیتی استفاده کنند و در نتیجه کامپیوتر آن ها آسیب پذیر تر می شود. اگر شما هم با مشکلاتی مشابه مواجه شده اید، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

انواع خطاهای غیر فعال کردن فایروال در ویندوز ۱۰

شما ممکن است در هنگام اقدام برای فعال سازی فایروال در ویندوز ۱۰ با یکی از ارور های زیر مواجه شوید:

  • Windows could not start the Windows Firewall on local computer
  • Windows Firewall error code 13
  • Windows 10 Firewall error 1068
  • Windows 10 Firewall error 6801

متن خطاهای بالا، از جمله ارور های شایعی است که برای کاربران نمایش داده می شود. هر اروری را که در این زمینه مشاهده کردید، می تواند علت غیرفعال شدن دکمه های فایروال بوده که با انجام روش های زیر باید مشکل شما رفع شود. اگر از آنتی ویروس ها استفاده می کنید، باید توجه داشته باشید که اکثر آن ها فایروال ویندوز را غیر فعال کرده و اجازه فعالسازی آن را نمی دهند زیرا خود آنتی ویروس ها از فایروال اختصاصی استفاده می کنند.

همچنین اگر قصد نصب ESET NOD32 را داشتید اما با مشکل مواجه شدید، مطلب ۱۶ روش رفع مشکل نصب نشدن آنتی ویروس ESET NOD32 در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ را هم مطالعه نمایید.

آموزش فایروال ویندوز ۱۰، روش رفع مشکل روشن نشدن فایروال در ویندوز ۱۰

یکی از اولیت دار ترین کارهایی که برای رفع این مشکل باید انجام دهید، ریستارت کردن سرویس فایروال است. برای این کار در سرچ ویندوز عبار services.msc را تایپ و و پنجره سرویس های ویندوز را باز کنید. سپس به دنبال Windows Defender Firewall باشید. روی این سرویس راست کلیک کرده و گزینه Restart را انتخاب کنید.

آموزش فایروال ویندوز 10، روش رفع مشکل روشن نشدن فایروال در ویندوز 10

صبر کنید تا پردازش به اتمام برسد. حال روی Windows Firewall راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید. مطمئن شوید که Startup type روی حالت Automatic تنظیم شده باشد.

حل مشکل کار نکردن فایروال در ویندوز ۱۰ با تغییر ریجستری

این روش از سوی مایکروسافت پیشنهاد شده است. در باکس جستجوی ویندوز عبارت regedit را تایپ و Registry Editor را باز کنید. حال به آدرس دایرکتوری زیر بروید:

HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEM/CurrentControl/Setservices/BFE

روی BFE راست کلیک کرده و Permissions را انتخاب کنید. اکنون روی ADD کلیک کرده و Everyone را تایپ و OK را بزنید.

سپس روی خود Everyone هم کلیک کرده و Full Control را در زیر بخش Permissions for Everyone برای آن انتخاب کنید. در نهایت کامپیوتر را ریستارت کنید.

استفاده از Troubleshooter برای رفع مشکل کار نکردن فایروال در ویندوز ۱۰

استفاده از Troubleshooter هم گزینه دیگری به عنوان برنامه مشکل زدایی فایروال ویندوز ۱۰ است. ابتدا شما باید Troubleshooter تخصصی فایروال را دانلود کنید. ابزار را اجرا کرده و روی Advanced کلیک کنید.
گزینه Apply repairs automatically را فعال کرده و روی Next کلیک کنید.

استفاده از Troubleshooter برای رفع مشکل کار نکردن فایروال در ویندوز 10

صبر کنید تا روند عیب یابی و تعمیرات خودکار به اتمام برسد و از نتیجه آگاه شوید.

ریست کردن تنظیمات Firewall برای حل مشکل روشن نشدن فایروال ویندوز ۱۰

برای ریست تنظیمات فایروال ویندوز ۱۰، عبارت Firewall را در قسمت سرچ ویندوز تایپ کنید و Windows Defender Firewall را از لیست انتخاب و باز کنید. سپس در پنل سمت چپ روی گزینه Restore defaults کلیک کنید.

ریست کردن تنظیمات Firewall برای

این بار دکمه Restore defaults را هم بزنید و کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی و ریستارت کنید.

مشکلات فایروال گاهی ممکن است در شبکه کردن هم ایجاد مشکل کنند. در این موارد پیشنهاد می کنیم مطلب ۶ روش حل مشکل پیدا نکردن و دیده نشدن کامپیوتر در شبکه ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ را هم مطالعه نمایید.

رفع مشکل اجرا نشدن فایروال در ویندوز ۱۰ با استفاده از Command Prompt

این روش هم همانند روش قبلی است و تنظیم فایروال را به صورت کامل ریست می کند. کلید های Win+S برای را بزنید و در سرچ ویندوز باز شده عبارت CMD را تایپ کنید و روی Command Prompt راست کلیک کرده و گزینه run as administrator را بزنید.
جال در خط فرمان، دستور زیر را تایپ یا Paste کرده و اینتر را بزنید:

netsh firewall set opmode mode=ENABLE exceptions=enable

رفع مشکل اجرا نشدن فایروال در ویندوز 10 با استفاده از Command Prompt

پس از اتمام کار، پنجره را بسته و کامپیوتر را ریستارت کنید.

رفع مشکل غیر فعال شدن فایروال و حذف بروزرسانی های اخیر ویندوز ۱۰

تعداد زیادی از آپدیت های ویندوز امنیتی هستند و فایروال را هم تحت تاثیر قرار می دهند. اگر بعد از آپدیت کردن ویندوز این مشکل برای شما پیش آمد، برای فعال سازی فایروال در ویندوز ۱۰، باید آپدیت نصب شده را حذف کرده و تا انتشار آپدیت جدید صبر کنید. برای این کار دکمه های Win+I را زده و در تنظیمات به قسمت app یا برنامه ها بروید.

گزینه Update & security را انتخاب کرده و روی View installed update history کلیک کنید.

حذف بروزرسانی های اخیر ویندوز 10

سپس Uninstall updates را انتخاب کرده و آپدیت های اخیر نصب شده را حذف و کامپیوتر را ریستارت کنید.

حل مشکل عدم اجرای فایروال در ویندوز ۱۰ با ترمیم فایل های سیستمی

با آموزش هایی که در روش های قبلی ذکر شد، پنجره CMD را باز کنید. سپس دستور sfc /scannow را تایپ و اینتر کنید. با این کار فایل های سیستمی در صورت وجود مشکل شناسایی و ترمیم می شوند.

نصب آنتی ویروس برای استفاده از فایروال

اگر مشکل فعال نشدن فایروال در ویندوز ۱۰ شما با هیچ روشی حل نشد، توصیه می کنیم یک آنتی ویروس خوب نصب کنید. با نصب Antivirus کنترل فایروال به عهده این برنامه خواهد بود و شما از فایروال ویروس کش به صورت خودکار بهره خواهید برد.

در پایان همچنین اگر قصد حذف کلی Windows Defender را هم داشتید، مطالعه مطلب آموزش حذف کامل و غیرفعال کردن آنتی ویروس Windows Defender ویندوز ۱۰، ۸، ۷ و.. را فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز روش های رفع مشکل اجرا نشدن فایروال در ویندوز ۱۰ را آموزش دادیم. با انجام کدام روش مشکل شما رفع شد؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در این زمینه را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش قدم به قدم نحوه قرار دادن نرم افزار در فایروال ویندوز 11 و 10 و..
آموزش قدم به قدم نحوه قرار دادن نرم افزار در فایروال ویندوز ۱۱ ، ۱۰ و..
آموزش 3 روش اجازه دادن یا بلاک برنامه در فایروال ویندوز 10
آموزش ۳ روش اجازه دادن یا بلاک برنامه در فایروال ویندوز ۱۰
جلوگیری از دسترسی برنامه ها به اینترنت اندروید
۳ روش جلوگیری از دسترسی برنامه ها به اینترنت اندروید
آموزش 4 روش غیر فعال سازی و بستن فایروال ویندوز 10 ، 8 ، 7 و مک
آموزش ۴ روش غیر فعال سازی و بستن فایروال ویندوز ۱۰ ، ۸ ، ۷ و مک

نظرات

  • ARAI says:

    سلام…
    من یه مشکل اساسی دارم کلا وینروز رو که روشن میکنم خیلی طول میکشه بالا بیاد و صفحه سیاهه بعد که بالا میاد به وای فای وصل میشه اما کلا نمیشه ازش استفاده کرد حتی internet access هم هست ولی کار نمیکنه?با cmd و troubleshoot هم زدم عیب یابی شه فایده ای نداشت فایر والمم کلا خاموشه روشن نمیشه از کنترل پنل که وارد میشم فقط نوشته :
    update your firewall setting

    Windows firewall us nit using the recommended setting to protect your computer.

    بعد یه گزینه هست نوشته:
    Use recommended settings
    کلیک میکنم روش یکم نشان گر موشم میره تو حالت پردازش بعد هیچ اتفاقی نمیفته نه اروری نه چیزی فقط هیچ اتفاقی نمیفته…
    از طرفی وقتی وارد قسمت
    Services.msc
    میشم Windows firewall رو حالت Automatic هست روش کلیک راست میکنم properties رو میزنم اصلا استارت نشده حالا وقتی روی استارت کلیک میکنم این اروردرو میده:
    windows could not start the windows firewall on local computer if ths is a non.microsoft service contact tservice vendor and refer to serices-specific error code 87

    تو نت هم سرچ کردم کلا راحلی نداشت حتی خود ماکروسافتم چیزی دربارش نگفته فقط داخل سایتش یه نفر این مشکلو مطرح کرده بود بعضیم راحلایی داده بودن ولی فایدا نداشت??لطفا کمک میکنین من به استفاده از اینترنت تو لپتابم نیاز دارم….تازه حتی شبکه رو هم نمبتونم عوض کنم مثلا سیع کردم بجای استفاده از وای فای به هات اسپات گوشیم وصل شم ولی همین طور تو کانکتینگ میمونه….لطفا راهنمایی کنین کارم بدون نت لنگه??

  • ابراهیم says:

    واقعا عالی بووووووود یک دنیا ممنونم