نصب پلاگین در فتوشاپ

آموزش تصویری ۴ روش نصب پلاگین در فتوشاپ

نرم افزار فتوشاپ (Photoshop) حرفه ای ترین ابزار ویرایش انواع عکس ها است. با این نرم افزار قادر خواهید بود تقریبا هر کاری را که فکرش را کنید با عکس هایی که در اختیار دارید انجام دهید. اما با این حال باز هم قابلیت هایی هستند که در این نرم افزار گنجانده نشده است. این قایلیت ها و امکانات را می توان با استفاده از پلاگین هایی که توسظ توسعه دهندگان مختلفی برای فتوشاپ ارائه شده اند به آن اضافه کرد. از این رو در این مطلب انزل وب به آموزش استفاده و نصب پلاگین در فتوشاپ خواهیم پرداخت.

راهنمای نصب پلاگین در نرم افزار فتوشاپ

How to Install Photoshop Plugins

پیش از این در انزل وب به آموزش ۲ روش رفع ارور رم There is Not Enough Memory در فتوشاپ و نیز ۳ روش اضافه کردن و نصب فونت فارسی یا انگلیسی در فتوشاپ پرداخته شده است. در راستای آموزش مطالب مرتبط با نرم افزار فتوشاپ قصد داریم این بار به طریقه نصب پلاگین در فتوشاپ بپردازیم.

طریقه نصب پلاگین در فتوشاپ

در مرحله اول باید پلاگین مورد نظرتان را دانلود کنید. پلاگین های فتوشاپ معمولا رایگان هستند و با جستجویی ساده در اینترنت قادر به پیدا کردن آن ها خواهید بود. برای مثال می توانید در این لینک لیستی از پلاگین ها را مشاهده و در صورت نیاز دانلود نمایید.

راهنمای نصب پلاگین در فتوشاپ

پس از دانلود پلاگین، در صورت اینکه به شکل یک فایل ZIP یا RAR بود آن را از حالت فشرده خارج کنید.

آموزش نصب پلاگین روتوش فتوشاپ

حالا فولدری را که شامل فایل های پلاگین است کپی نمایید.

آموزش استفاده از پلاگین ها در فتوشاپ

به مسیر نصب فتوشاپ بروید. این مسیر معمولا در پوشه Adobe واقع در فولدر Program Files درایو C قرار دارد. در کامپیوترهای مک نیز می توانید آن را در Applications پیدا کنید.

نحوه نصب پلاگین در فتوشاپ

حالا به فولدر Plugins بروید. این فولدر باید در مسیر C:\Program Files\Adobe\Adobe Photoshop CS5\Plugins قرار داشته باشد.

راهنمای نصب پلاگین در فتوشاپ

حالا کلیک راست نموده و گزینه Paste را انتخاب کنید تا فولدری که کپی کرده بودید را به اینجا بیاورید.

علت نصب نشدن پلاگین در فتوشاپ

حالا نرم افزار فتوشاپ را باز کرده و پلاگین مورد نظرتان را در محیط نرم افزار تست کنید. برای مثال اگر پلاگینی مربوط به brush را نصب کرده اید ابزار brush را برای تست آن مورد استفاده قرار دهید.

آموزش استفاده از پلاگین ها در فتوشاپ

همچنین گاهی اوقات پلاگین های تازه نصب شده بسته به نوع کاربردشان به برخی منوها مثل منوی Filter اضافه می شوند. بنابراین می توانید به منوی Filter رفته و در آنجا به جستجوی پلاگین خود بپردازید. برای مثال در تصویر زیر مشاهده می کنید که چگونه پلاگین Wire Worm که به تازگی نصب شده است را از این طریق پیدا نموده ایم.

طریقه نصب پلاگین در فتوشاپ

اگر به هر دلیلی موفق به نصب فتوشاپ نشدید می توانید مطلب ۱۳ روش حل مشکل نصب نشدن فتوشاپ در ویندوز و مک را در انزل وب مطالعه کنید.

نحوه نصب نرم افزار پلاگین فتوشاپ

اگر پلاگین دانلود شده به صورت یک فایل نصبی بود پس باید به جای کپی کردن، آن را نصب نمایید. برای این کار باید با دابل کلیک، نصب کننده پلاگین را اجرا نمایید.

نصب برنامه پلاگین

معمولا این نصب کننده ها به صورت خودکار فولدر پلاگین فتوشاپ را پیدا می کنند. ولی اگر موفق به این کار نشدند می توانید از طریق دکمه Browse مسیر صحیح نصب پلاگین ها در فتوشاپ را انتخاب نمایید.

نصب نرم افزار پلاگین فتوشاپ

اگر به هر دلیلی در پیدا کردن فولدر پلاگین به مشکل برخورده اید می توانید از طریق گزینه Search For Files Or Folders موجود در منوی استارت و تایپ Plug-ins به جستجوی فولدرهای موجود در کامپیوترتان با این نام بپردازید. در اینجا لیستی از فولدرها نمایش داده خواهد شد که یکی از آن ها همان فولدر مد نظر شما خواهد بود.

همچنین اگر از فتوشاپ نسخه CS6 یا نسخه های قبل تر از آن استفاده می کنید می توانید یک پوشه دیگر را هم به فتوشاپ معرفی کنید تا در ان به جستجوی پلاگین های نصب شده توسط شما بپردازد. با این کار دیگر مجبور نیستید پلاگین ها را در پوشه پیش فرض فتوشاپ نصب کنید. جهت انجام این کار ابتدا به مسیر Edit -> Preferences -> Plug-Ins بروید. در پنجره باز شده گزینه Additional Plug-Ins Folder option را فعال کنید. سپس روی دکمه Choose کلیک کنید تا بتوانید مسیر فولدر مد نظر خود را به فتوشاپ بدهید. پس از انتخاب مسیر دکمه OK را بزنید. در نهایت فتوشاپ را ببندید و دوباره باز کنید تا تنظیمات به درستی اعمال شوند.

آموزش استفاده از پلاگین ها در فتوشاپ

در ادامه این مطلب به شیوه نصب سه افزونه پر طرفدار فتوشاپ و اعمال تنظیمات مورد نیاز آن ها خواهیم پرداخت تا از این طریق بیش از پیش با نحوه نصب پلاگین در فتوشاپ آشنا شوید.

نصب و پیکربندی پلاگین PictureCode

این پلاگین فتوشاپ برای کار با تصاویر RAW می باشد و بیشتر مخصوص عکاسان حرفه ای است. برای نصب آن می توانید به منوی Photo Ninja رفته و گزینه Install plug-ins را انتخاب نمایید.

علت نصب نشدن پلاگین در فتوشاپ

در پنجره باز شده از دکمه Browse برای انتخاب مسیر نصب پلاگین و از دکمه Install برای نصب آن استفاده کنید.

نصب نرم افزار پلاگین فتوشاپ

برای پیکربندی این پلاگین پس از نصب آن باید از طریق Preferences به صفحه File Handling فتوشاپ بروید. در اینجا گزینه Prefer Adobe Camera Raw for supported raw file formats را غیر فعال کنید.

آموزش استفاده از پلاگین ها در فتوشاپ

حالا از منوی Photo Ninja گزینه preferences را انتخاب کنید و این بار به صفحه Photoshop بروید. در اینجا گزینه Open all RAW files supported by Photo Ninja باید فعال یاشد.

آموزش استفاده از پلاگین ها در فتوشاپ

اگر می خواهید روی عکس های خود واتر مارک قرار دهید مطلب آموزش ۶ روش قرار دادن واترمارک روی عکس در فتوشاپ Photoshop را مطالعه نمایید.

آموزش نصب و استفاده از پلاگین Photolemur در سیستم عامل مک

Photolemur را اجرا کرده و سپس منوی آن را باز کرده و گزینه Install Plugins را انتخاب نمایید.

 آموزش تصویری روش نصب پلاگین در فتوشاپ

حالا شما لیستی از پلاگین های در دسترس برای نصب می بینید. برای نصب پلاگین مورد نظر خود دکمه Install کنار آن را انتخاب کنید. در نهایت گزینه Done را انتخاب کنید.

نصب برنامه پلاگین

برای استفاده از این اپلیکیشن ابتدا فتوشاپ را اجرا کرده و عکس مورد نظرتان را باز کنید.

آموزش استفاده از پلاگین ها در فتوشاپ

حالا از منوی Filter گزینه Skylum Software – Photolemur را انتخاب کنید تا پلاگین کار خودش را شروع کند.

آموزش استفاده از پلاگین ها در فتوشاپ

در اینجا شما می توانید با کمک یک اسلایدر، تغییرات مورد نظر خود را کنترل کنید و سپس با دکمه Done آن را ذخیره نمایید.

طریقه نصب پلاگین در فتوشاپ

علت نصب نشدن پلاگین در فتوشاپ

ممکن است گاهی اوقات در نصب پلاگین ها در فتوشاپ دچار مشکل شوید. شاید یکی از دلایل بروز این مشکل وجود محدودیت ها یا همان Permissions اعمال شده روی فولدر پلاگینی که پیش از این در مورد آن صحبت شد یا حتی خود فولدر فتوشاپ باشد. مثلا یکی از این محدودیت ها می تواند جلوگیری از کپی شدن فایل ها در یک فولدر خاص باشد (لازم به ذکر است که این محدودیت ها عمدتا از سوی خود ویندوز به دلایل گوناگون صورت می گیرد). برای رفع این محدودیت ها خود شما هم می توانید اقدام کنید. مثلا می توانید دسترسی فولدر مد نظرتان را به read-write تغییر دهید تا اجازه کپی فایل ها در آن داده شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید در اینترنت جستجو کنید.

جهت آموزش روتوش عکس در فتوشاپ می توانید آموزش کامل تصویری ۴ روش روتوش عکس و صورت در فتوشاپ را در انزل وب مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز آموزش تصویری ۴ روش نصب پلاگین در فتوشاپ را مرور کردیم. آیا تا کنون از پلاگین های فتوشاپ استفاده نموده اید؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در این زمینه در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

لیست برترین ها: 15 جایگزین فتوشاپ در ویندوز (سبک تا حرفه ای)
لیست برترین ها: ۱۵ جایگزین فتوشاپ در ویندوز (سبک تا حرفه ای)
راهنما کامل حل مشکل فارسی نویسی در فتوشاپ (همه نسخه ها)
راهنما کامل حل مشکل فارسی نویسی در فتوشاپ (همه نسخه ها)
آموزش تغییر جهت عکس در فتوشاپ (سریع و گام به گام)
آموزش تغییر جهت عکس در فتوشاپ (سریع و گام به گام)
آموزش تغییر اندازه متن در فتوشاپ (کلید میانبر و..)
آموزش تغییر اندازه متن در فتوشاپ (کلید میانبر و..)

نظرات