آموزش کامل تصویری ساخت حساب پرفکت مانی (Perfect Money)

آموزش کامل تصویری ساخت حساب پرفکت مانی (Perfect Money)

امروزه سیستم های آنلاین مالی متعددی در دنیا وجود دارد که با استفاده از آن ها قادر به انجام انواع کارهای مالی خود نظیر پرداخت های الکترونیکی هستید. منتهی نکته ای که در این میان وجود دارد این است که اغلب این سیستم ها محدودیت هایی را برای کاربران ایرانی قائل شده اند. امروز در انزل وب قصد داریم به معرفی آموزش کار و ساخت حساب پرفکت مانی یا Perfect Money بپردازیم. سرویسی که مشکل کاربران ایرانی را در این زمینه به بهترین شکل حل نموده است.

آموزش تصویری ساخت حساب پرفکت مانی

How to Create Account in Perfect Money

پیش از این در انزل وب به آموزش تصویری گام به گام کار و ساخت اکانت وب مانی Webmoney پرداخته شده است. در همین راستا در این مطلب قصد داریم به معرفی یک بانک اینترنتی دیگر به نام پرفکت مانی و مزایای آن بپردازیم. ضمن اینکه نحوه ساخت حساب Perfect Money را نیز با هم مرور خواهیم کرد.

پرفکت مانی چیست؟

پرفکت مانی (Perfect Money) یک سیستم پرداخت الکترونیکی است که به کاربران خود این امکان را می دهد با هر یک از انواع حساب های ارزی نظیر دلار، یورو و حتی طلا به کار بپردازد. با استفاده از این سیستم پرداخت شما قادر به انجام فعالیت های گوناگونی خواهید بود. فعالیت هایی نظیر انجام پرداخت های خرید اینترنتی (در صورت پشتیبانی سایت مورد نظر از این سیستم)، نگهداری الکترونیکی پول و دریافت سود به صورت ماهیانه، دریافت و انتقال پرفکت مانی با کاربران دیگر، دریافت دستمزد از طریق این سیستم، خرید انلاین انواع ارز و…

اما شاید مهم ترین مزیت و ویژگی پرفکت مانی، پشتیبانی آن از زبان فارسی و نداشتن هیچ گونه محدودیتی برای کاربران ایرانی باشد. به همین دلیل است که پرفکت مانی توسط چند سایت ایرانی جهت تبادلات مالی به رسمیت شناخته شده است. بنابراین شما هم می توانید با افتتاح حساب در این بانک اینترنتی از مزایای آن بهره مند شوید.

ساخت کیف پول و حساب Perfect Money

برای ساخت حساب و کیف پول پرفکت مانی ابتدا وارد وبسایت پرفکت مانی شوید. سپس گزینه Sign up را از منوی بالا انتخاب کنید.

ساخت حساب Perfect Money

حالا وارد صفحه ثبت نام شده اید. در اینجا اول از همه باید یک اسم برای حساب خود انتخاب کنید. سپس اطلاعاتی مثل نام آدرس، شهر و کشور را وارد نمایید. خوشبختانه پرفکت مانی هیچ محدودیتی برای کشورمان قائل نشده است و شما می توانید از لیست مورد نظر، کشور ایران را انتخاب کنید. دقت کنید که آدرس ایمیل را به درستی وارد نمایید زیرا Member ID شما به این ایمیل ارسال خواهد شد. نوع حساب خود را هم Personal انتخاب کنید. البته اگر از این حساب برای اهداف تجاری و نه شخصی استفاده می کنید نوع آن را می توانید Business انتخاب نمایید. در نهایت پس از فعال کردن گزینه I agree with terms and conditions روی دکمه Register کلیک نمایید تا حساب پرفکت مانی شما ساخته شود.

افتتاح حساب پرفکت مانی (PerfectMoney)

ورود به حساب پرفکت مانی

همان طور که گفته شد پس از ایجاد حساب پرفکت مانی یک Member ID به ایمیل شما ارسال خواهد شد که در واقع نقش شناسه کاربری را برای شما ایفا می کند. این شناسه را حتما در جایی یادداشت کنید. سپس دوباره به صفحه اصلی سایت پرفکت مانی رفته و این بار گزینه Login را انتخاب نمایید. در اینجا با استفاده از Member ID و رمز عبوری که در زمان ثبت نام انتخاب کردید وارد حساب کاربری خود گردید.

ورود به حساب پرفکت مانی

محیط حساب کاربری شما در پرفکت مانی به شکل زیر خواهد بود.

قبض برای وریفای پرفکت مانی

تایید هویت یا وریفای حساب پرفکت مانی

شما تا به اینجا موفق به ایجاد یک حساب کاربری در پرفکت مانی شده اید. اما هنوز مراحل ثبت نام به طور کامل پایان نیافته است. برای تکمیل ثبت نام باید حتما حساب خود را احراز هویت یا اصطلاحا وریفای (Verify) نمایید. برای این کار در داشبورد حساب کاربری خودروی گزینه Modify settings که در بخش Current Account security settings قرار دارد کلیک کنید و در صفحه ای که باز می شود گزینه  Verification Management را انتخاب کنید. صفحه ای که باز می شود شامل چند بخش است:

  • Name Validation: بخش Name Validation برای ارسال مدارک هویتی نظیر پاسپورت یا حتی گواهینامه رانندگی است. برای این کار می توانید این مدارک را اسکن نمایید.
  • Address Validation: همانطور که از نام آن پیداست این بخش برای تایید نشانی محل سکونت شما است. به این منظور باید از از اسکن قبض های خدماتی خود مانند قبض آب و برق برای وریفای پرفکت مانی استفاده کنید.
  • Phone Validation: این بخش هم برای تایید شماره تماس شما است که تنها پس از تایید دو بخش اول فعال خواهد شد.

سوالات متداول در خصوص پرفکت مانی

در ادامه به توضیح مختصر در خصوص سوالاتی که ممکن است در کار با سایت پرفکت مانی برای شما پیش آید خواهیم پرداخت.

آیا برای کار با پرفکت مانی حتما نیاز به تایید کردن است؟

خیر. شما می توانید بدون این کار هم در سایت پرفکت مانی به فعالیت بپردازید. ولی اینگونه کارمزدی که به فعالیت های شما تعلق می گیرد با افزایش مواجه شده و به ۱/۹۹ درصد می رسد. ضمن اینکه در صورت بروز مشکل برای حسابتان با مشکلاتی در خصوص احراز هویت مواجه خواهید شد.

آیا امکان ویرایش پروفایل کاربری در پرفکت مانی وجود دارد؟

بله. شما می توانید در بخش تنطیمات حساب کاربری خود در این سایت این کار را انجام دهید و حتی اگر مدارکی را به اشتباه ارسال نموده اید آن را دوباره بفرستید.

آیا حتما باید مدارک ارسالی مثل قبض و.. برای احراز هویت ترجمه شده باشند؟

بله. ترجمه این مدارک مثل قبض آب ، برق و.. از الزامات و قوانین سایت است. اگر در این رابطه با مشکل مواجه شدید می توانید مطلب ۱۰ مورد از بهترین مترجم آنلاین انگلیسی به فارسی را در انزل وب مطالعه نمایید.

نحوه خارج کردن پول از حساب پرفکت مانی

برای این کار شما چهار راه پیش روی خود دارید:

  • اولین راه این است که کارت شارژ e-voucher بسازید. شارژ حساب پرفکت مانی برای انتقال و دریافت پول یک روش متداول در سرایر دنیا می باشد.
  • می توانید درخواست حواله موجودی پرفکت مانی به یک حساب بانکی دیگر نمایید.
  • می توانید موجودی پرفکت مانی حود را به دیگر پول های الکترونیکی تبدیل کنید.
  • همچنین می توانید بین حساب های پرفکت مانی به انتقال وجه بپردازید.
  • از سایت های واسط ایرانی استفاده کنید وپول را به کیف پول پرفکت مانی آنها انتقال و سپس وجه ریال را از ساید مدنظر دریافت کنید، در مورد این موضوع حتما از معتبر بودن صرافی آنلاین اطمینان حاصل کنید.

شارژ حساب پرفکت مانی

شما در ایران می توانید از طریق ووچرهای الکترونیکی، کارت های اعتباری و نیز صرافی های آنلاین داخلی به شارز حساب پرفکت مانی بپردازید. وویچر یا همان کارت شارژ پرفکت مانی امکانی را برای شما فراهم می کند که می توانید از طریق آن مستقیما و بدون هیچ کارمزدی پرداخت مورد نظرتان را انجام دهید.

برای استفاده از این قابلیت می توانید از منوی اصلی پس از انتخاب Deposit روی گزینه e-voucher کلیک کنید و در صفحه باز شده با وارد نمودن شماره کارت شارز و کد فعال سازی، حساب کاربری خود را در لحظه شارژ کنید.  همچنین با انتقال الکترونیکی پول، امکان سپرده آن را نیز خواهید داشت. اما به هر وصرت اگر برای شارژ پرفکت مانی به مشکل برخوردید می توانید از سایت های واسطه ای که در این زمینه فعالیت می کنند استفاده نمایید.

شیوه تامین امنیت در پرفکت مانی

مطمئنا در سایتی با چنین کاربردهایی موضوع امنیت دغدغه اصلی خواهد بود. خوشبختانه مدیران پرفکت مانی تمام تلاش خود را کرده اند که از این بایت خیال کاربرانشان را راحت کنند. پرفکت مانی از سه روش برای تامین امنیت خود استفاده می کند. اولین روش استفاده از ادرس IP است. زمانی که شما در پرفکت مانی ثبت نام می کنید آدرس آی پی شما نیز ذخیره می شود تا در صورتی که دفعه بعد از آدرسی دیگر قصد ورود به حساب کابری خود را داشته باشید از طریق یک پین کد این کار ار انجام دهید.

روش دوم استفاده از تایید هویت کاربر با پیامک است. در واقع در این روش هر موقع که قصد ورود به حساب کاربری خود را داشته باشید باید کد پیامک شده به شماره همراه را نیز وارد نمایید. در نهایت سومین روش تامین امنیت، استفاده از کارت کد است. در این روش برای شما کارتی با چند کد صادر می شود تا قبل از هر تراکنشی از یکی از این کدها استفاده نمایید.

شما می توانید برای تامین امنیت حساب های بانکی خود نیز مطلب آموزش کامل جلوگیری از هک حساب بانکی را مطالعه نمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب ما نحوه ساخت حساب در Perfect Money یا پرفکت مانی را به شما آموزش دادیم. اگر در مورد پست امروز نظر و یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش دیدگاه زیر با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات

  • سید احسان آزادگان says:

    با سلام من حساب پرفکت مانی ساختم ولی اشتباه کردم حالتbusinessانتخاب کردم و الان نمیتونم personal انتخاب کنم و حساب رو هم نمیتونم deleteکنم و میگه میشه حساب اضافه کرد با همون مشخصات ولی همون مشخصات میزنم ایمیل قبول نمیکنه نمیدونم چیکار کنم که بتونم حساب کاربریpersonal داشته باشم؟