حل مشکل اکتیو نشدن آیفون و ارور Could Not Activate iPhone

۷ روش حل مشکل اکتیو نشدن آیفون و ارور Could Not Activate iPhone

گاهی اوقات در تلاش برای اکتیو کردن آیفون در نسخه های بالاتر به اروری تحت عنوان Cannot Activate your iPhone Now بر می خوریم. ارور فعال سازی آیفون که معمولا پس از ریستور کردن یا آپدیت نمودن آیفون نیز پیش می آید می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در این مطلب انزل وب می خواهیم به روش های حل مشکل اکتیو نشدن آیفون و حل ارور Could Not Activate iPhone بپردازیم. 

رفع مشکل ارور Could Not Activate iPhone و اکتیو نشدن آیفون

How to Fix Cannot Activate iPhone Error after iOS Update

پیش از این در  انزل وب به ۴ روش حل مشکل Unable To Activate Touch ID on This iPhone آیفون و نیز ۱۳ روش حل مشکل خالی شدن سریع باتری آیفون پرداخته شده است. در همین راستا در این مطلب قصد داریم به روش های حل مشکل اکتیو نشدن آیفون بعد از ریستور بپردازیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

حل مشکل iPhone Activation Server Could Not Be Reached

یکی از ارورهایی که در هنگام اکتیو کردن آیفون ممکن است با آن مواجه شوید ارور Your iPhone could not be activated because the activation server is temporarily unavailable می باشد.همچنین ارور  Your iPhone could not be activated because the activation server cannot be reached نیز شکلی دیگر از این ارور می باشد. اگر به علت در دسترس نبودن سرور قادر به اکتیو نمودن آیفون نیستید کمی صبر کنید. شاید سرور اپل به خاطر شلوغی یا دلایلی دیگر قادر به پردازش درخواست شما نباشد. اگر چند دقیقه ای صبر کنید شاید این مشکل حل شود.

حل مشکل اکتیو نشدن آیفون 5s در ios 12

حل مشکل اکتیو نشدن آیفون در iOS 12 و.. با ریستارت کردن آیفون

ساده ترین راه برای رفع هرگونه مشکل نرم افزاری، ریستارت کردن دستگاه می باشد. تنها دکمه Sleep/wake و دکمه Home را به طور همزمان فشار دهید تا آیفون ریستارت شود. وقتی لوگوی اپل ظاهر شد دکمه ها را رها نمایید.

حل مشکل ارور could not activate iphone

حل مشکل ارور Could not activate iPhone از طریق بررسی اتصال شبکه

اگر شبکه موبایل شما آدرس gs.apple.com را به هر دلیلی مسدود کرده باشد قادر به اکتیو کردن آیفون نخواهید بود. برای تست این مورد به یک اتصال وای فای دیگر وصل شوید تا ببینید که آیا مشکل حل می شود یا خیر. همچنین گاهی اوقات آیفون روی یک شبکه خاص قفل می شود تا اجازه فعالیت سیم کارت دیگری روی آن داده نشود. اگر در آیفون شما نیز چنین کاری صورت گرفته است پس اول از همه با استفاده از شبکه قبلی باید آن را از حالت قفل خارج کرده و سپس دوباره به اکتیو کردن آن بپردازید. علاوه بر این از طریق نرم افزارهای تغییر دهنده آی پی نیز میتوانید محدودیت اپل روی شبکه فعلی خود را دور بزنید.

اگر در کار با وای فای در آیفون به مشکل برخورده اید می توانید مطلب ۱۳ روش کارساز برای حل مشکل وای فای آیفون را نیز مطالعه نمایید.

حل مشکل اکتیو نشدن آیفون بعد از ریستور با غیر فعال کردن Activation Lock

مشکل unable to activate ایفون

هدف Activation Lock حفاظت از آیفون و داده های موجود در آن در صورت دزدیده شدنش است. اگر آیفونی که در دست شما است دارای Activation Lock باشد ممکن است نتوانید با آن به برخی از فعالیت های روتین نظیر اکتیو کردن آیفون بپردازید. بنابراین بهتر است آن را حداقل به صورت موقتی غیر فعال کنید. برای این کار باید نام کاربری اپل و رمز عبوری را که با استفاده زا آن Activation Lock روی این گوشی فعال شده است به همراه داشته باشید.

بررسی سیم کارت در صورت مواجه شدن با ارور اکتیو نشدن ایفون

علت ارور could not activate iphone

اگر اروری مبنی بر ناسازگاری سیم کارت دریافت کرده اید (SIM Not Supported) شاید بهتر باشد که یک بار با استفاده از سیم کارتی دیگر و ترجیحا اپراتوری دیگر به اکتیو نمودن آیفون بپردازید.

فعال سازی دوباره آیفون با استفاده از iTunes

جهت حل مشکل اکتیو نشدن آیفون بعد از ریستور و.. ابتدا آیفون را ریستارت کنید. سپس آن را به iTunes متصل نمایید. دستگاه خود را انتخاب کنید. در اینجا گزینه Activate your iPhone را خواهید دید. ابتدا آیدی اپل و رمز عبور خود را وارد نمایید و سپس روی گزینه Continue کلیک کنید تا فرایند فعال سازی آیفون آغاز شود.

حل مشکل اکتیو نشدن آیفون بعد از ریستور

ریستور کردن آیفون جهت حل مشکل اکتیو نشدن آیفون بعد از آپدیت

اگر هیچ کدام از روش هایی که پیش از این گفته شد کارگشا نبودند  به عنوان آخرین راه حل مشکل ارور Could Not Activate iPhone می توانید به ریستور کردن (Restore) آیفون بپردازید. البته با این کار همه اطلاعات آیفون پاک خواهند شد. بنابراین پیش از انجام آن حتما از اطلاعات خود پشتیبان گیری کنید. سپس برای ریستور کردن ابتدا آیفون را خاموش کرده و سپس آن را به کامپیوتر متصل کنید. iTunes را باز کرده و سپس ایفون را روشن نمایید. پس از پیدا کردن آیفون توسط iTunes می توانید با تایید گزینه ای که روی صفحه می آید به ریستور کردن آن بپردازید. این کار ممکن است چند دقیقه ای طول بکشد. پس از ریستور شدن آیفون دوباره برای اکتیو کردن آن تلاش کنید.

اگر به ارور غیر فعال شدن ایفون نیز برخوردید می توانید به مطلب ۴ روش حل مشکل پیغام خطا iPhone is Disabled آیفون در انزل وب رجوع کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب به معرفی روش حل مشکل اکتیو نشدن آیفون و ارور Could Not Activate iPhone پرداختیم. آیا تا بحل با این مشکل مواجه شده اید؟ شما هم می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در این زمینه در بخش دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

فقط تمرکز! راهنما کامل کار با فوکوس مود آیفون (iPhone Focus Mode)
فقط تمرکز! راهنما کامل کار با فوکوس مود آیفون (iPhone Focus Mode)
آموزش گام به گام فعال سازی اسکرین رکوردر آیفون
آموزش گام به گام فعال سازی اسکرین رکوردر آیفون
آموزش 11 روش رفع مشکل گوگل مپ در آیفون (در چند قدم ساده)
آموزش ۱۱ روش رفع مشکل گوگل مپ در آیفون (در چند قدم ساده)
کامل ترین آموزش تنظیم و فعال سازی موس آیفون (در اکثر مدل ها)
کامل ترین آموزش تنظیم و فعال سازی موس آیفون (در اکثر مدل ها)

نظرات

  • رامین says:

    سلام واسه من از انگلیس گوشی ۱۴پرومکس فرستادن آوردم روشنش کردم اکتیو نمیشه میشه راه حل شو به من بگین؟

    • محمد says:

      منم یه ۱۴ پرو مکس دارم بعد اینکه بازنشانی کارخانه کردم دیگه هی رو بخش اکتیویت کردن مونده نمیشه اکتیو کنم الان یه ماهه اکتیو نشد هر کاری کردم شما کاری تونستی بکنی؟

  • امیر علی says:

    من گوشیم مشکل بیس باند پیدا کرد وقتی ریستش کردم رو حالت اکتبویشن موند راه حلی برای رفع این مشکل وجود داره ؟!

  • محمد says:

    اقا من بعد از اپدیت ای او اس ۱۳ گوشیم یه خاموش روشن شد و رفت انتنش چند تا کار انجام دادم حل نشد ریستور کردم یهو وارد نمیشود و پیغام همین اکتیو نبودن رو میداد هر چی الان تلاش میکنم بازم وارد نمیشه چیکار کنم ؟ گوشیم ریپک بوده در ضمن