روش و نرم افزار تشخیص SD Card ، فلش مموری اصل از تقلبی

۹ روش و نرم افزار تشخیص SD Card و فلش مموری اصل از تقلبی

اگر قصد خرید فلش مموری و یا یک مموری کارت (SD Card) را داشته باشید، با بررسی بازار این محصولات متوجه برند های مختلف و همچنین اجناس اصلی و فیک فراوانی خواهید شد. بسیاری از فلش های موجود در بازار فیک یا تقلبی هستند و ظرفیت آن ها جعلی است و کیفیت پایینی هم دارند. به همین منظور قصد داریم امروز در انزل وب روش های تشخیص به همراه نرم افزار های تشخیص کارت حافظه SD Card و فلش مموری اصل از تقلبی را آموزش دهیم.

تشخیص کارت حافظه SD و فلش مموری تقلبی از اصل

Detect Fake USB Flash Drives, SD Cards And etc

بازار این نوع دستگاه های ذخیره سازی اطلاعات از نظر حجم، برند، کیفیت و.. بسیار متنوع شده است اما مسئله ای که خرید را دشوار تر می کند، وجود محصولات تقلبی در بازار است. فلش های تقلبی در ظاهر حجم خریداری شده را دارند اما در هنگام استفاده متوجه خواهید شده که این حجم جعلی و غیر قابل استفاده است. زیرا اطلاعات سیستمی که درون فلش قرار دارند و حاوری اطلاعات مربط به فلش هستند، ممکن است غیر واقعی بوده و تناسبی با حجم واقعی حافظه نداشته باشند. همچنین با توجه به کیفیت پایین این محصولات، ممکن است اطلاعاتی که در آن ها قرار داده می شود آسیب دیده و حذف شود. با رعایت و استفاده از روش های ذکر شده، خرید جنس اصلی احتمال بیشتری خواهد داشت.

تشخیص اصلی بودن و تقلبی بودن فلش از روی ظاهر

دستگاه های ذخیره سازی و فلش هایی که توسط شرکت های تقلبی درست می شود فقط در ظاهر آن ها کار می شود و معمولا با آنچنان دقتی کپی می شوند که در ظاهر با فلش اصلی فرقی نکنند. حتی با قرار دادن فلزات مختلف سعی می کنند تا وزن آن را هم به میزان جنس اصلی بالا ببرند.

تشخیص اصلی بودن و تقلبی بودن فلش از روی ظاهر

در نتیجه تشخیص مموری اصل و.. از روی ظاهر کاری بسیار دشوار و سخت است. البته اگر دو دستگاه اصلی و تقبلی را کنار هم قرار دهید، متوجه کاهش کیفیت در فلش و حتی بسته بندی مورد تقلبی خواهید شد. فلش های تقلبی معمولا مشکلات زیر را دارند:

  • فضای ذخیره سازی آن ها بسیار کمتر از مقدار حافظه اسمی درج شده در محصول است. (توجه داشته باشید که از تمام فضای فلش به دلیل نیاز به ذخیره فایل های سیستمی و.. نمی توان استفاده کرد و حافظه اصلی نسبت به حافظه اسمی مقداری کمتر است. به طور مثال در فلش ۱۶ گیگ باید بین ۱۴.۵ تا ۱۵.۸ GB حافظه در دسترس وجود داشته باشد. این مقدار نرمال است و در تمامی فلش ها صدق می کند)
  • قطعات بی کیفیت باعث خراب شدن سریع فلش و از دست رفتن اطلاعات و هزینه های شما می شود.
  • سرعت خواندن و نوشتن در آن ها معمولا کمتر از میزان استاندارد می باشد.

به همین دلیل ضمن اینکه پیشنهاد می کنیم از مکان های معتبر، فلش های با گارانتی مناسب خرید کنید، می توانید از نرم افزار های زیر هم کمک بگیرید تا با انجام تست های مختلف به شما نشان دهند که فلش مموری شما اصلی یا تقلبی است.

استفاده از ابزار های چک کننده فلش مموری و تشخیص SD Card تقلبی

یکی از مطمئن ترین راه های تشخیص فلش مموری اصل، استفاده از برنامه هایی است که فلش یا حافظه های اکسترنال را بررسی می کنند. در این موارد شما می توانید از فروشنده بخواهید که یکی از این برنامه ها را نصب کند و دستگاه مربوطه را تست کند. همینطور می توانید این برنامه ها را در لپ تاپ خود و در هنگام خرید، نزد خود داشته باشید. (توصیه می شود حداقل از دو برنامه مختلف تست بگیرید تا مطمئن شوید نتایج حاصل شده درست باشد.)

همچنین اگر هنوز فلش مناسب را برای خود انتخاب نکرده اید، پیشنهاد می کنیم مطلب راهنمای خرید و ۷ روش انتخاب بهترین فلش مموری در بازار ایران را مطالعه نمایید.

برنامه تشخیص فلش تقلبی HP و.. Check Flash

برنامه Check Flash ابزاری رایگان برای تست فلش مموری برای اصلی بودن است. این برنامه قادر است تا فلش را فرمت کند و آزمون های مختلف، تست هایی سطحی، تست سرعت خواندن و نوشتن، اطلاعات پارتیشن و.. را انجام می دهد. سرعت پردازش این برنامه در تست ها سریع و متاسب است.

برنامه تشخیص فلش تقلبی HP و.. Chek Flash

نرم افزار RMPrepUSB برای تست فلش اصلی از تقلبی

برنامه RMPrepUSB به شما قابلیت تست سریع و همچنین تست H2TESTW را می دهد. در تست سریع در چند دقیقه با نوشتن و خواندن از بعضی بلوک های حافظه وضعیت فلش بررسی می شود اما اگر نتایج کامل نباشد، از آزمون H2TESTW استفاده می شود برای آزمایش کامل تشخیص فلش تقلبی استفاده می شود که می تواند حتی تا چندین ساعت هم طول بکشد.

نرم افزار RMPrepUSB برای تست فلش اصلی از تقلب

برنامه تشخیص مموری اصل و تقلبی H2testw

نرم افزارH2testw از جمله برنامه هایی است که ظرفیت واقعی فلش را هم بررسی می کند. این برنامه در زمان خرید فلش کارایی زیادی دارد و برای فلش مموری، کارت مموری و.. کاربرد دارد. این برنامه از زبان های انگلیسی و آلمانی پشتیبانی می کند. همچنین تغییرات دیجیتالی مختلف که توسط سودجویان در فلش ایجاد می شود، قابل کشف است.

برنامه تشخیص مموری اصل و تقلبی H2testw

به صورت کلی برای افزایش عمر فلش، مطالعه مطلب علت خرابی و روش های جلوگیری از سوختن فلش مموری برای شما کاربردی و مفید خواهد بود.

FakeFlashTest برای تشخیص اصل از تقلبی بودن فلش مموری و..

همانطور که از نام نرم افزار FakeFlashTest پیدا است، برای بررسی اصلی بودن فلش کاربرد دارد و با بررسی ظرفیت واقعی حافظه این کار را انجام می دهد. اگر فلش تقلبی که یک گیگابایت ظرفیت دارد و به اسم ۶۴گیگابایت فروخته و نشان داده می شود، با این برنامه قابل کشف است.

FakeFlashTest برای تشخیص اصل از تقلبی بودن فلش مموری و..

برنامه ChipGenius برای تشخیص فلش مموری تقلبی و..

برنامه ویندوزی ChipGenius هم از جمله برنامه هایی است که به سرعت تست های مختلفی برای تشخیص فلش مموری تقلبی انجام می دهد تا مطمئن شوید فلشی که قصد خرید آن را دارید، اصلی است.

برنامه ChipGenius برای تشخیص مموری تقلبی و..

Flash card/drive tester برای تست فلش ، کارت حافظه اس دی و..

برنامه Flash card/drive tester هم گزینه دیگر شما برای تشخیص فلش مموری اصلی از تقلبی، کارت های مموری SD, MMC, CF و.. است و به عنوان ابزاری مفید در دسترس می باشد.

Flash card/drive tester برای تست فلش

برنامه تشخیص اصلی بودن از تقلبی بودن فلش USB Memory Stick Tester

USB Memory Stick Tester هم برنامه ای کوچک و ساده است که تست های اصلی بودن فلش را انجام می دهد. محیط و کار با این برنامه ساده و راحت است.

برنامه تشخیص اصلی بودن از تقلبی بودن فلش USB Memory Stick Tester

نرم افزار BurnInTest برای تشخیص فلش و مموری کارت و..

با استفاده از BurnInTest می توانید آزمایش کنید که آیا درایو USB شما مقدار ذخیره سازی که ادعا می کند را می تواند ساپورت کند یا خیر؟ همچنین تست های دیگری را نیز انجام می دهد تا مطمئن شوید فلش که می خرید (یا خریده اید)، یک فلش مموری اورجینال و خوب است.

نرم افزار BurnInTest برای تشخیص فلش و مموری کارت و..

در پایان اگر از فلش های تقلبی استفاده کردید و در نهایت مموری و فلش شما خراب شده و عکس های مهمی در آن داشتید، مطالعه مطلب آموزش ریکاوری عکس ها از روی مموری کارت SD خراب شده را فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز برنامه هایی برای تشخیص کارت حافظه SD و فلش مموری اصلی از تقلبی را معرفی کردیم. شما از کدام برنامه استفاده کردید؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه تشخیص فلش و مموری تقلبی و مشکلاتی که برای شما پیش آورده اند را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

دلایل خرابی مموری کارت‌ چیست؟ حل مشکل مموری کارت بدون فرمت
دلایل خرابی مموری کارت‌ چیست؟ حل مشکل مموری کارت بدون فرمت
آموزش روش تغییر محل ذخیره عکس دوربین در گوشی اندروید
آموزش ۷ روش تغییر محل ذخیره عکس دوربین در گوشی اندروید
آموزش روش های کاربردی فرمت کردن کارت حافظه گوشی در کامپیوتر
آموزش ۵ روش کاربردی فرمت کردن کارت حافظه گوشی در کامپیوتر
حل مشکل ارور The Disk is Write Protected ویندوز 10 ، 8 و 7
آموزش ۶ روش حل مشکل ارور The Disk is Write Protected ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

نظرات