ابزار پشتيبانی و چت آنلاین رایگان برای سایت و وبلاگ ها

۱۶ تا از بهترین ابزار پشتیبانی و چت آنلاین برای سایت و وبلاگ ها

وجود امکان چت در سایت و وبلاگ می تواند علاوه بر کسب اطمینان بیشتر کاربران، مشتریان و مخاطبانتان رتبه سایت را هم با روندی افزایشی مواجه کند. بدون شک وجود امکان چت آنلاین که از طریق آن کاربران بتوانند به صورت مستقیم با مسئولان سایت ارتباط و مکالمه برقرار کنند تاثیر به سزایی در بهبود تجربه آن ها خواهد داشت و این خود بهترین تبلیغ برای سایت موردنظر خواهد بود. در این میان اهمیت سیستم ها و پلتفرم هایی که این امکان را فراهم می کنند نیز قابل چشم پوشی نیست. از این رو در این مطلب انزل وب به مرور چند مورد از بهترین نرم افزارهای چت و گفتگوی آنلاین رایگان و حرفه ای برای سایت و وبلاگ ها خواهیم پرداخت.

بهترین سیستم چت و گفتگوی آنلاین برای سایت و وبلاگ

Best Live Chat Tools for Website and Blog

پیش از این در انزل وب به معرفی ۱۱ تا از بهترین ابزار های حرفه ای آمارگیر وبلاگ و سایت ها و همچنین ۶ ابزار محاسبه ترافیک ، پیدا کردن سایت مشابه ، کلمات کلیدی و.. سایت ها پرداخته شده است. در این مطلب قصد داریم به معرفی چند نرم افزار چت آنلاین برای سایت بپردازیم.

پلتفرم چت آنلاین برای وب سایت Intercom

چت آنلاین وب سایت

Intercom در واقع ابزاری همه کاره در زمینه برقراری ارتباطات بین کاربرانش است. در این سیستم علاوه بر چت، امکاناتی چون بازاریابی و سرویس خدمات مشتری نیز فراهم شده است. همین امر هم باعث شده است که کاربران در هنگام کار با آن بیش از همیشه لذت ببرند. زیرا قابلیت ها و امکانات مختلفی در اختیار آن ها قرار داده شده است. گرچه شاید یکی از مشکلات آن هم همین مورد باشد. کاربرانی که می خواهند فقط از قابلیت چت این نرم افزار استفاده کنند باید نسخه محدود ان را خریداری نمایند که بالطبع دارای همه امکانات نیست. بنابراین به طور کلی افرادی که صرفا به دنبال یک سیستم چت آنلاین ساده هستند بهتر است به سراغ این پلتفرم نروند.

سیستم چت آنلاین برای سایت Drift

چت آنلاین وب سایت

Drift خود را اینگونه معرفی کرده است: پلتفرمی جهت بازاریابی از طریق مکالمه. در واقع Drift هم مثل مورد قبلی پلتفرمی چند کاره است که قابلیت چت تنها یکی از امکانات آن است. هدف اصلی این پلتفرم کمک به تیم های کسب و کار جهت افزایش فروش در عین صرفه جویی در زمان است که این کار از طریق خودکارسازی فعالیت ها انجام می شود. در خودکارسازی فعالیت ها Drift رقیبی قوی برای دیگر پلتفرم ها است.

یکی از قابلیت های جالب این پلتفرم، LeadBot است که به شناسایی کاربران و مشتریانی که بیشترین پتانسیل را برای سوددهی به کسب و کار دارند کمک می کند. همین امر موجب می شود که با صرف وقت بیشتر بر روی این کاربران، در وقت کلی به طور قابل ملاحظه ای صرفه جویی شود. بنابراین اگر دارای کسب و کاری هستید که در آن باید سامانه پشتیبانی آنلاین هم وجود داشته باشد شاید Drift گزینه مناسبی برای انتخاب باشد.

Olark نرم افزار چت آنلاین برای سایت

اسکریپت پشتیبانی آنلاین

Olark سیستم چت آنلاین ساده سایت و وبلاگ را برای کاربران خود فراهم کرده است. امکاناتی چون گزارش لحظه به لحظه، ارسال خودکار پیام ها و نیز ابزار مدیریت تیم در این سیستم وجود دارد. ضمنا این پلتفرم قابل سفارشی سازی نیز است. یکی از بزرگترین مزایای Olark این است که همه چت های آنلاین صورت گرفته در آن قابل جستجو و استخراج است.

بدین صورت می توان انواع داده های کیفی و دیدگاه های مشتریان را از خلال مکالمات و چت های آن ها استخراج کرد تا از آن برای بهبود استراتژی های بازرایابی استفاده نمود. یکی دیگر از مزایای آن ادغام آن با سرویس های دیگر نظیر SalesForce, HubSpot, Groove, HelpScout, MailChimp, WordPress و همچنین سرویس Google Analytics است. شاید تنها محدودیت این پلتفرم به نسبت دیگر پلتفرم ها را می توان تنوع کمتر امکانات و قابلیت های آن دانست.

سامانه گفتگوی آنلاین LivePerson

چت انلاین وب سایت

در LivePerson امکانات مختلفی از تماس صوتی گرفته تا پیام رسانی از طریق موبایل فراهم شده است. در واقع این شرکت قابلیت چت را برای شرکت هایی بزرگ ارائه می کند و مشتریانی نام آشنا چون -Mobile, Microsoft و IBM دارد. این سامانه گفتگوی آنلاین به شما اجازه جمع آوری اطلاعات مربوط به مشتریان نظیر نام، مشخصات حساب، فعالیت های آن ها در وبسایت را در اختیار شما قرار دهد. LivePerson همچنین با بسیاری از اپلیکیشن های CRM نظیر Salesforce, SugarCRM و Zendesk یکپارچه شده است قابلیت کار با آن ها را دارد. البته از لحاظ قیمتی احتمالا LivePerson گران ترین گزینه موجود در لیست امروز انزل وب باشد.

بهترین سایت برای سیستم چت آنلاین SnapEngage

نرم افزار چت آنلاین برای سایت

SnapEngage به صورت یکپارچه با چند سیستم CRM دیگر نظیر desk.com, Salesforce, Basecamp کار می کند. در واقع SnapEngage  جهت تجربه استفاده یکپارچه از چندین پلتفرم به صورت همزمان طراحی شده است. شما می توانید به چت ها و دیگر فعالیت های کاربران به صورت بلادرنگ نظارت داشته باشید و سپس SnapEngage را با Google Analytics یکپارچه کنید تا تاثیر آن را بر نرخ تبدیل سایت متوجه شوید. همچنین API این پلتفرم برای توسعه دهندگان در دسترس است تا به صورت پیشرفته به سفارشی سازی آن بپردازند.

اگر یکی از کاربران در هنگام چت ایمیل خود را منتشر کند پلتفرم به طور خودکار به شناسایی آن در شبکه های اجتماعی مختلف خواهد پرداخت. این اطلاعات بعدا در CRM شرکت قابل استفاده خواهد بود. البته یکی از ویژگی های نه چندان خوب SnapEngage این است که تنها موقعی می توانید به جمع آوری داده های مربوط به کاربران  در این پلتفرم گفتگوی آنلاین بپردازید که آن ها درخواست چت کردن بدهند و در غیر این صورت نخواهید توانست به اطلاعات آن ها دسترسی یابید. با این حال اگر به تحقیق و بررسی فعالیت کاربرانتان در شبکه های اجتماعی علاقه دارید SnapEngage گزینه خوبی برای انتخاب کردن خواهد بود.

جهت اطمینان از امنیت وبسایت می توانید به مطلب ۱۲ تا از بهترین سرویس های بررسی آنلاین امنیت سایت رجوع کنید.

گفتگوی آنلاین رایگان با مشتریان برای سایت وردپرس، وبلاگ و.. در PureChat

چت انلاین وب سایت

PureChat تنها ابزار رایگان گفتگو و پشتیبانی آنلاین زنده موجود در این لیست است که امکانات خوبی را هم در اختیارتان می گذارد. این پلتفرم هم برای مشتریان و هم اپراتورها محیط ساده ای را فراهم کرده است. PureChat فقط روی چت آنلاین تمرکز کرده است. همچنین با دیگر سرویس های تجارت الکترونیک نظیر وردپرس، شاپیفای و فیسبوک قابل همگام سازی است. همچنین قابلیت ذخیره داده های مربوط به چت ها نیز در آن گنجانده شده است.

شما می توانید جواب هایی از پیش تعیین شده را آماده کنید تا در پاسخ به سوالات معمول مشتریان برای آن ها ارسال شود. PureChat قابلیت کار با Zapier را هم دارد و از این طریق دسترسی شما را به صدها قابلیت دیگر نظیر انواع افزونه ها فراهم می کند.

همچنین توسعه دهندگان می توانند با کمک API جاوا اسکریپت به سفارشی سازی آن بپردازند. اما علاوه بر همه این ها یکی از نکاتی که باعث تمایز این پلتفرم با موارد قبلی می شود توسعه آن برای گوشی های همراه است. شما می توانید اپلیکیشن اندرویدی و نیز اپلیکیشن توسعه یافته این پلتفرم برای سیستم عامل اپل را دانلود کرده و از آن استفاده کنید.

Zendesk Chat پلتفرم گفتگوی آنلاین و ارتباط با مشتریان

نرم افزار چت آنلاین برای سایت

Zendesk Chat با نام قبلی Zopim انتخابی منطقی برای کسانی است که پیش از این از پلتفرم Zendesk برای خدمات دهی به مشتریان استفاده کرده اند. این پلتفرم قابلیت سفارشی سازی بسیار بالایی دارد. ضمن اینکه قابلیت کار با سرویس هایی چون Salesforce, Magento, WordPress را دارد. امکانات زیادی جهت تجزیه و تحلیل وضعیت کنونی وبسایت در این پلتفرم مثل ردگیری مباحثی که در چت ها انجام می شود قرار داده شده است.

نسخه ای رایگان از این پلتفرم در دسترس عموم قرار دارد هر چند که امکانات ان به نسبت محدود است. برای مثال در نسخه رایگان وقتی که چت در حال انجام نیست تصویر We are Offline نشان داده می وشد و این ممکن است کاربران را به این اشتباه بیاندازد که نمی توانند شروع کننده چت باشند. اما در نسخه پولی امکان مخفی کردن این گزینه وجود دارد.

نرم افزار گفتگوی آنلاین Bold360

چت انلاین وب سایت

Bold360 با ارائه رباتی که با استفاده از هوش مصنوعی در چت ها شرکت می کند یکی از نو آورترین نرم افزار های چت آنلاین برای سایت موجود در این لیست است. این پلتفرم چت آنلاین برای وب سایت به شرکت ها کمک می کند که با استفاده از هوش مصنوعی به درک بهتری از مشتریان خود برسند. Bold360 سه طرح مختلف ارائه می کند: Starter, Plus و .A.I. دو طرح اول بیشتر روی چت آنلاین تمرکز دارند. اما طرح .A.I همانطور که انتظار می رود امکانات پیشرفته ای را شامل می شود که از طریق آن می توان به صورت خودکار فرآیند چت را کنترل و مدیریت نمود.

همچنینن در بحث سفارشی سازی گزینه ای بهتر از Bold360 به دست نخواهید آورد. در اینجا هم می توانید داده های مختلفی را راجع به کاربران خود جمع آوری نموده و از آن برای تحلیل های سازمانی استفاده نمایید. همچنین قابلیت جالبی به نام Active Assist در این پلتفرم وجود دارد که از طریق ان می توان با اجازه مشتری به سیستم وی دسترسی پیدا نمود تا در حل مشکل به شکل راحت تری بتوان به وی کمک نمود.

می توانید مطلب بررسی ۶ سرویس برتر نمایش آنلاین رتبه سایت در ایران و جهان را در انزل وب مطالعه کنید.

ClickDesk ابزار پشتیبانی آنلاین برای سایت

چت آنلاین وب سایت

ClickDesk یکی از معدود موارد موجود در این لیست است که امکان چت صوتی و تصویری را هم فراهم نموده است. این کار از طریق همگام سازی این پلتفرم با سرویس های Google Talk و نیز اسکایپ صورت می گیرد. رابط کاربری چت آنلاین هم با پلتفرم Helpdesk یکپارچه شده است که به شما اجازه می دهد مشکلات کاربران را در خارج از محیط چت نیز بررسی کنید. ClickDesk نیز با سرویس های معروف بسیاری در زمینه مدیریت محتوا یکپارچه شده است ، سرویس هایی نظیر WordPress, Joomla و Magento.

نکته دیگر اینکه شما می توانید در این سامانه پشتیبانی آنلاین وبلاگ و سایت آدرس شبکه های اجتماعی خود را به صورت مستقیم در محیط چت به شکل دکمه هایی تعبیه نمایید تا به راحتی در دسترس مشتریان قرار گیرند. شاید تنها ایرادی که از این پلتفرم می توان گرفت این است که هیچ امکانی جهت تحلیل چت های آنلاین در اختیار کاربرانش قرار نداده است. همچنین امکان سفارشی سازی محیط برنامه بسیار محدود است.

Comm100 افزونه چت آنلاین برای سایت

پلتفرم گفتگوی آنلاین و ارتباط با مشتریان

Comm100 با امکاناتی نظیر چت نامحدود، پاسخ های خودکار، نظارت لحظه به لحظه بر فعالیت های کاربران و سفارشی سازی جای خود را به خوبی در این لیست پیدا کرده است. تقریبا همه بخش های این پلتفرم قابل سفارشی سازی است و هر قسمت را می توانید مطابق میل خود تغییر دهید. همچنین برای نصب و به کارگیری آن نیز نیازی به نگرانی نیست زیرا به راحتی با کپی کردن کدها نصب خواهد شد. این پلتفرم نیز با سرویس هایی نظیر WordPress, Joomla, Shopify, Magento و Drupal همگام سازی می شود.

SmartSupp سامانه پشتیبانی آنلاین سایت و وبلاگ رایگان با پشتیبانی از فارسی

نرم افزار گفتگوی آنلاین

SmartSupp یک سرویس چت آنلاین ساده است. ولی چیزی که آن را متمایز می کند قابلیت ضبط ویدئو و پشتیبانی کامل از زیان فارسی است. SmartSupp همچنین می تواند به ثبت حرکات موس کاربران و کلیک های آن ها در محیط داشبورد سایت بپردازد. مانند دیگر پلتفرم ها SmartSupp نیز با سرویس هایی مثل WordPress, Shopify, Magento کار می کند. شما می توانید پیام هایی از پیش تعیین شده به کاربران سایت بر حسب فعالیت های آن ها بفرستید. همچنین این پلتفرم از زبان فارسی نیز به خوبی پشتیبانی می کند. این پلتفرم دارای اپلیکیشن موبایلی برای گوشی های اندروید و اپل نیز است تا قادر به پاسخ دادن به مشتریان خود از طریق گوشی های همراه باشید. علیرغم این امکانات، قابلیت سفارشی سازی در این پلتفرم تا حدودی محدود است.

ابزار ابزار پشتیبانی و چت آنلاین Kayako Engage

افزونه گفتگو و پشتیبانی آنلاین زنده

Kayako Engage در واقع یکی دیگر از خدمات ارائه شده توسط شرکت نرم افزاری Helpdesk است که ویژگی چت آنلاین آن جهت نقش آفرینی در فرایند سرویس دهی به مشتریان طراحی شده است. این پلتفرم یکی از محبوب ترین ها در حوزه خود است و شرکت های بزرگ بسیاری در دنیا از آن استفاده می کنند. اگر قبلا از Helpdesk استفاده کرده اید بنابراین کار راحتی برای استفاده و انطباق با محیط کاربری Kayako خواهید داشت.

چت ها می توانند به خوبی سازمان دهی شوند تا به شخص یا دپارتمان مناسب ارسال شوند و این کار تنها با یک دکمه نیز قابل انجام است. در این پلتفرم می توانید داده های مختلفی راجع به مشتریان جمع اوری کنید. اطلاعاتی مثل نحوه بازدید از سایت، خریدهای انجام شده، ایمیل هایی که دریافت کرده اند و حتی فعالیت هایی که روی اپلیکیشن ها انجام می دهند. شاید تنها ایرادی که بتوان به این پلتفرم گرفت این است که برای گزارش دهی از زبانی شبیه SQL استفاده می کند که خوانایی و فهم آن را برای مخاطبان عادی مشکل می سازد.

سامانه گفتگوی آنلاین LiveHelpNow

نرم افزار چت آنلاین برای سایت

LiveHelpNow یک سرویس کامل برای مدیریت مشتریان است. از چت آنلاین گرفته تا پشتیبانی و مدیریت تماس ها. با این پلتفرم به راحتی میتوان به اطلاعاتی در مورد هر کدام از مشتریان دست یافت. این پلتفرم با انواع سیستم های مدیریت محتوا نظیر WordPress, Drupal, Magento و Prestashop کار می کند. همچنین ابزارهایی برای مدیریت CRM در آن گنجانده شده است. LiveHelpNow دارای امکاناتی برای تحلیل است با این حال از Google Analytics نیز برای این کار کمک می گیرد. بنابراین اگر چیزی بیش از یک سرویس چت آنلاین می خواهید می توانید LiveHelpNow را انتخاب نمایید.

پلتفرم گفتگوی آنلاین WebsiteAlive

چت آنلاین برای وب سایت

WebsiteAlive یک سرویس چت است که مخصوصا برای بخش فروش طراحی شده است. در این پلتفرم انواع قابلیت ها فراهم شده است و امکان چت آنلاین تنها یکی از آن هاست. یکی از امکانات آن ویژگی Concierge است که به اجازه می دهد بخش چت آنلاین به صورت خودکار اداره شود. بنابراین اعضای تیم می توانند روی نقاط دیگر تمرکز کنند. نصب، استفاده و سفارشی سازی این پلتفرم بسیار آسان است. با استفاده از رابط کاربری ساده ای که فراهم شده است می توانید به راحتی به ایجاد محیط مورد علاقه خود در نرم افزار بپردازید. همچنین نظارت آنلاین و لحظه به لحظه بر فعالیت های کاربران از دیگر امکانات آن است.

پلتفرم گفتگوی آنلاین و ارتباط با مشتریان Velaro

بهترین سیستم چت و گفتگوی آنلاین برای سایت و وبلاگ

Velaro برای راه اندازی مراحل سختی ندارد و می توان به راحتی به کار با آن عادت نمود. ویژگی هایی چون مرور چت ها، سفارشی سازی کامل و گزارش همراه با جزئیات در آن فراهم آمده است. این پلتفرم می تواند با ذکر سوالاتی ساده از کاربران، آن ها را به صورت خودکار به بخش های مورد نظرشان هدایت کند. Velaro هم باسیستم هایی نظیر Google Analytics, Google Translate, Salesforce, Netsuite, SugarCRM و Microsoft Dynamics یکپارچه شده و با آن ها کار می کند. تنها ایرادی که می توان به این پلتفرم گرفت قیمت نسبتا بالای آن است.

اگر می خواهید سرعت سرور سایت خود را تست کنید به مطلب ۱۵ تا از بهترین ابزار آنلاین تست سرعت سرور و لود شدن سایت مراجعه نمایید.

سیستم گفتگوی آنلاین Chatra

نرم افزار چت آنلاین برای سایت

سیستم چت آنلاین برای سایت Chatra تاریخچه چت را هم برای شما و هم برای مشتریان تا جایی که خودتان بخواهید ذخیره می کند. بنابراین می توانید حتی پس از ترک وبسایت، پس از برگشتن به چت ادامه دهید. نحوه نصب و استفاده از این پلتفرم بسیار ساده است. Chatra با اکثر سیستم های مدیریت محتوا یکپارچه می شود و همچنین از سرویس هایی نظیر Zapier, Slack, Help Scout, Google Analytics به مقاصد گوناگون نظیر تحلیل داده ها و اطلاعات کاربران استفاده می کند. البته Chatra قابلیت های خودکار زیادی را در دسترس کاربرانش قرار نمی دهد و شاید این نکته را بتوان ضعفی اساسی برای آن در مقایسه با دیگر پلتفرم ها دانست.

برای جلوگیری از هک شدن سایت یا وبلاگ خود مطلب ۱۰ روش جلوگیری از هک شدن سایت وردپرس ، شخصی ، سازمانی و.. را مطالعه کنید.

تجربه و پیشنهاد شما؟

در آموزش امروز انزل وب سعی کردیم که ۱۶ تا از بهترین ابزار پشتیبانی و چت آنلاین رایگان برای سایت و وبلاگ ها را به شما معرفی کنیم. چنانچه سرویس دیگری در این زمینه میشناسید که در لیست امروز انزل وب نیست آن را در بخش نظرات و پیشنهادات این پست با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

هترین نرم افزار های CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری رایگان
۱۰ مورد از بهترین نرم افزار های CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری رایگان

نظرات

  • مینا says:

    من از رایچت برا سایتم استفاده میکنم هم ایرانی هست هم پشتیبانی خیلی خوبی داره

  • محمدرضا says:

    سلام، خیلی ممنون از مطلب خوبتان. به نظر من گفتینو هم خیلی خوب است و با اینکه ایرانی است (ایرانی بودن دلیل بد بودن نیست، اما چون برخی افراد فکر می کنند ایرانی خوب نیست، گفتم با اینکه ایرانی است خوب است) امکانات خوبی دارد. یک نکته دیگر هم اینکه یک بسته پایه آن همیشه رایگان است و یک سری امکاناتش در بسته رایگان محدودتر است، یا بعضی امکانات را ندارد اما با این حال بسته رایگان هم مناسب است و می تواند نیاز برخی افراد را برطرف کنید.

  • محمدرضا تقی‌پور says:

    ممنون از معرفی سیستم‌ های چت ، من قبلا از کریسپ استفاده می ‌کردم ولی الان از ایمبر استفاده میکنم و راضی هستم ازش. امکانات خوبی هم ارایه می ده.
    ممنون از سایت خوبتون

    • میلاد صالحی says:

      سلام
      سیستم های ایرانی فوق العاده مزخرف اند ایمبر از همه بدتر توی اندروید ۹ برام پیام میاد صفحه سیاه میشه

  • آرمین says:

    ببخشید ۱ سوال داشتم ، می خواستم بدونم سایت pure chat رایگان است یا فقط به مدت ۳۰ روز رایگانه ؟ با تشکر از سایت خوبتون

  • یاسین افژولی says:

    سلام.
    تشکر از مطالب اموزنده ی شما.
    پلتفرم های ایرانی رو هم لطفا معرفی کنید. از بین خارجی ها من از crisp استفاده میکنم که راضی هستم.