رفع ارور رطوبت در گوشی سامسونگ

۱۱ روش رفع ارور رطوبت Moisture has been detected گوشی سامسونگ

ارور هایی که گاهی در گوشی های همراه میبینید همیشه نشان دهنده بروز مشکلی اساسی در آن ها نیستند و خیلی از آن ها جهت پیشگیری از خراب شدن گوشی بر اثر شرایط محیطی مختلف به کاربران نشان داده می شوند. یکی از این نوع ارورها، خطای Moisture has been detected / check charger USB port است که ممکن است در گوشی های سامسونگ به هنگام تلاش برای شارژ کردن گوشی با آن مواجه شوید. اگر این اتفاق برای شما نیز افتاده است نگران نباشید. امروز در انزل وب علاوه بر بررسی علت بروز این ارور به روش های رفع آن نیز خواهیم پرداخت. 

حل مشکل پیغام خطای رطوبت Moisture has been detected گوشی سامسونگ

 How to Fix Moisture Detected Error on Samsung

پیش از این در انزل وب به آموزش رفع ارور Camera Failed و از کار افتادن دوربین گوشی و نیز اقدامات مهم بعد از خیس شدن و افتادن گوشی پرداخته شده است. در این مطلب قصد داریم به مرور روش های رفع هشدار رطوبت در گوشی سامسونگ بپردازیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

هشدار رطوبت در گوشی سامسونگ چیست؟

این خطا در گوشی های سری گلکسی و همچنین مدل نوت ۹ سامسونگ دیده می شود که البته نمی توان آن را ایرادی برای آن ها دانست. زیرا نفس وجود این خطا، محافظت از گوشی در برابر رطوبت است. این خطا در هنگامی که تلاش می کنید گوشی خود را شارژ نمایید به شیوه ای که در شکل زیر می بینید رخ می دهد.

رفع ارور رطوبت در گوشی گلکسی سامسونگ

این خطا در واقع می گوید که حسگرهای گوشی وجود رطوبت را درون پورت شارژ گوشی تشخیص داده اند. وجود رطوبت می تواند موجب اتصال کوتاه در مدار درون گوشی شود. بنابراین این خطا به شما می گوید باید سریعا گوشی را از شارژ جدا کرده و آن را از رطوبت، خشک کنید.

آموزش رفع ارور Moisture Detected گوشی سامسونگ

در ادامه این مطلب به روش هایی خواهیم پرداخت که با استفاده از آن ها می توانید به رفع ارور رطوبت در گوشی های سامسونگ بپردازید.

استفاده از جاروبرقی و سشوار

از یک جاروبرقی برای کشیدن رطوبت درون همه پورت های گوشی استفاده کنید. پورت های شارژر، اسپیکر، صدا و دیگر پورت های موجود در گوشی را می توانید با این روش نیز تمیز کنید. حتی می توانید از سشوار هم برای این کار استفاده نمایید. می توان از سشوار برای تبخیر رطوبت درون پورت های گوشی استفاده نمود. البته حواستان باشد که دمای سشوار را زیاد نکنید. چون ممکن است به قطعات داخلی گوشی آسیب برساند. استفاده از سشوار را بیش از دو تا سه دقیقه ادامه ندهید.

پس از خشک شدن کامل قطعات بررسی کنید که آیا ارور moisture has been detected گوشی سامسونگ حل شده است یا خیر.

استفاده از برنج برای رفع رطوبت گوشی سامسونگ

احتمالا با قدرت جذب رطوبت فوق العاده برنج آشنا باشید. یکی از بهترین راه ها برای خشک شدن رطوبت موجود در گوشی، قرار دادن آن در ظرفی پر از برنج است. می توانید از نیم ساعت تا یک ساعت آن را در ظرف برنج نگه دارید.

استفاده از پنبه الکلی

جهت رفع ارور Moisture Detected In Charging Port از یک پنبه الکلی برای تمیز کردن پورت USB گوشی همراه استفاده کنید. به آرامی آن را درون پورت بکشید. سپس چند دقیقه ای برای خشک شدن آن صبر کنید.

استفاده از پارچه کتان نرم

گوشی همراه خود را با پارچه کتان نرم تمیز کنید. سپس آن را تکان دهید تا اگر آبی درون پورت شارژر است خالی شود.

پاک کردن پورت شارژر گوشی همراه برای رفع هشدار رطوبت در گوشی سامسونگ

قبل از هر چیز گوشی همراه خود را خاموش کنید. سپس به روش زیر پورت آن را پاک کنید تا هشدار رطوبت در گوشی سامسونگ شما از بین برود:

۱- تکه ای کوچک از یک دستمال کاغذی برداشته و آن را داخل پورت قرار دهید. به مدت یک تا دو دقیقه آن را همانجا نگه دارید تا مطمئن شوید که همه رطوبت موجود در پورت را به خود جذب کرده است. شاید لازم باشد که اینکار را چند بار متوالی انجام دهید.

۲- حالا داخل پورت را فوت کنید تا اگر گرد و خاکی داخل آن است پاک شود. اگر برای این کار از یک فن هوای فشرده استفاده کنید هم خوب است.

۳- داخل پورت را نگاه کنید و بررسی نمایید که آیا پین های آن به درستی در جای خود قرار گرفته اند یا خیر. چک کنید که این پین ها خم شده نباشند. در صورت لزوم با یک موچین، آن ها را محکم کنید. البته در هنگام انجام این کار خیلی مراقب باشید.

بررسی کابل و شارژر جهت رفع ارور رطوبت در گوشی گلکسی سامسونگ

گاهی اوقات بروز این خطا به علت مرطوب بودن کابل یا خود شارژر است. بنابراین آن ها را به دقت بررسی کنید. در صورت نیاز آن ها را با یک دستمال کاغذی خشک و تمیز کنید. این کار بسیار آسان تر از تمیز کردن پورت شارژ خود گوشی خواهد بود. هر دو طرف کابل شارژ را بررسی کنید که روطوبتی نداشته باشد. می توانید از الکل برای تمیز کردن استفاده کنید. البته پس از این کار باید از خشک شدن آن قبل از استفاده مجدد اطمینان حاصل نمایید. البته خشک شدن الکل زیاد طول نمی کشد. اگر با این کارها مشکل کابل حل نشد شاید بهتر باشد که آن را با کابلی جدیدتر عوض کنید.

حل مشکل پیغام خطای رطوبت با شارژ کردن گوشی در حالت Safe Mode

فرایندی که منجر به بروز این طا می وشد در حالت Safe Mode کار نخواهد کرد. بنابراین اگر از عدم وجود رطوبت در گوشی خود اطمینان داریرد می توانید از طریق زیر شارژ گوشی را ادامه دهید:

۱- گوشی را خاموش کنید.

۲- دکمه پاور را نگه داشته و تا زمانی که مدل گوشی را روی صفحه نمایش ندیدید رها نکنید.

۳- پس از دیدن نام SAMSUNG، دکمه پاور را رها کنید.

۴- بلافاصله پس از رها کردن دکمه پاور، این بار دکمه کاهش ولوم صدا را فشار دهید.

۵- صبر کنید تا گوشی ریستارت شود.

۶- حالا میتوانید Safe mode را در گوشه سمت چپ پایین صفحه مشاهده کنید.

۷- دکمه کاهش ولوم صدا را رها کنید. حالا می توانید گوشی را شارژ کنید.

تنظیم نرم افزاری گوشی همراه جهت رفع خطا

گاهی اوقات اتخاذ روش زیر موجب رفع خطا Moisture Detected In Charging Port خواهد شد:

۱- ابتدا وارد Settings در گوشی خود شوید.

۲-گزینه Apps را انتخاب کنید.

۳- از سه نقطه ای که در بالای صفحه نمایش می بینید گزینه Show system apps را انتخاب نمایید.

۴- در اینجا گزینه USB settings را پیدا کنید و آن را لمس نمایید.

۵- پس از لمس گزینه Storage، دکمه Clear Data را انتخاب کنید.

۶- اگر پیغامی نشان داده شد آن را تایید کنید.

رفع هشدار رطوبت با رد کردن پیغام خطا

این کار را تنها در صورتی انجام دهید که با روش های قبلی از عدم وجود هیچ گونه مشکلی در گوشی خود مطمئن شده اید. به این منظور مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- شارژر را به پریز برق متصل کنید.

۲- طرف دیگر کابل شارژر را به گوشی همراه وصل نمایید.

۳- احتمالا دوباره پیغام خطا ظاهر خواهد شد و روند شارژ را قطع خواهد کرد.

۴- این بار گوشی خود را ریستارت کنید.

۵- با این کار به احتمال زیاد گوشی همراه به کار خود در شارژ کردن گوشی ادامه خواهد داد.

ریست کردن گوشی همراه

اگر در حالی که از عدم وجود هیچ گونه رطوبتی در گوشی خود مطمئن هستید، در هر بار شارژ گوشی با این پیغام خطا مواجه می شوید می توانید گوشی را ریست کنید. با این کار همه اطلاعات گوشی پاک خواهد شد. پس حتما اول از همه از آن ها بکاپ تهیه کنید:

۱- گوشی را خاموش کنید.

۲- دکمه افزایش ولوم صدا و دکمه بیکسبی را همزمان فشار دهید. سپس دکمه پاور را هم فشار دهید.

۳- وقتی لوگوی سبز اندروید ظاهر شد همه کلیدها را رها کنید.

۴- دوباره دکمه کاهش صدا را چند بار فشار دهید تا گزینه wipe data / factory reset روشن شود.

۵- با استفاده از دکمه پاور، آن را انتخاب کنید.

۶- این بار با همین روش، گزینه Yes — delete all user data را انتخاب کنید تا فرایند ریست اغاز شود.

۷- پس از پایان ریست گزینه Reboot system now را با استفاده از دکمه پاور انتخاب کنید تا دستگاه گوشی همراه ریستارت شود.

استفاده ار شارژر بی سیم برای رفع خطای Moisture Detected

این روش را نمی توان یک راه حل برای این مشکل دانست. اما اگر می خواهید دیگر هیچ وقت با چنین اروری روبرو نشوید می توانید از این شارژرها برای شارژ دستگاه گوشی همراه خود استفاده کنید.

در صورت ریختن مایعات روی لپ تاپ خود نیز می توانید مطلب اگر آب،چای و.. روی لپ تاپ تان ریخت اینکار ها را بلافاصله انجام دهید را در انزل وب مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز روش های رفع ارور رطوبت Moisture has been detected / check charger USB port در گوشی سامسونگ را آموزش دادیم. آیا تا بحال در گوشی های سامسونگ خود با این مشکل روبرو شده اید؟ با استفاده از کدام روش، مشکل خود را رفع کردید؟ اگر راه دیگری نیز برای رفع این ارور می شناسید، آن را به همراه سایر نظرات و پیشنهادات خود در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 12 روش حل مشکل ارور net framework در ویندوز 11
آموزش ۱۲ روش حل مشکل ارور NET Framework در ویندوز ۱۱
رفع ارور You don’t have permission to access / on this server
۷ روش رفع ارور You don’t have permission to access / on this server

نظرات

  • کاربر says:

    من گوشیم a3 ئه و یهو این پیغام اومد
    اکثر روش هارو امتحان کردم..جارو برقی،دستمال کاغذی،دیتای usb و درست نشد
    چیکار کنم؟

  • .. says:

    سلام ، این اروره اومد رو گوشیم و با گزاشتن تو برنج و سشوار برطرف شدش ولی بازم روزی یکی دوبار علامتش میاد و میره .
    ایا مشکلی ایجاد میکنه ؟

  • سعید says:

    بهترین راه اینه که وقتی گوشی سامسونگ ارور رطوبت میده و شارژر را میزنی شارژ نمیکنه همزمان که وصلش کردی به شارژر دکمه ولوم دان و دکمه پاور را با هم فشار بدی تا ارور حذف بشه و هیچ نیازی به رسیت کردن گوشی نیست

  • شایان says:

    بازم ممنون عالی بود

  • شایان says:

    دمتون گرم عالی بود روش safe mode

  • عباس says:

    منم سامسونگ a53 تازه خریدم این مشکل پیش اومد بدون اینکه به اب یا گرد و خاکی تماس داشته باشه. خلاصه بردم گارانتی میگن مشکل سخت افزاریه !!!!! :/

صفحات 1 2