رفع ارور cannot connect to app store در آیفون

۱۴ روش رفع پیغام خطای Cannot Connect To App Store آیفون

اپ استور (App Store) بزرگترین منبع دانلود اپلیکیشن ها و بازی های مخصوص محصولات اپل است که روی سرورهای اپل قرار دارد. در اینجا می توانید هر نرم افزاری با هر کاربردی که مورد نیازتان باشد را به راحتی پیدا کرده و دانلود نمایید. اپ استور علاوه بر سایت، دارای یک اپلیکیشن نیز است که از طریق ان می توانید به این دنیای بزرگ از نرم افزارها دسترسی داشته باشید. منتهی گاهی اوقات برخی از کاربران با اروری تحت عنوان Cannot Connect To App Store در هنگام باز کردن اپ استور آیفون یا آیپد روبرو می شوند که در این مطلب انزل وب قصد داریم به شیوه های حل آن بپردازیم.

حل مشکل ارور Cannot Connect To App Store اپ استور آیفون

How to Fix iPhone won’t Cannot Connect To App Store

پیش از این در انزل وب به ۴ روش حل مشکل پیغام خطا iPhone is Disabled آیفون و نیز ۷ روش حل مشکل اکتیو نشدن آیفون و ارور Could Not Activate iPhone پرداخته شده است. این بار قصد داریم به مرور روش های رفع مشکل عدم اتصال App Store در گوشی های آیفون بپردازیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

بررسی صفحه تعیین وضعیت اپل

ارور اپ استور cannot connect to app store

یکی از مشکلاتی که ممکن است پیش آمده باشد قطع سرورهای اپل است. برای بررسی این مورد می توانید به صفحه وضعیت اپل بروید که در آن همه مشکلات موجود در سرویس های آنلاین این شرکت ثبت شده اند. معمولا App Store در بالای این لیست است. البته اگر مشکل به تازگی رخ داده باشد ممکن است هنوز ثبت آن در این لیست صورت نگرفته باشد. این لیست هر چند دقیقه یک بار به روز رسانی می شود. اگر مشکل از قطعی سرور باشد کاری از دست شما ساخته نیست و باید تا حل شدن مشکل (که معمولا زیاد طول نمی کشد) صبر کنید.

بررسی اتصال به اینترنت برای رفع ارور Cannot Connect To App Store

مشخص است که اگر به اینرنت دسترسی نداشته باشید App Store آیفون هم به درستی کار نخواهد کرد. بنابراین از اتصال دستگاه خود به اینترنت مطمئن شوید. مثلا می توانید با استفاده از مرورگر تست کنید که ایا وبسایت گوگل باز می شود یا خیر.

استفاده از دیگر شبکه های WiFi جهت رفع پیغام Cannot Connect To App Store در iOS

حتی اگر در حال حاضر با استفاده از وای فای به اینترنت متصل می شوید ممکن است محدودیت هایی در برخی تنظیمات آن اعمال شده باشد که شما از آن مطلع نباشید. برای مثال ممکن است دسترسی برخی سایت ها را به App Store محدود کرده باشد. بنابراین اگر امکان دارد سعی کنید از دیگر شبکه های وای فای که در دسترستان است استفاده کنید و ببینید که آیا مشکل حل می شود یا خیر.

استفاده از شبکه ۳G یا ۴G

رفع ارور cannot connect to app store

اگر به جای وای فای از اینرنت اپراتور برای اتصال به اینترنت استفاده می کنید باید تنظیمات آن را هم مورد بررسی قرار دهید. برای فعال کردن اینترنت اپراتور باید از Settings بخش Cellular را انتخاب کرده و در آنجا مطمئن شویذد که گزینه Cellular Date فعال باشد.

رفع ارور cannot connect to app store

ممکن است اگر از طریق وای فای می توانید به دانلود بپردازید ولی با خاموش کردن آن و استفاده از اینترنت اپراتور موفق به انجام این کار نمی شوید احتمالا تنظیمات آیفون به گونه ای باشد که تنها اجازه دانلود از طریق شبکه وای فای را صادر کرده باشد و این به این معنی است که به هیچ وجه نمی توانید با استفاده از اینترنت اپراتور به دانلود برنامه های مد نظر خود بپردازید. برای حل این مشکل به این طریق عمل کنید:

۱- به Settings بروید.

۲- Mobile Data را انتخاب کنید.

۳- بخش Use mobile data for را پیدا کنید.

۴- مطمئن شوید که اسلایدر کنار App Store به رنگ سبز باشد.

حل مشکل باز نشدن App Store در آیفون با بررسی مقدار مصرف اینترنت

حتی اگر از لحاظ اتصال به اینترنت مشکلی نداشته باشید ممکن است از مقدار مصرفی که ماهیانه برایتان مقرر شده است گذشته باشید. متاسفانه در iOS امکانی برای نظارت مستقیم بر میزان مصرف اینترنت وجود ندارد. البته همه اپراتورها نرم افزارهایی مخصوص خود دارند که این اطلاعات را به راحتی در اختیار شما قرار می دهند. البته در بخش Settings و سپس Mobile Data امکاناتی گنجانده شده است که از طریق ان می توانید متوجه شوید هر اپلیکیشن چه مقدار از اینترنت را مصرف کرده است و به این شکل به مدیریت مصرف اینترنت بپردازید.

نمایش ارور Cannot Connect To App Store بررسی در دسترس بودن اپلیکیشن

گاهی اوقات اپلیکیشن هایی در App Store وجود دارند که دیگر توسط توسعه دهندگانشان پشتیبانی و حمایت نمی شوند. بنابراین اگر به این مشکل برخوردید اپلیکیشن های دیگر را هم امتحان کنید و ببینید که آیا دوباره با همین ارور Cannot Connect To App Store مواجه می شوید یا خیر.

بزرگ بودن حجم فایل اپلیکیشن علت نمایش ارور Cannot Connect To App Store در آیفون

گاهی اوقات App Store در دانلود اپلیکیشن هایی که از حجم بالایی برخوردارند (معمولا اپلیکیشن هایی با حجم بیش از ۱۰۰ مگابایت) با مشکل مواجه می شود و در میانه کار دچار خطا می گردد. بنابراین قبل از دانلود هر اپلیکیشنی ابتدا حجم ان را بررسی کنید. البته گاهی اوقات این مشکل با جیلبریک کردن آیفون و نصب نرم افزارهایی مثل ۳GUnrestrictor حل می شود.

اگر به دنبال جایگزینی برای اپ استور می گردید حتما مطلب ۱۰ تا از بهترین جایگزین اپ استور فارسی و انگلیسی اپل برای کاربران ایرانی را مطالعه کنید.

خارج شدن از حساب کاربری هنگام مشکل عدم اتصال App Store

گاهی اوقات خارج شدن از حساب کاربری App Store و ورود مجدد به آن در حل مشکل کارگشا خواهد بود:

۱- به مسیر Settings > iTunes & App Store بروید.

۲- Apple ID را لمس کرده و سپس Sign Out را انتخاب کنید.

۳- دوباره با استفاده از اپل آیدی و پسورد خود وارد حساب کاربری شوید.

پاک کردن حافظه برای رفع خطای Cannot Connect To App Store آیفون

مشکلاتی که منبع بروز آن ها، کم بودن حافظه است مخصوصا در گوشی هایی قدیمی که از حافظه رم پایینی بهره می برند به کرات رخ می دهد. برای خالی کردن حافظه می توانید کلید هوم را فشار دهید تا اپلیکیشن های در حال اجرا را مشاهده نمایید. سپس هر کدام از آن ها را که نیاز ندارید به سمت بالا بکشید تا از حالت اجرا خارج شده و بسته شوند. اگر این راه، کارگشا نبود این بار همه اپلیکیشن ها را بسته و گوشی را یکبار خاموش و روشن نمایید تا حافظه رم به طور کامل ریست و مشکل باز نشدن App Store در آیفون شود.

استفاده از قابلیت Force Refresh

علت نمایش ارور cannot connect to app store در آیفون

این کار را می توانید با ده بار لمس متوالی یکی از تب های موجود در App Store انجام دهید.

رفع ارور cannot connect to itunes store در ios

با انجام این کار صفحه ای خالی نمایش داده خواهد شد که در وسط آن کلمه loading نمایش داده می شود. در طی این مدت حافظه cache اپ استور پاک خواهد شد. اندکی صبر کنید تا App Store مجددا اجرا شود. حال چک کنید رفع پیغام Cannot Connect To App Store در iOS انجام شده است یا خیر.

بررسی تاریخ و زمان سیستم آیفون

اپ استور از تنظیمات تاریخ و زمان گوشی همراه برای چک کردن مکان کنونی شما استفاده می کند. بنابراین هر گونه ناهماهنگی در این تنظیمات ممکن است باعث بروز خطا شود:

۱- به Settings بروید.

۲- از بخش General گزینه Date & Time را انتخاب کنید.

۳- گزینه Set Automatically را در اینجا انتخاب نمایید. با این کار تنظیمات مربوط به تاریخ و ساعت به صورت خودکار اعمال خواهند شد.

چرا App Store کار نمیکند؟ تنظیمات شبکه ریست کنید

۱- به Settings بروید.

۲- از بخش General گزینه Reset را انتخاب نمایید.

۳- در اینجا باید گزینه Reset Network Settings را انتخاب کنید.

بروز رسانی نرم افزار

ممکن است خود اپلیکیشن اپ استور آپدیت نشده باشد و باعث مشکل عدم اتصال App Store شود. به روز نبودن اپلیکیشن می تواند به راحتی موجب بروز انواع ارورها در آن شود. بنابراین از طریق زیر از به روز بودن آن اطمینان حاصل نمایید:

۱- به Settings بروید.

۲- به بخش General بروید.

۳- در اینجا گزینه Software Updates را انتخاب نمایید.

۴- بررسی کنید که آیا هیچ فایلی برای آپدیت جهت دانلود قرار داده شده است یا خیر.

اگر با آپدیت کردن آیفون و برنامه های آن به مشکل برخوردید می توانید به مطلب ۲۰ روش حل مشکل آپدیت نشدن iOS و برنامه های آیفون در انزل وب رجوع نمایید.

عدم امکان دسترسی به اپ استور در منطقه جغرافیایی

ممکن است اپل دسترسی شما از کشور یا محل زندگی که از طریق آن به اینترنت متصل شدید را تحریم کرده باشد، جهت رفع مشکل عدم اتصال App Store از برنامه های تغییردهنده آی پی استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب چند روش رفع پیغام خطای Cannot Connect To App Store را به شما آموزش دادیم. شما روش دیگری برای حل این مشکل می شناسید؟ اگر در مورد پست امروز نظر یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش دیدگاه، آن را با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 2 روش تغییر کشور اپ استور اپل (App Store)
آموزش ۲ روش تغییر کشور اپ استور اپل (App Store)
آموزش 16 روش حل مشکل وصل نشدن و باز نشدن اپ استور آیفون
آموزش ۱۶ روش حل مشکل وصل نشدن و باز نشدن اپ استور آیفون
حل مشکل کد ارور 1009 آیفون
راهنما کامل: آموزش گام به گام ۹ روش رفع مشکل کد ارور ۱۰۰۹ آیفون
بهترین جایگزین اپل استور فارسی و انگلیسی
۱۰ تا از بهترین جایگزین اپ استور فارسی و انگلیسی اپل برای کاربران ایرانی

نظرات