راهنمای خرید باتری لپ تاپ

راهنمای خرید باتری لپ تاپ ، بررسی نکات مهم در خرید باتری لپ تاپ

لپ تاپ ها قدرت بیشتری نسبت به گوشی های همراهد هوشمند و نیز راحتی و انعطاف بیشتری نسبت به کامپیوترهای شخصی برای کاربران خود به ارمغان می آورند. گرچه این مزیت ها بدون وجود یک باتری خوب و قدرتمند، بی معنی و بلا استفاده خواهند بود. اهمیت باتری لپ تاپ موجب شده است که همواره توصیه ها و نکات مختلفی درباره شیوه های افزایش عمر آن و استفاده درست از آن گفته شود. اما مثل هر وسیله الکترونیکی دیگری ممکن است عمر باتری لپ تاپ هم بالاخره به پایان برسد. اینجاست که باید به فکر تعویض آن بود. در این مطلب انزل وب قصد داریم به راهنمای خرید و نحوه انتخاب بهترین باتری لپ تاپ بپردازیم.

راهنمای خرید و انتخاب بهترین باتری لپ تاپ

Laptop Battery Buyers Guide

پیش از این در انزل وب به راهنمای کامل انتخاب و خرید لپ تاپ گیمینگ  و نیز راه های افزایش عمر باتری پرداخته شده است. در این مطلب قصد داریم به نکاتی که باید در هنگام تعویض باتری لپ تاپ به آن ها توجه کنیم پرداخته و شما را در خرید باتری لپ تاپ دل ، سونی ، فوتجیتسو ، ایسر و.. راهنمایی کنیم. پس با ما همراه باشید.

تشخیص نشانه های نیاز به تعویض باتری

همواره برخی نشانه ها حاکی از این هستند که باتری لپ تاپ نیاز به تعمیر یا حتی تعویض شدن دارد. نشانه هایی مثل کم شدن مدت زمان نگه داشتن شارژ باتری لپ تاپ و خالی شدن شارژ آن در عرض کمتر از نیم ساعت، خاموش شدن لپ تاپ در حالی که درصد شارژ باتری کامل است یا روشن نشدن لپ تاپ حتی با وجود وصل بودن به کابل برق. اگر هر کدام از این نشانه ها رخ دادند پس باتری باید تعویض شود یا در بهترین حالت، حافظه آن باید ریست گردد.

در این خصوص می توانید مطلب آیا زمان تعویض باتری لپ تاپ شما رسیده است ؟ روش های بررسی باتری لپ تاپ را هم در انزل وب مطالعه کنید.

بررسی تاریخ تولید باتری لپ تاپ

وقتی یک باتری جدید می خرید حتما باید به تاریخ تولید آن دقت کنید یا از فروشنده راجع به این موضوع سوال نمایید. معمولا باتری ها تا ۱۸ ماه پس از تولید باید فروخته شده باشند. اگر عمر باتری بیش از یان زمان بود بهتر است از خرید آن صرف نظر کنید.

چک کردن ولتاژ باتری

همه باتری های لپ تاپ به یک شکل تولید نشده اند. ولتاژ باتری جدیدی که می خرید باید حتما با ولتاژ باتری قدیمی یکسان باشد. ولتاژ بالاتر یا پایین تر می تواند باعث آسیب های جدی به لپ تاپ نظیر سوزاندن مادربرد آن شود یا عمر باتری لپ تاپ را کاهش دهد. البته برخی از مدل های لپ تاپ با باتری هایی با ولتاژ بالاتر سازگار هستند و از این طریق می توانند مدت زمان بیشتری از شارژ باتری استفاده کنند. معمولا اطلاعاتی مثل این مورد در سایت سازنده هر لپ تاپ گنجانده شده است. بنابراین حتما جستجوی مدل دقیق لپ تاپ را در سایت شرکت سازنده آن و بررسی مشخصات آن را فراموش نکنید.

چک کردن ولتاژ باتری

عدم خرید باتری های استفاده شده

هیچ وقت در خرید باتری سراغ باتری هایی که پیش از آن استفاده شده اند و به اصطلاح کار کرده اند نروید. زیرا احتمال خرابی مجدد این باتری ها بسیار زیاد است. خرید یک باتری کاملا جدید می تواند احتمال خرابی مجدد را بسیار کاهش دهد. ضمن اینکه مطمئنا کارایی بهتر و با دوام تری نسبت به باتری های کار کرده خواهند داشت.

پیش از این نیز در انزل وب به نکات مهم و راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم پرداخته شده است.

مقایسه قیمت های مدل های مختلف باتری

باتری ها می توانند گران باشند گرچه باتری های مقرون به صرفه تری هم وجود دارند. اما مهم تر از قیمت، این نکته است که باتری خریداری شده باید از لحاظ نوع، مقدار ولتاژ و دیگر موارد فنی دقیقا مانند باتری قبلی لپ تاپ باشد. منتهی توجه به این نکات به معنی این نیست که نمی توانید به دنبال گزینه ای مقرون به صرفه تر از لحاظ اقتصادی باشید. مثل هر کالای دیگری باتری ها نیز می توانند در رنج های مختلف قیمتی به فروش برسند. برای تخمین قیمت دقیق باتری های لپ تاپ می توانید در اینترنت به جستجوی مدل مورد نظر خود بپردازید.

بررسی دقیق باتری قدیمی

باز هم به این نکته بسیار مهم اشاره می کنیم که قبل از خرید باتری جدید حتما باتری قدیمی خود را برای شناسایی نوع، مقدار ولتاژ و حتی اندازه دقیق آن مورد بررسی مجدد قرار دهید. مدل و مشخصات باتری حتما روی خود آن نوشته شده است. استفاده از مدل دقیق باتری می تواند سریع ترین راه برای پیدا کردن باتری جدید سازگار و خرید بهترین نوع باطری لپ تاپ برای دستگاه کنونی شما باشد.

بررسی دقیق باتری قدیمی

علاوه بر این مدل دقیق لپ تاپ خود را هم باید پیدا کنید. این کافی نیست که بدانید لپ تاپ شما از برند HP یا Asus یا دیگر برندهای لپ تاپ است. بسیاری از اوقات، خریداران محصولاتی اشتباه را سفارش می دهند. زیرا فکر می کنند که هر مدل لپ تاپ با توجه به برندی که که دارد از یک باتری خاص استفاده می کند که این می تواند در موارد بسیاری یک تصور اشتباه و هزینه بر باشد. گاهی اوقات حتی نسخه ای جدیدتر از یک مدل لپ تاپ ممکن است از باتری متفاوتی بهره ببرد. بنابراین حتما قبل از خرید باتری جدید، مشخصات باتری کنونی لپ تاپ را در جایی به طور دقیق ثبت نمایید.

استفاده از لپ‌ تاپ بدون باتری

اکثر اوقات مدل لپ تاپ درست روی آن حک شده است یا ممکن است روی برچسبی در زیر لپ تاپ نوشته شده باشد.

مقایسه باتری خریداری شده با باتری لپ تاپ

باتری های جدانشدنی لپ تاپ

پیش از این به این نکته اشاره کردیم که حتما باید باتری جدید مانند باتری قدیمی که قصد تعویض آن را دارید باشد. برای این کار می توانید از مدل دقیق باتری استفاده نمایید. اما برای اینکه از هر گونه اشتباهی در این خصوص اجتناب شود بهتر است در هنگام خرید باتری قدیمی یار هم همراه خود داشته باشید و آن را به صورت دقیق و با بررسی جزئیات با باتری ای که قصد خرید آن را دارید مقایسه کنید. برای مثال می توانید به کانکتورهای دو باتری دقت کنید که آیا دقیقا به یک شکل هستند یا نه.

در صورت بروز مشکل در باتری لپ تاپ سعی کنید ابتدا به مرور روش های حل آن مشکل بپردازید و سپس به فکر خرید باتری جدید باشید. در این رابطه می توانید مطلب عیب یابی و حل مشکل شارژ نشدن باتری لپ تاپ را نیز در انزل وب مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز راهنمای خرید باتری لپ تاپ را با شما مرور کردیم. آیا تا بحال با شارژ باتری لپ تاپ HP ، Dell ، Asus و.. خود به مشکل برخورده اید؟ آیا قصد تعویش باتری لپ تاپ خود را دارید؟ منتظر دیدن نظرات، پیشنهادات و تجربیات شما در این زمینه در  بخش دیدگاه این پست هستیم.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش تخصصی و سریع بررسی و تست سلامت باتری آیفون (اکثر مدل ها)
آموزش تخصصی و سریع بررسی تست سلامت باتری آیفون (اکثر مدل ها)
آموزش 3 روش نمایش درصد باتری در ویندوز 11 در تسکبار و..
آموزش ۳ روش نمایش درصد باتری در ویندوز ۱۱ در تسکبار و..
راهنما کامل آموزش 30 روش حل مشکل مصرف زیاد باتری آیفون
راهنما کامل آموزش ۳۰ روش حل مشکل مصرف زیاد باتری آیفون
آموزش 11 روش موثر برای کاهش مصرف زیاد باتری در ویندوز 11
آموزش ۱۱ روش موثر برای کاهش مصرف زیاد باتری در ویندوز ۱۱

نظرات