جلوگیری از آپدیت خودکار فایرفاکس

آموزش ۳ روش جلوگیری از آپدیت خودکار فایرفاکس

آپدیت خودکار مرورگر می توانید باعث افزایش امنیت ، سرعت و کارایی شما در وب گردی شود اما این مورد همیشه به این صورت نیست! در برخی مواقع آپدیت خودکار یا هشدار های متوالی برای بروزرسانی به آخرین نسخه صرفا میتواند باعث هدر رفتن حجم اینترنت و کاهش تمرکز شما شود، اگر از کاربران مرورگر موزیلا فایر فاکس هستید و از پاپ آپ های آپدیت به آخرین ورژن آن خسته شدید در ادامه مطلب انزل وب ۳ روش غیرفعال کردن و جلوگیری از آپدیت خودکار فایرفاکس را به شما آموزش خواهیم داد.

جلوگیری از دانلود خودکار در فایرفاکس

How To Stop Firefox from Updating Automatically

قبلا در انزل وب به شما روش جلوگیری از آپدیت خودکار گوگل کروم را به صورت کامل آموزش دادیم ، در ادامه معرفی ترفندهای جلوگیری از آپدیت خودکار نرم افزار و سیستم عامل اینبار به سراغ مرورگر محبوب فایرفاکس می رویم و روش های جلوگیری از دانلود خودکار فایرفاکس را بررسی میکنیم.

عدم آپدیت فایرفاکس

برای غیر فعال کردن بروزرسانی خود کار فایرفاکس ابتدا گزینه Menu در گوشه سمت راست را انتخاب کرده و روی Options کلیک کنید.

به قسمت Firefox Updates بروید دو گزینه برای نصب آپدیت های خودکار وجود دارد. برای بستن آپدیت خودکار فایرفاکس روی گزینه Check for updates but let you choose to install them را همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید کلیک نمایید.

جلوگیری از دانلود خودکار در فایرفاکس

اگر شما تمایلی به نصب بروز رسانی فایر فاکس ندارید، دو روش ساده دگیر نیز برای جلوگیری از به روز رسانی فایرفاکس در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ وجود دارد.

متوقف کردن بروزرسانی خودکار فایر فاکس با ویرایش فایل Prefs

جهت عدم آپدیت خودکار فایرفاکس Windows Explorer را باز کنید و در قسمت آدرس آن %appdata%\Mozilla\Firefox\Profile را بنویسید و اینتر را بزنید.

نحوه جلوگیری از آپدیت و دانلود خودکار فایرفاکس

نام پوشه پروفایل فایرفاکس پیش‌فرض شما باید با هشت کاراکتر تصادفی شروع شود و با .default. پایان یابد. پوشه پروفایل فایرفاکس را باز کنید، سپس روی فایل prefs.js کلیک راست کرده و Edit را انتخاب کنید.

جلوگیری از دانلود خودکار فایرفاکس

خط زیر را به فایل اضافه کرده و تغییرات خود را ذخیره کنید.

;user_pref(“app.update.enabled”), false

بستن آپدیت خودکار فایرفاکس

اکنون جلوگیری بروز رسانی خودکار فایرفاکس انجام شده است!

نصب بروز رسانی فایر فاکس به صورت دستی

پس از غیرفعال کردن بروزرسانی اتوماتیک فایرفاکس ، شما می‌توانید تصمیم بگیرید که چه زمانی می‌خواهید به روز رسانی فایرفاکس را نصب کند. در اینجا نحوه نصب به صورت دستی را آورده ایم:

فایرفاکس را باز کنید و روی دکمه منو در گوشه سمت راست بالایی کلیک کنید و سپس از منوی کرکره‌ای Help را انتخاب کنید.

جلوگیری از دانلود خودکار در فایرفاکس

روی About Firefox کلیک کنید.

جلوگیری از دانلود خودکار در فایرفاکس

می توانید نسخه فایر فاکس خود را مشاهده کنید. اگر نسخه جدیدی از فایرفاکس در دسترس باشد، می‌توانید روی دکمه “Check for updates” برای دانلود و نصب آن کلیک کنید.

نحوه غیر فعال کردن اپدیت فایر فاکس

جلوگیری از آپدیت اتوماتیک فایرفاکس با About:config

برای عدم آپدیت فایرفاکس در نوار آدرس “about:config” را زده و Enter بزنید.

عبارت “app.update.auto” را در تنظیمات جستجو کنید.

روی “app.update.auto” کلیک کنید تا به منوی آن بروید اگر روی “true” تنظیم شده بود، بروز رسانی خودکار فعال و اگر روی “false” تنظیم شده بود به روز رسانی خودکار غیرفعال است.

غیر فعال کردن به روز خودکار فایرفاکس

نظرات و پیشنهادات شما ؟

با استفاده از روش هایی که در بالا ذکر شد شما به راحتی می توانید بروزرسانی خودکار فایرفاکس را متوقف کنید، در صورتی که از روش های بالا برای غیرفعال کردن آپدیت خودکار فایر فاکس استفاده کردید و یا ترفندهای مشابه دیگری جهت لغو آپدیت فایر فاکس می شناسید آن را در بخش نظرات این پست معرفی کنید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش نحوه ساخت شورتکات برای سایت در فایرفاکس
آموزش نحوه ساخت شورتکات برای سایت در فایرفاکس
آموزش 4 روش حل مشکل ارور PR_END_OF_FILE_ERROR فایرفاکس
۷ روش حل مشکل باز نشدن سایت و ارور PR_END_OF_FILE_ERROR فایرفاکس
آموزش 7 روش حل ارور The Proxy Server Is Refusing Connections فایرفاکس
۷ روش حل ارور The proxy server is refusing connections فایرفاکس
آموزش روش حل مشکل باز نشدن فایرفاکس در ویندوز 10
آموزش روش حل مشکل باز نشدن فایرفاکس در ویندوز ۱۰

نظرات

  • ali says:

    دمتون گرم عالی بود

  • پرویز says:

    باتشکرفراوان.من فایرفاکسم نسخه کوانتوم ۶۴پرتابل هست وهمیشه پیام آپدیت پاپ آپ میشه .دربخش تنظیمات آپدیت فقط دوگزینه ۱ و ۲ وجود داره ومنهم گزینه دوم را انتخاب کردم چونکه گزینه سوم یعنی برای هرگز اپدیت نشود وجود نداره.باروشهای بعدی هم مشکل پاپ آپ حل نمیشه.چطور این پاپ آپ رومیشه غیرفعال کرد؟

  • محمد says:

    عالی بود