روش رفع مشکل پرینت نگرفتن در گوگل کروم

۴ روش رفع مشکل پرینت نگرفتن در گوگل کروم

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که وقتی می خواهید با کمک مرورگر گوگل کروم به پرینت گرفتن از یک صفحه وب بپردازید با مشکلات مختلفی روبرو می شوید. مشکلاتی مثل بالا نیامدن صفحه پرینت یا عدم اعمال تنظیماتی که برای پرینت در نظر گرفته ایم. در واقع خیلی از مشکلات گوگل کروم تاثیر خود را در این بخش نشان می دهند. در این مطلب انزل وب به بررسی راه هایی جهت رفع مشکل پرینت نگرفتن در گوگل کروم خواهیم پرداخت.

حل مشکل چاپ در گوگل کروم

How to Troubleshoot Problems Printing on Google Chrome

پیش از این در انزل وب به بررسی ۱۷ روش حل مشکل پرینت نگرفتن فایل PDF در ویندوز و همچنین آموزش کامل ۸ روش حل مشکل پرینتر و پرینت نگرفتن در ویندوز پرداخته شده است. در همین راستا این بار قصد داریم به مشکل پرینت نگرفتن در کروم پرداخته و راه های حل آن را مرور کنیم.

رفع مشکل پرینت کروم با پاک کردن تاریخچه مرورگر و حذف گوگل کروم

۱- گوگل کروم را باز کرده و از طریق منو به مسیر Settings > More tools > Clear browsing data بروید.

مشکل پرینت نگرفتن در کروم

۲- گزینه Time range را روی All time قرار داده و بررسی کنید که گزینه Browsing history, Cached images and files and Cookies and other site data فعال باشد. سپس روی دکمه Clear data کلیک کنید. پس از انجام شدن فرایند پاک شدن تاریخچه، گوگل کروم را ببندید.

علت پرینت نگرفتن در گوگل کروم

۳- با فشردن کلیدهای Win+R و سپس تایپ appwiz.cpl بخش Programs and Features ویندوز باز می شود.

۴- از لیستی که نمایش داده می شود گوگل کروم را پیدا کرده و با کلیک راست روی آن گزینه Uninstall را انتخاب کنید.

۵- اگر پیامی نمایش داده شد آن را تایید کرده و Next را بزنید.

۶- پس از پاک شدن گوگل کروم، سیستم خود را ریستارت کنید. سپس جدیدترین نسخه گوگل کروم را مجددا دانلود نمایید.

۷- این نسخه را نصب کرده و عمل پرینت را روی آن انجام دهید و بررسی نمایید که آیا مشکلتان حل شده است یا خیر.

جهت مدیریت دستورات پرینت می توانید مطلب حذف و لغو دستور یا دستورات پرینت که در ویندوز گیر کرده و پاک نمیشوند را مطالعه نمایید.

حل مشکل عدم پرینت کروم با پاک کردن پرینترهایی که استفاده نمی کنید

گاهی اوقات داشتن بیش از یک پرینتر در Google Cloud Print موجب اخلال در عملکرد  و علت پرینت نگرفتن در گوگل کروم می شود. برای مدیریت این قضیه می توانید از روش زیر استفاده نمایید:

۱- گوگل کروم را باز کرده و از منوی آن گزینه Settings را انتخاب کنید.

۲- در بخش Settings گزینه Advanced را پیدا کرده و وارد آن شوید. حالا از لیست، گزینه Google Cloud Print را پیدا نموده و روی آن کلیک کنید.

مشکل پرینت در گوگل کروم

۳- از بخش Manage Cloud Print Devices روی دکمه Manage کنار هر کدام از پرینترهایی که از آن ها استفاده نمی کنید کلیک کنید. سپس دکمه Delete را برای حذف آن انتخاب کنید.

۴- پس از اینکه تنها یک پرینتر در این لیست باقی ماند سیستم خود را ریستارت کنید و پس از اجرای مجدد گوگل کروم، تست کنید که آیا مشکل پرینت حل شده است یا خیر.

حل مشکل عدم پرینت در گوگل کروم با استفاده از کلیدهای CTRL + SHIFT + P

اگر راه های قبلی برای حل مشکل کارگشا نبودند می توانید از راهی ساده تر برای رفع مشکل پرینت نگرفتن در کروم استفاده کنید. تنها کافیست کلیدهای CTRL + SHIFT + P را به طور همزمان بفشارید تا مشکلتان حداقل به صورت موقتی حل شود. با فشردن این کلیدها می توانید عملیات پرینت را خیلی سریع تر انجام دهید. گرچه همانطور که گفته شد این راه حلی موقتی است و برای حل کامل مشکل خود باید از روش هایی که گفته شد استفاده نمایید.

استفاده از افزونه Print Friendly & PDF

یکی دیگر از  راه هایی که می توانید برای حل مشکل چاپ در کروم از آن استفاده نمایید نصب افزونه های مخصوص پرینت گرفتن در گوگل کروم است. یکی از بهترین افزونه ها در این حوزخ افزونه Print Friendly & PDF است که می توانید با استفاده از آن به پرینت کردن انواع صفحات وب بپردازید.

دانلود نرم افزار google cloud print

این افزونه همه تبلیغات و عناصر غیر ضروری صفحه وب را در هنگام پرینت حذف می کند تا فقط مطالب ضروری را در صفحه پرینت شده به همراه داشته باشید. همچتنین می توانید صفحه وب را طبق خواسته و نیاز خود قبل از اینکه از آن پرینت بگیرید ویرایش کنید و برای مثال به حذف تصاویر یا تغییر اندازه متن آن بپردازید.

اگر می خواهید از فایل های خود به صورت پشت و رو پرینت بگیرید به مطلب آموزش تصویری ۷ روش پرینت گرفتن پشت و رو در انزل وب رجوع کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب انزل وب ۳ روش رفع مشکل پرینت نگرفتن در گوگل کروم را آموزش دادیم. آیا تا کنون با این مشکل روبرو شده اید؟ بدون مشکل خاصی توانستید آن را حل کنید؟ منتظر ارسال نظرات، پیشنهادات و تجربیات شما در این زمینه در دیدگاه این پست هستیم.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش تصویری پاک کردن کش کروم ویندوز ، اندروید و آیفون
آموزش تصویری پاک کردن کش کروم ویندوز ، اندروید و آیفون
آموزش 16 روش حل مشکل ارور Your Connection Is Not Private گوگل کروم
آموزش ۱۶ روش حل مشکل ارور Your Connection Is Not Private گوگل کروم
آموزش 13 روش کاهش مصرف رم کروم
آموزش ۱۳ روش کاهش مصرف رم کروم
آموزش 15 روش حل مشکل دانلود نکردن گوگل کروم کامپیوتر
آموزش ۱۵ روش حل مشکل دانلود نکردن گوگل کروم کامپیوتر

نظرات

  • TB says:

    با سلام و عرض خسته نباشید
    مشکلی که برای دریافت فایل پی‌دی‌اف (Crtl+p) از طریق کروم هست هنگامی که از وبسایت پرینت می‌گیرم یک صفحه وب سایتی که نهایتاً باید ۲ صفحه بشه رو به ۲۵۶ صفحه با آیکون‌های خیلی بزرگ و نامرتب با فونت نامرتب و متفاوت تبدیل می‌کنه، پیشنهاد شما برای دریافت pdf به صورت سالم از طریق کرو چیست؟
    با تشکر