مکان توریستی مشهد

۷ مکان توریستی مشهد [رپورتاژ آگهی]

مشهد با نام امام رضا مزین شده است. بنابراین هر توریستی با شنیدن نام مشهد، در ذهنش، ضریح مطهر نقش خواهد بست. با این‌حال مشهد مکان‌های دیدنی بسیاری دارد که بهتر است توریست‌ها پس از زیارت و دیدن حرم مطهر امام هشتم (ع) از آنها نیز دیدن کنند. در اینجا ما شما را با ۷مکان توریستی مشهد آشنا می‌کنیم تا از طریق تور مشهد از دیدن آنها مشعوف شوید.

مشهد

مشهد یکی از کلان شهرهای ایران در شمال شرق است. مشهد پرجمعیت‌ترین شهر ایران پس از تهران شناخته می‌شود. مشهد یکی از شهرهای مهاجرپذیر است. شاید بیشتر مهاجران به شهر مشهد، افغان‌ها باشند با این حال در حدود بیش از ۹۰درصد مردم مشهد فارسی زبان هستند. مشهد را پایتخت معنوی ایران لقب داده‌اند زیرا وجود حرم مطهر امام رضا و ضریح زیبای آن، قلب و دل هر مسلمان شیعه را جذب خود می‌کند.

حرم امام رضا

پرطرفدارترین مکان از ۷مکان توریستی مشهد، حرم امام رضا(ع) است که زائران و گردشگران را جذب خود می‌کند. این مکان زیبا و معنوی که شناسنامه شهر مشهد محسوب می شود تنها مخصوص شیعیان نیست. بسیاری از توریست‌های خارجی نیز وقتی به مشهد می‌آیند دیدن حرم امام هشتم برایشان جذاب است.این مکان معنوی و زیبا دارای بخش‌های مختلفی است که می‌توانید با دیدن ان علاوه بر لذت معنوی، از لذت دیدار تاریخی و فرهنگی نیز بهره‌مند شوید.

مسجد گوهرشاد

مسجد گوهرشاد یکی از ۷مکان توریستی مشهد است که نظر بسیاری از توریست‌ها را از لحاظ معماری به خود جذب می‌کند. اگرچه مسجد گوهرشاد یک جاذبه معنوی است اما معماری فوق‌العاده این مکان مذهبی-توریستی زیبا پای هر توریست ایرانی و خارجی را به سمت خود می‌کشاند. این مسجد شاهکار معماری عصر تیموری است و در مجاورت حرم امام قرار گرفته است. این مسجد چهارایوانی اولین جایی است که پس از دیدن حرم امام می‌توانید از دیدن آن متعجب شوید.

باغ ملی مشهد

باغ ملی مشهد جزو ۷مکان توریستی مشهد است که توریست‌ها از گذراندن اوقات خود در آن برای تفریح لذت می‌برند. باغ ملی مشهد از مکان‌های شلوغ شهر است و مراکز مسکونی و تجاری بسیاری در اطراف خود دارد. این پارک از قدمت زیادی برخوردار است و چنارهای قدیمی آن و تزیین‌های گیاهی آن، پارک را مکانی دلنشین تبدیل کرده است. آب این باغ از آب قنات تامین می‌شده است. در حال حاضر شهر به یک آب‌نمای زیبا مزین شده است. پارک ملی مشهد با داشتن درختانی بلند و سرسبز، تندیس‌هایی از مشاهیر علم و ادب و عرفان را در خود جای داده است.

بوستان مینیاتوری مشهد

برای کسانی که عاشق مکان‌های طبیعی و تاریخی هستند، بوستان مینیاتوری مشهد جزو ۷مکان توریستی شهر محسوب می‌شود که از دیدن آن سیر نمی‌شوند. این بوستان اولین بوستان مینیاتوری کشور است. این پارک مینیاتوری کوچک، آثار تاریخی و باستانی زیادی را در قالب ماکت‌هایی زیبا در خود جمع کرده است. در این بوستان دلنشین نمادهای مختلف تاریخی و مذهبی به صورت مینیاتور گرد هم جمع شده‌اند که توریست ها را جذب دیدن خود می‌کنند.اگر خوش شانس باشید و یک تور ارزان مشهد از سایت تور لحظه آخری توریاب رزرو نمائید

پیست اسکی شیرباد

پیست اسکی شیرباد نزدیک شهر مشهد است. این پیست اسکی زیبا در اکثر ماه‌های سال برف گیر است. کسانی که هیجان را دوست دارند این پیست را جزو ۷مکان توریستی مشهد که جذبیت خاصی دارد محسوب می‌کنند. پیست اسکی شیرباد با داشتن ۵۰۰هکتار مساحت مکانی رویایی برای تفریح و استفاده از لوازم اسکی است. این مکان مجهز به تله‌اسکی، کافی‌شاپ و رستوران است. اگر اهل تفریحات ورزشی هستید با تور مشهد همراه شده و از دیدن این پیست زیبا لذت ببرید.

مرکز خرید خورشید یا بازار رضا

مرکز خرید خورشید و بازار رضا هر دو جزو ۷مکان توریستی مشهد هستند. بستگی به این دارد که شما سلیقه‌ای سنتی داشته باشید و یا اهل خرید کردن در مکان‌های مدرن باشید. اگر سلیقه‌تان سنتی است می توانید در بازار رضا نزدیک حرم، بگردید و از فضای سنتی بازار و معماری آن لذت برده و خرید کنید. اما اگر فردی هستید که یک مکان مدرن برای خرید حال شما را بهتر می‌کند می‌توانید مرکز خرید خورشید را مشهد تجربه کنید و علاوه بر لذت بردن از فضای مدرن آن، خریدهای مدرن هم بکنید.

آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی

بدون شک هیچ کس فراموش نخواهد کرد که برای هر ایرانی و توریست‌های خارجی، آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی جای خود را دارد. این مکان تاریخی را باید فقط تماشا کرد و لذت برد. برای هر توریستی دیدن آرامگاه آفریننده شاهنامه و معماری آن، جذابیت خاصی خواهد داشت.

اگر تصمیم گرفتید برای دیدن این ۷مکان توریستی مشهد سفر کنید ما تور مشهد را به شما پیشنهاد می‌کنید تا لحظاتی به یادماندنی رویایی را تجربه کنید.

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات