آموزش کامل کار و ساخت سوال چند گزینه ای با استیکر در استوری اینستاگرام

آموزش کامل کار و ساخت سوال چند گزینه ای با استیکر استوری اینستاگرام

بدون شک اینستاگرام در حال حاضر یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در سراسر جهان است. دلیل این امر را می توان وجود قابلیت ها و ویژگی های بسیاری دانست که در کنار کابرد اصلی آن یعنی به اشتراک گذاری عکس ها قرار گرفته اند. خوشبختانه تنوع این قابلیت ها هر روز بیشتر می شود. یکی از این قابلیت های جدید، امکان ایجاد سوال و جواب ۴ گزینه ای است که در این مطلب انزل وب به آموزش آن خواهیم پرداخت.

آموزش کامل ایجاد سوال وجواب چند گزینه ای در استوری اینستاگرام

How to use Quiz Stickers for Instagram Stories

پیش از این در انزل وب به آموزش استفاده و ساخت سوال و جواب استوری اینستاگرام و همچنین آموزش اشتراک عکس و فیلم استوری اینستاگرام دیگران در استوری خود پرداخته شده است. در راستای مطالب مربوط به اینستاگرام این بار قصد داریم شما را با نحوه سوال پرسیدن ۴ گزینه در استوری اینستاگرام آشنا کنیم.

استیکر سوال و جواب چند گزینه ای در اینستاگرام چیست؟

این استیکر دقیقا مثل یک امتحان عادی عمل می کند. کسی که سوال را آماده کرده است چند گزینه را برای پاسخ دادن در اختیار شما می گذارد و شما باید یکی از آن ها را که به نظرتان پاسخ صحیح است انتخاب کنید.

سوال پرسیدن 4 گزینه در استوری اینستاگرام

پس از انتخاب پاسخ توسط شما، جواب درست نشان داده خواهد شد.

نحوه سوال پرسیدن در استوری اینستاگرام

جهت ساخت سوال و جواب در استوری اینستاگرام ابتدا برنامه به آخرین ورژن آپدیت کرده و ان را باز کرده و روی آیکون Story جهت ساخت یک استوری جدید کلیک کنید. البته می توانید آیکون دوربین را هم لمس نمایید. سپس می توانید عکس مدنظر خود را انتخاب نموده یا یک عکس جدید بگیرید. حالا روی آیکون Sticker کلیک کنید. از میان گزینه هایی که نشان داده می شود باید استیکر Quiz را برگزینید.

ساخت سوال و جواب در استوری اینستاگرام

با این کار یک جعبه متنی خالی در اختیار شما قرار داده میشود.

نحوه سوال پرسیدن در استوری اینستاگرام

در نوار بالایی این جعبه باید سوال مورد نظر خود را تایپ کنید.

سوال پرسیدن در اینستاگرام

سپس می توانید پاسخ های چند گزینه ای جهت رای دادن‌ در استوری اینستاگرام به آن اضافه کنید. اینستاگرام به شما اجازه می دهد که تا ۴ گزینه برای هر سوال انتخاب کنید که البته این مقدار به صورت پیش فرض فقط دو تا است. پس از تایپ دو گزینه اول، باکس متنی گزینه سوم نیز پدیدار خواهد شد که در صورت پر کردن آن می توانید باکس متنی گزینه چهارم را هم مشاهده کنید.

سوال پرسیدن در استوری اینستاگرام

حالا باید پاسخ صحیح را از بین گزینه هایی که تایپ نموده اید مشخص کنید. برای این کار باید روی حروفی که در کنار هر گزینه ای که برای پاسخ ها تایپ نموده اید را لمس نمایید. پاسخ صحیح باید به رنگ سبز مشخص شود. حواستان باشد که فقط یک بار می توانید پاسخ صحیح را انتخاب کنید و قادر به تغییر آن نخواهید بود.

پرسیدن سوال گزینه دار در استوری

در صورت نیاز می توانید مطلب آموزش ایجاد لایو استوری دو نفره با دوستان و تقسیم صفحه لایو استوری را نیز مطالعه کنید.

شخصی سازی استیکر سوال و جواب

مانند دیگر استیکرهای اینستاگرام در اینجا هم قادر به تغییر رنگ و ویرایش این استیکر طبق سلیقه خود خواهید بود. برای تغییر رنگ پس زمینه جواب استوری سوالی اینستاگرام باید دایره رنگی بالای استیکر را لمس کنید. با لمس چند باره این دایره، تغییرات رنگ ها را شاهد خواهید بود که می توانید یکی از آن ها را انتخاب نمایید. در حال حاضر، انتخاب رنگ به صورت دستی در این بخش پشتیبانی نمی شود.

ساخت سوال و جواب در استوری اینستاگرام

پس از دیدن رنگ مورد نظر خود کافیست روی دکمه Done کلیک کنید.

نمایش پاسخ های داده شده توسط فالوئرها

پس از اینکه استوری منتشر شد می توانید تعداد آرای به دست آمده برای هر گزینه را مشاهده کنید. همچنین می توانید متوجه شوید که هر کدام از فالوئرها به کدام گزینه رای داده اند. برای این کار استوری را باز کرده و از پایین آن گزینه Seen by را انتخاب کنید.

آموزش کامل ایجاد سوال وجواب 4 گزینه ای در استوری اینستاگرام

حالا می توانید جزییات مد نظر خود را مشاهده نمایید.

سوال پرسیدن 4 گزینه در استوری اینستاگرام

تفاوت نظرسنجی و سوال و جواب در اینستاگرام

در اینستاگرام از طریق استیکر Poll قادر به گذاشتن نظرسنجی نیز خواهید بود. باید توجه داشته باشید که این استیکر کاربردی کاملا متفاوت از استیکر Quiz که برای سوال پرسیدن در استوری اینستاگرام است دارد. تفاوتی که استیکر نظرسنجی با استیکر سوال و جواب دارد در تعداد گزینه های آن است. در نظرسنجی تنها قادر به انتخاب از میان دو گزینه خواهید بود و البته دیگر نیازی نیست که پاسخ صحیح را از قبل مشخص کرده باشید. چون در اینجا اساسا سوالی در کار نیست و بیشتر نظر، عقیده و سلیقه فالوئرها در انتخاب این دو گزینه برای شما مهم است.

استیکر نظرسنجی گزینه دار اینستاگرام

برای مثال می تواننید از آن ها بپرسید که آیا فصل تابستان را بیشتر دوست دارند یا فصل زمستان یا اینکه از میان گوشی های اندروید و آیفون، کدام یک را ترجیح می دهند. در همین راستا می توانید مطلب آموزش ساخت نظرسنجی و رای گیری در ویدیو و عکس استوری اینستاگرام را نیز در انزل وب مطالعه نمایید.

نحوه سوال پرسیدن در استوری اینستاگرام

اگر در استفاده از برخی قابلیت های جدید اینستاگرام با مشکل مواجه شده اید به مطلب چرا من برخی از قابلیت و گزینه های جدید اینستاگرام را ندارم؟ بررسی علت عدم نمایش در انزل وب مراجعه نمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب با آموزش استفاده ازاستیکر سوال و جواب چند گزینه ای در اینستاگرام در خدمت شما کاربران گرامی بودیم، چنانچه در مورد این مطلب، نظر و یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 12 روش حل مشکل کپی رایت اینستاگرام
آموزش ۱۲ روش حل مشکل کپی رایت اینستاگرام
آموزش نحوه دیدن زمان شروع فالو کردن یک شخص یا پیج اینستاگرام
آموزش نحوه دیدن زمان شروع فالو کردن یک شخص یا پیج اینستاگرام
آموزش 2 روش گذاشتن هایلایت اینستاگرام بدون استوری
آموزش ۲ روش گذاشتن هایلایت اینستاگرام بدون استوری
آموزش 5 روش رفع مشکل آنفالو نشدن هشتگ در اینستاگرام
آموزش ۵ روش رفع مشکل آنفالو نشدن هشتگ در اینستاگرام

نظرات