خارج شدن و رفتن به حالت Fastboot اندروید

آموزش ۷ روش خارج شدن و رفتن به حالت Fastboot اندروید

چه از گوشی های هوشمند اندروید استفاده کنید و چه از تبلت های اندرویدی، حتی اگر کاربری غیر حرفه ای باشید باید چیزهایی را راجع به دستگاه خود بدانید. مثلا اینکه در هنگام بروز مشکلات، چه امکاناتی توسط خود اندروید برای شما تدارک دیده شده است تا بتوانید تا جای ممکن به حل آن مساله بپردازید. یکی از این امکانات که در این مطلب انزل وب به معرفی آن خواهیم پرداخت، حالت فست بوت یا Fastboot اندروید است که در ادامه بیشتر با کاربردهای آن ، نحوه خارج شدن و رفتن به حالت Fastboot اندروید آشنا خواهیم شد.

رفتن و خارج شدن از حالت فست بوت Fastboot گوشی سامسونگ ، هواوی و..

How to Enter or Exit Fastboot Mode on Android

امکاناتی که در اندروید آمده است فقط به قابلیت ها و ویژگی هایی که همیشه در سیستم عامل آن می بینیم خلاصه نمی شود. امکاناتی هم هستند که در هنگام بروز مشکلات یا تمایل به ایجاد تنظیماتی خاص در اندروید می توانید از آن ها استفاده نمایید. قبلا یکی از این امکانات را در مطلب بوت لودر گوشی چیست و چه وظایفی دارد مرور کردیم. این بار در انزل وب قصد داریم پاسخ سوال Fastboot اندروید چیست را دهیم و به بررسی استفاده از حالت فست بوت اندروید بپردازیم.

Fastboot به چه معناست؟

Fastboot در واقع پروتکلی است که به آپدیت سیستم فایل پارتشین های موجود در دستگاه اندرویدی کمک می کند. این پروتکل در قالب یک برنامه کوچک در کنار کیت توسعه نرم افزار اندروید یا همان SDK عرضه می شود و می توان از آن به عنوان جایگزینی برای حالت ریکاوری برای انجام به روزرسانی ها یا نصب سیستم عامل اندروید بهره برد. همه گوشی های همراه دارای Fastboot نیستند. در واقع تنها در گوشی های نکسوس این قابلیت به صورت پیش فرض گنجانده شده است و بقیه گوشی ها یا تبلت های اندرویدی بنا بر سیاست توسعه دهندگان شان می توانند از این ویژگی در محصولات خود استفاده کنند یا نکنند.

fastboot به چه معناست

اگر بخواهیم به صورت دقیق تر به کاربرد این پروتکل بپردازیم باید به این اشاره کنیم که با استفاده از آن قادر به ویرایش فایل های سیستمی دستگاه خود از طریق یک اتصال USB خواهید بود. حالت Fastboot می تواند حتی قبل از بارگذاری سیستم عامل اندروید روی دستگاه شما اجرا شود و به همین دلیل هم برای مواقعی که به دلایل گوناگون، سیستم عامل اندروید به مشکل برخورده است می تواند بسیار کمک کننده باشد. همچنین شما با استفاده از این حالت قادر به آپدیت فریمور گوشی بدون نیاز به ورود به حالت ریکاوری نیز خواهید بود.

برای آموزش استفاده از حالت ریکاوری در گوشی می توانید به مطلب آموزش ۹ روش خروج و رفتن به حالت Recovery Mode در اندروید نیز مراجعه نمایید.

آموزش ورود به فست بوت سامسونگ

برای وارد شدن به فست بوت سامسونگ می توانید از دو راه اقدام کنید. راه اول استفاده از دکمه های خود گوشی های سامسونگ است:

۱- ابتدا گوش را کاملا خاموش کنید.

۲- سپس دکمه پاور را به همراه کلید کاهش ولوم صدا و دکمه هوم برای چند ثانیه با هم بفشارید.

آموزش رفع مشکل گیر کردن fastboot اندورید

۳- بدین ترتیب، گوشی وارد حالت فست بوت خواهد شد.

راه بعدی برای ورود به حالت Fastboot در گوشی های این مدل، استفاده از ADB است. ابزار دستورات خطی ADB وقتی که گوشی را به کامپیوتر وصل می کنید فعال می شود و با استفاده از آن می توانید به پشتیبان گیری از پارتیشن ها، نصب برنامه ها و دیگر کارها در گوشی اندرویدی خود بپردازید:

۱- برای وارد کردن دستور رفتن به Fastboot ابتدا باید ADB را دانلود و نصب نمایید. این نرم افزار هم برای ویندوز و هم برای مک در دسترس است.

حل خطای fastboot & rescue mode در هواوی

۲- حالا وارد گوشی سامسونگ خود شده و از بخش Settings به About رفته و به تعداد هفت بار، گزینه Build Number را لمس کنید تا پیامی با متن you are now a developer ظاهر شود.

خارج شدن از حالت فست بوت شیائومی

۳- دوباره وارد تنظیمات گوشی شده و این بار از بخش Developer options، گزینه USB debugging و نیز OEM unlock را فعال کنید.

خارج شدن از فست بوت شیائومی

۴- گوشی را به کامپیوتر متصل کنید و cmd را در ویندوز یا Terminal را در مک باز کنید.

۵- با استفاده از دستورات مناسب در این محیط ها به پوشه platform-tools که با دانلود کردن ADB ایجاد شده است بروید.

۶- اگر در ویندوز هستید عبارت adb و اگر از مک استفاده می کنید عبارت adb/. را تایپ نمایید.

دستورات فست بوت

۷- حالا با دستور  adb reboot fastboot می توانید وارد حالت فست بوت اندروید شوید.

برای آشنایی با فایل PIT در گوشی های سامسونگ به مطلب فایل PIT در گوشی اندروید سامسونگ چیست و چگونه آن را استخراج کنیم مراجعه کنید.

نحوه وارد شدن به فست بوت گوشی اچ تی سی

۱- گوشی را خاموش کنید.

۲- کلیدهای پاور و کاهش ولوم صدا را به صورت همزمان فشار دهید.

۳- وقتی گوشی روشن شد کلید پاور را رها کنید ولی تا وقتی که وارد بوت لودر گوشی نشدید کلید کاهش صدا را رها نکنید.

۴- حالا چندین گزینه را مشاهده می کنید. با استفاده از کلیدهای کاهش یا افزایش صدا گزینه Fastboot را انتخاب کنید تا وارد آن شوید.

وارد شدن به حالت فست بوت هواوی و گوشی های گوگل

۱- ابتدا گوشی همراه خود را خاموش کنید.

۲- کلیدهای پاور و کاهش صدا را به طور همزمان فشار دهید. اگر پیش از این گوشی را به کامپیوتر متصل نموده اید کافیست کلید کاهش صدا را فشار داده و چند ثانیه ای نگه دارید.

۳- حالا وارد محیط فست بوت گوشی می شوید.

آموزش وارد شدن به حالت فست بوت نوکیا

۱- برای وارد شدن به حالت فست بوت در گوشی های نوکیا باید ابتدا آن را به شارژر یا از طریق کابل USB به کامپیوتر وصل کنید.

۲- پس از خاموش کردن گوشی همراه خود، کلیدهای پاور و کاهش ولوم را تا زمانی که وارد Download mode شوید بفشارید.

۳- در نهایت پس از دیدن لوگوی اندروید وارد فست بوت خواهید شد.

برای برگرداندن سیستم عامل اندروید به ورژن های قبلی به مطلب آموزش گام به گام کامل دانگرید اندروید و بازگشت به نسخه قبلی مراجعه کنید.

آموزش رفع مشکل گیر کردن Fastboot اندروید

تا اینجا به روش های وارد شدن به حالت Fastboot در مدل های مختلف گوشی های اندرویدی پرداختیم. اما گاهی اوقات مشکلی در این میان پیش می آید و آن گیر کردن و عدم خارج شدن از این محیط می باشد. از این رو در این بخش به روش های خارج شدن از حالت فست بوت خواهیم پرداخت. ابتدا راه حل های زیر را امتحان کنید تا شاید نسبت به دیگر روش هایی که در ادامه خواهیم گفت بتوانید با سرعت بیشتری نسبت به حل مشکل خارج شدن از حالت فست بوت گوشی شیائومی ، سامسونگ و.. بپردازید:

  • ابتدا سعی کنید گوشی خود را ریستارت نمایید تا شاید مشکل را بتوانید به راحتی حل کنید.
  • می توانید از کلیدهای سخت افزاری گوشی هم استفاده کنید که البته این مورد در گوشی های مختلف می تواند متفاوت باشد. برای مثال می توانید کلید پاور را به مدت ۱۵ ثانیه نگه دارید تا زمانی که ریبوت شود.
  • باتری را جدا کنید. در برخی از گوشی های همراه می توان باتری را جدا کرد. اگر گوشی شما هم از این دسته است حتما این روش را امتحان کنید. پس از چند دقیقه دوباره باتری را در جای خود قرار داده و گوشی را روشن کنید. شاید مشکل شما حل شده باشد.

اگر با این روش ها موفق به حل مشکل گیر کردن فست بوت گوشی سونی ، لنوو ، ال جی و.. نشدید می توانید به امتحان کردن روش های بعدی بپردازید.

استفاده از Android Multi Tools برای ﺧﺎﺭﺝ ﺷﺪﻥ اﺯ ﻓﺴﺖ ﺑﻮﺕ

استفاده از این روش رفع مشکل گیر کردن Fastboot اندورید نیاز به دانش تخصصی خاصی ندارد و در صورت داشتن کمترین اطلاعات از دنیای گوشی همراه هم می توانید به انجام آن بپردازید. ابتدا Android Multi Tools را دانلود کنید و آن را در ویندوز نصب نمایید.  سپس با کلیک راست روی آن و انتخاب گزینه Run as administrator برنامه را اجرا کنید.

ﺧﺎﺭﺝ ﺷﺪﻥ اﺯ ﻓﺴﺖ ﺑﻮﺕ لنوو

در نهایت هر کدام از اعمالی را که روی صفحه میبینید می توانید انتخاب کرده و به اجرایشان بپردازید. برای مثال برای خارج شدن از محیط فست بوت پس از وارد کردن عدد ۹ کلید Enter را بفشارید تا از این طریق مشکلتان حل شود.

خارج شدن از حالت Fastboot Mode با استفاده از ابزار Minimal ADB and Fastboot

۱- برای رفع مشکل گیر کردن Fastboot اندورید ابتدا نرم افزار Minimal ADB and Fastboot Tool را دانلود کنید و سپس آن را در ویندوز نصب نمایید.

فست بوت سونی ، لنوو ، ال جی و..

۲- به محل نصب نرم افزار در درایو C بروید.

نصب رام از طریق fastboot

۳- در پوشه adb ضمن نگه داشتن کلید Shift، کیلک راست کنید و سپس گزینه open command window here را انتخاب نمایید.

دستور رفتن به fastboot

۴- گوشی اندرویدی خود را با استفاده از کابل USB به کامپیوتر متصل کنید.

۵- در پنجره باز شده در مرحله سوم عبارت fastboot devices را تایپ کرده و کلید Enter را بزنید. حالا باید شماره سریال گوشی نشان داده شود. در غیر این صورت، اتصال صحیح گوشی به کامپیوتر را مجددا تست کنید.

۶- دستور fastboot reboot را تایپ کرده و دکمه Enter را بزنید. با اجرای این دستور، گوشی از حالت فست بوت خارج خواهد شد.

اگر می خواهید از رام اصلی گوشی بکاپ بگیرید مطلب آموزش کامل ۴ روش بکاپ گرفتن از رام اصلی گوشی اندروید و نحوه بازیابی آن را در انزل وب مطالعه نمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب انزل وب به آموزش روش خارج شدن و رفتن به حالت Fastboot اندروید پرداختیم. اگر در حین استفاده از این روش ها با مشکلی مواجه شدید و یا سوال یا پیشنهادی داشتید آن را در بخش نظرات این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش کامل روت اندروید نسخه های جدید با برنامه Magisk
آموزش کامل روت اندروید نسخه های جدید با برنامه Magisk
آموزش جدید نحوه نصب کاستوم رام Lineage OS
آموزش جدید نحوه نصب کاستوم رام Lineage OS
ADB در اندروید چیست؟ آموزش نصب ADB
ADB در اندروید چیست؟ آموزش نصب ADB در ویندوز و مک
آموزش تصویری ۳ روش نصب کاستوم ریکاوری TWRP در اندروید

نظرات

  • محمد says:

    من ۱ ساعتی بود گوشیم در فست فوت بود با تماشا کردن نظرات تونستم با ۳۰ ثانیه فشار دادن دکمه روشن خاموش با دکمه ی کم و زیاد کردن صدا گوشیم از حالت فست بوت در اومد

  • متین says:

    واقعا نمیدونم چرا واسه شیائومی رو نزاشتید. اون وقت واس اچ تی سی رو گذاشتید

  • زهرا says:

    سلام گوشی نوکیام رو تنظیمات کارخانه زدم بخاطر پیام گوگل پلی متوقف شد از اون موقع به بعد گوشی چند ثانیه روشن میشه به سختس و بعد هی یه پیام رابط متوقف شد میاد و خاموش میشه امکانش هست راهنمایین کنید؟

  • Mohamad says:

    واقعاً متشکرم🌺 من با راه باز کردن باطری تونستم از حالت فست بوت خارج کنم

  • صادق says:

    ممنون خارج شدن از حالت fast boot خیلی به دردم خورد عالییییی🥀

  • یاسمن says:

    سلام تبلتم رفته رو حالت adb sideoad هر کاری میکنم در نمیاد چکار کنم ؟

  • محمدزین الدینی says:

    سلام دوستان گوشی من نوکیا G20هست ۶ماهه رفته تو حالت فست بوت پیش هر تعمیرکاری میبرم درست نمیشه چکار کنم خواهشا راهنمایی کنید چطور ازاین حالت خارج بشم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • محمد says:

    خداخیرتپن بده تبلتم شاید ۲ ساعت تو حالت Fastboot گیرکرده بود ۱۵ ثانیه پاورو نگه داشتم درست شد
    خدا خیرتون بده

  • مجید says:

    سلام بر دوستان گوشی من هم چنین مشگلی داشت وتا لوگو میامد وگوشی بالا نمی امد و میرفت روی FASTBooT .حالا روش کار گوشی رو خاموش کنید وسری دکمه های کمو زیاد گوشی رونگه داریدگوشی دوباره خود به خود روشن میشود شما دکمه ها رو ول نکنید تا بعد از لوگو در کنار صفحه گوشی یک ایتم میاد دکمه خاموش گوشی رو یک دفعه بزنید چهار گزینه بالا میاد درضمن گوشی شما باید حداقل۳۰درصد شارژ داشته باشد ودرادامه با دکمه کم و زیادصدا بالا پایین کنید وبا زدن یک باردکمه روشن خاموش گزینه دومی رو انتخاب کنید گزینه بعدی ظاهر میشود گزینه اول رو بافشار دکمه روشن خاموش انتخاب کنیدزمانی که انتخاب کردید یک درصد. میاید زمانی اون پر شدو به صد رسید گوشی شما دوباره به لگو میرود دوباره همین کارهارو دوباره از اول انجام میدین تااون چند گزینه اول گزینه سوم را انتخاب میکنید وشکل گوشی درحال شارژ را نشان می دهد تا چند ثانیه صبر کنید اگر اتفاقی رخ نداد دوباره ای کارهارو انجام بدین راستی تمام برنامه وعکس وچیز های دیگر شنا پاک میشود ……………………..یا حق……………………..

  • لیلا says:

    دست شما درد نکنه منم امتحان کردم درست شد.

  • Negin says:

    دستت درد نکنه ممنون خیلی گلی

  • Negin says:

    سلام. گوشی من رفت رو FASTBOOT بعد این گوشیم یکبار خراب شده بود منو خیلی ترسوند یعنی دوملیون خرجش شد بعد الان رفت رو اینحالت باز ترسوند میشه بگین چجوری درستش کنم 😢🙏🙏

  • ی بدبخ says:

    عا سلام گوشی من الان رو فست بوت خاموش میشه دوباره میاد ،یکی بگه چطور خارج شم

  • مهدی says:

    چطوری با این برنامه گوشی رو روشن کنم؟

  • سعیده says:

    سلام گوشی من LG g5 هست الان چند ساعتی روی حالت fastboot هست. من تمام روش ها و نرم افزارهای پیج شما رو امتحان کردم ولی از اون حالت خارج نمیشه. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

  • الهه says:

    سلام تقریبا یک ساعتی هست که گوشی شیائومی من به یکباره وارذ fastboot شده و من هر روشی و نرم افزاری که در اینترنت و پیج شما گفته شده انجام دادم ولی خارج نمیشه از اون حالت. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  • . says:

    گوشی من الان رفته روی فست بوت روی دکمه خاموش روشن هم که میزنم روشن هم که میشه بار هم روی فست بوت الان خودش خود به خودی روشن خاموش لطفاً راهنمایی کنید 🙏🙏🙏🙏

  • یونس says:

    🤩🥰😘🙂🙃😋😜🤪

    • reyhaneh says:

      وااااای گوشی منم لنوو اینطوری شده
      رفتم تعمیرگاه گفت باید فرمت کنی منم نخواستم الان دارم میگرم ببینم چطوری درستش کنم
      اگه شما درست کردی لطفا به منم بگو

  • مهدی says:

    سلام دوستان از کجا بدونیم که وارد فست بود شدیم ایا عواملی داره من وارد صفحه فست بوت شدک از صحل انگاری ولی نمیدونم فعال هست یا نه؟؟

  • ناشناس says:

    وای خدا خیرتون بده،یه برنامه آشغال به درد نخور روی گوشی عموم نصب کردم،بعد این برنامه حجم ویدیو ها رو کم می کرد،منم یه ویدیو دو گیگابایتی داشتم می خواستم حجمش رو کم کنم،ویدیو رو انتخاب کردم برای اینکه حجمش رو کم کنه،آقا یه ۴۵ دقیقه گذشت و تازه ۵۰ درصد پر شد،عموم هم میخواست بره منم خواستم ویدیو رو لغوش کنم هی لغو نمی شد،گوشیش هم شیائومی ردمی ۸ بود،تصمیم گرفتم دکمه پاور و ولوم پایین رو نگه دارم،بعد چند ثانیه دیدم که یه چیزی اومده روش نوشته فست بوت،آقا منم که اولین بار بود یه همچین چیزی دیده بودم،گفتم خدایا چی کار کنم،چه غلطی بکنم اگه گوشیش طوری بشه چی جوابشو بدم،سریع توی گوگل سرچ کردم حالت فست بوت چیست،اواین سایت رو انتخاب کردم،و اومدم این مطلب رو خوندم،منم که ترسیده و بودم و عجله داشتم توی عنوان ها داشتم دنبال روش خارج شدن از حالت فست بوت می کشتم بالاخره پیداش کردم و طبق اون چیزی که توضیح داده بود،پیش رفتم و دکمه پاور رو ۱۵ ثاتیه نگه داشتم،فقط خدا خدا می کردم که مشکلی واسه گوشیش پیش نیاد،بعد یه مدت دیدم مشکل برطرف شد و اون برنامه رو حذفش کردم،هیشکی هم از این ماجرا بویی نبرد…

  • امیرحسین says:

    سلام
    خیلی ممنونم از راهنمایی هاتون
    من متاسفانه رفته بودم رو Fastboot و نمیتونستم خارج شم
    با نرم افزار Android Multi Tools تونستم خارج شم

  • محمد says:

    سلام گوشی من فست بوت شده و یو آی بی هم رو ویندوز شناسایی نمیکنه لطفاً راهنمایی کنید ممنون میشم

    • محمد says:

      سلام گوشی من سامسونگ گلگسی A۳۱هست ومن در اینترینگ فست بوک مود گیر کرده میشه راه نمایی کنین

  • فرید ایمانی says:

    سلام تبلت اندروید بنده ، احتمالا با زدن دکمه های اشتباه وارد صفحه fastboot mode شده و سپس با گرفتن دگمه پاور به مدت ۱۰ ثانیه از صفحه خارج شد و گوشی ری استارت شد و روشن شد ولی یکباره باطری که نصف شارژ داشت ، تخلیه شد لطف می کنید علت را بگویید ممنون

  • mm says:

    سلام خسته نباشید
    گوشی من میزو هست اندروید
    و خاموش شده و هی لوگوش میاد دوباره میره.شارژش هم کردم.ولی فقط رو لوگو خاموش روشن میشه.صفحه بالا نمیاد.دکمه پاور و کاهش ولوم رو زدم و یه موشته کوچیک چپ صفحه پایین میادfast boot r mode… میاد و دیگه هیچی مشکل از کجاست؟ چه اقدامی انجام بدم؟ ممنون

    • mm says:

      سلام خسته نباشید
      گوشی من میزو هست اندروید
      و خاموش شده و هی لوگوش میاد دوباره میره.شارژش هم کردم.ولی فقط رو لوگو خاموش روشن میشه.صفحه بالا نمیاد.دکمه پاور و کاهش ولوم رو زدم و یه موشته کوچیک چپ صفحه پایین میادfast boot r mode… میاد و دیگه هیچی مشکل از کجاست؟ چه اقدامی انجام بدم؟ ممنون

  • سجاد says:

    سلام من تمام ایناروامتخان کردم بازهم از فست بوت میاد بالا چیکارکنم⁦☹️⁩

    • Davod says:

      سلام گوشی بنده htc one m9ewهست گوشی رو آنلاک کردم اما در صفحه بوتلدر گزینه fastboot وجود ندارد حتی usb debug فعال هست و گزینه فعال کردن oem وجود ندارد چکار کنم،لطفا راهنمایی کنید.

    • mr.khaniiii says:

      گوشیم a30s هست با شارژر خودش میزاشتم مینوشت شارژسریع ولی چند روزی هست که میزارم شارژ مینویسه درحال شارژ و شارژرو از برق در میادم دوباره میزارم میشه شارژ سریع. چرا .کسی میدونه.؟؟؟
      کمک کنید .لطفا.!🙏🙏🙏

      • محمد says:

        درگاه شارژ گوشیتو و داخل کابل رو یه فوت محکم بکن چون کثیف شده نمیتونه شارژ سریع بشه

  • محسن says:

    تشکر از راهنمایی جامع شما، کار بنده رو راه انداخت

    • فرید ایمانی says:

      سلام ، تبلت لنوو من با فشار اشتباه دکمه ها وارد صفحه fastboot mode شده و گیر کرده با نگه داشتن دکمه پاور به مدت ۱۰ ثانیه گوشی ری استارت شد و روشن شد ولی باطری که نصف شارژ داشت یکمرتبه با روشن شدن تبلت تخلیه شد لطف می کنید توضیح دهید.

  • بهروز says:

    سلام من نوکیا ۵ دارم ۵ ماه است خریدم تا الان دو بار بدون بوجود امدن هیچ چیز خاصی یکباره صفحی سیاه شده و در وسط نوشطه اندروید و در پایین سمت چپ خیلی کوچک نوشته dowload mode نوشته میشه و تمامی کلید های موبایل از کار میفته ایا برای برطرف کدن ان راه حلی دارید؟

  • MOHSEN says:

    باسلام. گوشی مو به حالت فست بوت برده بودمو نمیتونستم خارج بشم وخیلی عصبیم کرده بود ممنونم از این آموزش جامع وکاملتون.خیرببینی

  • محمد امینی says:

    سلام گوشی من سامسونگ گلکسی a 50 دارم که یک موبایل فروش رابط یو اس بی رو گوشیموانداخت بعد میخاست با لامپ روشن کنه که گوشیم خاموش شد و وقتی میزنم تو شارژ درصد گوشی نشون نمیده و هرکاری میکنم روشن نمیشه لطفا کمک کنید الان گکشی یک هفتس خریدم کمک کنید خیلی ممنون

    • امین says:

      سلام گوشی هواوی g7من یهو رفت روی حالت فست بوت الانم خاموش شده روشن نمیشه توی شارژهم میزنم انگار نه انگار موندم چکار کنم لطفا راهنمایی کنید

  • sajjad says:

    ممنون از مطلب مفیدتون

    • MINECRAFT III92 BOT says:

      بله. دکمه صدا خاموش‌روشن رو به مدت ۱ دقیقه باهم نگه دار بعد که چند تا گزینه آمد با صدا برو روی گزینه close یا لغو برو خاموش‌روشن رو بزن یک بار به مدت ۱ ثانیه بعد گوشی ریست‌تاپ‌بازنشان میشود و با همان اطلاعات بالا میاد.