9 روش رفع ارور 495 گوگل پلی اندروید

۹ روش نجات بخش برای رفع ارور ۴۹۵ گوگل پلی اندروید

برخی از کاربران گوشی های اندروید که برنامه یا بازی های خود را از اپ استور گوگل پلی (پلی استور) دانلود می کنند، ممکن است با خطایی که حاوی کد ۴۹۵ است مواجه شده باشند. اگر شما هم جزو این دسته از کاربران هستید، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. امروز در انزل وب روش های رفع ارور ۴۹۵ گوگل پلی اندروید را مرور می کنیم.

حل مشکل پیغام خطای ۴۹۵ گوگل پلی استور اندروید

How to Fix Error 495 in Google Play Store Android

فرض کنید که به دنبال یک بازی خاص و یا برنامه مورد نیاز خود هستید. پس از پیدا کردن آن در استور گوگل پلی اندروید، بعد از اقدام برای دانلود کردن با ارور مواجه می شوید که خطای ۴۹۵ را به شما نشان می دهد! در این صورت چه کاری باید انجام داد؟ در ادامه راه هایی که می توانند در جهت رفع پیغام خطای ۴۹۵ گوگل پلی به شما کمک کنند را معرفی می کنیم.

ارور ۴۹۵ گوگل پلی اندروید چیست؟

ارور ۴۹۵ گوگل پلی خطای جدیدی نیست و سال ها است که برخی از افراد از این مشکل شاکی هستند. این خطا بیشتر در بازی های حجیم دیده می شود به طور مثال کاربران زیادی با دانلود بازی هایی مانند PUBG, Asphalt 9 و.. بعد از کمی دانلود، فرآیند متوقف شده و ارور مذکور را می بینند. به نظر می رسد این مشکل ناشی از خود برنامه پلی استور باشد.

ارور 495 گوگل پلی اندروید چیست؟

ریستارت کردن گوشی برای حل کد خطای ۴۹۵ گوگل پلی

ساده ترین کار ممکن که می توانید انجام دهید، ریستارت کردن گوشی است. اگر مشکل شما رفع نشد، بهتر است اینترنت (Wi-Fi و یا داده های سیم کارت) دیگری را هم تست کنید. این کار ها زمان زیادی از شما نمی گیرند و ممکن است ارور ۴۹۵ پلی استور را رفع کنند.

توجه داشته باشید که اگر با ارور Install Blocked هم مواجه شدید، مطلب روش حل مشکل ارور Install Blocked اندروید را مطالعه نمایید.

پاک کردن کش و دیتای Play Store برای رفع خطای ۴۹۵

همانطور که اشاره کردیم، یکی از دلایل اصلی رخ دادن کد خطا ۴۹۵ گوگل پلی، مشکلات خود پلی استور است. پس به عنوان اولین قدم اساسی، حافطه موقت کش و دیتای Play Store را حذف کنید. قبلا در انزل وب روش پاک کردن کش و داده برنامه ها در اندروید را آموزش داده ایم. این کار را برای Play Store و هم Google Play Services انجام دهید.

پاک کردن کش و دیتای Play Store برای رفع خطای 495

دانگرید کردن گوگل پلی استور برای رفع ارور ۴۹۵ اندروید

پلی استور گوگل، خود را مرتب آپدیت می کند و ممکن است ارور ۴۹۵ در گوگل پلی به دلیل کامل نبودن نسخه جدید باشد. بنا بر این به تنظیمات گوشی و قسمت برنامه ها بروید. در کنار گزینه های پاک کردن کش و دیتا، گزینه Uninstall updates را خواهید دید که به وسیله آن باید برنامه را به نسخه قبل آپدیت دانگرید کنید.

دانگرید کردن پلی استور برای رفع ارور 495 اندروید

اگر گوشی یا سیستم عامل اندروید شما این قابلیت را نداشت، می توانید برنامه را حذف کرده و نسخه های قدیمی تر را موقتا دانلود و نصب کنید. خطا های برنامه در آپدیت های جدید تر رفع خواهد شد.

رفع ارور ۴۹۵ گوگل پلی با غیر فعال کردن Android Device Manager

Android Device Manager توسط گوگل در زمان گم کردن یا دزدیده شدن گوشی به شما کمک می کند. برای دانلود بازی یا برنامه مورد نظر خود می توانید این قابلیت را غیر فعال کرده، بازی را دانلود و مجدد فعال کنید. برای این کار به تنظیمات گوشی و بخش Additional Settings بروید.

رفع ارور 495 گوگل پلی با غیر فعال کردن Android Device Manager

حال روی Privacy تاچ کنید. (بسته به نسخه اندروید و مدل گوشی شما، ممکن است مسیر این تنظیمات مقداری متفاوت باشد)

رفع ارور 495 گوگل پلی با غیر فعال کردن Android Device Manager

اکنون Device admin apps را پیدا کنید.

رفع ارور 495 گوگل پلی با غیر فعال کردن Android Device Manager

در بین گزینه های نشان داده شده، شما باید Find My Device را انتخاب و آن را غیر فعال کنید.

رفع ارور 495 گوگل پلی با غیر فعال کردن Android Device Manager

پس از آن اقدام به نصب برنامه کنید و در پایان حتما دوباره این قابلیت را فعال کنید.

حذف و اضافه کردن حساب در پلی استور جهت رفع ارور کد ۴۹۵ گوگل پلی

ممکن است خطای ۴۹۵ گوگل پلی به اکانت گوگل شما مربوط باشد. به تنظیمات گوشی رفته و وارد بخش Sync یا Accounts شوید.

توجه داشته باشید که با این کار اکانت شما از روی گوشی حذف می شود و برای افزودن مجدد آن باید نام کاربری و رمز عبور اکانت خود را به خاطر داشته باشید.

رفع ارور 495 گوگل پلی با غیر فعال کردن Android Device Manager

سپس بخش Google را انتخاب کنید.

حذف و اضافه کردن حساب در پلی استور جهت رفع ارور کد 495 گوگل پلی

اکنون سرویس های متصل را خواهید دید. در پایین صفحه More را بزنید و گزینه Remove account را تاچ کنید.

حذف و اضافه کردن حساب در پلی استور جهت رفع ارور کد 495 گوگل پلی

گوشی خود را ریستارت کنید و دوباره حساب خود را در همین مسیر اضافه کنید. بعد از افزودن مجدد حساب گوگل، مدتی صبر کنید تا داده های همگام سازی شده و اقدام به نصب برنامه مورد نظر در پلی استور کنید.

استفاده از تغییر دهنده های آیپی برای رفع کد خطا ۴۹۵ در گوگل پلی

اگر هنوز مشکل کد خطا ۴۹۵ در گوگل پلی شما رفع نشد، پیشنهاد می کنیم که استفاده از یک برنامه تغییر دهنده آیپی را هم امتحان کنید. ابتدا پلی استور را به صورت کامل ببندید. سپس برنامه را اجرا و آیپی خود را به کشور دیگری تغییر دهید و مجدد وارد برنامه شوید و اپلیکشن مورد علاقه خود را دانلود نمایید.

همینطور اگر با ارور ۴۹۱ گوگل پلی هم مواجه شدید، پیشنهاد می کنیم مطلب ۹ روش رفع ارور ۴۹۱ گوگل پلی در گوشی اندروید را هم مطالعه نمایید.

غیرفعال کردن محدودیت های شبکه

برای حل مشکل ارور ۴۹۵ در گوگل پلی، به تنظیمات بروید و وارد قسمت Data usage شوید. سپس روی Network Restrictions تاچ کرده و این گزینه برای اینترنت Wi-Fi و یا داده های سیم کارت غیرفعال کنید.

ریست کردن تنظیمات برنامه برای رفع ارور ۴۹۵ گوگل پلی

قبل از انجام این روش توجه داشته باشید که حساب شما از برنامه حذف می شود و باید مجدد حساب خود را اضافه کنید.) به تنظیمات بروید و وارد قسمت برنامه ها یا Apps شوید. سپس استور را انتخاب کرده و با زدن علامت سه نقطه، Reset app preferences را تپ کنید.

دانلود از سایر مارکت ها برای دور زدن ارور ۴۹۵ اندروید

اگر در نهایت نتوانستید ارور ۴۹۵ پلی استور را رفع کنید، می توانید آن برنامه که منجر به خطا می شود را از سایر سایت ها یا اپ استور های معتبر دانلود کنید. برای این کار می توانید از سرویس هایی مانند APKMirror استفاده نمایید که یک سایت معتبر در این زمینه می باشد.

توجه کنید که فایل های خود را از هر جایی دانلود نکنید و فقط از اپ استور های معتبر استفاده کنید. در غیر اینصورت، تیم انزل وب مسئولیتی در قبال نصب بد افزار ها و برنامه های مخرب از اپ استور های متفرقه و آسیب های ناشی از آن ندارد.

دانلود از سایر مارکت ها برای دور زدن ارور 495 اندروید

قابل ذکر است که این سایت نسخه های مختلف برنامه ها را هم آرشیو می کند که برای روش دانگرید هم می توانید از این منبع استفاده کنید.

در پایان اگر موفق به دانلود شدید اما برنامه های شما نصب نشدند، مطالعه مطلب ۸ روش حل مشکل نصب نشدن برنامه ها در گوشی های اندروید را هم فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز روش های مختلف رفع ارور ۴۹۵ پلی استور گوگل در اندروید را معرفی کردیم. مشکل خود را با انجام کدام روش رفع کردید؟ شما می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه رفع ارور ۴۹۵ گوگل پلی را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش 10 روش رفع ارور Unfortunately setting has stopped
آموزش ۱۰ روش رفع ارور Unfortunately setting has stopped
آموزش جدید 13 روش رفع مشکل ارور App Not Installed اندروید
آموزش جدید ۱۳ روش رفع مشکل ارور App Not Installed اندروید
آموزش 10 روش رفع ارور 101 در اندروید
آموزش ۱۰ روش رفع ارور ۱۰۱ در اندروید
آموزش 18 روش حل مشکل برنامه همراه من همراه اول اندروید
آموزش ۱۸ روش حل مشکل برنامه همراه من همراه اول اندروید

نظرات