برترین افزونه های فارسی گوگل کروم

معرفی ۸ تا از برترین افزونه های فارسی گوگل کروم

گوگل کروم (Google Chrome) یکی از مرورگر های خوب است که با استفاده از افزونه ها، بهتر هم می شود. در بین افزونه های مختلفی که برای کروم وجود دارند، نقش و کاربرد افزونه های فارسی را نمی توان فراموش کرد. امروز در انزل وب بهترین افزونه های فارسی گوگل کروم را به شما معرفی می کنیم تا استفاده کامل تر و راحت تری از این مرورگر به زبان شیرین فارسی داشته باشید.

دانلود بهترین افزونه فارسی کروم

Best Persian Chrome Extensions

افزونه ها یا Extensions به برنامه های کوچکی گفته می شود که می توانند روی مرورگر شما نصب شده و قابلیت ها مختلفی را حین وب گردی برای شما فراهم کنند. برای مرورگری مانند کروم، هزاران افزونه وجود دارد که برخی از آن ها هم مختص فارسی زبانان طراحی و ساخته شده است. ما قبلا در انزل وب روش ساخت افزونه کروم را به شما آموزش داده ایم و در این مطلب بهترین افزونه فارسی گوگل کروم را هم به شما معرفی خواهیم کرد.

افزونه متن خوان فارسی گوگل کروم

افزونه متن خوان فارسی گوگل کروم

برنامه های متن خوان برای برخی از افراد که به هر دلیلی نمی توانند متون مختلف را بخوانند، دارای جایگاه ویژه ای هستند. برای مرورگر کروم و زبان فارسی، شما می توانید افزونه متن خوان فارسی کروم  (Persian eSpeak) را نصب کنید و سپس کافیست تا متن مورد نظر در سایت را انتخاب کنید و روی آن راست کلیک کنید. در بین گزینه های موجود روی Persian eSpeak کلیک کرده و با انتخاب Play متن شما خوانده می شود.

افزونه متن خوان فارسی گوگل کروم

قابل ذکر است که امکاناتی مانند توقف خواندن در میانه متن و شروع مجدد هم با گزینه های Pause و Resume در اختیار شما خواهد بود.

همچنین پیشنهاد می کنیم قبل از نصب افزونه ها، مطلب چگونه از امنیت و سالم بودن افزونه کروم قبل از دانلود و نصب مطمئن شویم؟ را هم مطالعه نمایید.

دانلود افزونه واژه جادویی برای کروم

افزونه واژه جادویی برای کروم

واژه جادویی (Magicword) دیگر افزونه گوگل کروم فارسی و مفیدی است که به شما این امکان را می دهد تا با دوبار کلیک روی یک کلمه در صفحات وب، آن را به فارسی ترجمه کنید.

افزونه واژه جادویی برای کروم

در نسخه فعلی امکان ترجمه انگلیسی به فارسی و همچنین فارسی به فارسی (معنی کلمات با کمک لغت نامه ها) وجود دارد.

دانلود افزونه تقویم فارسی جلالی ایران برای کروم

افزونه تقویم فارسی جلالی برای کروم

وجود یک تقویم ایرانی خوب، یکی از دغدغه های کاربران ایرانی خصوصا در هنگام وب گردی و.. است. با وجود افزونه تقویم شمسی جلالی (Persian Jalali Calendar) برای کروم، دیگر مشکلی نخواهید داشت.

افزونه تقویم فارسی جلالی برای کروم

کافیست تا این تقویم را روی مرورگر کروم خود نصب کرده و با چند کلیک ساده به تقویم فارسی خوب در مرورگر دسترسی داشته باشید.

افزونه فارسی گوگل کروم توییتر

افزونه فارسی گوگل کروم توییتر

اگر از کاربران و طرفداران توییتر هستید، این افزونه را از دست ندهید. توییتر فارسی یا Persian Twitter یک افزونه کروم برای ایران و.. است که ویژگی های مختلفی دارد تا مرور و استفاده از توییتر را بهبود بخشد.

افزونه فارسی گوگل کروم توییتر

همچنین افزونه های خارجی را هم فراموش نکنید. خصوصا اگر اهل دانلود هستید، مطالعه مطلب معرفی ۱۰ تا از بهترین افزونه دانلود برای گوگل کروم کاربردی و مفید خواهد بود.

افزونه فارسی گوگل کروم برای ترجمه سایت ها

افزونه فارسی گوگل کروم برای ترجمه سایت ها

اگر دفعات زیادی نیاز به استفاده از یک مترجم در هنگام وب گردی دارید، افزونه ترجمک می تواند گزینه خوبی برای شما باشد. این افزونه فارسی گوگول کروم متن باز و رایگان است.

افزونه فارسی گوگل کروم برای ترجمه سایت ها

برای استفاده از آن پس از نصب، متن مورد نظر در صفحه وب را انتخاب کرده و دکمه Shift را یک بار بزنید. ترجمه فارسی متن مورد نظر به شما نشان خواهد داد. قابل ذکر است که این افزونه از API ترگمان استفاده می کند.

فونت آرا، افزونه فارسی گوگل کروم

فونت آرا، افزونه فارسی گوگل کروم

آیا دوست دارید که متن و محتوا سایت های معروف مختلف را با فونت دلخواه خود ببینید؟ افزونه فونت آرا (FontARA) برای کروم این کار را انجام می دهد و شما می توانید فونت دلخواه خود را تماشا کنید و از وب گردی لذت بیشتری ببرید.

فونت آرا، افزونه فارسی گوگل کروم

این افزونه ایرانی کروم مشکل عدم نمایش صحیح و پشتیبانی متن های راستچین در وبسایت های معروف را هم رفع می کند.

دانستن اوقات شرعی با افزونه فارسی گوگل کروم

دانستن اوقات شعی با افزونه فارسی گوگل کروم

دانستن اوقات شرعی خصوصا در ماه های خاص، به امری لازم تبدیل می شود. در همین رابطه افزونه Prayer Times را به شما معرفی می کنیم.

دانستن اوقات شعی با افزونه فارسی گوگل کروم

نمایش اوقات شرعی بر اساس موقعیت جغرافیایی، زمان بندی نماز، محاسبه زمان اذان برای شیعه و سنی و همینطور پشتیبانی از پخش اذان هم از دیگر ویژگی های این افزونه کروم می باشد.

افزونه اطلاع از قیمت طلا ، سکه و دلار روز در گوگل کروم

افزونه زرین در گوگل کروم

افزونه کروم به زبان فارسی زرین به صورت آنلاین قیمت های دقیق ارز های مختلف، قیمت فلزات گرانبها، شاخص های بورس و سایر مسائل اقتصادی را به صورت یکجا به شما نشان می دهد. همچنین تغییرات قیمت هم به شما نشان داده می شود و می تواند نیاز های اقتصادی شما را به سادگی رفع کند.

افزونه زرین در گوگل کروم

در پایان اگر تمایل داشتید تا از افزونه ها در مرورگر کروم گوشی اندروید خود هم استفاده کنید، مطالعه مطلب آموزش ۳ روش استفاده و نصب افزونه کروم در اندروید را فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز بهترین افزونه های ایرانی و فارسی کروم را به شما معرفی کردیم. کدام افزونه برای شما مناسب بود و نظرتان راجب آن چیست؟ اگر افزونه فارسی کاربردی دیگری را می شناسید، می توانید آن را به همراه سایر نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه دانلود افزونه کروم فارسی را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

چرا گیف گوگل باز نمیشود و حرکت نمیکند؟ حل مشکل با چند قدم ساده
چرا گیف گوگل باز نمیشود و حرکت نمیکند؟ حل مشکل با چند قدم ساده!
آموزش 7 روش حل مشکل افزونه ها یا Add In در ورد
آموزش ۷ روش حل مشکل افزونه ها یا Add In در ورد
آموزش افزودن و نصب افزونه در مایکروسافت اج (Microsoft Edge)
آموزش افزودن و نصب افزونه در مایکروسافت اج (Microsoft Edge)
آموزش 2 روش اجرا تیک تاک (TikTok) در مرورگر کامپیوتر
آموزش ۲ روش اجرا تیک تاک (TikTok) در مرورگر کامپیوتر

نظرات

  • مهدی says:

    چنان قیمت دلار رفته بالا و قیمت ریال رفته به قعر زمین ، که ادم باور نمیکنه تاریخ انتشار این صفحه برای ۱۳۹۸ هست .. انگار قیمت ها برای سال ۱۳۵۷ .. .

  • اکسس کنترل says:

    بسیار آموزنده و ارزنده بود سپاس

  • آرمان says:

    سلام ممنون از مقاله های جالبتون
    مقاله عالی بود متن خوان فارسی

  • علی says:

    تشکر، افزونه های بسیار مفیدی بودن مخصوصا ترجمک