آموزش 8 روش و نرم افزار تغییر عملکرد دکمه های موس در ویندوز 10 ، 8 و 7

آموزش ۸ روش و نرم افزار تغییر عملکرد دکمه های موس در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

انواع موس ها با انواع کاربردها در بازار وجود دارند. شاید نوعع کاربرد این موس ها تفاوت داشته باشد ولی عموا چیزی که در همه آن ها مشترک است این است که دارای دکمه هایی هستند که از طریق آن ها می توان کارهای مختلفی را بسته به اینکه در چه نرم افزاری هستید انجام دهید. اما شاید دوست داشته باشید که کاربرد هر کدام از این دکمه ها را شخصا تعیین کنید. در این مطلب انزل وب به آموزش تغییر عملکرد دکمه های موس در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ خواهیم پرداخت.

معرفی و دانلود نرم افزار تغییر دکمه های موس ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

Ways to Change and Customize Your Mouse Button Actions

کاربرد کلیک های چپ و راست و کلید اسکرول موس برای همه مشخص است. اما در این میان برخی مدل های موس از کلیدهای بیشتری برخوردارند. اگر می خواهید تنظیمات پیش فرض و کاربرد دکمه های اضافی موس را تغییر دهید در این مطلب انزل وب با ماه همراه باشید.

روش تغییر عملکرد دکمه های موس در ویندوز ۸ و ۱۰

۱- در منوی استارت ویندوز ۸ یا در باکس جستجوی ویندوز ۱۰ واقع در نوار وظیفه عبارت mouse را تایپ کنید.

۲- گزینه change your mouse settings را از لیست نتایج انتخاب کنید.

۳- در پنجره تنظیمات، زیر بخش Select your primary button می توانید تنظیمات مربوط به دکمه های موس را تغییر دهید.

تغییر کاربرد دکمه های موس در ویندوز ۷ و ویستا

۱- کنترل پنل ویندوز را باز کنید.

۲- روی Hardware and Sound کلیک کنید.

۳- گزینه Mouse را انتخاب نمایید.

۴- در پنجره Mouse Properties روی سربرگ Buttons کلیک کنید و سپس گزینه Switch primary and secondary buttons را فعال کنید.

قبلا هم به آموزش کامل تصویری تنظیم موس کامپیوتر در ویندوز ۱۰ ، ۸ ، ۷ و مک در انزل وب پرداخته شده است.

تغییر عملکرد دکمه های موس در ویندوز ۲۰۰۰ و XP

۱- کنترل پنل را باز کنید.

۲- در آن روی آیکون Mouse کلیک کنید.

۳- حالا در پنجره Mouse properties روی سربرگ Buttons کلیک نمایید. سپس تنظیمات مدنظر خود را بر روی هر کدام از دکمه های موس اعمال کنید.

نرم افزار Mouse Manager بری عوض کردن اسم کلید های موس

اگر یک موس ۵ دکمه ای دارید و به دنبال نرم افزاری ساده برای تغییر کاربری دکمه های آن هستید، شاید Mouse Manager بهترین انتخاب در دسترس برای شما باشد. شاید این نرم افزار همه دستورات و کارهای پیشرفته مورد انتظار شما را نداشته باشد ولی در عوض شیوه کار با آن به سادگی فشردن یکی از کلیدهای کیبورد است. شما می توانید با استفاده از پروفایل های آماده نیز کاربرد دکمه های بغل موس و کلیدهای چهارم و پنجم موس را بدون اینکه به دیگر تنظیمات موس کاری داشته بشاید نیز تغییر دهید. منظور از کلیدهای چهارم و پنجم، کلیدهایی به غیر از کلیک چپ و راست و کلید اسکرول موس است.

کاربرد دکمه های روی موس

تنظیماتی که در این نرم افزار اعمال می کنید در قالب یک پروفایل ذخیره می شوند. برای ایجاد یک پروفایل جدید روی دکمه Add کلیک کنید. حالا کلیدهای ترکیبی مورد نظر خود را برای کلیدهای چهارم و پنجم وارد کرده و روی Save کلیک نمایید. شما می توانید هر ترکیبی که مورد نیازتان باشد را وارد کنید. مثلا فرض کنید که می خواهید یک بازی تیراندازی انجام دهید. در این بازی ها زدن کلید R کیبورد به معنی Reload است که برای پر کردن اسلحه به کار می رود. شما می توانید با اعمال تنظیمات موس برای گیم حرف R را برای کلید چهارم موس تنظیم کنید تا در هنگام بازی به راحتی با استفاده از آن و بدون کیبورد به پر کردن اسلحه خود بپردازید.

برای فهمیدن کاربرد دکمه DPI به مطلب دکمه DPI روی موس چیست و چه کاربردی دارد مراجعه کنید.

نرم افزار ClickyMouse جهت تغییر کاربرد دکمه های بغل موس

نسخه رایگان نرم افزار ClickyMouse به شما امکان تنظیم اعمال مختلف موس و تغییر عملکرد کلیدهای روی موس را می دهد. شما می توانید کاربردهای کلیدهای موس را به راحتی در این نرم افزار تغییر دهید. امکاناتی چون تغییر کاربردهای کلیک یا دابل کلیک کردن موس، نگه داشتن کلیدهای آن، حرکت افقی یا عمودی به وسیله موس، چرخاندن دکمه وسط موس و دیگر موارد همگی در این نرم افزار قابل دسترسی خواهند بود.

تنظیمات موس برای گیم

برای اعمال تنظیمات مورد نظر خود باید از طریق سربرگ های Macro در آن اقدام کنید.

شما می توانید انواع موس پد ها را با کمک مطلب آموزش ۶ روش ساخت پد موس ساده و حرفه ای در خانه بسازید.

تغییر دکمه موس در ویندوز با برنامه HydraMouse

HydraMouse نیز نرم افزاری بسیار خوب برای تغییر وظایف دکمه های موس است. برخی از وظایف پیش فرض در این برنامه شامل باز کردن کنترل پنل، دسترسی به پوشه هایی خاص یا دسکتاپ به صورت مستقیم، استفاده از شورتکات های مختلف و عمل کردن مانند کلیدهای رسانه ای مثل پخش یا توقف موسیقی می باشد.

کاربرد دکمه های روی موس

این برنامه درای دو نسخه پولی و رایگان می باشد که در نسخه رایگان آن می توانید به ۳ مورد از کاربردهای موس درون برنامه شامل دستیابی به برنامه ها، دسکتاپ و ویندوز اکسپلورر دسترسی داشته باشید.

در صورت خراب شدن موس می توانید مطلب آموزش تعمیر دکمه کلیک ، سیم و اسکرول موس بی سیم و سیم دار خراب را مطالعه کنید.

عوض کردن کاربرد دکمه های روی موس در نرم افزار X-Mouse Button Control

X-Mouse Button یک نرم افزار کاملا رایگان برای ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ است و هیچ محدودیتی در استفاده از امکانات آن نخواهید داشت. شما می توانید به راحتی کاربردهای مدنظرتان را برای هر کدام از دکمه های موس تعیین نمایید. این کاربردها در ۵ لایه تنظیم شده اند که در کل بیش از ۸۰ ترکیب مختلف را برای دکمه های موس به ارمغان می آورد.

تغییر عملکرد دکمه های موس

در این نرم افزار از طریق تنظیماتی مثل scrolling background window می توانید به تغییر سرعت موس یا دیگر تنظیمات مربوط به آن نیز بپردازید. البته این نرم افزار فقط موس هایی را پشتیبانی می کند که از بیش از ۵ کلید بهره می برند.

اگر قصد خریدن موس برای بازی را دارید حتما راهنمای خرید موس گیمینگ ، چگونه بهترین و مناسب ترین را انتخاب کنیم را در انزل وب مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز روش های تغییر عملکرد دکمه های موس در ویندوزنکات مهم در مورد خرید موس گیمینگ را مرور کردیم. آیا از این روش ها و نرم افزارها استفاده کرده اید؟ می توانید سایر نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در این زمینه را در بخش دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش روش تنظیم کاربرد دکمه های هندزفری و هدفون اندروید
آموزش ۷ روش تنظیم کاربرد دکمه های هندزفری و هدفون اندروید

نظرات

  • PROMember5 says:

    توی x mouse button چجوری ۲ تا لیوت تنظیم کنم یکیش دکمه های موس عادی کار کنن(برای گیم) و اون یکی دکمه های بغل رو تغییر بده و بتونم بین این دو لیوت سوییچ کنم؟؟؟؟؟