بهترین نرم افزار های جایگزین نوت پد ویندوز 10 ، 8 و 7

۱۰ تا از بهترین نرم افزار های جایگزین نوت پد ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

حتما با نرم افزار نوت پد (Notepad) آشنا هستید. ساده ترین ویرایشگر متن که در همه نسخه های منتشر شده از ویندوز، آن را مشاهده می کنید. با این حال این نکته که از این برنامه در همه نسخه های ویندوز استفاده می شود به این معنی نیست که در حوزه خود بهترین است. در این مطلب انزل وب به معرفی چند نرم افزار ویرایشگر متن ویندوز که می توانند به عنوان جایگزین نوت پد ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ به کار بروند پرداخته ایم.

دانلود نرم افزار های جایگزین نوت پد ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

Best Windows Notepad Alternatives

نرم افزارهای ویرایشگر متن زیادی هستند که می توانند به عنوان جایگزینی برای Notepad ویندوز به کار روند. قبلا به معرفی بهترین نرم افزار ویرایشگر و ادیتور کد آنلاین پرداخته بودیم. اما در این مطلب انزل وب به بهترین برنامه های موجود در این حوزه پرداخته و آن ها را به شما معرفی کرده ایم.

دانلود نوت پد پلاس برای ویندوز ++Notepad

++Notepad معروف ترین و محبوب ترین برنامه جایگزین نوت پد ویندوز است که در اصل برای کدنویسی طراحی و توسعه یافته است. ولی قابلیت های ان موجب فراگیر شدنش در میان کاربران کامپیوتر شده است. حتی در همان نگاه اول هم می توانید متوجه تفاوت های این برنامه با نسخه ساده مایکروسافت شوید. دارا بودن ویژگی هایی چون ابزار جستجوی قوی تر، پشتیبانی از سربرگ های مختلف، مشخص کردن اشکالات گرامری و دستوری، زوم و دیگر موارد از جمله این قابلیت ها هستند که با دانلود نرم افزار نوت پد پلاس پلاس برای ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ در اختیار شما قرار می گیرند.

دانلود نرم افزار نوت پد پلاس پلاس برای ویندوز 10

یکی دیگر از تفاوت های بزرگ این نرم افزار با دیگر همتایان خود در توانایی آن در استفاده از افزونه های مختلف است. از طریق این افزونه ها می توانید کارایی های مختلفی را به ++Notepad اضافه کنید تا آن را بیش از پیش قدرتمندتر سازید. برای استفاده از این افزونه ها می توانیند به بخش Plugin Manager در نرم افزار بروید. همچنین افزونه ها قابل دانلود از اینترنت نیز خواهند بود. برای نصب دستی این افزونه ها می توانید به پوشه plugins در محل نصب برنامه رفته و فایل DLL دانلود شده را در آن قرار دهید. سپس فایل پیکربندی آن را که در هنگام دانلود به آن دست یافتید در مسیر plugin\config و فایل اسناد را در مسیر plugin\doc قرار دهید.

Syncplify.me Notepad نرم افزار نوت پد قوی برای ویندوز

این برنامه برخلاف ++Notepad که بیشتر از همه مناسب برنامه نویسان بود، بیش از همه برای کسانی که قصد نوستن متون مورد نظر خود را داند مناسب خواهد بود. وقتی Syncplify.me را برای اولین بار باز می کنید حس آشنایی به شما دست می دهد. زیرا رابط کاربری این برنامه بسیار شبیه دیگر محصولات مایکروسافت مثل آفیس است. جالب اینجاست که شیوه کاری این برنامه هم بسیار شبیه نرم افزار ورد است.

دانلود ویرایشگر متن برای ویندوز 7

در Syncplify.me می توانید به سادگی به ویرایش متن های خود بپردازید و تنظیمات مختلفی مثل هدر، فوتر، حاشیه و دیگر مواردی شبیه این را بر آن اعمال کنید.

شما می توانید ۸ ترفند مخفی برای استفاده از نوت پد ویندوز را در انزل وب مطالعه کنید.

QOwnNotes دانلود ویرایشگر متن فارسی و انگلیسی برای ویندوز ۷ ، ۸ و ۱۰

بسیاری از مردم هنوز از نوت پد برای ساخت لیست ها و جدول های زمانبندی جهت برنامه ریزی فعالیت های آتی خود استفاده می کنند. همانطور که می دانید انجام این کار با نوت پد واقعا سخت است. نوت پد حرفه ای برای ویندوز QOwnNotes مخصوص همین افراد، توسعه یافته است. شما می توانید همه یادداشت ها و لیست های مدنظر خود را در این نرم افزار تشکیل دهید.

دانلود notepad ++ برای لینوکس

این برنامه از قابلیت هایی مثل تصاویر، ایجاد لینک و جدول پشتیبانی می کند. همچنین در این برنامه از ماشین حساب هم می توانید استفاده کنید. ضمنا QOwnNotes را می توانید تحت پروتکل رمزنگاری ۲۵۶ بیتی با سرویس آنلاین Calendar Plus همگام کنید.

برای استفاده بهتر از نرم افزار نوت پد به مطالعه آموزش افزایش قدرت و امکانات پیشفرض آن در انزل وب بپردازید.

PSPad نرم افزار ویرایش متن برای کامپیوتر

PSPad نیز از برنامه های مورد علاقه برنامه نویسان است. این برنامه از قابلیت های متنوعی بهره می گیرد. برای مثال با استفاده از آن می توانید با زبان هایی مثل HTML, PHP, Pascal, JScript, VBScript, MySQL کار کنید. مانند نوت پد پلاس در این نرم افزار هم می توانید از انواع افزونه ها استفاده کنید. از بهترین این افزونه ها می توان به  JavaScript packer و SQL code reformatting script اشاره کرد.

دانلود ویرایشگر متن برای ویندوز 10

با همه این ها اما این نرم افزار قابل استفاده برای کاربران عادی نیز است. آن ها می توانند از طریق آن به قابلیت هایی نظیر جستجو و جایگذاری کلمات دست یابند.

ادیتور متن EditPad Lite

نوت پد حرفه برای ویندوز

اگر به دنبال جایگزینی ساده برای نوت پد می گردید، EditPad Lite می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. این برنامه از بسیاری جهات شبیه نوت پد است و می توان آن را به نوعی نسخه تکامل یافته نوت پد معرفی کرد. برای مثال رابط کاربری این برنامه مبتنی بر سربرگ های مستقل است. بنابراین شما می توانید در یک زمان بر روی چند متن کار کنید. امکانات دیگری از جمله قابلیت جستجوی کلمه، جایگزینی کلمات با یکدیگر و پشتیبان گیری خودکار از داده ها را نیز می توانید رد این برنامه مشاهده کنید.

GetDiz نرم افزار نوت پد ویندوز

GetDiz بیش از همه مناسب افرادی است که عاشق سر و کله زدن با کدهای اسکی هستند. در واقعع شما با استفاده از ایان برنامه می توانید به راحتی با کدهای اسکی، هنر خود را به رخ بکشید. شما می توانید ضمن کار با انواع فایل های NFO و DIZ در این نرم افزار، خروجی را با فرمت GIF ذخیره کنید. شاید تنها ایراد نرم افزار در این باشد که خروجی مدنظر به صورت تمام صفحه نخواهد بود.

از دیگر قابلیت های برنامه می توان به تغییر اندازه پنجره نرم ازفار به صورت خودکار برای تراز شدن با اندازه متن نوشته شده در آن، امکان ایجاد لینک و نیز مشخص کردن بخشی از متن به صورت دلخواه اشاره نمود.

انواع دفترچه بادداشت را می توانید در مطلب ۵ دفترچه یادداشت حرفه ای با قابلیت ذخیره خودکار پیدا نمایید.

 نوت پد حرفه ای برای ویندوز TED Notepad

دانلود جایگزین نوت پد ویندوز 7

TED Notepad از رابط کاربری بسیار ساده و سرراستی بهره می برد. هر انتظاری که از یک ویرایشگر متن داشته باشید را می توانید در این برنامه نیز پیدا کنید. در TED Notepad می توانید از ویژگی هایی چون جستجوی پیشرفته، حافظه موقت جهت ذخیره متون، تکمیل خودکار کلمات و جملات استفاده کنید.

DocPad ورد پد در ویندوز ۷

نرم افزار ویرایش متن فارسی برای کامپیوتر

DocPad از نرم افزارهای جدید در این حوزه است که می تواند جایگزین بسیار خوبی برای نوت پد باشد. بیشتر تمرکز این برنامه روی ویرایش متون است و نمی تواند انتخاب خوبی برای برنامه نویسان باشد. قابلیت هایی چون نشانه گذاری، فاصله گذاری و تو گذاری، تبدیل کاراکترها، درگ و دراپ کردن، پیش نمایش پرینت صفحات، تاریخچه فایل، جستجو و جاگذاری کلمات و استفاده از تم های مختلف را می توانید در این برنامه پیدا کنید.

دانلود ویرایشگر متن برای ویندوز ۱۰ ATPad

دانلود notepad ++ برای لینوکس

برنامه ATPad با اینکه از سال ۲۰۱۰ تا کنون به روز رسانی نشده است ولی همچنان رابط کاربری بسیار خوب و قابلیت هایی جذاب دارد. در واقع اگر نیازمند کار با چند فایل به صورت همزمان هستید می توانید به راحتی با این نرم افزار کار کنید. همه قابلیت هایی که برای دیگر برنامه ها برشمرده شد را در این نرم افزار نیز می توانید به کار گیرید و از تعامل با آن لذت ببرید.

نرم افزار ویرایش متن برای کامپیوتر NoteTab Light

نرم افزار ویرایش متن انگلیسی

NoteTab Light شاید قدرتمندترین نرم افزار ویرایشگر متن نباشد ولی به هر حال می توان از آن به عنوان یکی از جایگزین های مناسب نوت پد استفاده نمود. این برنامه دارای دو نسخه رایگان و پولی است که در نسخه رایگان آن می توانید فقط به کدنویسی HTML و CSS بپردازید و به امکاناتی چون شمارش کلمات نوشته شده، تشخیص غلط های گرامری و پیش نمایش پرینت صفحات دسترسی ندارید. از آنجایی که بسیاری از برنامه هایی که در این مطلب معرفی شدند به صورت رایگان چنین قابلیت هایی را در اختیارتان می گذذارند شاید NoteTab Light را باید در انتهای لیست خود جهت جایگزینی نوت پد ویندوز قرار داد.

اگر با استفاده از حروف فارسی در نوت پد مشکل دارید حتما مطلب رفع مشکل فونت فارسی در نوت پد را مطالعه نمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

شما برای ویرایش متون خود کدام یک از این برنامه ها را می پسندید؟ تجربه استفاده از کدام یک از آن ها را داشته اید؟ نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش 11 روش رفع مشکل کار نکردن و باز نشدن نوت پد در ویندوز 10 و ویندوز 11
آموزش ۱۱ روش رفع مشکل کار نکردن و باز نشدن نوت پد در ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱
معرفی و دانلود 9 تا از بهترین برنامه های امن یادداشت رمز دار
معرفی و دانلود ۹ تا از بهترین برنامه های امن یادداشت رمز دار
ساخت زیرنویس SRT برای فیلم و ویدیو در کامپیوتر
آموزش ۳ روش ساخت زیرنویس SRT برای فیلم و ویدیو در کامپیوتر
حل-رفع-مشکل-فونت-فارسی-نویسی-نوشتن-نت-پد
رفع مشکل فونت فارسی و تبدیل حروف فارسی به علامت سوال در نوت پد ویندوز به طور دائم

نظرات