بهترین سایت های معرفی کتاب فارسی و انگلیسی

۱۰ تا از بهترین سایت های معرفی کتاب فارسی و انگلیسی

فصل تابستان نزدیک است و بسیاری از شما در حال برنامه ریزی برای گذراندن اوقات فراغت خود هستید. یکی از بهترین کارهایی که می توان در این ایام کرد این است که به مطالعه کتاب بپردازیم. اما شاید انتخاب کتاب از میان انبوه انتخاب های موجود در بازار برای خیلی از افراد سخت باشد. در این مطلب انزل وب به بررسی بهترین سایت های معرفی کتاب فارسی و انگلیسی خواهیم پرداخت که با کمک آن ها می توانید راجع به بهترین کتاب ها در حوزه های مختلف کسب اطلاعات کنید.

سایت معرفی کتاب های خوب فارسی و خارجی که ارزش خواندن دارند

Best Book Recommendation Sites

برای خیلی ها انتخاب کتاب برای مطالعه از سخت ترین کارهاست. این امر به دلیل تنوع زیاد کتاب ها در هر حوزه و موضوعی است. در این مطلب انزل وب شما را با چند سایت معرفی کتاب روانشناسی ، علمی ، تاریخی ، رمان فلسفی ، کودک و.. آشنا می کنیم که با ارائه توضیحات، نقدها و خلاصه هایی از هر کتاب کار شما را برای انتخاب و خرید کتاب های مورد علاقه تان آسان می کنند.

Goodreads برای معرفی کتابهایی که ارزش خواندن دارند

Goodreads چیزی بیشتر ازا یک سایت ساده برای مععرفی کتاب است. در واقع می توان این سایت را جامعه ای برای نقد و بررسی کتاب ها و امتیاز دهی به آن ها دانست. در Goodreads می توانید بر اساس کتاب هایی که پیش از این خوانده اید یا کتاب هایی که دوستانتان در این سایت خوانده اند پیشنهاداتی را دریافت کنید.

معرفی کتاب فلسفی

همچنین در این سایت می توانید متوجه شوید که چه کتاب ها یا نویسندگانی در حال حاضر توجه اکثریت کاربران را به خود جلب کرده اند و به اصطلاح ترند شده اند. معرفی کتاب برای شروع کتابخوانی ، ساخت کتابخانه ای شخصی، لیستی از کتاب ها و بحث و تبادل و نظر با دیگر کاربران از دیگر امکاناتی است که می توانید در این سایت پیدا کنید.

معرفی کتاب خوب در سایت LibraryThing

LibraryThing مدت هاست که در زمینه معرفی انواع کتاب ها فعالیت می کند. در حقیقت می توان این سایت را بزرگترین محفل کتاب و کتاب خوانی در دنیا دانست. شما می توانید بر اساس کتاب هایی که خوانده اید پیشنهاداتی را از سوی خود سایت یا دیگر کاربران دریافت کنید.

سایت معرفی کتاب

ضمن اینکه قادر به ایجاد لیستی از کتاب های مورد علاقه خود نیز خواهید بود. شما می توانید در بحث های مختلف شرکت کرده و به تبادل نظر با دگیران در مورد انواع کتاب ها و نویسندگان مختلف بپردازید و در عین حال از انتشار جدیدترین کتاب ها مطلع شوید.

What Should I Read Next سایت معرفی کتاب

یکی از بهترین نکات در رابطه با سایت What Should I Read Next این است که برای استفاده از آن مجبور به ایجاد حساب کاربری نیستید. شما فقط نام کتابی را که خوانده اید یا به مطالعه ان علاقه مند هستید را تایپ می کنید تا بلافاصله با لیستی از شبیه ترین کتاب ها به آن مواجه شوید.

معرفی کتابهایی که ارزش خواندن دارند

برای هر کتاب لینکی به سایت آمازون وجود دارد که از طریق آن بتوانید برای خرید کتاب مورد نظر اقدام کنید. رابط کاربری این سایت بسیار ساده است و در کار با آن دچار مشکل نخواهید شد. ضمن اینکه اگر در آن حساب کاربری بسازید می توانید به امکاناتی چون ایجاد لیستی از کتاب های مورد نظر خود دسترسی داشته باشید.

در صورت نیاز می توانید مطلب بهترین منابع و سایت های دانلود رایگان کتاب های خارجی را نیز در انزل وب مطالعه نمایید.

معرفی کتاب برای شروع کتابخوانی در Bookish

سایت Bookish یکی از جذاب ترین رابط های کاربری را در بین موارد معرفی شده در این مطلب دارد. شما می توانید با وارد کردن نام لیستی از کتاب هایی که خوانده اید یا به آن ها علاقه دارید پیشنهاداتی را در حوزه مطالعه مورد علاقه خود دریافت کنید. انواع کتاب ها در ژانرهای مختلف مثل علمی ، تاریخی ، راونشناسی ، عاشقانه و.. را می توانید در این سایت پیدا کنید.

معرفی کتاب های خواندنی

مقالات و همچنین مصاحبه با نویسنده های مختلف در سایت قرار داده شده است. ضمن اینکه نقد و بررسی هر کتاب توسط متخصصان و کاربران عادی را نیز می توانید مطالعه کنید. همه این موارد در کنار هم این سایت را به یکی از بهترین مکان های اینترنتی برای عاشقان کتاب تبدیل کرده است.

BookBub برای آشنایی با انواع کتاب رمان ، تاریخی ، علمی ، تخیلی و..

سایت BookBub از جهاتی با دیگر سایت هایی که تا اینجا معرفی کردیم متفاوت است. در واقع هدف اصلی این سایت معرفی کتاب هایی با قیمت های بسیار پایین در حوزه و ژانر مورد علاقه شما است. این سایت هر روز به شما ایمیلی حاوی کتاب های ارزان قیمتی که ممکن است از مدار توجه شما جا مانده باشند ارسال می کند.

معرفی کتاب خوب

بنابراین شاید در این سایت نتوانید به همه کتاب ها در یک حوزه دسترسی داشته باشید ولی اگر به دنبال خواندن کتاب هایی بدون اینکه خرج زیادی کنید باشید، می توان BookBub را با خیال راحت به شما معرفی کرد.

اگر به کتاب های صوتی علاقه مند هستید مطلب بهترین سایت های دانلود کتاب صوتی فارسی را از دست ندهید.

معرفی کتاب های خواندنی به زبان فارسی در سایت Kafebook

سایت Kafebook که با عنوان پاتوق عاشقان کتاب فعالیت می کند یکی از سایت های خوب فارسی در زمینه معرفی کتاب است. در این سایت می توانید به اطلاعاتی مختصر راجع به هر کتابی که مد نظرتان قرار دارد دست یابید. در صفحه مربوط به هر کتاب می توانید علاوه بر شرح مختصری از تاریخچه نگارش آن، توضیحاتی راجع به نویسنده و احیانا تاثیری که کنتاب مذکور در دوران خود داشته است را نیز مطالعه نمایید.

صد کتابی که باید خوانده شود

ضمن اینکه عنوان فصل های مختلف کتاب و بخش هایی از متن آن را هم می توانید بخوانید تا بیش از پیش با زبان و نحوه نگارش کتاب آشنا شوید. در پایان نیز می توانید نظرات دیگر کاربرانی که این کتاب را مطالعه کردند جویا شوید.

50 کتابی که باید خواند

بخشی برای پیشنهاد کتاب های مختلف، اینفوگرافی کتاب های محبوب و برش هایی از کتاب های منتخب از دیگر امکانات جالب کافه بوک است.

سایت Ketabism برای آشنایی با کتابهای ایرانی که باید خواند

در سایت Ketabism می توانید با محبوب ترین آثار ادبی داخلی و خارجی آشنا شوید. شاید معرفی هر کتاب در این سایت به شکلی که در سایت کافه بوک دیدیم مفصل نباشد ولی باز هم می تواند دیدی مفید و مختصر از آن چیزی که در هر کتاب گفته شده است به شما دهد تا راحت تر دست به انتخاب و مطالعه آن بزنید.

برای مطالعه از چه کتابی شروع کنیم

بخش های مختلف این سایت نظیر پیشنهاد کتاب هایی در ژانرهای متفاوت، آشنایی با نویسندگان ایرانی و خارجی، اخبار و مقالاتی در رابطه با جوایز ادبی و رویدادهای به وقوع پیوسته در دنیای کتاب نیز از دیگر امکانات این سایت است که می تواند شما را راضی نگه دارد.

معرفی کتاب کودک

سایت Motamem برای معرفی کتاب روانشناسی

سایت متمم در واقع مکانی برای توسعه مهارت های فردی در زمینه های مختلف است. اینن را می توانید از بخش های مختلف ان که از دوره های MBA در حوزه کسب و کار گرفته تا توسعه فردی در انواع حوزه ها را شامل می شود متوجه شوید. بدون شک یکی از الزامات توسعه فردی نیز آشنایی و مطالعه کتاب های خوب است. بنابراین سایت متمم هم دست به کار شده  در یکی از بخش های خود به معرفی بهترین کتاب های روانشناسی پرداخته است.

کتاب هایی که جوانان باید بخوانند

در صفحه مربوط به هر کتاب می توانید علاوه بر مطالعه خلاصه هایی از آن، نقد و بررسی کتاب را از جنبه های گوناگون نیز مورد مطالعه قرار داده و در نهایت از طریق بخش نظرات با دیدگاه های دیگر کاربران راجع به این کتاب آشنا شوید.

معرفی کتاب های مفید برای مطالعه در ۱Pezeshk

سایت یک پزشک از قدیمی ترین سایت های فارسی زبان است که در ابتدا کار خود را در قالب یک وبلاگ آغاز کرد و به مرور زمان با محبوب تر شدن و افزایش کاربران آن، موضوعات بیشتری را نیز در بر گرفت. یکی از این موضوعات که مرتبا در سایت به آن پرداخته می شود معرفی بهترین کتاب های موجود در بازار است. این کتاب ها انواع ژانرها مثل فلسفی ، تاریخی ، علمی و.. را در بر میگیرد. ضمن اینکه در بین آن ها هم از اثار داخلی آمده است و هم آثار خارجی.

انواع کتاب

نکته ای که باید بدان اشاره کرد این است که شیوه معرفی کتاب در سایت بدین گونه است که متن هایی از بخش های مختلف هر کتاب در معرض دید کاربران قرار گرفته است و معمولا خبری از نقد و بررسی تخصصی آن ها نیست. مزیت این روش می تواند در این باشد که خوانندگان می توانند بدون هیچ پیش داوری ذهنی و صرفا با علاقه مند شدن به نحوه بیان و نگارش کتاب به سراغ خواندن آن بروند.

معرفی کتاب کودک و نوجوان در سایت Ketabak

در سایت کتابک می توانید به فهرست مفصلی از کتاب ها در دسته ها و موضوعات مختلف  و کتاب هایی که جوانان باید بخوانند دسترسی داشته باشید. با این وجود تمرکز اصلی سایت بر کتاب های حوزه کودک و نوجوان است و همین امر موجب تمایز آن با دیگر سایت های موجود در این لیست شده است. یکی از بخش های جالب سایت، معرفی کتاب هایی به تفکیک هر رده سنی می باشد.

معرفی کتاب کودک

در صفحه مربوط به هر کتاب نیز ضمن یافتن اطلاعاتی راجع به نویسنده و ناشر کتاب، می توانید به خلاصه ای از آن و نقد و بررسی کوتاهی که راجع به کتاب انجام شده است نیز دسترسی داشته باشید تا از این طریق کار خود را در انتخاب بهترین کتاب ها راحت تر کنید.

بهترین کتابخوان های گوشی را در مطلب معرفی برنامه های کتابخوان فارسی و انگلیسی اندروید پیدا کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب بهترین سایت های معرفی کتاب فارسی و انگلیسی را به شما معرفی کردیم، اگر سایت های خوب دیگری در این زمینه می شناسید که در این مطلب به آن اشاره نشده است می توانید آن را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

معرفی 14 تا از بهترین نرم افزار و سایت های ساخت کمیک بوک
معرفی ۱۴ تا از بهترین نرم افزار و سایت های ساخت کمیک بوک
برنامه خواندن کمیک فارسی و انگلیسی اندروید
بررسی بهترین روش های خواندن کمیک فارسی و انگلیسی اندروید

نظرات

  • محسن says:

    سلام کتاب جمله هایی برای تکان دادن دنیا اثر محمودبراتی مجموعه ای از جملات غیر تکراری وتالیف شده است که تا به امروز نشنیده اید مثل جملات قصار واقعا زیبا هستن اثر محمودبراتی ومحسن رحیمی هست

  • مهدی says:

    واقعا حیفه که اسم سایت فوجی بوک توی این لیست نباشه

  • شیلا says:

    سلاااام چطوریییید
    دوستان برای معرفی کتاب اومدم
    چه کتاااابی
    چه کتااااااابی
    توصیه می کنم کتاب پنجره ای که سیگار می کشید اثر شهاب میردار رو بخونید
    عالیه
    یه مباحثه فلسفی و توپه
    نشر قصه باران

  • کتاب ادز says:

    کتاب ادز مرجعی برای معرفی کتابهای ناشران و نویسندگان به دوستداران فرهنگ و ادب و کتاب به صورت رایگان می باشد