9 روش رفع مشکل سیاه شدن دوربین گوشی اندروید سامسونگ ، آیفون و..

۹ روش رفع مشکل سیاه شدن دوربین گوشی اندروید سامسونگ ، آیفون و..

دوربین در گوشی های هوشمند جایگاه و نقش مهمی دارد و حتی یکی از معیار های خرید گوشی هوشمند، کیفیت دوربین آن است. اما برخی از افراد هنگام باز کردن دوربین برای گرفتن عکس یا فیلم با گوشی خود، با صفحه سیاه مواجه می شوند. امروز در انزل وب روش رفع مشکل سیاه شدن دوربین جلو یا عقب گوشی های اندروید و آیفون را بررسی خواهیم کرد.

علت و حل مشکل سیاه شدن دوربین جلو و عقب گوشی آیفون ، سامسونگ ، اندروید و..

How to Fix Android and iPhone Camera Shows Black Screen

سیاه شدن دوربین گوشی مشکل رایجی نیست اما زمانی که اتفاق می افتد، بسیار ناراحت کننده است. خصوصا اگر قصد داشته باشید از صحنه خاصی عکس بگیرید و دوربین گوشی شما عمل نکند و به جای آن صفحه سیاه ببینید! دلایل احتمالی و روش های رفع این مشکل را در ادامه مرور می کنیم.

دلایل سیاه شدن دوربین گوشی

دلایل مختلفی می تواند زمینه ساز مشکل سیاه شدن دوربین گوشی در دوربین گوشی های هوشمند سامسونگ، هواوی، سونی، اچ تی سی، ال جی و اپل آیفون باشد. به طور خلاصه می توان دلایل زیر را به عنوان ریشه این مشکل معرفی کرد:

  • بسته ماندن شاتر دوربین
  • آسیب دیدن و معیوب شدن لنز دوربین
  • قفل شدن سیستم های گوشی (در موارد نادر)
  • آینه ممکن است درگیر نشود
  • مشکلات نرم افزاری

مشکلات سخت افزاری به سختی رفع می شوند و اگر گوشی شما آسیب فیزیکی (ضربه و شکستگی) هم دیده باشد، باید گوشی برای تعمیر به تعمیرگاه های تخصصی برده شود اما برای مشکلات نرم افزاری راه هایی جهت رفع آن وجود دارد که آن ها را معرفی می کنیم.

قابل ذکر است که اگر با باز کردن دوربین ارور Camera Failed را مشاهده می کنید، پیشنهاد می کنیم ابتدا مطلب رفع ارور Camera Failed و از کار افتادن دوربین گوشی سامسونگ ، هواوی و.. را هم مطالعه نمایند.

رفع مشکل سیاه شدن دوربین گوشی با بیرون کشیدن باتری گوشی

یکی از راه هایی که در این موارد مانند ریست نرم افزاری عمل می کند، بیرون کشیدن باتری است آن هم در حالتی که گوشی شما روشن است. با این کار اطلاعات خاصی از بین نمی رود ولی ممکن است مشکل نقطه سیاه در دوربین گوشی و.. رفع شود. پس از این کار چند ثانیه صبر کرده و مجدد باتری را قرار داده و گوشی را روشن کنید.

رفع مشکل سیاه شدن دوربین گوشی با بیرون کشیدن باتری گوشی

البته اگر گوشی شما از باتری های غیر قابل جابه جایی (باتری پلمپ یا غیر قابل دسترس توسط کاربر) استفاده می کند، نمی توانید این کار را انجام دهید.

خاموش کردن گوشی برای رفع مشکل سیاه شدن دوربین جلو آیفون و..

اگر نتوانستید باتری را خارج کنید، می توانید در عوض گوشی را خاموش کرده و حدود ۲۰ تا ۳۰ ثانیه صبر کنید. سپس آن را روشن کنید. با این کار های ساده ممکن است به راحتی مشکل  حل مشکل سیاه شدن دوربین جلو یا عقب گوشی شما رفع شود.

حذف برنامه های مدیریت دوربین نصب شده

اگر خودتان اقدام به نصب برنامه های دوربین کرده اید، ممکن است علت سیاه شدن دوربین گوشی آیفون اپل و.. شما باشد و مشکلی بین این نرم افزار و سیستم عامل یا برنامه گوشی شما به وجود آمده باشد. جهت چک کردن این مشکل می توانید گوشی را در حالت Safe Mode تست کنید. اگر دوربین باز نشد، سیاه شدن دوربین گوشی سامسونگ و.. دلیل دیگری دارد اما اگر دوربین باز شد، مشکل از برنامه های نصب شده است. برای رفع این مشکل تمامی برنامه های مدیریت دوربین نصب شده را حذف کنید، گوشی را یکبار ریستارت کرده و از برنامه دوربین نسخه اصلی سیستم عامل استفاده نمایید.

حذف برنامه های مدیریت دوربین نصب شده

پاک کردن کش و داده های دوربین برای رفع مشکل باز نشدن دوربین گوشی هواوی و..

برنامه دوربین هم همانند هر برنامه دیگری اطلاعاتی را در حافظه کش و دیتا ذخیره می کند. برای رفع مشکل سیاه شدن دوربین سامسونگ ، هواوی و.. می توانید کش و داده های برنامه دوربین را حذف کنید. (با این کار تنظیمات اعمال شده قبلی دوربین پاک می شود). روش پاک کردن کش برنامه ها قبلا در انزل وب آموزش داده شده است. این کار را روی برنامه دوربین یا Camera انجام دهید.

سویچ کردن بین دوربین عقب و جلو

یکی دیگر از راه حل های ساده رفع علت سیاه شدن دوربین گوشی اپل و..، سویچ کردن دوربین های عقب و جلو است. با زدن دکمه مربوطه چند بار سویچ کنید تا شاید مشکل شما رفع شود.

سویچ کردن بین دوربین عقب و جلو

همچنین مطالعه مطلب ۱۱ روش رفع ارور رطوبت Moisture has been detected گوشی سامسونگ هم برای کاربران گوشی های سامسونگ مفید خواهد بود.

علت سیاه شدن دوربین گوشی اپل، خاموش کردن قابلیت Voiceover در آیفون

یکی از دلایلی که ممکن است باعث شود که صفحه دوربین شما در گوشی های آیفون سیاه شود، قابلیت Voiceover است. به تنظیمات گوشی رفته و در بخش General روی Accessibility تاچ کنید. سپس VoiceOver را خاموش یا غیر فعال کنید.

علت سیاه شدن دوربین گوشی اپل، خاموش کردن قابلیت Voiceover در آیفون

آپدیت کردن سیستم عامل برای رفع مشکل سیاه شدن دوربین گوشی

فراموش نکنید که در برخی از موارد از کار افتادن دوربین جلو گوشی هواوی و..، این مشکل مربوط به خود سیستم عامل است که یک ناسازگاری یا باگ دارد. در این موارد سیستم عامل گوشی اندروید و آیفون خود را به آخرین ورژن موجود آپدیت کنید.

ریست کردن گوشی برای رفع مشکل سیاه شدن دوربین

اگر هنوز هم مشکل شما رفع نشد، ابتدا از تمامی داده ها و اطلاعات مورد نیاز خود بکاپ بگیرید. سپس گوشی را ریست فکتوری (بازگشت به تنظیمات کارخانه) کرده تا مشکلات نرم افزاری، ویروس ها، تنظیمات و عیوب احتمالی برطرف شوند.

ریست کردن گوشی برای رفع مشکل سیاه شدن دوربین

اگر از آیفون استفاده می کنید، استفاده از گزینه Reset All Settings هم می تواند قبل از ریست کردن آیفون برای شما کاربردی باشد.

ریست کردن گوشی برای رفع مشکل سیاه شدن دوربین

مشکلات سخت افزاری در سیاه شدن صفحه گوشی در اثر ضربه

اگر گوشی شما بعد از ریست فکتوری هم مشکل سیاه بودن دوربین داشت، ایراد موجود سخت افزاری است و باید گوشی هوشمند خود را جهت تعمیر به تعمیرگاه های تخصصی بسپارید. خراب شدن لنز، گیر کردن شاتر، معیوب شدن کامل دوربین، شکستن لنز و.. می توانند آسیب های احتمالی باشند.

مشکلات سخت افزاری در سیاه شدن صفحه گوشی در اثر ضربه

در پایان پس از اینکه دوربین گوشی شما آماده به کار شد، برای اینکه عکس های بهتری بگیرید مطالعه مطلب ۱۲ روش حل مشکل تار شدن دوربین گوشی ، بررسی علت محو شدن عکس را هم فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز روش های رفع مشکل سیاه شدن دوربین گوشی های هوشمند سامسونگ، هواوی، آیفون و.. را بررسی کردیم. مشکل شما با استفاده از کدام روش رفع شد؟ شما می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه از کار افتادن دوربین جلو گوشی هواوی و.. را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

راهنما کامل حل مشکل سیاه سفید شدن دوربین مداربسته
راهنما کامل حل مشکل سیاه سفید شدن دوربین مداربسته
آموزش 7 روش حل مشکل دوربین گوشی شیائومی
آموزش ۷ روش حل مشکل دوربین گوشی شیائومی
آموزش روش حل مشکل ارور Can’t connect to camera دوربین گوشی
آموزش ۱۱ روش حل مشکل ارور Can’t connect to camera دوربین گوشی
علت حل مشکل تار شدن دوربین گوشی سامسونگ هواوی سونی
۱۲ روش حل مشکل تار شدن دوربین گوشی ، بررسی علت محو شدن عکس

نظرات

  • علیرضا says:

    سلام
    ببخشید من گوشیم رو فلش زدم و از اون موقع
    وقتی دوربین برنامه هایی مثل اینستا تلگرام و … رو باز میکنم هم نورش خیلی کمه هم کیفیت
    ولی تو دوربین اصلی گوشی این مشکل نیست
    میشه بگید از چیه؟

  • Sevda says:

    خیلی ممنون بابت راهنمایتون 🥰
    من با روشن خاموش کردن گوشیم دوربینش درس شد😁

  • ابوالفضل says:

    تشکر بابت راهنمایتون
    دوربین گوشی من مشکل داشت درست شد
    صفحه سیاه بود اوکی شد ممنون

  • Mehrave says:

    من بعد از اینکه عکس میگیرم سیاه میشه. همه‌ی عکسا هم نه بعضی وقتا سیاه میشه نمیدونم چرا. میتونید بگید مشکل چیه؟

  • محدثه says:

    سلام خسته نباشید میخواستم بپرسم وقتی میرم برنامه دوربین سیاه روی دروبین میاد بیاید چیکار کرد

    • Sevda says:

      خیلی ممنون بابت راهنمایتون 🥰
      من با روشن خاموش کردن گوشیم دوربینش درس شد😁