حل مشکل Call Ended در تماس اندروید سامسونگ و..

۱۲ روش حل مشکل Call Ended در تماس اندروید سامسونگ ، هواوی و..

یکی از مشکلاتی که می تواند برای کاربران گوشی های هوشمند دردسر ساز شود، مشکل قطع شدن تماس یا Call Ended است. با وجود این خطا دیگر نمی توانید به شکل معمول تماس برقرار کنید و در نیجه کاربران به دنبال این هستند که هر چه سریعتر این مشکل را رفع کنند. امروز در انزل وب روش های حل مشکل Call Ended در تماس اندروید اپراتور های ایرانسل ، همراه اول و رایتل گوشی های سامسونگ، سونی، ال جی و.. را بررسی خواهیم کرد.

رفع مشکل ارور Call Ended گوشی سامسونگ ، هواوی ، سونی و…

How to Fix Call Ended Problem on Android

یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث اختراع گوشی همراه شد، برقراری ارتباط تماس بی سیم بود. اما گاهی به دلایل مختلف ممکن است مشکلاتی پیش آید که چند لحظه پس از برقرای تماس، تماس شما قطع شود و پیام Call Ended را ببینید. گوشی شما از هر برندی که باشد، با انجام روش هایی که در ادامه معرفی می کنیم علت قطع شدن تماس بعد از چند دقیقه پیدا و این مشکل در گوشی شما رفع میشود.

ریستارت کردن گوشی برای رفع مشکل Call Ended در گوشی

اولین و ساده ترین کاری که می توانید برای رفع مشکل Call Ended انجام دهید، ریستارت کردن گوشی است. گاهی اوقات مشکلات مختلف با همین کار ساده رفع می شوند.

حل مشکل Call Ended در اندروید

یکی از دلایلی که ممکن است این اتفاق رخ دهد، پوشش کم شبکه است. معمولا طبقه های پایین یا زیر زمین خانه ها، مراکز تجاری، مناطق حومه شهر و.. پوشش ضعیف تری دارند. از آنجا گوشی شما معمولا روی پوشش شبکه ۴G یا ۳G است و در مناطق ضعیف باید روی ۲G سویچ کند. این سویچ کردن مدت زمانی طول می کشد و برای انجام آن تماس شما قطع می شود. البته ممکن است گوشی شما روی حالت خودکار نباشد و اصلا سویچ نشود.

برای رفع این مشکل در موارد مشابه تا زمانی که در منطقه کم پوشش هستید، به تنظیمات گوشی بروید.

روی More تپ کنید و وارد بخش Cellular Networks شوید.

در بین تنظیمات مشاهده شده گزینه Preferred Network Type را انتخاب نمایید. حالت شبکه را روی Only 2G قرار دهید.

حل مشکل Call Ended در اندروید

قابل ذکر است که پس از پایان مشکل یا خروج از محدوده ضعیف، می توانید آن را به حالت ۴G، ۳G و یا اتوماتیک تغییر دهید. همینطور اگر به صورت کلی با پریدن آنتن گوشی مشکل دارید، پیشنهاد می کنیم مطلب حل مشکل قطع و وصل شدن و پریدن آنتن گوشی دو یا تک سیم کارت را هم مطالعه نمایید.

حل مشکل Call Ended در کد های دستوری

مشابه روش قبل رفع مشکل Call Ended شما می توانید با شماره گیری *#*#۴۶۳۶#*#* هم وارد بخش Phone Information شده و گزینه Set Preferred Network Type را انتخاب کنید. شما باید مقدار این گزینه را روی LTE/CDMA/UMTS (auto) تنظیم کنید.

همچنین در بخش Device Information بهتر است یکبار گزینه Turn Radio را خاموش و روشن کنید.

پاک کردن کش برنامه شماره گیرنده برای رفع مشکل Call Ended

از دیگر دلایلی که ممکن است باعث بروز مشکل قطع شدن تماس سامسونگ و.. شود، پر شدن حافظه کش و دیتا گوشی و برنامه شماره گیرنده یا Dialer می باشد جهت رفع این مشکل با کمک مطلب آموزش حذف کش برنامه ها در اندروید، اقدام به پاک کردن کش برنامه های Phone Call که مربوط به برقراری تماس (Phone Service  و Phone Call Management و..) هستند بکنید.

حل مشکل Call Ended در سامسونگ

اگر برند گوشی شما سامسونگ است و مشکل عدم برقراری تماس را دارید، به تنظیمات گوشی رفته و وارد بخش Call Setting شوید. سپس روی Additional Setting تاچ کنید. سپس تنظیمات Caller Id را روی Show The Number یا Network Default تنظیم کنید.

حل مشکل Call Ended در سامسونگ

رفع مشکل Call Ended برای کاربران گوشی های شیائومی

اگر از گوشی های xiaomi استفاده می کنید، ممکن است خاموش شدن ویژگی VoLTE اپراتور ایرانسل ، همراه اول یا رایتل باعث این مشکل باشد. برای رفع آن کافی است یکبار حالت پرواز را فعال کرده و مجدد آن را خاموش کنید.

رفع مشکل Call Ended برای کاربران گوشی های شیائومی

اگر با این راه مشکل شما رفع نشد، کد #۳۱# را شماره گیری کنید. بعد از این کار پیام Disabled outgoing caller id را خواهید دید و بعد از یک ریستارت کردن مشکل شما رفع می شود.

دانلود برنامه Jio 4g برای رفع مشکل ارور Call Ended

شما می توانید از برنامه های کالر مانند Jio 4g استفاده کنید. با این برنامه مشکل پوشش شبکه را به صورت خودکار رفع می کند تا بتوانید تماس مناسب برقرار کنید.

همچنین مشابه این مشکل نیز ممکن است برای گوشی های آیفون هم رخ دهد. در این صورت مطالعه مطلب ۱۴ روش رفع مشکل Call Failed و عدم برقراری تماس در آیفون برای شما کاربردی خواهد بود.

مشکل ناساگاری برنامه های با گوشی شما

اگر همچنان مشکل وجود دارد، ممکن است علت قطع شدن تماس هنگام مکالمه نصب برنامه های ناساگاز با گشوی شما باشد. برای فهمیدن این موضوع گوشی خود را در حالت Safe Mode بوت کنید. سپس اقدام به برقراری تماس کنید. اگر مشکل رفع شده بود، یعنی یکی از برنامه های نصب شده توسط شما این مشکل را ایجاد کرده است و برای رفع آن باید برنامه ناساگار را پیدا و حذف کنید.

مشکل ناساگاری برنامه های با گوشی شما

تست سلامت سیم کارت در مواقع Call Ended شدن گوشی

گاه ممکن است مشکل عدم برقراری تماس از سیم کارت هم باشد. در صورت امکان سیم کارت را از گوشی خارج کرده و آن را در یک گوشی دیگر تست کنید تا مطمئن شوید که سیم کارت سالم است. اگر سیم کارت مشکل داشت، باید درخواست دریافت سیمکارت جدید را بدهید.

مسدود شدن خط را هم در نظر بگیرید و مطالعه مطلب رفع مشکل مسدود شدن خط سیم کارت ایرانسل ، همراه اول و رایتل را در همین زمینه فراموش نکنید.

آپدیت کردن سیستم عامل  برای حل مشکل عدم برقراری تماس

برخی مواقع علت پیغام Call Ended در سیستم عامل شما ریشه کرده است و احتمالا در آپدیت جدید رفع شده است. پس به تنظیمات، قسمت About رفته و روی Software Update تاچ کنید. حال Update را بزنید تا گوشی شما در صورت وجود به آخرین نسخه ممکن آپدیت شود.

ریست فکتوری کردن گوشی برای رفع ارور Call Ended

در نهایت برای حل مشکل قطع شدن تماس هنگام مکالمه ، از اطلاعات خود بکاپ بگیرید و گوشی را ریست فکتوری کنید. با بازگشت به تنظیمات کارخانه، نباید اثری از مشکل وجود داشته باشد. برای این کار می توانید مطلب آموزش ریست فکتوری کردن گوشی که قبلا در انزل وب آموزش داده شده است را مطالعه نمایید.

ریست فکتوری کردن گوشی برای رفع ارور Call Ended

مراجعه به تعمیرگاه برای رفع مشکل قطع شدن تماس در اندروید همراه اول، ایرانسل و..

در صورتی که با انجام تمامی مراحل ذکر شده باز هم مشکل تماس پایان یافت گوشی شما رفع نشد، احتمال وجود عیب سخت افزاری وجود دارد. برای این موضوع باید گوشی خود را به تعمیرگاه های تخصصی ببرید تا مشکل و عیب های احتمالی سخت افزاری را تعمیر کند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز سعی کردیم تمامی راه حل های ممکن برای رفع مشکل Call Ended اندروید را معرفی کنیم. مشکل شما با چه روشی رفع شد؟ اگر راه حل دیگری را می شناسید، می توانید آن را به همراه سایر نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه دلیل Call Failed را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 15 روش حل مشکل صدای تماس شیائومی ، سامسونگ ، هواوی و...
آموزش ۱۵ روش حل مشکل صدای تماس شیائومی ، سامسونگ ، هواوی و…
آموزش 4 ترفند فعال سازی عدم دسترسی به خط ایرانسل ، همراه اول و...
آموزش ۴ ترفند فعال سازی عدم دسترسی به خط ایرانسل ، همراه اول و…
آموزش 4 روش اطلاع از روشن شدن خط ایرانسل ، رایتل و..
آموزش ۴ روش اطلاع از روشن شدن خط ایرانسل ، رایتل و..
آموزش 7 روش حل مشکل ضبط مکالمه در اندروید
آموزش ۷ روش حل مشکل ضبط مکالمه در اندروید

نظرات

  • Reza says:

    با سلام. سئوالی داشتم که برای خودم هم جالب بود. گوشی بنده نوت ۹سامسونگ دارم و سیستم عامل آندروید۱۰ هست. اینترنت روی همراه اول دارم که ۴G ساپورت میکنه. مشکل من اینه زمانیکه اینترنت روشنه (اکثرا همواره اینترنت داده گوشیم روشنه) و تماس میگیرم، تماس برقرار نمیشه و بعد از حدود ۲۰ثانیه بدون اینکه بوقی بخوره تماس پایان پیدا میکنه. جالبه حالت ۴G در حین تماس بدون تغییر می مونه و مثلا به صورت H در نمیاد! در حالیکه در اکثر مواقع وقتی تماس گرفته میشه حالت ۴G به H تغییر میکنه (انگار از ۴G له نسل ۲و۳ تغییر میده در زمان تماس) و بعد براحتی زنگ میخوره. علت اینکه روی ۴G قفل میشه چیه که موجب میشه زنگ نخوره و حتی مثلا کدهای دستوری ایرانسل مثلا باقیمانده شارژ هم کار نمیکنه! البته در این وضعیت حتی اگر داده اینرنت را قطع کنم باز هم تماس برقرار نمیشه اما اگر حالت را از ۴G ببرم روی ۲G همه چی حل میشه و زنگ هم میخوره. مشکل اینه این موضوع گهگاهی اتفاق میوفته. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  • sajad says:

    سلام خسته نباشید گوشی من سامسونگa21 هست بعد چارتا بوق تماس قطع میشه و تماس گیرنده صدای بوق اشغال میشنوه

  • حنظله says:

    سلام.من گوشی a12سامسونگ دارم.هنگام تماس ورودی که تماس رو وصل میکنم بلافاصله برقرار نمیشه.بعد از ده دوازده ثانیه مکالمه وصل میشه.لطفا راهنمایی کنید

  • سارینا says:

    سلام سیم کارت من ایرانسل هست زنگ میخوره ولی نمیتونم ب کسی زنگ بزنم قطع میشه لطفاً راهنمایی کنید

  • مهدی says:

    سلام خسته نباشید من گوشیم سامسونگ اس با سیم کارت رایتل نمیتونم تماس بگیرم قطع میشه چه کنم لطفا راهنمایی کنید

  • Brock says:

    مرسییییی درست شد لامصب اصن نمیشد زنگ بزنم هی قطع میشد

  • سحر says:

    سلام گوشی من poco m3 یک هفته س خریدم ولی بعضی اوقات همون موقع بعضی اوقاتم چند دقیقه طول میکشه ولی تماسم قطع میشه این اتفاق برا اهنگامم میفته بعضی اوقات چند ثانیه صداش قطع میشه خواهش میکنم کمکم کنید چون واقعا اذیتم میکنه

    • آگاسه says:

      سلام. دقیقا گوشی من هم پوکو ام ۳ هست و تازه خریدم و اینجوری شده 😐

    • فرهاد says:

      سپاس فراوان، مشکل تماس حل شد، فقط نتم ضعیف شد که اونم چون از سیم کارت دومم واسه نت استفاده میکنم ایراد نداره

  • ابوالفضل says:

    متاسفانه همه اینکاراکردم، علاوه براونا، ای سی تغذیه، باتری، عوض کردم، فلش هم زدم، امادوباره حین مکالمه قطع میشه.بدون تردیدگوشیم اسقاط شده. هواویی پی ۱۰لایت

  • رامین says:

    با سلام. سئوالی داشتم که برای خودم هم جالب بود. گوشی بنده نوکیا ۶.۲ و سیستم عامل آندروید۱۰ هست. اینترنت روی ایزانسل دارم که ۴G ساپورت میکنه. مشکل من اینه در بعضی مناظق شهرمون زمانیکه اینترنت روشنه (اکثرا همواره اینترنت داده گوشیم روشنه) و تماس میگیرم، تماس برقرار نمیشه و بعد از حدود ۲۰ثانیه بدون اینکه بوقی بخوره تماس پایان پیدا میکنه. جالبه حالت ۴G در حین تماس بدون تغییر می مونه و مثلا به صورت H در نمیاد! در حالیکه در اکثر مواقع وقتی تماس گرفته میشه حالت ۴G به H تغییر میکنه (انگار از ۴G له نسل ۲و۳ تغییر میده در زمان تماس) و بعد براحتی زنگ میخوره. علت اینکه روی ۴G قفل میشه چیه که موجب میشه زنگ نخوره و حتی مثلا کدهای دستوری ایرانسل مثلا باقیمانده شارژ هم کار نمیکنه! البته در این وضعیت حتی اگر داده اینرنت را قطع کنم باز هم تماس برقرار نمیشه اما اگر حالت را از ۴G ببرم روی ۲G همه چی حل میشه و زنگ هم میخوره. مشکل اینه این موضوع گهگاهی اتفاق میوفته. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

  • Alamdar says:

    روش ها بسیار مفید بود بار اول بود گوشی شیائومی چنین مشکلی پیش اومده بود و بسیار ساده با استفاده از چند راه حل که گفته بودید مشکل حل شد.تشکر

  • JAFAR says:

    سلام. گوشیمن گلگسی اس ۵ ه ریست هم کردم گوشی رو انتن داره ولی نمیشه تماس و اس ام اس داد داده گوشی هم روشن نمیشه

  • نجفی says:

    سلام
    سیم رو دربیارید، کمی با نوک زبان تمیز بکنید، مثلا قبل کرونا هستیم.??

  • فرزاد says:

    گو شی نمیتچنم تماس بگیرم همه اش مجچزدچربین مخاطبین عکس فیلم میخواد

  • شهریار says:

    سلام گوشی من مدلش سونی است هر چی کردم حتا ریست فکتوری زدم بازم call ended نوشته میکنه و از دیگر گوشی هم که تماس میگیرم این سیم کارتمو خاموش نشون میده چی کار باید بکنم؟

    • سینا says:

      ببخشید جناب . اگر مشکلتون حل شده. راه حلتون رو بگید . چون منم به مشکل شما برخورد کردم.