تنظیم فاصله بین خطوط و سطر ها در ورد

آموزش ۴ روش تنظیم فاصله بین خطوط و سطر ها در ورد

برنامه ورد (Microsoft Word) را می توان یکی از بهترین و پرطرفدار ترین برنامه های واژه پرداز در دنیا معرفی کرد. در این برنامه ممکن است به دلایل مختلف نیاز داشته باشید تا فضا و فاصله بین خطوط و یا پاراگراف ها را تغییر دهید. به همین منظور امروز در انزل وب روش تنظیم فاصله بین خطوط و سطر ها در ورد را به شما آموزش خواهیم داد.

آموزش نحوه تنظیم بین سطر ها و خط ها در ورد ۲۰۱۶ ، ۲۰۱۳ و..

How to Control Line and Paragraph Spacing in Microsoft Word

تغییر دادن فاصله بین خطوط و سطر ها عمل روتین محسوب نمی شود اما به هر حال ممکن است برای نوشتن مقاله و.. نیاز داشته باشید تا این فاصله را تنظیم کنید. انجام این کار تقریبا ساده است و برای آن راه های مختلفی هم وجود دارد که در ادامه مطلب آن ها را بررسی خواهیم کرد. این روش های تنظیم فاصله خط در ورد معمولا در اکثر نسخه ها به یک شکل قابل انجام است.

تفاوت فاصله بین خطوط و فاصله بین پاراگراف ها

در ورد فاصله بین خطوط معمولا به فونت بستگی دارد و به طور پیشفرض بین هر خط مستقل با خط پایین به اندازه ۱۲ نقطه فاصله ایجاد می شود. این فاصله برای پاراگراف ها در نظر گرفته شده است. داخل خط های یک پاراگراف هم معمولا از فاصله ۸ نقطه استفاده می شود. اما از آنجایی که این فاصله بسته به کاربرد یا فضای مطلب دارد، مایکروسافت قابلیت تنظیم فاصله بین سطرها در ورد را هم برای شما در نظر گرفته است.

تفاوت فاصله بین خطوط و فاصله بین پاراگراف ها

همچنین برای آشنایی با کادربندی هم پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش کامل تصویری تنظیم ، حذف و ایجاد کادر بندی در ورد را هم مطالعه نمایید.

سریع ترین گزینه برای تنظیم فاصله خطوط در ورد ۲۰۱۶ و..

برای تنظیم فاصله استاندارد بین خطوط در Word می توانید از ابزار طراحی شده توسط خود ورد استفاده کنید. این ابزار فاصله را روی خط و پارگراف اعمال می کند. برای استفاده از این سرویس ابتدا باید متن خود را انتخاب کنید (برای انتخاب کل متن دکمه های Ctrl+A را بزنید). سپس به تب Home برود و روی ابزار Line and Paragraph Spacing کلیک کنید.

سریع ترین گزینه برای تنظیم فاصله خطوط در ورد 2016 و..

با این کار یک منوی کشویی باز می شود. گزینه هایی که در بالای منو قرار دارند برای فاصله بین خط ها و قسمت پایین یا دوم منو مربوط به فاصله بین پاراگراف ها است.

سریع ترین گزینه برای تنظیم فاصله خطوط در ورد 2016 و..

اعدادی که برای فاصله بین خطوط نشان داده شده اند، ضریب فاصله هستند یعنی به طور مثال با انتخاب گزینه ۲.۰، فاصله بین خطوط ۲ برابر می شود. در قسمت پاراگراف هم یک واحد از پیش تعیین شده به فاصله قبل یا بعد پاراگراف ها بنا بر انتخاب شما اضافه یا کاهش داده می شود.

سریع ترین گزینه برای تنظیم فاصله خطوط در ورد 2016 و..

اگر هم نیاز به ایجاد یک فهرست برای پروژه خود دارید، مطالعه مطلب آموزش کامل ساخت فهرست بندی ورد (Word) به صورت دستی و خودکار برای شما کاربردی و مفید خواهد بود.

تنظیم فاصله ی خطوط در ورد ۲۰۱۰ و.. در تب Design

برای تنظیم فاصله خط در Word از این روش روی تب Design کلیک کنید.

تنظیم فاصله ی خطوط در ورد 2010 و.. در تب Design

حال گزینه Paragraph Spacing را انتخاب کنید.

تنظیم فاصله ی خطوط در ورد 2010 و.. در تب Design

با این کار یک منوی کشویی باز شده و گزینه های مختلفی را مشاهده می کنید که می توانید آن ها را انتخاب کنید. این تغیرات روی همه سند ایجاد می شوند.

تنظیم فاصله ی خطوط در ورد 2010 و.. در تب Design

به طور مثال تفاوت فاصله در حالت های Compact, Open و Double را در شکل زیر می بینید.

تنظیم فاصله ی خطوط در ورد 2010 و.. در تب Design

اگر می خواهید فاصله سفارشی را داشته باشید، روی دکمهCustom Paragraph Spacing در زیر لیست نمونه ها کلیک کنید. در تنظیماتی که باز می شود، می تواند اندازه های مورد نظر خود را انتخاب کنید.

تنظیم دقیق تر فاصله بین خطوط و پاراگراف در ورد 2019، 2016 و..

تنظیم دقیق تر فاصله بین خطوط و پاراگراف در ورد ۲۰۱۹، ۲۰۱۶ و..

در این روش تنظیم فاصله خطوط در ورد به سانتی متر و.. باید قسمت های مورد نظر یا کل متن را انتخاب کنید. سپس در تب Home روی فلش کوچک در قسمت تنظیمات Paragraph کلیک کنید.

تنظیم دقیق تر فاصله بین خطوط و پاراگراف در ورد 2019، 2016 و..

در پنجره ای که باز می شود روی تب Indents and Spacing کلیک کنید. در قسمت Spacing شما می توانید مقادیر فاصله بین سطر و پاراگراف و.. را تغییر دهید.

تنظیم دقیق تر فاصله بین خطوط و پاراگراف در ورد 2019، 2016 و..

در بخش Before فاصله قبل پاراگراف و در قسمت After فاصله بعد از آن را مشخص کنید. همچنین اگر از سبک بلوک های خاص پاراگراف استفاده می کنید، می توانید گزینه Don’t add Space Between Paragraphs of the Same Style را انتخاب کنید.

همینطور گزینه ای به نام Line Spacing را برای فاصله بین خطوط داخل یک پاراگراف را هم خواهید دید که با انتخاب آن یک لیست کشویی باز می شود که گزینه های زیر را به شما می دهد:

تنظیم دقیق تر فاصله بین خطوط و پاراگراف در ورد 2019، 2016 و..

  • At least: با این گزینه حداقل فاصله بین خط ها انتخاب می شود.
  • Exactly: با این گزینه می توانید یک فاصله دقیق را انتخاب کنید.
  • Multiple: یک فاصله متغیر را انتخاب کنید. (مثلا ۱.۷۵)

تغییر فاصله بین خطوط در ورد ۲۰۰۷ و ۲۰۱۰

برای تنظیم فاصله خط در ورد ۲۰۱۰ و.. به تب Home بروید و در گروه تنظیمات Styles روی گزینه Normal راست کلیک کنید. اکنون باید Modify را بزنید.

تغییر فاصله بین خطوط در ورد 2007 و 2010

زیر بخش Formatting روی Double Space  کلیک کنید و OK را بزنید. با این کار فاصله بین خطوط دو برابر خواهد شد.

در پایان اگر قصد درج رفرنس یا منابع را هم دارید، مطالعه مطلب آموزش کامل تصویری نوشتن رفرنس یا درج منابع در ورد را فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز روش هایی را برای تغییر فاصله بین خطوط در ورد را بررسی کردیم. شما می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه تنظیم خط در ورد ۲۰۰۷ و.. را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش کارساز رفع مشکل کپی پیست در ورد (10 روش)
آموزش کارساز رفع مشکل کپی پیست در ورد (۱۰ روش)
راهنما کامل آموزش جايگزين كردن كلمه در ورد (همه روش ها)
راهنما کامل آموزش جایگزین کردن کلمه در ورد (همه روش ها)
آموزش 6 روش کارساز حل مشکل سیاه شدن صفحه ورد
آموزش ۶ روش کارساز حل مشکل سیاه شدن صفحه ورد
آموزش روش نجات بخش حل مشکل کند شدن فایل ورد (تست شده)
آموزش ۱۳ روش نجات بخش حل مشکل کند شدن فایل ورد (تست شده)

نظرات