راهنمای خرید تردمیل

راهنمای خرید تردمیل ، آشنایی با نکات مهم در خرید تردمیل

تردمیل یکی از پرطرفدارترین دستگاه ها برای ورزشکاران است. با استفاده از این دستگاه می توان در هر زمانی که بخواهید بدون توجه به شرایط آب و هوایی به پیاده روی یا حتی ورزش دو بپردازید. امروزه مدل های مخنلفی از تردمیل در بازار موجود است. در این پست انزل وب شما را با نکات مهم و راهنمای خرید تردمیل آشنا خواهیم کرد.

نکات مهم در خرید تردمیل خانگی ، حرفه ای ، ارزان و..

Treadmill Buying Guide

تنوع مدل های تردمیل که هر کدام قابلیت ها و امکانات متفاوتی را پیش روی مشتری خود قرار می دهند شاید باعث سردرگمی شما هم شده باشد. از این رو در این مطلب انزل وب با بررسی انواع جنبه های مربوط به تردمیل ها سعی شده است به بهترین نکات جهت خرید تردمیل خانگی اشاره شود.

نکات مهم قبل از خرید تردمیل

اول از همه به اهداف خود برای خرید تردمیل فکر کنید. اینکه آیا جهت ورزش حرفه ای می خواهید از آن استفاده کنید یا صرفا جهت ورزشی روزانه و جهت حفظ سلامتی بدن. این نکته می تواند تاثیر مهمی بر انتخاب مدل مورد نظر تردمیل داشته باشد. بودجه ای که می توانید خرج کنید را نیز در نظر بگیرید. تردمیل های گران تر دارای ساختاری قوی تر، خدمات گارانتی و وارانتی طولانی تر، سرعت زیادتر و همچنین در صورت نیاز، شیب های تندتری هستند. پس از مشخص کردن این موارد حالا نوبت به بررسی تردمیل ها از لحاظ ویژگی ها و قابلیت های مختلفی که در اختیارتان می گذارند می رسد.

ویژگی های تردمیل

تولیدکنندگان تردمیل همواره به دنبال راهی هستند که تمرینات را از حالت یکنواختی خارج سازند. در این میان وظیفه و حق شما به عنوان یک مشتری این است که انتخاب کنید به چه قابلیت هایی در تردمیل خود نیاز دارید و برای چه چیزهایی نمی خواهید پولی بپردازید. برای مثال باید نوع تمرین خود را در نظر بگیرید. آیا می خواهید در هنگام کار با تردمیل به نفس نفس بیفتید یا فقط در جهت لذت بردن از ورزش و اندکی به چالش کشیدن بدن خود از آن استفاده می کنید؟

اگر هدف شما از خرید تردمیل، مورد دوم باشد پس باید به امکانات چند رسانه ای آن نیز توجه کنید. اما اگر هدفتان روزش حرفه ای با استفاده از تردمیل است باید به امکاناتی چون حداکثر سرعت، تنظیمات شیب و نمایش مقدار ضربان قلب اولویت دهید. در ادامه به انواع قابلیت ها و ویژگی هایی که در تردمیل ها به تناسب قیمت و اهدافی که بر اساس آن تولید شده اند پرداخته ایم:

توجه به اندازه در خرید تردمیل خانگی

خرید تردمیل خانگی

اکثر تردمیل ها دارای اندازه های یکسانی هستند. پس حتما مکانی را که می خواهید تردمیل خود را در آن قرار دهید قبل از خرید مشخص کنید. این مکان علاوه بر داشتن فضای کافی باید از امنیت و دسترسی خوبی هم برخوردار باشد. در این میان، تردمیل هایی از نوع تا شو هم وجود دارند که می توانند جای بسیار کمتری را در خانه یا دیگر محل های قرارگیری تردمیل اشغال کنند.

ارگونومی تردمیل

اگر یک دونده حرفه ای هستید و به همین دلیل دنبال خرید یک تردمیل هستید طبیعتا به تردمیلی با اندازه عرشه بزرگتر نیاز خواهید داشت. این را هم در نظر بگیرید که آیا می توانید به راحتی روی عرشه گام بردارید یا خیر. بنابراین مدلی رتا انتخاب کنید که از لحاظ ارگونومی و البته زیبایی با شرایط شما سازگار باشد.

قابلیت تنظیم سرعت و شیب در تردمیل

اکثر تردمیل ها دارای سرعتی بین ۱۰ تا ۱۲ مایل بر ساعت هستند. همچنین شیب تردمیل ها معمولا بین ۱۰ تا ۱۵ درجه قابل تنظیم است گرچه برخی از آن ها مقداری بالاتر از این را تحت پوشش قرار می دهند.

کیفیت و اندازه تسمه تردمیل

بهترین برند تردمیل های خانگی

این تسمه که روی عرشه تردمیل قرار می گیرد باید حداقل دارای ۴۸ اینچ طول و ۱۸ اینچ عرض باشد. اگر قد شما بیش از ۱۸۰ سانتی متر باشد باید تردمیلی دارای تسمه به طول حداقل ۵۲ اینچ برای پیاده روی بگیرید. اگر می خواهید از تردمیل برای دویدن استفاده کنید این مقدار باید به حداقل ۵۴ اینچ برسد.

انعطاف پذیری و استحکام تردمیل

عرشه تردمیل باید ضربه های ناشی از دویدن ورزشکار را به خوبی جذب و تحمل کند و تسمه نیز دارای حرکتی روان روی آن باشد. همچنین تردمیل نباید در هنگام استفاده دچار لرزش شود و به خوبی وزن ورزشکار را تحمل کند.

حداکثر وزن قابل تحمل تردمیل

تردمیل ارزان و با کیفیت

این نکته را باید حتما در هنگام خرید تردمیل خانگی یا تجاری مد نظر خود قرار دهید. تردمیل ها از این نظر داریا انواع متفاوتی هستند و میانگین های وزنی مختلفی را می توانند تحمل کنند. از این رو تردمیل مناسب قد، وزن و هیکل خود تهیه کنید.

قدرت موتور تردمیل

تردمیل ارزان و با کیفیت

قدرت موتور تردمیل مستقیما بر روی کیفیت آن و البته نوع تمرین شما اثر گذار است. قدرت موتور معمولا با معیار CHP سنجیده می شود. اگر قصد دارید از تردمیل برای دویدن استفاده کنید بهتر است قدرت موتور آن بین ۲.۵ تا ۳ باشد. برای کاربردهای معمولی قدرت ۱.۵ CHP هم کفایت خواهد کرد. البته وزن شما هم در قدرت موتور تاثیر گذار خواهد بود. س اگر وزن نسبتا زیادی دارید تردمیل هایی با موتور قوی تر خریداری کنید.

توجه به وزن تردمیل جهت جابجایی آن

تردمیل ها سنگین هستند. پس نحوه تحویل آن را جویا شوید. ضمن اینکه برخی از آن ها به صورت قطعه به قطعه تحویل داده می شوند. بنابراین حتما روش اسمبل کردن و سرهم بندی آن را هم از فروشنده بپرسید.

وارانتی و شرایط برگشت کالا

بهتر است وارانتی تردمیل بین ۳ تا ۷ سال باشد. البته در حال حاضر اکثر تردمیل ها دارای وارانتی مادام العمر برای بدنه هستند. ولی باید شرایط وارانتی برای موتور تردمیل را هم جویا شوید. سیاست های فروشنده یا تولیدکننده تردمیل را در خصوص برگشت زدن آن نیز حتما مورد سوال قرار دهید. توجه داشته باشید که معمولا حتی اگر برگشت تردمیل را قبول کنند باید هزینه ای بابت آن از سوی شما پرداخت شود.  پس همه این موارد را با فروشنده در میان بگذارید تا حتی در هنگام خرید از بهترین برند تردمیل های خانگی از شرایط خرید خود کاملا مطلع شوید.

دارا بودن انواع قابلیت ها و امکانات

امروزه تردمیل هایی هم وجود دارند که برای شما جایی برای نگهداری آیپاد فراهم می کنند. همچنین دارای پورت های USB یا اتصالات اینترنتی وایرلس هم هستند. در صورت تمایل این نوع از تردمیل ها را تهیه کنید. در ادامه به برخی از این قابلیت ها که ارزش افزوده ای برای تردمیل و برند های تردمیل به حساب می آیند اشاره شده است.

برنامه تمرینی جاسازی شده

بهترین برند تردمیل های خانگی

این ابزار بسیار مفید می تواند با توجه به شرایط شما، با تغییر دادن سرعت یا شیب عرشه تردمیل به صورت خودکار برنامه تمرینی شما را دستخوش تغییر کند. البته شما می توانید این تنظیمات را به صورت دستی نیز اعمال کنید.

مانیتور ضربان قلب

جدیدترین تردمیل خانگی

تردمیل های ارزان قیمت معمولا داریا چنین قابلیتی نیستند. در این تردمیل ها در هنگام انجام ورزش روی تردمیل، یک سینه بند به ورزشکار بسته می شود که از طریق آن می توان مقدار ضربان قلب وی را به صورت لحظه ای دریافت کرده و روی نمایشگر تردمیل نشان داد. بدین صورت می توانید شدت تمرینات خود و تاثیری که در جریان گردش خون در بدن شما گذاشته است را به صورت دقیق تر تحت نظر داشته باشید.

گجت های کنترلی

خرید تردمیل خانگی

به انواع امکاناتی که جهت کنترل بخش های مختلف تردمیل در اختیار شما گذاشته شده است توجه کنید. دکمه های بالا یا پایین، دکمه افزایش سرعت، دکمه تنظیم شتاب، نمایشگر بزرگ با فونت هایی خوانا و اطلاعاتی که روی این نمایشگر در معرض دید شما قرار می گیرد. همه این موارد را حتما قبل از خریدن تردمیل مورد بررسی قرار دهید. تا حد امکان از خرید تردمیل هایی که از کنرتل های ضعیف و حتی صفحه نمایش نا مناسبی بهره می برند اجتناب کنید.

امروزه بسیاری از تولید کنندگان تردمیل امکاناتی چون اسپیکر، خنک کننده و حتی تلویزیون LCD را هم روی تردمیل کار گذاشته اند. شما می توانید با توجه به اهداف خود از این قابلیت ها بهره مند شوید یا اینکه تردمیل هایی ساده تر را خریداری نمایید.

کلید ایمنی

برند های تردمیل

همه مدل های تردمیل دارای یک کلید ایمنی هستند. برای شروع کار تردمیل باید یک کلید را درون کنسول مخصوص آن قرار دهید. این کلید می تواند دارای یک سیم طولانی که به لباس شما وصل می شود باشد. نحوه کار آن هم به این ترتیب است که اگر شما لیز بخورید یا بیفتید این سیم باعث در آمدن کلید و بالطبع خاموش شدن تردمیل برای جلوگیری از رساندن آسیب های بیشتر به شما خواهد شد. از این کلید می توان برای جلوگیری از روشن شدن تصادفی تردمیل توسط کودکان نیز استفاده کرد.

ریل دست و پا

خرید تردمیل بدون موتور

بیشتر تردمیل ها دارای ریل هایی در جلو و کناره های خود هستند. از این ریل ها می توان برای پایداری بیشتر استفاده کرد. این ریل ها البته نباید مزاحمت و مانعی برای ورزشکار ایجاد کنند. بنابراین به اندازه و عرض آن ها دقت کنید و بررسی کنید که آیا در هنگام حرکت مزاحمتی برای شما ایجاد می کنند یا نه.

مکان قرارگیری موتور

خرید تردمیل ارزان

مکان قرارگیری موتور تردمیل باید به اندازه ای از عرشه آن فاصله داشته باشد که موجب اخلال در عملکرد تمرینی ورزشکار نشود. در واقع این بخش از تردمیل نباید در راه گام های ورزشکار قرار گرفته باشد. معمولا شکل مقعر برای این بخش از تردمیل ایده آل خواهد بود.

در صورتی که قصد خرید ساعت دارید می توانید پست راهنمای خرید ساعت هوشمند را نیز در انزل وب مطالعه کنید.

اتصالات اینترنتی و برنامه موبایل

قیمت تردمیل

بعضی از تردمیل ها قابلیت دسترسی به اینترنت را دارند که به شما اجازه استفاده از قابلیت هایی مثل گوگل مپ یا دیگر سرویس های اینترنتی می دهد. برخی از مدل ها نیز ضمن بهره مندی از صفحه نمایش لمسی قابلیت استفاده از نرم افزارهای موبایلی را نیز دارند. بنابراین در صورت تمایل این موارد را هم در خرید تردمیل جویا شوید و قابلیت هایی که می تواند در اختیار شما بگذارد را مورد بررسی قرار دهید.

انواع تردمیل

تردمیل ها از لحاظ جنس به کار رفته در آن ها و نیز استحکامی که دارند به انواع مختلفی از قرار زیر تقسیم می شوند:

تردمیل تاشو مقرون به صرفه

جدیدترین تردمیل خانگی

این مدل ها معمولا از عرشه کم تری بهره می برند که برای کسانی که می خواهند از تردمیل برای پیاده روی استفده کنند مناسب می باشد. این مدل ها دارای نشانگر سرعت، مسافت طی شده، زمان و کالری مصرفی هستند. همچنین دارای مکانی برای نگهداری بطری های آب هم هستند. این مدل معمولا دارای نشانگر ضربان قلب نیست. ضمن اینکه معمولا از موادی سبک تر در ساخت آن ها استفاده شده است که شاید استحکام آن را تا حدودی زیر سوال ببرد. به همین دلیل است که از این تردمیل ها بیش از همه برای پیاده روی های آرام ولی مستمر استفاده می شود.

تردمیل تاشو

خرید تردمیل ارزان

این مدل ها قابلیت ها و امکانات بیشتری را نسبت به مدل قبلی فراهم می کنند. ضمن اینکه برنامه های تمرینی و نشانگر ضربان قلب را نیز به همراه خود دارند. تنها مشکلی که در بخی از انواع تولیدی از این مدل ممکن است وجود داشته باشد این است که از عرشه نسبتا کوتاهی برای دویدن برخودار هستند.

تردمیل ساده

خرید تردمیل بدون موتور

این تردمیل ها از قابلیت تا شدن بهره نمی برند ولی همین موضوع باعث شده است که در ساخت آن ها از موارد محکم تر و سنگین تری استفاده شود. ضمن اینکه دارای عرشه بزرگ تری برای دویدن روی عرشه هستند. این نوع از تردمیل ها بهترین انتخاب رای کسانی است که قصد دارند از تردمیل مرتبا برای دویدن استفاده کنند. ضمن اینکه افرادی با وزن زیاد هم استفاده از این تردمیل را ترجیح خواهند داد. البته یکی از ضعف های این نوع از تردمیل ها را هم می توان داشتن کنترل های کم تر نسبت به انواع دیگر تردمیل دانست.

حتما قبل از خرید، تردمیل را امتحان کنید

حتما قبل از خرید، تردمیل را امتحان کنید

شاید نتوانید در یک فروشگاه محلی تردمیلی با همه مشخصات مد نظر خود را پیدا کنید. ولی یکی از خوبی های این فروشگاه ها این است که در آن ها می توانید از نزدیک با تردمیل ها آشنا شده و حتی در صورت امکان به کار با آن ها بپردازید. اگر این امکان وجود دارد حداقل به مدت ۱۰ دقیقه با هر تردمیل کار کنید و آن را از جنبه های گوناگون مورد بررسی قرار دهید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب به بررسی نکات مهم در خرید تردمیل ارزان ، حرفه ای ، با کیفیت و امکانات بالا و.. پرداختیم. آیا این نکات در خرید تردمیل مورد نظرتان به شما کمک کردند؟ اگر نظر یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش تصویری نحوه روغن کاری تردمیل
آموزش تصویری نحوه روغن کاری تردمیل
آموزش 7 روش کاهش و جلوگیری از صدای تردمیل در آپارتمان و خانه
آموزش ۷ روش کاهش و جلوگیری از صدای تردمیل در آپارتمان و خانه

نظرات