خروجی گرفتن در پریمیر (Adobe Premiere)

آموزش کامل خروجی گرفتن در پریمیر (Adobe Premiere)

نرم افزار پریمیر (Adobe Premiere) از حرفه ای ترین و محبوب ترین نرم افزارهای ویرایش و تدوین فیلم است که امکانات بسیار متنوعی را در این زمینه در اختیار کاربرانش می گذارد. شاید خیلی از کاربران این برنامه فکر کنند که با ویرایش فیلم کارشان تمام شده است و حالا وقت لذت بردن از خروجی آن است. اما باید گفت که نحوه خروجی گرفتن از ویدیو نیز در پریمیر برای انتشار در اینستاگرام ، یوتیوب ، تلگرام و.. از اهمیت زیادی برخوردار است. از همین رو در اینم مطلب انزل وب به آموزش تنظیمات خروجی پریمیر پرداخته ایم.

آموزش نحوه خروجی گرفتن در پریمیر Adobe Premiere برای اینستاگرام و..

How to Export in Premiere Pro

قبلا در انزل وب به آموزش خروجی گرفتن از افتر افکت پرداخته شده است . در این راستا این بار قصد داریم به آموزش تصویری گرفتن بهترین خروجی در پریمیر بپردازیم تا از این طریق بتوانید ویدیوهای خود را با بالاترین کیفیت ممکن به نمایش بگذارید.

تنظیمات مربوط به Sequence

قبل از اینکه وارد بحث خروجی گرفتن از ویدیو در پریمیر شویم ابتدا باید اصطلاح Sequence را شرح دهیم. این اصطلاح برای توصیف خط زمانی ویدیویی که در حال ویرایش آن هستید به کار می رود. شما می توانید با کلیدهای Ctrl+N یا از طریق مسیر File > New > Sequence یک sequence جدید ایجاد کنید. این مهم است که تنظیمات هر sequence دقیقا مطابق با فیلمی باشد که قصد ویرایش آن را دارید. مثلا اگر با استفاده از دوربین دیجیتال خود اقدام به فیلمبرداری با رزولوشن ۱۰۸۰ * ۱۹۲۰ و ۱۲۰fps کرده اید، برای sequence ایجاد شده نیز باید مسیر Digital SLR > 1080p > DSLR 1080p24 را انتخاب کنید. سپس بعد از نام گذاری آن روی OK کلیک کنید.

روش های مختلف بالا بردن کیفیت عکس در فتوشاپ را نیز می توانید مطالعه نمایید.

طریقه خروجی گرفتن ویدیو در پریمیر

پس از ویرایش ویدیو باید آن را رندر کنید. برای این کار باید نقط های آغاز و پایان را در ویدیو مشخص کنید. جهت انجامن این کار، نشانگر را روی فریم مورد نظر خود برای شروع رندر ویدیو گذاشته و دکمه I را بزنید. سپس ان را روی فریم پایانی قرار داده و این بار کلید O را بفشارید. ناحیه انتخابی توسط شما رنگ تیره تری پیدا خواهد کرد.

مشکل خروجی گرفتن در پریمیر

حالا برای خروجی گرفتن در پریمیر به منوی File رفته و از آنجا گزینه Export و سپس Media را انتخاب کنید. همچنین می توانید از کلیدهای Ctrl+M در ویندوز یا Command+M در مک برای این کار استفاده کنید. قبل از این مطمئن شوید که صحنه مورد نظر شما برای استخراج، در حالت انتخاب شده قرار گرفته باشد.

خروجی گرفتن از پریمیر برای اینستاگرام

حالا شما به صفحه ای هدایت شده اید که تنظیمات مربوط به خروجی را می توانید در آن اعمال کنید. اولین چیزی که باید در اینجا به آن توجه کنید این است که قرار است ویدیویی را که به دست می آورید در کجا مورد استفاده خود قرار دهید؟ آیا قرار است آن را در یوتیوب یا vimeo آپلود کنید؟ یا می خواهید با خروجی DVD در پریمیر آن را روی یک دیسک رایت کنید؟ شاید هم می خواهید آن را فشرده سازی کنید تا بعدا بتوانید در گوشی همراه خود تماشایش کنید.

پاسخ به این سوالات بسیار مهم است زیرا مشخص می کند که باید چه تنظیماتی برای خروجی گرفتن از ویدیو اعمال شود. البته تنظیمات پیش فرضی برای هر کدام از این حالات در پریمیر وجود دارد که به راحتی می توانید از آن ها استفاده کنید تا به کار خود سرعت ببخشید. اما اگر می خواهید تمام مراحل اعمال تنظیمات توسط خودتان انجام شود باید گزینه match sequence settings را در بالای این پنجره انتخاب کنید. با این کارف تنظیمات شما به عنواتن تنظیمات پیش فرض نرم افزار شناخته خواهد شد. گرچه این کار حتی الامکان توصیه نمی شود.

آموزش خروجی گرفتن از پریمیر 2017

در اینجا می خواهیم ویدیوی مد نظر خود را برای آپلود در سایت Vimeo آماده کنیم که البته قابل استفاده در دیگر سایت های آپلود ویدیو مانند یوتیوب نیز است. بهترین فرمت برای پخش فایل های ویدیویی، کدک H.264 است. بنابراین از لیست فرمت های خروجی پریمیر ، این فرمت را انتخاب می کنیم.

نحوه خروجی گرفتن از پریمیر cs4

حالا از بخش Preset، گزینه ۱۰۸۰p با نرخ فریم ۲۹.۹۷ را انتخاب می کنیم. این در واقع کیفیت ویدیوی خروجی خواهد بود.

فرمت های خروجی پریمیر

روی output name کلیک کنید تا نامی برای ویدیوی خروجی انتخاب نمایید. پس از آن هر دو گزینه export video و export audio را فعال کنید. بدین ترتیب فایل خروجی هم دارای صدا و هم دارای تصویر خواهد بود.

خروجی پریمیر برای اینستاگرام

حالا باید یکی از دو گزینه Queue یا Export را انتخاب کنید. انتخاب گزینه Queue باعث می شود که صحنه ای انتخابی از فیلم درون یک صف قرار بگیرد. سپس با فشردن  دکمه سبز رنگ، فرایند گرفتن خروجی آغاز خواهد شد. بنابراین اگر می خواهید از چند ویدیو به طور همزمان خروجی بگیرید، این گزینه را انتخاب کنید. ضمن اینکه با انتخاب Queue در حین گرفتن خروجی توسط نرم افزار می توانید به کار با آن ادامه دهید. اما انتخاب گزینه Export به سادگی در همین پنجره ای که قرار دهید، فرآیند گرفتن خروجی را آغاز خواهد کرد. گرچه دیگر قادر به کار با نرم افزار تا پایان یافتن مراحل خروجی گرفتن از ویدیو نخواهید بود. بدین ترتیب به راحتی توانستید از ویدوی در پریمیر خروجی بگیرید.

گرفتن بهترین خروجی در پریمیر

اگر می خواهید این تنظیمات را برای استفاده های بعدی نیز ذخیره کنید می توانید روی دکمه مشخص شده در شکل زیر کلیک کنید تا به صورت یک preset جدید ذخیره شود. همچنین می توانید نامی جدید برای آن انتخاب کنید.

بهترین فرمت برای خروجی گرفتن در پریمیر

در صورت نیاز می توانید به مطلب حل مشکل پرینت نگرفتن فتوشاپ نیز مراجعه نمایید.

گرفتن بهترین خروجی در پریمیر

در بخش قبلی، تنطیمات ساده ای را که برای خروجی گرفتن از یک ویدیو کافی می باشند مرور کردیم. اما در اینجا می خواهیم کمی دقیق تر به این موضوع ورود کنیم. اگر قصد دارید ویدیوی مد نظر خود را روی سایت هایی مانند یوتیوب آپلود کنید بهتر است تنظیماتی متفاوت را بر روی آن با استفاده از سربرگ Video اعمال کنید. در اینجا گزینه را روی High و Level را روی ۴.۲ قرار دهید. برای ابعاد و اندازه ویدیو، Width را روی ۱۹۲۰ و Height را روی ۱۰۸۰ قرار دهید. نرخ فریم را نیز روی ۲۳.۹۷۶ گذاشته و Render at Maximum Depth را نیز فعال کنید. در نهایت در بخش Bitrate Settings، گزینه Bitrate Encoding را روی CBR و Target Bitrate را روی ۴۰ قرار دهید. در اینجا هم باید گزینه Use Maximum Render Quality را در پایین این پنجره تیک بزنید.

خروجی باکیفیت و کم حجم در پریمیر

اما اگر نمی خواهید ویدیوی خروجی را در سایت های ویدیویی آپلود کنید پس بهتر است برای گرفتن بهترین خروجی در پریمیر تنظیماتی را که در ادامه بیان می کنیم را بر روی آن اعمال نمایید. به این ترتیب که Bitrate Settings را روی VBR, 2 Pass قرار داده و مقدار Target Bitrate را نیز به ۱۵ تغییر دهید. همچنین می توانید Maximum Bitrate را روی ۴۰ قرار دهید. در نهایت گزینه Use Maximum Render Quality را نیز فعال کنید.

همچنین می توانید تنظیمات مربوط به صدای ویدیو را نیز دستخوش تغییر کنید. ابتدا در سربرگ Audio گزینه AAC را برای بخش Audio Format انتخاب کنید. در بخش Basic Audio Settings نیز Audio Codec را روی AAC و Sample Rate را روی ۴۸۰۰۰ Hz قرار دهید. در همینجا می توانید Channels را روی Stereo قرار داده و در نهایت برای Audio Quality گزینه High را قرار دهید. در پایان به بخش Bitrate Settings رفته و گزینه Bitrate را روی ۳۲۰ و Precedence را روی Bitrate قرار دهید.

همان طور که پیش از این گفته شد، اینکه می خواهید ویدیوهای خود را در کجا مورد استفاده قرار دهید در شکل خروجی گرفتن از آن تاثیر به سزایی دارد. قبلا به گرفتن خروجی از پریمیر برای سایت هایی چون یوتیوب و Vimeo اشاره کردیم. در ادامه به مواردی که در هنگام خروجی گرفتن ویدیو در پریمیر برای انتشار در شبکه های اجتماعی محبوب نیز باید رعایت شود به طور مختصر اشاره کرده ایم.

خروجی پریمیر برای اینستاگرام و فیسبوک

رزولوشن پیشنهادی برای ویدیوهای اینستاگرام و فیسبوک، ۱۹۲۰*۱۰۸۰ است. دقت کنید که در اینستاگرام بهتر است فقط با رزولوشن های ۷۲۰ یا ۱۰۸۰ کار کنید. شما در این دو شبکه اجتماعی می توانید انواع فایل های ویدیویی با انواع فرمت ها و کدک هایی که در شکل زیر مشاهده می کنید آپلود کرده و تماشا کنید.

خروجی dvd در پریمیر

ویدیوهای اینستاگرام بهتر است به شکل عمودی تهیه شده باشند و حداکثر حجم فایلی که می توان در آن به نمایش گذاشت تا ۴ گیگابایت است. در شکل زیر نیز می توانید انواع نرخ فریم های پشتیبانی شده توسط اینستاگرام را ملاحظه کنید.

خروجی از پریمیر

خروجی پریمیر برای توییتر

رزولوشن پیشنهادی برای ویدیوهای توییتر، ۷۲۰*۱۰۸۰ است. اگر ویدیوها به صورت پرتره تهیه شده اند بهتر است این مقدار، ۶۴۰*۶۴۰ باشد. ضمن اینکه حداکثر زمان ویدیوهای توییتر در حال حاضر ۱۴۰ ثانیه و حداکثر حجم ویدیوی آپلود شده در آن نیز ۵۱۲ مگابایت است. در تصویر زیر می توانید برای گرفتن خروجی باکیفیت و کم حجم در پریمیر برای تویتر فرمت ها و کدک های پشتیبانی شده توسط این شبکه اجتماعی را ملاحظه نمایید.

فرمت های خروجی پریمیر

برای ساخت سریع و اشنراک گذاری ویدیو های حرفه ای میتوانید آموزش کار با نرم افزار Movie Maker ویندوز را در انزل وب مطالعه نمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز روش خروجی گرفتن از ویدیوهای پریمیر (Premiere) را آموزش دادیم. شما می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه آموزش گرفتن رندر و خروجی در نرم افزار پریمیر را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش تصویری 8 روش تغییر و تنظیم سایز ویدیو در پریمیر
آموزش تصویری ۸ روش تغییر و تنظیم سایز ویدیو در پریمیر

نظرات

  • امیرعلی says:

    ببخشید من با تنظیمات (format = H.264 . past = match source high bitrate) خروجی که میگیرم ، بعد ویدیو ی تولید شده را که در ios می فرستم در ان پخش نمیشود و میگه کدک ها اشتباه هستند .
    ایا میدانید باید چه تنظیماتی را موقع خروجی گرفتن اعمال کنم که ویدیو ی تولید شده در ایفون هم نمایش داده شود ؟

  • Rezaie says:

    سلام و خسته نباشید، ببخشید من با پریمیر ۲۰۱۹ می خوام رندر بگیرم به ۷۰ درصد که می رسه ارور vbr pass 2 audio می ده .. حتی من به cbr 1 pass تغییرش دادم ولی بازم همین ارور رو می اره می خواستم بدونم اصلا باید چی کارش کنم چون هر دفعه همین ارور رو می ده..

  • mohammadi says:

    سلام . وقت بخیر . توضیحات شما در مورد خروجی از پریمیر خوب بود . ولی برای تلویزیون های ال ای دی و … رو روی چه بیت ریتی بزاریم ؟ معمولا ۵۰ یا ۶۰ فریم فیلم میگیریم ولی بعضی از ال ای دی ها . نمایش نمیدن . در حال حاضر موقع خروجی ۲۵ فریم میزارم

  • علی says:

    عالی

  • سارا says:

    میشه لینک دانلود ویندوز ۱۰ بفرستید وقتی تو دستگاه هنگام باز کردن ارور میده باید چیکار کرد

  • ملیحه says:

    خیلی عالی، صمیمانه تشکر میکنم

    • سارا says:

      میشه لینک دانلود ویندوز ۱۰ بفرستید وقتی تو دستگاه هنگام باز کردن ارور میده باید چیکار کرد

  • رامین says:

    چون میدونم اینجور سوالات همیشه وجود دارن و همچنان افراد جدید میان این دنبال این مطالب، یه راهنمایی ریز میکنم
    بهترین کیفیتی که میتونید بگیرید اینه که بالا تیک match sequence setting رو بزنید و به بقیش دست نزنید . البته که حجم فیلم خروجی فوق العاده بالا خواهد بود . اگر هاردتون فضا نداره اصلا سراغ این گزینه نرید .
    اما اگر کلیپتون چند دقیقه ای هست این گزینه بهترین گزینه برای خروجی با نهایت کیفیت هستش .
    اماااااااااا وقتی رندر تموم شد ، برنامه handbrake رو نصب کنید و فیلمتون رو بندازید تو این برنامه .
    فیلم ۵ گیگ رو تبدیل میکنه به ۵ مگ . خلاصه اگه کلیپتون چند دقیقه ای هست فقط همین روش رو استفاده کنید و لذتشو ببرید.

  • amirhossein says:

    عالی ممنون از شما ۳>

  • حسین says:

    چطور میتونم عکس رو به کلیپ تبدیل کنم ؟همه کارا رو انجام میدم و بعد خروجی کلیپ سیو‌ میشه ولی بالا نمیاد

  • Salah says:

    یک سوال داشتم یک فیلم سینمایی با بهترین کیفیت بسیار حجم کمی دارد چرا در پریمیر اینجور نیست

  • mohadeseh zahmat kesh says:

    عالی

  • محمد says:

    سلام ۴۰ بیت ریت خیلی زیاده من میخوام یه ویدیو گیمینگ میزارم ۱۵ گیگ میشه

  • ایلیا says:

    آقا یه سوال من ویدیوم رو قراره رو پرده با پروژوکتور بندازن یا هم قراره با ال سی دی بزرگ نمایش داده بشه برای همین حجمش مهم نیست فقط بالا ترین کیفیتی که میشه میخوام ذخیره کنم چیکار کنم ؟

  • ایلیا says:

    داداش یا بزن به دیسک ( بعضی از دیسک ها پشتیبانی میکنن قبلا با یه فیلم ۷ گیگی امتحان کردم ) یا هم چون برای پروژت میخوای میتونی با خودت لبتابتو ببری با اچ دی ام آی وصل شی

  • کرمی says:

    با سلام بسیار عالی بود سپاسگذارم

  • داریوش says:

    سلام دوستان خسته نباشید
    بنده یک پروژه فیلم یک ساعته رو خروجی گرفتم بابت حجم بالاش در فلاش کپی نمیشه این مشکل رو در گوگل سرچ کردم و نوشته بود فایل های بالای ۴ گیگ داخل فلاش با سیستم فایل FAT32 کپی نمیشه فرمت فلاش رو به NTFS تغییر دادم کپی شده ولی هیچ دستگاهی پشتیبانی نمیکنه فلاش رو و فیلم پخش نمیشه لطفا راهنمایم کنید با تشکر

  • مهرنوش says:

    با عرض سلام و خسته نباشید
    ممنون بابت آموزش خوبتون
    یه سوال داشتم من مراحل خروجی گرفتنم که تموم میشه و میرم پلی میکنم فقط صدا رو خروجی میگیره
    در صورتی که من هم اکسپورت ویدئو رو انتخاب کردم هم صدا
    بنظرتون مشکل از کجاس ؟

  • محمد says:

    سلام ببخشید من تازه کار هستم توی پریمیر . وقتی من میخواهم خروجی بگیرم توی قسمت فرمت اصلا فرمت های H.264 و بعضی دیگر رو ندارم و همچنین توی قسمت پریست ها نیز ، پریست های من خیلی کم تر از پریست های توی این تصویر سایت هستند . لطفا اگر میشه راهنمایی کنید که چطور فرمت های بیشتر نیز داشته باشم. آیا باید افزونه یا چیز های دیگری نصب کنم؟؟
    اگر برایتان ممکن است جواب سوال هایم را به ایمیل ام پیام دهید..
    ممنون از سایت خوبتون…