آموزش کامل تصویری تعویض تایر و لاستیک ماشین

آموزش گام به گام تصویری تعویض تایر و لاستیک ماشین

آیا تا به حال در کنار یک جاده با لاستیکی پنچر شده گیر افتاده اید؟ در این مواقع منتظر یک تعمیر کار یا شخصی ماهر برای تعویض تایر می شوید تا به کمک شما بیاید؟ باید بدانید که این کار ساده تر از آن است که ارزش یاد گرفتن نداشته باشد. در این مطلب انزل وب شما را به صورت تصویری با نحوه جابجایی لاستیک خودرو و تعویض تایر ماشین آشنا کنیم.

آموزش نحوه تعویض تایر ماشین

How to Change Car Tire

هر راننده ای باید اطلاعاتی مقدماتی از نحوه حل مشکلاتی که ممکن است برای ماشینش پیش بیاید داشته باشد. یکی از عمده ترین مسائلی که برای هر راننده ای اتفاق می افتد پنچری لاستیک ماشین یا خراب شدن آن به هر دلیل دیگری است. در این مطلب انزل وب به تعویض لاستیک خودرو در محل توسط خود راننده خواهیم پرداخت. در آموزش تعویض لاستیک ماشین موارد ابتدایی مانند جک را کجای ماشین بزنیم تا نحوه بستن پیچ ها پس از تعویض لاستیک پنچر شده خودرو ۲۰۶ ، پارس ، تیبا و.. را بررسی خواهیم کرد.

آموزش تعویض لاستیک پنچر شده

ابتدا یک سطح صاف و پایدار پیدا کنید. اگر در نزدیکی جاده هستید تا جای ممکن از جریان ترافیک دور شوید و حتما از چراغ های هشدار نیز استفاده نمایید. از عوض کردن تایر ماشین روی زمین های نرم یا تپه ها جدا اجتناب کنید.

نحوه جابجایی لاستیک خودرو

پس از پارک کردن ماشین در جایی مطمئن، ترمز دستی را بکشید تا از ثابت ماندن ماشین اطمینان حاصل کنید.

تعویض لاستیک ماشین در محل

یک شی سنگین پشت تایرهای ماشین قرار دهید. برای این کار می توانید از یک قلوه سنگ، آجر و … استفاده کنید.

نحوه جابجایی لاستیک خودرو

حالا تایر یدکی و جک ماشین را از پشت آن در بیاورید. سپس جک را در نزدیکی لاستیکی قرار دهید که قصد تعویض آن را دارید. حتما از این مطمئن شوید که جک با بخش فلزی کف ماشین در تماس باشد. زیرا فشار وارده از سوی جک می تواند باعث خراشیدگی بخش های پلاستیکی ماشین شود. در خیلی از ماشین هایی که به تازگی تولید شده اند بخشی کوچک در نردیکی تایرها برای قرار دادن جک در آن تعبیه شده است.

تعویض لاستیک خودرو در محل

از محکم بودن جک و قرار گرفتن کامل آن روی سطح زمین اطمینان حاصل کنید.

جک را کجای ماشین بزنیم

پیچ های تایر را تا نیمه باز کنید تا شل شود. در این مراحله نیازی به درآوردن کامل این پیچ ها نیست. خب پیچ لاستیک ماشین به کدام سمت باز می شود؟ جهت چرخش این پیچ ها، بر خلاف جهت چرخش عقربه های ساعت است. بهتر است از آچار استانداردی که به همراه ماشین به شما تحویل داده می شود برای این کار استفاده کنید. زیرا این آچارها کاملا با پیچ های تایرهای ماشین هم اندازه هستند. ممکن است در ابتدا با مقاومت بسیاری از سوی پیچ ها روبرو شوید. در این صورت باید وزن بدن خود را روی آچار قرار داده و دوباره تلاش کنید.

تعویض لاستیک پژو پارس

حالا با کمک جک، ماشین را از سطح زمین بلند کنید. این کار را تا رسیدن به ارتفاعی که بتوانید تایر را به راحتی جابجا نمایید ادامه دهید. پس از پایان کار، مطمئن شوید که وضعیت ماشین ثابت است. اگر هرگونه ناپایداری در وضعیت آن مشاهده کردید، کمی ارتفاع جک را کم تر کنید. بهتر است همواره یک جک یدکی هم همراه خود داشته باشید تا در صورت بروز مشکل در یکی از آن ها بتوانید به کار خود ادامه دهید.

آموزش تعویض لاستیک تیبا

حالا پیچ های تایر را کاملا باز کنید و آنها را از جای خود درآورید.

نحوه تعویض زاپاس سانتافه

حالا تایر را می توانید از جای خود جدا کنید. می توانید این تایر را زیر ماشین قرار دهید تا در صورت شکسته شدن جک، از رسیدن آسیب بیشتر به ماشین جلوگیری کند. البته احتمال وقوع اینگونه موارد معمولا بسیار پایین است.

تعویض لاستیک ماشین صفر

حالا برای تعویض زاپاس ، نوبت آن است که تایر یدکی را در جای خود قرار دهید. دقت کنید که تایر به خوبی در جای خود قرار گرفته و به اصطلاح تراز شود. سپس دوباره پیچ ها را در جای خود قرار دهید. اگر در تایرهای ماشین از پیچ و مهره های بلوطی استفاده شده باشد، جا زدن دوباره آن ها بسیار آسان خواهد بود.

تعویض لاستیک پژو پارس

ابتدا پیچ ها را با کمک دست خود سفت کنید تا جایی که دیگر نیرویی برای انجام این کار نداشته باشید. بهتر است برای بستن پیچ ها از الگوی ستاره ای پیروی کنید. یعنی آن ها را به صورت یکی در میان سفت کنید. از وارد آوردن نیروی بیش از حد اجتناب کنید. زیرا ممکن است موجب خراب شدن جک شود.

نحوه تعویض زاپاس سانتافه

حالا از آچار برای سفت کردن پیچ ها استفاده نمایید.

پیچ لاستیک ماشین به کدام سمت باز می شود

با استفاده از جک، ارتفاع ماشین را کم کنید. تا جایی که کاملا روی سطح زمین قرار بگیرد. سپس جک را از ماشین جدا کنید.

نحوه تعویض لاستیک دنا

در نهایت، تایر قدمی را در صندوق عقب ماشین بگذارید. اگر این تایر قابل تعمیر نیست حتما نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

آموزش تعویض لاستیک تیبا

فاکتورهای افزایش هندلینگ ماشین را نیز می توانید در انزل وب مشاهده کنید.

شما در ویدیوی زیر نیز می توانید به صورت دقیق تر نحوه تعویض لاستیک ماشین را فرا بگیرید.

در صورتی که پس از تعویض تایر ماشین احساس میکنید بعد هنگام استارت ماشین باتری آن دچار مشکل شده است روش های تست خرابی باتری ماشین را نیز می توانید مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب تعویض لاستیک ماشین را به شما آموزش دادیم. می توانید در بخش دیدگاه این پست، تجربییات خود را در زمینه تعویض و جا به جایی تایر خودرو با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

باتری مادربورد چیست؟ آموزش تصویری تعویض باتری مادر بورد
باتری مادربورد چیست؟ آموزش تصویری تعویض باتری مادربرد
آموزش تصویری نصب و تعویض کارت گرافیک کامپیوتر
آموزش کامل تصویری نصب و تعویض کارت گرافیک کامپیوتر

نظرات