آموزش تصویری ثبت نام و ساخت کیف پول بیت کوین

آموزش کامل تصویری ثبت نام و ساخت کیف پول بیت کوین

کیف پول بیت کوین، یک کیف پول مجازی یا سخت افزاری است که برای مدیریت مصرف بیت کون ها مورد استفاده قرار می گیرد. در حال حاضر با توجه به گسترش استفاده از بیت کوین، این کیف پول ها نیز از تنوع زیادی برخوردار شده اند. در این مطلب انزل وب، ضمن آموزش ثبت نام و ساخت کیف پول بیت کوین به شما کمک می کنیم که با بهترین کیف پول بیت کوین در پلتفرم های آنلاین ، اندروید ، ویندوز ، مک ، لینکوس ، آی او اس آیفون و.. آشنا شوید.

آموزش نحوه ساخت کیف پول بیت کوین در سایت ، گوشی اندروید ، آیفون و..

How to Create a Bitcoin Wallet

قبلا در انزل وب به تشریح کامل بیت کوین و راه های استخراج آن پرداخته ایم. یکی از راه های نگهداری و خرج این بیت کوین ها، کیف پول بیت کوین است که در این مطلب، انواع آن را مرور کنیم. در ادامه نحوه ساخت کیف پول بیت کوین با تکنولوژی بلاک چین را نیز یاد خواهیم گرفت.

نحوه ساخت کیف پول نرم افزاری بیت کوین

اولین نوع کیف پول هایی که برای کار با بیت کوین ها ساخته شدند از نوع نرم افزاری بودند. انواع مختلفی از کیف پول نرم افزاری وجود دارد. با استفاده از این نوع کیف پول می توانید کنترل کامل سکه های خود را در دست بگیرید. شاید تنها نکته ای که گاهی باعث اذیت شدن کاربران می شود شیوه نصب و استفاده از این کیف پول ها باشد.

مشاهده موجودی بیت کوین

برخی از افراد، کیف پول اصلی بیت کوین، یعنی Bitcoin Core را همواره برای استفاده ترجیح می دهند. این کیف پول از زمان تاسیس تا الان دائما در معرض بررسی و تکامل قرار گرفته است. برای دانلود این نرم ازفار باید از سایت Bitcoin.org بازدید کنید. این برنامه قابلیت کار بر روی ویندوز ، مک و سرورهای لینوکس را دارد. پس از نصب نرم افزار، سرویس گیرنده بیت کوین به شبکه متصل شده و شروع به دانلود بیت کوین با استفاده از بلاک چین می کند. بلاک چین یک پایگاه داده همگانی است که همه معاملات صورت گرفته در سرور را نگهداری می کند.

بدست اوردن بیت کوین

علاوه بر کیف پول Bitcoin Core، موارد دیگری هم در این زمینه وجود دارند که هر کدام دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. در پایان این مطلب، بهترین کیف پول های نرم افزاری را در پلتفرم های مختلف معرفی خواهیم کرد.

کیف پول سخت افزاری بیت کوین

این نوع از کیف پول در واقع ابزاری فیزیکی است که قابلیت نگهداری کلیدهای خصوصی به شکل الکترونیکی و نیز استفاده برای انجام پرداخت های مختلف را داراست. شما می توانید این کیف پول را شخصا جابجا کنید و نیاز به دستگاه ذخیره سازی مجزایی برای آن نخواهید داشت. مزیت کیف پول سخت افزاری این است که به ویروس یا تروجان که از نقاط ضعف کیف پول نرم افزاری محسوب می شود مبتلا نخواهد شد.

تبدیل بیت کوین

برای تهیه کیف پول سخت افزاری انتخاب های متعددی از نظر قیمت و کیفیت، پیش روی شما قرار دارد. برخی از نمونه های برتر کیف پول سخت افزاری را در ادامه معرفی می کنیم:

Pi Wallet: این کیف پول از قابلیت وایرلس بهره نمی برد که البته این موضوع در افزایش امنیت آن تاثیر به سزایی دارد. با توجه به برخی امکاناتی که در این کیف پول وجود دارد شما مجبور نخواهید بود همه تنظیمات آن را شخصا انجام دهید.

Trezor: از یک صفحه نمایش کوچک برای تعامل با کاربر استفاده می کند. کلیدهای خصوصی توسط خود ابزار تولید می شوند و قابل شکسته شدن نیز نخواهند بود.

آموزش کار با blockchain

کیف پول USB: این نوع از کیف پول بسیار محبوب و پر کاربرد است. این دستگاه از داده های شما با استفاده از ریز پردازنده هایی که در کارت های اعتباری هم استفاده می شوند محافظت می کند. این قابلیت باعث می شود بتوانید از آن روی بسیاری از کامپیوترها و ابزارهای مدرن دیگر استفاده کنید.

کیف پول سخت افزاری بیت کوین

اکثر دستگاه های سخت افزاری برای شروع کار نیاز به یک کد رمز نگاری یا رمز عبور دارند. شما همیشه می توانید از این کدهای رمز نگاری برای بهبود  امنیت کیف پول خود استفاده کنید. هر کیف پول سخت افزاری از پروتکل متفاوتی برای ایجاد رمز های امن استفاده می کند.

دانلود کیف پول بیت کوین برای اندروید

شما می توانید مطلب ارزهای دیجیتال جایگزین بیت کوین را نیز در انزل وب مطالعه نمایید.

نحوه ساخت کیف پول بیت کوین به صورت آنلاین

این نوع از کیف پول ها، کلیدهای  خصوصی شما را به شکل آنلاین در یک سرور کنترل شده توسط گروهی از ادمین ها ذخیره می کنند. برخی از این کیف پول ها لینکی در اختبارتان قرار می دهند که بتوانید از طریق کیف پول نرم افزاری خود به آن دسترسی داشته باشید. این قابلیت که می توان از هر جایی به شرط دسترسی به اینترنت به این کیف پول دسترسی داشت، موجب محبوب شدن آن گشته است. کیف پول های آنلاین زیادی نظیر Coinbase، Circle، Xapo و Bitgo وجود دارند که می توانید با توجه به ویژگی های مورد نیازتان یکی از آن ها را انتخاب کنید. در ادامه آموزش ساخت کیف پول بلاک چین بیت کوین به بررسی نحوه کار با Bitgo پرداخته ایم:

وبسایت Bitgo برای شارژ کیف پول بیت کوین

ابتدا وارد لینک Sign Up Now در سایت Bitgo شوید. در اینجا باید با استفاده از ایمیل و انتخاب یک رمز مناسب، در سایت یک حساب کاربری ایجاد کنید.

ساخت کیف پول بیت کوین در بلاک چین

در مرحله بعد روی Add to Secure Wallet کلیک کنید.

اموزش تصویری افتتاح حساب بیت کوین

یک نام برای کیف پول خود انتخاب کرده و سپس روی ر کلیک کنید.

نحوه ساخت کیف پول بیت کوین

یک پسورد امن برای کیف پول انتخاب کنید.

ساخت کیف پول بیت کوین موبایل

برای امنیت بیشتر بهتر است تنظیمات احراز هویت دو مرحله ای (۲Factor Authentication) نیز صورت گیرد.

دانلود کیف پول بیت کوین برای اندروید

کد فرستاده شده به تلفن همراه خود را در سایت وارد کنید.

کیف پول سخت افزاری بیت کوین

نوع پشتیبان گیری از کیف پول را می توانید در این مرحله انتخاب کنید.

آموزش ساخت کیف پول بلاک چین

حالا می توانید بیت کوین ها را به این کیف پول اضافه کنید و در صفحه اصلی به مشاهده موجودی بیت کوین ، شارژ کیف پول ، انتقال بیت کوین و.. بپردازید.

ثبت نام بیت کوین رایگان

نوعی از کیف پول های آنلاین تحت عنوان کیف پول بی نام یا ناشناس (Anonymous wallet) هم وجود دارد که البته امنیت کمتری نسبت به دیگر انواع آن دارند. یکی از معروف ترین و محبوب ترین این کیف پول ها، Dark Wallet است که به شکل یک افزونه برای مرورگر گوگل کروم به سرویس دهی به شما می پردارد. کیف پول های ناشناس از ثبات چندانی برخوردار نیستند و همواره امکان هک شدن آن ها وجود دارد.

دانلود کیف پول بیت کوین برای اندروید

ساخت کیف پول بیت کوین با قابلیت به اشتراک گذاری

یک کاربر می تواند با استفاده از کیف پولی که قابلیت به اشتراک گذاری بین چند پلتفرم و ابزار مختلف را دارا است امنیت معاملات صورت گرفته با استفاده از آن را به طرز چشمگیری افزایش دهد. با این کار حتی اگر گوشی هوشمند به سرقت رفته باشد، فرد سارق نمیتواند بدون آن که از یکی دیگر از دستگاه های دارنده این کیف پول (مثلا کامپیوتر شخصی شما) تاییدیه بگیرد، از آن استفاده نماید. در ادامه شیوه ساخت کیف پول هایی با این قابلیت را مرور می کنیم:

۱-  ابتدا از وبسایت Bitcoin کیف پول مورد نظر را برای پلتفرم های مختلف دانلود کنید.

۲- پس از نصب و اجرای کیف پول، در صفحه اصلی آن و از طریق منوی Bitcoin Cash Wallets روی دکمه + کلیک کنید تا یک کیف پول جدید بسازید.

۳- از منوی Add Wallet گزینه Create shared wallet را انتخاب کنید.

۴- حالا مقادیر و اطلاعات مختلفی که از شما خواسته می شود را وارد کنید. به خاطر داشته باشید که گزینه Total number of copayers به معنی تعداد افراد و ابزارهایی است که می توانند به این کیف پول دسترسی داشته باشند. گزینه Required number of signers نیز به این معنی است که چند نفر از این افزارد باید حتما به صورت دستی تایید شوند تا قادر به مصرف بیت کوین از این کیف پول باشند.

۵- پس از ایجاد کیف پول می توانید با استفاده از یک کد دعوت، دیگر افراد مورد نظرتان را به آن ملحق کنید.

بهترین کیف پول های بیت کوین

اموزش تصویری افتتاح حساب بیت کوین

همانطور که تا الان متوجه شدید شما انتخاب های بسیار متعددی با توجه به نیاز و کارکرد خود در زمینه کیف پول بیت کوین خواهید داشت. برای مثال در بخشی از سایت Bitcoin می توانید لیستی از انواع کیف پول ها در پلتفرم ها و انواع مختلف را مشاهده کنید. در ادامه بهترین کیف پول های موجود در این لیست را در سه پلتفرم اندروید، اپل و کامپوترهای رومیزی به صورت مختصر مورد بررسی قرار می دهیم تا آشنایی نسبی با قابلیت های هر کدام از آن ها پیدا کنید.

دانلود کیف پول بیت کوین برای اندروید

انتخاب های زیادی برای ساخت کیف پول بیت کوین اندرویدی جهت شارژ کیف پول ، مشاهده موجودی حساب بیت کوین و.. وجود دارد. در ادامه به معرفی بهترین نمونه های آن می پردازیم:

  • Samourai Wallet: بدون شک بهترین کیف پول اندرویدی است که از بیشترین قابلیت ها و بهترین امنیت برخوردار است. خوشبختانه توسعه دهندگان این کیف پول همچنان در حال بهتر کردن آن هستند و مستمرا قابلیت های آن را افزایش می دهند. این نرم افزار کاملا رایگان و متن باز است.
  • Mycelium: یکی از محبوب ترین کیف پول های اندرویدی است که استفاده از آن جهت ارسال و دریافت بیت کوین نیز بسیار آسان است. همچنین در این نرم افزار به راحتی قادر به گرفتن بکاپ از داده های خود خواهید بود.
  • Breadwallet: این نرم افزار در ابتدا برای آیفون توسعه داده شده بود. ولی حالا مدتی است که نسخه اندرویدی آن نیز ساخته شده است. رابط کاربری بسیار خوب، کنتر پنل کاربران بر کلیدهای خصوصی و پشتیبانی از رمز عبور از ویژگی های این برنامه است.
  • GreenBits: یکی از برنامه هایی است که از قابلیت به اشتراک گذاری کیف پول بین پلتفرم های مختلف استفاده می کند. ضمن اینکه از کیف پول های سخت افزاری چون TREZOR و Ledger نیز پشتیبانی می نماید.
  • Bitcoin Wallet: اولین برنامه ای بود که در این زمینه برای گوشی های همراه توسعه داده شد. این نرم افزار از بیشتر برنامه های هم رده خود امن تر است زیرا به صورت مستقیم و بدون هیچ واسطه ای به شبکه بیت کوین متصل می شود. Bitcoin Wallet از رابط کاربری ساده ای برخودار است و به همین دلیل برای افرادی که می خواهند تازه پا به دنیای بیت گوین بگذارند بسیار مناسب است.

دانلود کیف پول بیت کوین برای اپل

اپل در فوریه ۲۰۱۴ برای مدتی برنامه های کیف پول بیت کوین را مسدود کرد. ولی پس از چند ماه این تصمیم خود را لغو نمود. خوشبختانه در حال حاضر انتخاب های متعددی در این زمینه برای گوشی های آیفون وجود دارد:

  • DropBit: یکی از محبوب ترین نرم افزارها در این زمینه است که از رابط کاربری بسیار خوبی هم بهره می برد. شما می توانید به راحتی با استفاده از یک شماره تلفن، بیت کوین را برای فرد مورد نظر خود بفرستید. از همه مهم تر اینکه این برنامه اجازه کنترل و مدیریت کلیدهای خصوصی را توسط شخص خودتان صادر می کند.
  • Breadwallet: می توان این برنامه را به عنوان بهترین برنامه متن باز در حوزه نرم افزارهای کیف پول بیت کوین معرفی نمود. شما در این برنامه کنترل کاملی بر کلیدهای خود خواهید داشت. ضمن اینکه مطمئنا از رابط کاربری آن لذت خواهید برد.
  • Edge: یکی از ساده ترین نرم افزارها برای کار با بیت کوین است. در این برنامه می توانید از قابلیت بکاپ گیری خودکار استفاده نمایید. بنابراین نیازی نیست که نگران درگیر شدن با پیچیدگی های مقوله بکاپ گیری در کیف پول بیت کوین خود شوید.

کیف پول برای کامپیوترهای رومیزی

نرم افزار Electrum یک کیف پول ساده و کارآمد است که بر روی پلتفرم های مک ، لینوکس و ویندوز قابل نصب می باشد. این برنامه از سال ۲۰۱۱ شروع به کار کرده است. از ویژگی های اصلی آن می توان به پشتیبانی از کیف پول های سخت افزاری و ذخیره سازی امن بیت کوین ها با استفاده از کامپیوترهایی که به شبکه متصل نیستند اشاره کرد. این نرم افزار انتخابی بسیار خوب برای افراد حرفه ای و مبتدی در زمینه کار با بیت کوین ها است.

در صورتی که به سایر پول های مجازی نیز علاقه مند هستید میتوانید شیوه ساخت اکانت وب مانی  را در انزل وب فرا بگیرید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب روش های ساخت و استفاده از کیف پول بیت کوین را به شما معرفی کردیم. مسلما لیست امروز کامل نیست و کیف پول های دیگری نیز وجود دارند. اگر شما مورد دیگری می شناسید یا تجربه ای در این زمینه دارید می توانید آن را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

بررسی: آیا بیت کوین و بلاکچین هک میشود؟
بررسی: آیا بیت کوین و بلاکچین هک میشود؟
8 راهکار جلوگیری از استخراج غیر قانونی بیت کوین در مرورگر کروم، فایرفاکس و.. کامپیوتر
۸ راهکار جلوگیری از استخراج غیر قانونی بیت کوین در مرورگر کروم، فایرفاکس و.. کامپیوتر
بررسی به زبان ساده : بلاک چین یا Blockchain چیست؟ آموزش کار با Blockchain
بررسی به زبان ساده : بلاک چین یا Blockchain چیست و چگونه کار میکند؟
10 تا از بهترین ارزهای دیجیتال جایگزین بیت کوین برای خرید و فروش آنلاین
۱۰ تا از بهترین ارزهای دیجیتال جایگزین بیت کوین برای خرید و فروش آنلاین

نظرات