آموزش ۷ روش رفع مشکل شارژ نشدن آیفون

ممکن است آیفون خود را به کابل شارژ متصل کنید و منتظر بمانید که باتری شارژ شود. اما انتظار نتیجه بخش نیست و آیفون شما شارژ نمی شود! مشکل عدم شارژ آیفون می تواند به دلایلی مختلفی رخ دهد. امروز در انزل وب روش های رفع مشکل شارژ نشدن آیفون را به شما آموزش می دهیم.

دلیل و نحوه حل مشکل شارژ نشدن آیفون

How to Fix When iPhone Won’t Charge

در دنیای امروزی زندگی و کار اکثر افراد به گوشی های همراه وابسته است و ساعت های زیادی را با آن ها کار می کنیم. در نتیجه مصرف انرژی بالا رفته و معمولا دفعات زیادی باید از شارژر استفاده کنیم. قبلا در انزل وب علت زود تمام شدن شارژ گوشی را بررسی کرده ایم اما اگر آیفون شما شارژ نشود، ممکن است به دلایل سخت افزاری گوشی و شارژر و یا نرم افزاری باشد که در ادامه آن ها را معرفی می کنیم. روش های ذکر شده برای اکثر نسخه های آیفون قابل انجام می باشد.

چک کردن کابل شارژر در رفع مشکل عدم شارژ آیفون

قبل از هرکاری پیشنهاد می کنیم ابتدا گوشی خود را یکبار خاموش روشن کرده و مشکل را چک کنید. اما یکی از شایع ترین موارد مشکل شارژ نشدن آیفون ، خراب شدن کابل شارژر است. کابل خود را به دقت بررسی کنید. هر دو سمت آن را هم نگاه کنید تا مطمئن شوید که خراش، شکستگی، پارگی و بریدگی در کابل وجود نداشته باشد.

چک کردن کابل شارژر در رفع مشکل عدم شارژ آیفون

برای اطمینان بیشتر از این مورد در هنگام مشکل شارژ نشدن گوشی در حالت روشن یا خاموش می توانید راه های زیر را هم امتحان کنید:

  • با استفاده از کابل شارژر، گوشی را به کامپیوتر وصل کنید و مطمئن شوید که آیفون وصل شده و شارژ می شود.
  • آیفون خود را به شارژر ماشین و یا دستگاه پخش کننده صوتی (در صورت ساپورت) اتصال و امتحان کنید.
  • اگر دوستانتان آیفون دارند، کابل آن ها را امانت گرفته و ببینید که با کابل جدید گوشی شما شارژ می شود یا نه؟

چک کردن کابل شارژر در رفع مشکل عدم شارژ آیفون

اگر با استفاده از روش های بالا مطمئن شدید که کابل شما معیوب شده است، تنها راه رفع این مشکل تعویض کابل با نمونه نو می باشد.

همچنین اگر مشکل مشابه با لپ تاپ خود داشتید، پیشنهاد می کنیم مطلب عیب یابی و حل مشکل شارژ نشدن باتری لپ تاپ را هم مطالعه نمایید.

دلیل شارژ نشدن آیفون؟ خراب شدن شارژر آیفون

خرابی ها فقط برای کابل اتفاق نمی افتند بلکه ممکن است سری شارژر شما معیوب شده باشد. بهترین راه برای اطمینان ازسالم بودن شارژر گوشی، چک کردن گوشی با شارژر دیگر است. در این مورد هم راه حل تعویض شارژر آیفون می باشد.

دلیل شارژ نشدن آیفون؟ خراب شدن شارژر آیفون

فراموش نکنید که روی سایر پریز های برق خانه هم امتحان کنید. در برخی از موارد ممکن است یکی از پریز های برق خانه مشکل داشته باشد.

شارژ نشدن آیفون به دلیل کثیفی پورت

در زمان مشکل شارژ نشدن آیفون و.. در صورت امکان یک چراغ قوه را روشن کرده و یا با گرفتن پورت شارژ آیفون زیر منبع نور، به خوبی درون آن را نگاه کنید.

شارژ نشدن آیفون به دلیل کثیفی پورت

اگر گرد و خاک و. کثیفی زیادی مشاهده کردید، این آلودگی دلیل شارژ نشدن آیفون شما است. به کانکتور های پورت هم توجه کنید. آیفون معمولا ۹ کانکتور شارژ دارد که خرابی یکی از آن ها باعث ایجاد مشکل می شود. برای رفع این مشکلات ابتدا یک مسواک یا براش را آماده کرده و داخل پرت را به آرامی تمیز کنید. سعی کنید تمام گرد و خاک و آلودگی ها را خارج و تمیز کنید.

شارژ نشدن آیفون به دلیل کثیفی پورت

در صورت ایجاد مشکل در کانکتور ها، نیاز به تعویض پورت شارژ آیفون در تعمیرگاه خواهید داشت.

ریست کردن آیفون برای رفع مشکل شارژ ایفون ۵s و..

گاه دلایل نرم افزاری می تواند علت شارژ نشدن باتری موبایل اپل باشد. برای رفع مشکلاتی مثل هنگامی که علامت شارژ نمایش داده میشود ولی آیفون شارژ نمیشود شما می توانید دستگاه خود را ریست کنید. برای این کار ابتدا باید از اطلاعات خود بکاپ بگیرید تا بعد از ریست کردن بتوانید مجدد اطلاعات خود را ریستور کنید. ما قبلا در انزل وب روش ریست فکتوری آیفون را آموزش داده ایم که می توانید آن را مطالعه نمایید.

همینطور اگر از آن دسته از کاربران هستید که گوشی خود را از شب تا صبح در حالت شارژ باقی می گذارید، مطالعه مطلب بررسی: آیا از شب تا صبح ماندن گوشی در شارژ ضرر دارد؟ برای شما کاربردی و مفید خواهد بود.

آب خوردن و ضربه خوردن گوشی

آیا گوشی شما اخیرا خیس شده و یا آب خورده است؟ خیس شدن اتصالات می تواند دلیلی برای شارژ نشدن آیفون باشد. اگر چنین است ابتدا مطلب اقدامات مهم بعد از خیس شدن و افتادن گوشی آیفون و.. در آب را مطالعه نمایید و در صورت نیاز، آیفون را به تعمیرگاه های تخصصی ارسال کنید. در صورتی هم که پس از ضربه این مشکل برای شما به وجود آمده است، احتمالا دچار ایراد سخت افزاری شده اید.

ریست کردن گوشی در حالت DFU برای رفع مشکل شارژ نشدن گوشی در حالت روشن

یکی دیگر از راه های پایانی رفع مشکل شارژ نشدن گوشی در حالت خاموش و..، این است که آیفون خود را در حالت DFU ریست کنید.

توجه داشته باشید که قبل از این کار از تمامی اطلاعات خود بکاپ بگیرید.

ابتدا باید گوشی خود را به حالت DFU ببرید. سپس بعد از وصل کردن گوشی به کامپیوتر و آیتونز، در آیتونز گزینه Restore iPhone را بزنید. با این کار ممکن مشکل شارژ نشدن آیفون شما رفع شود.

ریست کردن گوشی در حالت DFU برای رفع مشکل شارژ نشدن گوشی در حالت روشن

مراجعه به تعمیرگاه های اپل برای رفع مشکل آی سی شارژ آیفون و..

اگر با هیچ روشی مشکل شارژ نشدن آیفون ۶s و.. رفع نشد، احتمالا گوشی شما دچار عیب سخت افزاری شده است. تنها راه رفع این مشکل مراجعه به تعمیرگاه های تخصصی است تا گوشی را به طور کامل بررسی و تعمیر کنند.

در پایان برای مطالعه بیشتر در این زمینه، مطالعه مطلب ۱۳ روش حل مشکل شارژ نشدن یا دیر شارژ شدن گوشی و تبلت را فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راه های رفع مشکل شارژ نشدن آیفون را به شما آموزش دادیم. مشکل شما با استفاده از کدام راه حل رفع شد؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه مشکل شارژ نشدن آیفون SE و.. را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش بهترین ترفندهای مخفی کردن عکس در آیفون (iOS)
آموزش بهترین ترفندهای مخفی کردن عکس در آیفون (iOS)
تمام روش های سریع و کاربردی برای گرفتن اسکرین شات در آیفون (همه نسخه ها)
تمام روش های سریع و کاربردی برای گرفتن اسکرین شات در آیفون (همه نسخه ها)
آموزش کامل ارسال ویس در ای مسیج آیفون (iMessage)
آموزش کامل ارسال ویس در ای مسیج آیفون (iMessage)
فقط تمرکز! راهنما کامل کار با فوکوس مود آیفون (iPhone Focus Mode)
فقط تمرکز! راهنما کامل کار با فوکوس مود آیفون (iPhone Focus Mode)

نظرات

  • فاضل says:

    گوشیم ایفون ایکس خیس شد ولی هنوز کار می‌کنه
    ولی بعد خیس شدن دیگه شارژ نمیشه نمی‌دونم مشکل چیه کسی میدون بگه