حل مشکل پیغام خطای Invalid SIM ، No SIM و.. در آیفون

۹ روش حل مشکل پیغام خطای Invalid SIM ، No SIM و.. در آیفون

یکی از اتفاقات و مشکلاتی که می تواند امکان برقراری تماس(صوتی، پیامکی) و اتصال به اینترنت همراه را برای کاربران آیفون از بین ببرد، ارور Invalid SIM یا No SIM Card installed و.. می باشد. همانطور که از نام این خطا پیدا است، سیم کارت شما در گوشی به درستی شناسایی نمی شود. امروز در انزل وب روش حل مشکل نشناختن سیم کارت و ارور Invalid SIM ، No SIM و.. در آیفون را بررسی می کنیم.

رفع مشکل نشناختن سیم کارت و ارور No SIM و Invalid SIM Card آیفون

How To Fix Error No SIM Card, Invalid SIM Or SIM Card Failure in iPhone 

استفاده از گوشی های هوشمند مانند آیفون بدون استفاده از خدمات ارتباطی سیمکارت، محدود کننده و سخت است. از آنجایی که ارور No SIM و Invalid SIM Card این مشکل را به وجود می آورند، کاربران به دنبال رفع سریع این مشکل هستند. این خطا که از رایج ترین خطاهای مربوط به سیم کارت است، به دلایل مختلفی ممکن است برای کاربران اتفاق بیفتد که برخی از آن ها نرم افزاری بوده و به سادگی توسط کاربر قابل رفع هستند.

روش رفع ارور Invalid SIM در آیفون

اولین و ساده ترین کاری که می توانید جهت رفع مشکل No SIM در آیفون انجام دهید، فعال و غیر فعال کردن مجدد حالت هواپیما است. به تنظیمات رفته و Airplane mode را فعال کنید. سپس ۱۵ تا ۲۰ ثانیه صبر کرده و مجدد آن را خاموش کنید.

روش رفع ارور Invalid SIM در آیفون

همچنین اگر این ارور رفع شد اما با مشکل Call Failed هم مواجه شدید، پیشنهاد می کنیم مطلب ۱۴ روش رفع مشکل Call Failed و عدم برقراری تماس در آیفون را مطالعه نمایید.

ریبوت کردن ایفون در زمان مشکل نشناختن سیم کارت آیفون

حتی اگر سیم کارت شما به صورت صحیح در داخل اسلات گوشی باشد، به دلایل نرم افزاری ممکن است آیفون آن را شناسایی نکند و ارور No SIM Card installed نمایش دهد. در این زمان باید گوشی خود را خاموش کنید. دکمه Sleep/Wake را فشار داده و نگه دارید. با کشیدن آیکن پاور گوشی را خاموش کرده و مدتی صبر کنید. مجدد پس از چند لحظه با فشار دادن دکمه Sleep/Wake گوشی را روشن کنید.

ریبوت کردن ایفون در زمان مشکل نشناختن سیم کارت آیفون

چک کردن وضعیت قرار گیری سیم کارت در آیفون

یکی از کارهایی که در زمان مشاهده ارور Invalid SIM Card آیفون باید حتما انجام دهید، چک کردن وضعیت سیم کارت است. اسلات سیم کارت را خارج کرده و مطمئن شوید که سیم کارت از نظر ظاهری سالم است. سپس گرد و غبار و سایر آلودگی را از روی سیم کارت و اسلات مربوطه پاک کنید. پس از اطمینان از سالم و تمیز بودن سیم کارت، آن را با دقت بیشتر و به صورت صحیح در گوشی خود قرار دهید و بعد از خاموش و روشن کردن آیفون، باید سیم کارت شناسایی شود.

چک کردن وضعیت قرار گیری سیم کارت در آیفون

بررسی مشکل نخواندن سیم کارت در آیفون با تست کردن سیم کارت دیگر روی گوشی

اگر سیم کارت شما از نظر ظاهری سالم باشد، ممکن است مشکلات دیگری داشته باشد که قابل دیدن نیستند. آیفون خود را خاموش کرده و سیم کارت را خارج کنید. یک سیم کارت دیگر که بدون مشکل در سایر گوشی ها کار می کند را در اسلات قرار داده و آیفون را روشن کنید. اگر سیم کارت جدید بدون مشکل شناسایی شد، سیم کارت شما معیوب شده است و باید با اپراتور خود جهت تعویض سیم کارت تماس بگیرید. اما اگر سیم کارت جدید هم شناسایی نشد، ادامه مطلب را برای حل مشکل Sim Not Supported در آیفون دنبال کنید.

در صورت مسدود شدن خط، مطالعه مطلب رفع مشکل مسدود شدن خط سیم کارت ایرانسل ، همراه اول و رایتل برای شما کاربردی و مفید خواهد بود.

آپدیت کردن Carrier settings برای حل مشکل Invalid SIM Card

در بسیاری از موارد با آپدیت کردن تنظیمات Carrier مشکل پیغام SIM Not Supported در آیفون رفع می شود. برای این کار به تنظیمات بروید و روی General تپ کنید. حال روی About تاچ کنید. اگر آپدیتی برای Carrier settings وجود داشته باشد در یک پنجره پاپ آپ به شما اطلاع رسانی می شود. با انتخاب گزینه Update بروزرسانی انجام می شود.

آپدیت کردن Carrier settings برای حل مشکل Invalid SIM Card

ریست کردن تنظیمات شبکه آیفون برای رفع پیغام No SIM در آیفون

قبل از انجام این روش برای رفع مشکل Invalid SIM در آیفون در نظر داشته باشید که اطلاعات مربوط به شبکه های Wi-Fi (رمز عبور و..)، بلوتوث، اینترنت همراه و.. حذف می شوند.

به وجود آمدن مشکلات در تنظیمات مربوط به Network هم می تواند زمینه ساز ارور Invalid SIM Card باشد. با ریست کردن Network settings می توانید این مشکل را رفع کنید. روش Reset Network settings کردن آیفون را قبلا در انزل وب در مطلب آموزش کامل ۳ روش ریست فکتوری و ریستور آیفون آموزش داده ایم.

ریست کردن تنظیمات شبکه آیفون برای رفع پیغام No SIM در آیفون

آپدیت کردن سیستم عامل آیفون

گاه مشکلاتی در سیستم عامل گوشی به وجود می آیند که باعث ایجاد مشکل سیم کارت همراه اول، ایرانسل، رایتل و.. در آیفون می شوند. برای رفع آن ها باید iOS را به آخرین نسخه موجود آپدیت کنید. برای این کار گوشی را تا سطح مناسبی شارژ کنید و به یک شبکه اینترنت مناسب WiFi متصل شوید. به قسمت Settings > General > Software Update بروید و روی Download and Install یا Install Now در صورت وجود آپدیت تاچ کنید.

آپدیت کردن سیستم عامل آیفون

حل مشکل مشکل Locked Sim و.. در آیفون با ریست کردن تنظیمات به حالت کارخانه

اگر هنوز مشکل ارور Invalid SIM در آیفون شما رفع نشده است، احتمالا نیاز به انجام ریست آیفون خواهید داشت. با کمک مطالعه مطلب آموزش کامل ۳ روش ریست فکتوری و ریستور آیفون اقدام به ریستور کردن آیفون خود کنید. با این کار تمامی مشکلات گوشی باید رفع شود.

ریست کردن تنظیمات آیفون به حالت کارخانه

ارور Sim Not Valid به علت مشکلات سخت افزاری در آیفون

ارور Invalid SIM Card همیشه به دلیل وجود مشکلات نرم افزاری نیست. گاهی ایراد های سخت افزاری در گوشی شما به وجود می آیند که نیاز به تعمیر دارند. خصوصا اگر گوشی شما ضربه خورده باشد و یا در معرض رطوبت و آب قرار گرفته باشد. در این موارد و در صورتی که با هیچ یک از راه های بالا مشکل شما رفع نشد، باید گوشی خود را برای تعمیر سخت افزاری به کارشناسان متخصص بسپارید.

در پایان اگر مشکل مشابهی برای گوشی اندروید شما یا دوستانتان پیش آمد، مطالعه مطلب آموزش ۱۸ روش رفع مشکل نشناختن و نخواندن سیم کارت در اندروید را هم فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راه هایی برای رفع مشکل Invalid SIM Card در آیفون را به شما معرفی کردیم. مشکل شما با کدام روش رفع شد؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه عدم شناسایی سیم کارت در آیفون را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 5 روش حل مشکل iPhone Unavailable
آموزش ۵ روش حل مشکل iPhone Unavailable
آموزش 16 روش حل ارور Unable To Install در آیفون
آموزش ۱۶ روش حل ارور Unable To Install در آیفون
آموزش 8 روش حل مشکل Is No Longer Available در آیفون
آموزش ۸ روش حل مشکل Is No Longer Available در آیفون
آموزش 12 روش رفع ارور Unable to Load Photo در آیفون
آموزش ۱۲ روش رفع ارور Unable to Load Photo در آیفون

نظرات

  • رضااصلی says:

    سلام،من امروزپس ازدریافت چندین پیام ازاپل مبنی برلزوم آپدیت به ۱۵،اینکارروکردم ولی متاسفانه بعدازاون پیامLocked simبالای گوشیم برام اومدودستگاه کارنمیکنه حالابایدچیکارکنم!؟ممنون ازراهنمائی