آموزش 7 روش کاهش حجم فیلم و ویدیو به صورت آنلاین

آموزش ۷ روش کاهش حجم فیلم و ویدیو به صورت آنلاین

ویدیو ها بسته به کیفیت و مدت زمان خود می توانند حجم زیادی از حافظه را اشغال کنند و ما در برخی مواقع نیاز داریم تا اقدام به کاهش حجم آن ها کنیم. در این زمینه شما می توانید بدون نصب برنامه و.. از سرویس های آنلاین کمک بگیرید. امروز در انزل وب سرویس ها و روش های کاهش حجم ویدیو آنلاین را به شما معرفی خواهیم کرد.

نحوه تغییر و کاهش حجم ویدیو و فیلم آنلاین بدون افت کیفیت

How to Reduce Video File Size Online 

تقریبا اکثر فیلم هایی که ما میبینیم به نوعی فشرده شده اند زیرا یک ویدیو ۱۰۸۰p HD می تواند برای هر دقیقه حتی حدود ۱۰.۵ گیگابایت حافظه را اشغال کند. اما باز هم ممکن است نیاز به کاهش حجم بیشتری داشته باشیم. امروزه استفاده از ویدیو ها به خصوص در شبکه های اجتماعی رو به افزایش است و برای قرار دادن کلیپ در شبکه های اجتماعی و یا ارسال آن ها از طریق پیام رسان ها، ایمیل و.. بهتر ابتدا حجم ویدیو ها را کمتر کنیم.

این فرآیند (با توجه به حجم، سرعت و پهنای باند اینترنت شما) بدون نیاز به نصب برنامه و از طریق سرویس های آنلاین هم امکان پذیر است که بهترین سایت های کم کردن حجم فیلم آنلاین را در ادامه مطلب معرفی می کنیم. این سرویس ها با کاهش جزییات تصویر، حجم فیلم را کاهش می دهند.

کاهش حجم ویدیو آنلاین با VideoSmaller

کاهش حجم ویدیو آنلاین با VideoSmaller

سرویس کاهش حجم فیلم آنلاین VideoSmaller امکان کاهش حجم فیلم هایی که تا حداکثر ۵۰۰ مگابایت حجم دارند را به شما می دهد. این سرویس رایگان بوده و از فرمت های MP4, AVI, MPEG, MOV هم پشتیبانی می کند. جهت استفاده از Reduce Video size فقط کافیست فیلم خود را آپلود کرده و بعد از انتخاب تنظیمات مورد نظر، فیلم شما کم حجم می شود. برای استفاده از این سرویس دستورالعمل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا با زدن دکمه Browse فایل خود را انتخاب کنید.
  2. با فعال کردن Use low compression level (best quality) می توانید از فشرده سازی سطح پایین برای کیفیت بیشتر استفاده کنید که زمان بیشتری را نیاز دارد. (اختیاری)
  3. در قسمت Scale (reduce) video width می توانید از منوی کشویی مقیاس جدیدی برای عرض ویدیو خود انتخاب کنید. (اختیاری)
  4. با انتخاب گزینه Remove audio from video هم صدا از ویدیو حذف می شود. (اختیاری)
  5. در نهایت با کلیک روی Upload Video، ویدیو شما آپلود می شوند و مورد پردازش قرار می گیرد.

سرویس های آنلاین روی گوشی هم قابل استفاده هستند اما اگر به دنبال راه اختصاصی برای کاهش حجم ویدیو در اندروید هستید، پیشنهاد می کنیم مطلب ۴ روش کاهش حجم ویدیو بدون افت کیفیت در اندروید را هم مطالعه نمایید.

ابزار Clipchamp برای تغییر حجم فیلم آنلاین

ابزار Clipchamp برای تغییر حجم فیلم آنلاین

سرویس کم حجم کننده فیلم آنلاین Clipchamp علاوه بر امکان کاهش حجم یک فیلم، امکان کاهش حجم ویدیو آنلاین دسته ای (چند فیلم) را به صورت همزمان را هم به شما می دهد. در کنار امکانات خوبی که این سرویس به شما می دهد، روی فایل خروجی واتر مارک این سرویس هم ثبت می شود که برای حذف آن باید هزینه پرداخت کنید. پس از ثبت نام رایگان در این سرویس، می توانید از ابزار فشرده سازی ویدیو، ضبط ویدیو فوری از مرورگر و ویرایش ویدیو استفاده کنید. همچنین از فرمت های ۴K هم ساپورت می شود.

فشرده کرده ویدوی ام پی فور با MP4COMPRESS

فشرده کرده ویدوی ام پی فور با MP4COMPRESS

سرویس آنلاین MP4COMPRESS به طور اختصاصی برای کاهش حجم فیلم به صورت آنلاین و برای ویدیو هایی که با فرمت MP4 و حداکثر ححم ۵۰۰ مگابایت هستند ساخته شده است. محیط سایت ساده بوده و به راحتی با آپلود ویدیو خود، فایل فشرده شده را پس از پردازش دانلود کنید.

سایت کاهش حجم ویدیو آنلاین YOUCOMPRESS

کاهش حجم ویدیو آنلاین YOUCOMPRESS

ابزار کاهش حجم ویدئو آنلاین YOUCOMPRESS قادر است فایل هایی با فرمت MP4, MOV, MP3, PDF, PNG, JPEG, JPG, GIF را فشرده کند. استفاده از این سرویس ساده و رایگان می باشد. فایل ها پس از کاهش حجم و دانلود شما، مدتی بعد از روی سرور حذف می شوند تا شما با اطمینان خاطر بیشتری بتوانید از این سرویس استفاده کنید.

همینطور در صورت نیاز برای کاهش حجم فایل های صوتی هم می توانید مطلب ۱۰ روش سریع کاهش حجم فایل های صوتی به صورت آنلاین و در کامپیوتر را مطالعه نمایید.

Aconvert برای کاهش حجم فیلم آنلاین

aconvert برای کاهش حجم فیلم آنلاین

سرویس Aconvert در زمینه تبدیل فرمت فعالیت می کند. اما شما در قسمت تبدیل ویدیو، می توانید جهت کاهش حجم ویدئو آنلاین هم از این سرویس استفاده کنید. پس از انتخاب ویدیو در قسمت Browse فرمت خروجی مد نظر را از قسمت Target format انتخاب کنید. حال منوی کشویی Options را باز کرده و گزینه Change Size, Bitrate or Frame rate را انتخاب کنید تا گزینه های بیشتری برای شما باز شود. حال با کاهش سایز، فریم، Bitrate و.. حجم فیلم را کاهش دهید.

آموزش کم کردن حجم فیلم آنلاین با سایت Apowersoft

آموزش کم کردن حجم فیلم آنلاین با Apowersoft

در سایت  Apowersoft هم که یک ابزار تبدیل کننده است، می توانید فیلم های خود را فشرده کنید. در این سرویس محدودیتی برای طول فیلم، اندازه خروجی و.. نخواهید داشت و بسته به میزان فشردگی مورد نیاز، می توانید حالت های مختلف را امتحان کنید. همچنین قابلیت پردازش همزمان چند فیلم در این سرویس در کنار کاهش حجم ویدیو آنلاین، ویرایش و تبدیل فرمت ویدیو پشتیبانی می شود.

استفاده از سرویس CloudConvert برای کاهش حجم فیلم بدون افت کیفیت آنلاین

استفاده از سرویس CloudConvert برای کاهش حجم فیلم بدون افت کیفیت آنلاین

تقریبا با بیشتر سرویس های تبدیل کننده فرمت می توان تنظیماتی برای تغییر کیفیت فیلم و در نتیجه کاهش حجم فیلم بصورت آنلاین در اختیار داشت که CloudConvert هم جزو آن ها است. پس از انتخاب فرمت مورد نظر خود، تنظیماتی مانند سایز، فریم و.. را تغییر دهید تا حجم ویدیو مورد نظر کاهش یابد. این سرویس تا حجم ۱ گیگابایت یا ۲۵ دقیقه ویدیو در روز رایگان است. از آن جایی که سرویس های تبدیل کننده به صورت خودکار کار کاهش حجم را انجام نمی دهند، شما به صورت دستی با تغییر سایز، کاهش فریم و.. می توانید حجم فیلم ها را بسته به نیاز خود کاهش دهید.

روش های آنلاین ساده و سریع هستن اما اگر به دلایلی مانند سرعت اینترنت و.. نتوانستید به خوبی از این سرویس ها استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم از نرم افزار های های کاهش حجم استفاده کنید و در همین زمینه مطالعه مطلب آموزش و معرفی بهترین نرم افزار های کاهش حجم ویدیو بدون افت کیفیت را فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز بهترین سرویس های فعال در زمینه کاهش حجم ویدیو آنلاین را به شما معرفی کردیم. شما تصمیم به استفاده از چه ابزاری گرفتید و نظرتان راجب آن چیست؟ همچنین می توانید سایر نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه آموزش کم کردن حجم فیلم بدون نرم افزار را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش ۱۱ روش فشرده سازی فیلم بدون افت کیفیت
آموزش ۱۱ روش فشرده سازی فیلم بدون افت کیفیت
بررسی و دانلود 15 تا از بهترین برنامه کاهش حجم فیلم و ویدئو اندروید
بررسی و دانلود ۱۵ تا از بهترین برنامه کاهش حجم فیلم و ویدئو اندروید
13 تا از بهترین نرم افزار های فشرده ساز و کاهش دهنده حجم فیلم کامپیوتر
۱۳ تا از بهترین نرم افزار های فشرده ساز و کاهش دهنده حجم فیلم کامپیوتر

نظرات

  • Jin says:

    سلام یک سوال….من یه مشکلی دارم…میخام از یه سایتی سریال دانلود کنم ولی حجم هر قسمتش ۷۰۰مگ میشه….لینک کیفیتای پایین ترم ندارع..،میگم راهی نیست بتونیم از طریق لینک ،قبل دانلود فیلم حجمشو کم کنیم؟ ک دیگه با حجم کم دانلود شه؟ آخه خیلی زیاده حجمش….راه دیگه ای پیشنهاد ندارین؟؟
    مرسی

    • محمد says:

      بعضی از سایت های بالا آپلود از آدرس دارن.آدرس دانلود فایلتو بده بهشون دیگه لازم نیست آپلود کنی.

  • مرصاد says:

    عااااااااااااااااالی بود واقعا ممنونم از لطف شما به راحتی کارم انجام شد

  • محمد حسین says:

    سلام
    خیلی ممنون، مطلب خوبی بود.

  • وحید says:

    سلام و سپاس

  • rahim says:

    سلام
    این سایت ها واقعا فوق العاده هستن
    ممنون

    • احمد says:

      سلام، من با گوشى فیلم ١ ساعته گرفتم با حجم ٧ گیگابایت و میخوام در شبکه هاى اجتماعى (واتساپ، اینستاگرام، ..) به اشتراک بذارم
      چطور میتونم حجم فیلم رو کم کنم که بتونم به اشتراک بذارم؟
      ممنون میشم کمکم کنید