آموزش ۵ روش مسدود کردن و سوزاندن کارت بانک از طریق اینترنت ، تلفن و..

باید همیشه از کارت های بانکی که همراه خود داریم مراقبت کنیم. زیرا با استفاده از این  کارت ها می توان به راحتی به همه منابع مالی دارنده کارت دسترسی داشت. با این حال گاهی پیش می آید که فردی کارت بانکی خود را گم می کند یا حتی با سرقت آن مواجه می شد. در اینگونه مواقع اولین کاری که باید انجام داد اعلام مفقودی کارت و مسدود کردن آن است تا امکان هیچگونه سوء استفاده ای از آن فراهم نباشد. در این مطلب انزل وب به آموزش روش های مسدود کردن و سوزاندن کارت بانک از طریق اینترنت ، تلفن و.. پرداخته ایم.

نحوه سوزاندن و مسدود کردن کارت عابر بانک ملی ، ملت و..

How To Blocking a Bank Card

مسدود کردن کارت های بانکی یا اصطلاحا سواندن آن ها از جمله مسائلی است که شیوه انجام آن در بانک های مختلف تقریبا به یک شکل است. در این پست انزل وب می خواهیم به این بپردازیم که در صورت نیاز، چگونه کارت بانکی را مسدود کنیم. پس با ما همراه باشید.

مسدود کردن کارت عابر بانک با دستگاه‌های خودپرداز

مسدود کردن کارت عابر بانک پارسیان

۱- جهت مسدود کردن کارت عابر بانک کشاورزی ، تجارت و.. به نزدیک ترین دستگاه خودپرداز یا عابر بانک صادر کننده کارت خود مراجعه کنید.

۲- از آنجایی که کارت را همراه خود ندارید، دکمه ثبت را بفشارید تا گزینه هایی در اختیار شما قرار گیرد.

۳- از بین این گزینه ها باید مسدود کردن را انتخاب نمایید.

۴- حالا شماره کارت و سپس رمز عبور آن را وارد کنید.

۵- دوباره دکمه ثبت را بزنید.

بدین ترتیب در صورتی که شماره کارت و رمز عبور آن را به درستی وارد کرده باشید موفق به مسدود کردن آن خواهید شد.

چگونه کارت عابر بانک را غیر فعال کنیم؟

مسدود کردن کارت عابر بانک سپه

برنامه های ارائه شده توسط بانک ها برای گوشی های همراه و همچنین خدمات اینترنتی فراهم شده توسط آن ها که از طریق یک رمز عبور اینترنتی مخصوص قابل دسترسی می باشد، امکان مسدود کردن کارت بانکی را نیز فراهم کرده اند. این روش شاید ساده ترین و کم هزینه ترین روش موجود برای سوزاندن کارت های مفقود شده باشد. تنها باید با استفاده از رمز عبوری که برای اینترنت بانک یا موبایل بانک خود تعریف نموده اید وارد آن شده و گزینه مسدود کردن کارت بانکی را انتخاب کنید. برای مثال، در تصویر بالا شیوه مسدود کردن کارت عابر بانک ملی از طریق اینترنت را مشاهده می نمایید.

مسدود کردن کارت عابر بانک پاسارگاد با استفاده از خدمات اینترنتی 

چگونه کارت عابر بانک را غیر فعال کنیم

علاوه بر استفاده از خدمات اینترنت بانک که با یک رمز عبور مخصوص و تعریف شده توسط خود کاربر در دسترس است، در برخی از بانک ها این امکان نیز گنجانده شده است که صرفا با وارد کردن اطلاعات خود کارت، درخواست مسدودی و سوزاندن آن را ارائه نمود. از جمله بانک هایی که این امکان را فراهم نموده اند می توان به بانک های کشاورزی و پاسارگاد اشاره نمود.

مسدود کردن کارت عابر بانک رفاه ، شهر و.. با تلفن بانک

استفاده از تلفن های گویای هر کدام از بانک ها نیز می تواند از دیگر گزینه های شما برای استفاده از خدمات آن ها جهت مسدود کردن کارت های بانکی باشد. شما ضمن تماس با این شماره ها می توانید با اپراتور مربوطه صحبت کرده و با در اختیار گذاشتن شماره کارت و رمز عبور آن، درخواست مسدود شدن کارت را ارائه کنید. جهت پیدا کردن شماره تلفن بانک هر کدام از بانک ها می توانید به سایت آن ها مراجعه نمایید. برای مثال، شیوه انجام این کار جهت مسدود کردن کارت عابر بانک ملی به طریق زیر می باشد:

۱- ابتدا با شماره ۰۹۶۲۲ تماس بگیرید.

۲- با وصل شدن به بانک، باید شماره ۱ را جهت استفاده از خدمات تلفن بانک انتخاب کنید.

۳- در این مرحله از شما خواسته می شود شماره حساب یا شماره روی کارت خود را وارد نمایید.

۴- حالا باید رمز دوم کارت بانکی را وارد کرده و در پایان کلید ستاره را بزنید.

۵- در اینجا لیستی از خدمات ارائه شده در اختیار شما قرار می گیرد. برای اعلام مفقودی کارت و مسدود کردن آن باید کلید ۵ را بفشارید.

۶- در نهایت با زدن کلید ۱ می توانید عملیات مسدود نمودن کارت را به پایان برسانید.

مراجعه به بانک جهت مسدود کردن کارت عابر بانک

هر چند با انواع امکاناتی که در اختیار مشتریان بانک ها قرار داده شده است مراجعه حضوری به بانک و معطل شدن در آن چندان توجیه پذیر به نظر نمی رسد ولی به هر روی اگر قصد دارید مسدود کردن کارت عابر بانک بدون رمز دوم به صورت حضوری انجام دهید باید حتما ضمن همراه داشتن کارت ملی خود، به یکی از شعب بانک صادر کننده کارت بروید. در آنجا فرمی در اختیارتان قرار داده می شود که با وارد کردن مشخصات کارت در آن می توانید مسدودش کنید. البته این روش دارای مزیتی نسبت به دیگر مواردی که گفته شد است. اینکه می توانید ضمن سوزاندن کارت قبلی، اقدام به دریافت یک کارت بانکی جدید نیز کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب انزل وب به نحوه سوزاندن کارت بانکی در مواقع مفقودی با به سرقت رفتن آن پرداختیم. آیا شما برای غیر فعال سازی کارت های بانکی روش دیگری می شناسید؟ نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

بررسی و معرفی روش های انتقال وجه در داخل کشور
بررسی و معرفی روش های انتقال وجه در داخل کشور
آموزش 5 روش تبدیل شماره کارت یا حساب و دریافت شماره شبا بانک
آموزش ۵ روش تبدیل شماره کارت یا حساب و دریافت شماره شبا بانک
دانلود 9 تا از کاربردی و بهترین برنامه های پرداخت بانکی اندروید و آیفون
دانلود ۹ تا از کاربردی و بهترین برنامه های پرداخت بانکی اندروید و آیفون
آموزش 15 روش حل مشکل رایج برنامه آپ
آموزش ۱۵ روش حل مشکل رایج برنامه آپ

نظرات