رفع مشکل باز نشدن عکس در اینستاگرام

۱۰ روش رفع مشکل باز نشدن عکس در اینستاگرام اندروید ، آیفون و..

اینستاگرام بدون شک محبوب ترین شبکه اجتماعی حال حاضر در کشور ما است که مخاطبان و کاربران زیادی دارد. شما می توانید در این برنامه، عکس های خود را در قالب پست ها یا استوری ها به اشتراک بگذارید. اما گاهی به دلایل مختلف مشاهده می شود که عکس های آپلود شده در اینستاگرام باز نمی شوند. در این مطلب انزل  وب به شیوه های رفع مشکل باز نشدن عکس در اینستاگرام پرداخته ایم.

نحوه حل مشکل باز نشدن عکس پروفایل ، پست ، استوری و .. در اینستاگرام

How to Fix Instagram Not Loading Pictures

اگر با مشکل باز نشدن عکس ها در حساب کاربری اینستاگرام خود مواجه شده اید، مرور دقیق این مطلب انزل وب به کمک شما خواهد آمد. در این پست، ضمن پاسخ به اسن سوال که چرا عکس های اینستاگرام باز نمیشود، به روش های حل آن نیز پرداخته ایم.

باز و بسته کردن اینستاگرام

همواره سریع ترین راه حل پس از بروز مشکل در برنامه ها، بستن و سپس باز کردن مجدد آن ها است. با این کار، همه فایل های مربوط به برنامه در حافظه گوشی بسته شده و دوباره راه اندازی می شوند که همین امر می تواند در حل مشکل به وجود امده مثمر ثمر باشد. برای بستن برنامه اینستاگرام در گوشی های آیفون باید دو بار کلیده هوم را لمس کنید. با این کار، همه برنامه های در حال اجرا روی گوشی را مشاهده خواهید کرد. هر کدام از این برنامه ها که قصد بستن آن ها را دارید را باید به بالا بکشید.

رفع مشکل آپلود نشدن عکس در اینستاگرام با ریستارت کردن

یکی از ابتدایی ترین و البته موثرترین راه های حل مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری گوشی های همراه، ریستارت کردن آن ها است. با این کار در واقع منایع گوشی اندرویدی یا آیفون مجددا بارگذاری شده و حافظه ان نیز کاملا پاکسازی می شود. بدین ترتیب امکان رفع مشکل باز نشدن عکس پروفایل در اینستاگرام بیشتر خواهد شد.

بروز رسانی برای حل مشکل باز نشدن عکسها در اینستاگرام

از هر برنامه ای که استفاده می کنید باید آخرین آپدیت های موجود برای آن را مرتبا دنبال نمایید تا از بهبودها و قابلیت های جدیدی که به برنامه اضافه شده است بهره مند شوید. اگر از نسخه های قدیمی تر برنامه هایی مثل اینستاگرام استفاده کنید پس جای هیچ تعجبی نخواهد بود که با انواع و اقسام مشکلات نظیر بیرون پریدن برنامه، پخش نشدن ویدیو یا باز نشدن عکس ها در آن مواجه گردید. برای بررسی به روز رسانی اینستاگرام می توانید به اپ استور در گوشی های آیفون یا گوگل پلی در گوشی های اندرویدی رفته و از طریق بخش Updates، این مورد را بررسی نمایید.

اینترنت، علت باز نشدن عکس در اینستاگرام

مشکل باز نشدن عکس و استوری در اینستاگرام

گاهی اوقات باز نشدن عکس در برنامه اینستاگرام، به خاطر وجود مشکل در اینترنت است. مخصوصا اگر از وای فای استفاده می کنید حتما وجود یا عدم وجود مشکل در آن را بررسی نمایید. اولین راه حل مشکل اینترنت وای فای نیز خاموش و روشن کردن آن است. برای انجام این کار از طریق گوشی خود باید به Settings و سپس Wi-Fi رفته و دکمه کنار گزینه Wi-Fi را لمس کنید. این دکمه باید خاکستری رنگ شود. برای روشن کردن مجدد آن، این دکمه را با کشیدن آن به سمت دیگر به رنگ سبز در آورید.

پاک کردن برنامه اینستاگرام برای رفع مشکل مشاهده عکس اینستاگرام

یکی از معمول ترین راه حل های برنامه اینستاگرام، حذف کردن آن و سپس نصب مجدد برنامه است. با این کار می توان بسیاری از مشکلات مربوط به آن را به راحتی حل کرد. خوشبختانه با پاک کردن اینستاگرام، حساب کاربری شما پاک نخواهد شد و با نصب دوباره آن می توانید به راحتی ضمن وارد کردن نام کاربری و رمز عبورتان، وارد اکانت خود شوید. برای پاک کردن این برنامه روی آیکون آن را لمس کرده و ثانیه ای نگه دارید. سپس روی علامت ضربدر ظاهر شده در کنار آن را لمس کنید. با انتخاب دکمه Delete، این برنامه پاک خواهد شد. حالا با دانلود آخرین نسخه برنامه، به نصب مجدد آن بپردازید و ببینید آیا مشکل باز نشدن عکس ها در اینستاگرام حل شده است یا خیر.

بررسی وضعیت اینستاگرام

گاهی اوقات بروز مشکل در اینستاگرام فقط مختص به شما نیست و در سراسر جهان یا شاید بخشی از یک منطقه جغرافیایی مشکلاتی برای همه کاربران این برنامه پیش آمده باشد. شما می توانید به راحتی از طریق دیگر شبکه های اجتماعی یا جستجوی عبارت Instagram Server Status در گوگل، متوجه این شرایط شوید. اگر دلیل لود نشدن پست در اینستاگرام همگانی بود پس کاری از دست شما به جز صبر کردن بر نخواهد آمد. البته معمولا این قبیل مشکلات در عرض چند ساعت رفع می شوند. ضمن اینکه با مراجعه به سایت های Downdetector و Outage نیز می توانید به صورت لحظه ای؛ مشکلات به وجود آمده در برنامه اینستاگرام را رصد کرده و حتی در این خصوص به تبادل نظر با دیگر کاربران بپردازید.

فرمت عکس دلیل لود نشدن پست در اینستاگرام

گاهی اوقات، مشکل به وجود آمده در نمایش عکس ها اصلا مربوط به آپلود شدن یا نشدن آن ها نمی شود. بلکه شاید مشکل از خود عکس باشد. اینستاگرام نمی تواند هر عکسی را با هر فرمت و سایزی در پست های خود به نمایش بگذارد. پس ضمن بررسی استانداردهایی که اینستاگرام برای انتشار عکس ها و پست ها قرار داده است، سعی کنید عکس خود را به فرمت و سایز صحیح تغییر دهید.

شیوه های رفع مشکل لایو اینستاگرام را نیز می توانید در انزل وب مطالعه نمایید.

حل مشکل باز نشدن عکس و استوری در اینستاگرام با آپدیت فریمور

آپدیت فریمور یا به اصطلاح DFU ، از راه هایی است که برای حل مشکلات نرم افزاری در گوشی های آیفون می توان به کار بست البته در اندروید نیز با آپدیت سیستم عامل این کار را انجام داد. با انجام این کار، همه کدهای کنترل کننده نرم افزار یا سخت افزار گوشی آیفون یا آپد، یک بار پاک شده و مجددا بارگذاری می شوند. این کار می تواند بسیاری از مشکلات نرم افزاری را حل و فصل کند. البته قبل از انجام DFU حتما از داده های خود پشتیبان بگیرید در غیر این صورت، همه آن ها را از دست خواهید داد.

پاک کردن کش و دیتای برنامه اینستاگرام اندروید و آیفون

کش در واقع حافظه نهانی است که برخی داده های مربوط به برنامه را در خود ذخیره می کند و بدین ترتیب به اجرای سریع تر آن کمک می نماید. اما وقتی این حافظه که به هر برنامه به صورت جداگانه اختصاص داده شده است پر شود ممکن است باعث بروز مشکلاتی در اجرای آن برنامه گردد. از این رو بهتر است هر چند وقت یک بار، این حافظه را پاک و به نوعی ریست نماییم. برای حل مشکل آپلود نشدن عکس در اینستاگرام از این طریق می توانید به مطلب آموزشی روش پاک کردن Cache در گوشی های اندروید و مراجعه نمایید.

استفاده از تغییر دهنده آی پی

گاهی اوقات، با تغییر آی پی می توان مسائلی نظیر مشکل مشاهده عکس اینستاگرام را حل نمود. بنابراین با نصب این نرم افزارها می توانید امتحان کنید که آیا باز هم با این مشکل روبرو می شوید یا خیر. توجه داشته باشید که نرم افزارهای تغییر دهنده آی پی را باید از منابع مطمئن تهیه نمایید. زیرا در غیر این صورت می تواند برای امنیت گوشی و اطلاعات ذخیره شده در آن خطرناک باشد.

 ریست فکتوری برای حل مشکل باز نشدن پست در اینستاگرام

این روش باید آخرین تیری باشد که برای حل مشکل باز نشدن عکس و استوری در اینستاگرام پرتاب می کنید. با انجام ریست فکتوری، همه تنظیمات گوشی به حالت اولیه آن برگشته و تمام داده ها و اطلاعات ذخیره شده روی آن نیز پاک خواهند شد. در واقع پس از این کار، دوباره یک گوشی جدید از لحاظ نرم افزاری در اختیار شما قرار می گیرد. همانطور که گفته شد با انجام این کار، همه برنامه های نصب شده و تنظیمات اعمال شده روی گوشی پاک شده و به حالت اول برخواهند گشت. پس حتما باید از داده های مورد نیاز خود بکاپ تهیه نمایید. برای انجام ریست فکتوری در گوشی های آیفون می توانید به Settings رفته و سپس این مسیر را دنبال کنید: General -> Reset -> Reset All Settings. سپس گوشی ریستارت خواهد شد و فرایند بازگشت به تنظیمات اولیه شروع می شود.

دیگر روش های رفع مشکل ارسال و آپلود نشدن پست در اینستاگرام را نیز می توانید در انزل وب مطالعه نمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب علت باز نشدن و نیامدن عکس در پست های اینستاگرام را مرور کردیم و به آموزش رفع آن پرداختیم. آیا تا بحال با چنین مشکلی برخورد کرده اید؟ در صورت تمایل می توانید نظرات خود را درباره این مطلب در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 12 روش حل مشکل کپی رایت اینستاگرام
آموزش ۱۲ روش حل مشکل کپی رایت اینستاگرام
آموزش نحوه دیدن زمان شروع فالو کردن یک شخص یا پیج اینستاگرام
آموزش نحوه دیدن زمان شروع فالو کردن یک شخص یا پیج اینستاگرام
آموزش 2 روش گذاشتن هایلایت اینستاگرام بدون استوری
آموزش ۲ روش گذاشتن هایلایت اینستاگرام بدون استوری
آموزش 5 روش رفع مشکل آنفالو نشدن هشتگ در اینستاگرام
آموزش ۵ روش رفع مشکل آنفالو نشدن هشتگ در اینستاگرام

نظرات

  • حا says:

    سلام من وارد اینستا که میشم نه استوری برام باز میکنه نه تصویر نه فیلم اینترنتم هم پر سرعت هست و جاهای دیگه مثل یوتیوب و گوگل پلی رو راحت باز میکنه لطفا برسی کنید ممنون

  • خانم اقبالی says:

    سلام.. من گوشی هواویی وای ۹ ۲۰۱۹ ساده دارم…
    نمیدونم چرا توی برنامه اینستاگرام وقتی میخام پست یا استوری بزارم خیلی از عکس و فیلمها تو گالریم نشون داده نمیشن.. اگر همون موقع ک این عکس و یا فیلم ـ گرفتع باشم مشکلی ندارع اما اگه چند روز گذشته باشه و عکس وفیلمایی دیگه بدش داشته باشم اونا اصلا نشون داده نمیشه تو گالریم.. اگع ممکنه یه راهنمایی بکنید

  • مریم says:

    سلام خسته نباشیدببخشیددرنواربالایی اینستام فیلم یاعکسهایی که به اشتراک میزارن میاره تودایره ولی نشون نمیده. حافظه گوشی روپاک کردم چندبار اینستاموپاک کردم نصب.. چیکارکنم

    • ... says:

      امروز هرچی میخوام تو دایرکت به کسی عکسی بفرسم نمیشه عکسا بالا نمیاد و حذف نصبم کردم حافظه رو خالی کردم باز درست نشد چ کنم

    • .... says:

      من هیچی واسم بالا نمیاد ن پیاما ن استوری ن پستا ولی تو یع اکانت دیگم همچی اوکیع
      چیکا کنم درس شع؟

  • Hosein says:

    سلام وقتتون بخیر
    جناب من میخوام برم پست جدید بزارم یا استوری وقتی میرم به قسمت گالری اینستاگرام،عکسها رو به صورت مربع خاکستری رنگ خالی نشون میده ،عکس رو که انتخاب میکنم میتونم ببینم ولی توی گالری اینستاگرام نشون نمیده همه راه ها روهم رفتم ولی درست نشده، خواهشا راهنمایی کنید،ممنون.

  • فاطمه says:

    من اینستاهم هم آپدیت کردم هم گوشیمو ی بار خاموش روشن کردم هم ی بار اینستا رو حذف کردم دوباره نصب کردم هم اینترنتمو چک کردم هم حافظه پنهانشو پاک کردم ولی درست نشد بازم?چیکار کنم؟

  • سحر says:

    بعداز ب روز رسانی اینستا ،دیگه اینستام بالا نمیاره و قطع میشه باید چ کاری انجام بدم الان سه روزه

    • ۰۹۱۷۵۵۱۳۶۲۵ says:

      سلام حسین اقا این مشکلتون رو چ جوری حل کردین منم این مشکلو دارم