ساخت و طراحی بنر تبلیغاتی در فتوشاپ

آموزش ۳ روش ساخت و طراحی بنر تبلیغاتی در فتوشاپ

نرم افزار فتوشاپ بدون شک محبوب ترین نرم افزار جهت ویرایش و البته ایجاد انواع تصاویر و بنرهای تبلیغاتی است. در این مطلب انزل وب می خواهیم به صورت تصویری شما را با مراحل ساخت و طراحی بنر تبلیغاتی در فتوشاپ به صورت ثابت یا متحرک برای اهداف گوناگون و به شکلی که باعث جلب نظر مخاطبان هدف شوند، آشنا سازیم.

آموزش ساخت بنر تبلیغاتی ثابت و متحرک در فتوشاپ

How to Make an Awesome Banner in Photoshop

یک بنر خوش ساخت می تواند در نقش ستون فقزات کسب و کار شما عمل کند. زیرا نقش به سزایی در جذب مشتری و نیز شناساندن برند شما خواهد داشت. پیش از این به آموزش ساخت و طراحی مهر در فتوشاپ در انزل وب پرداخته بودیم. اما این بار قصد داریم به آموزش طراحی بنر در فتوشاپ به شیوه های گوناگون پرداخته ایم.

آموزش ساخت بنر فتوشاپ

۱- پس از اجرای فتوشاپ، دکمه های Control+N را بزنید و در پنجره باز شده طول و عرض فایل را مشخص کنید (مثلا ۹۰۰ پیکسل برای عرض و ۱۵۰ پیکسل برای طول). سپس روی OK کلیک کنید.

آموزش طراحی پوستر تبلیغاتی در فتوشاپ

۲- روی آیکون Foreground Color در تولبار کلیک کرده و رنگ مورد نظرتان را انتخاب نمایید. سپس روی Rectangle Tool کلیک کرده و آن را به اندازه بنر بکشید. در این مثال با توجه به بنری که می خواهیم ایجاد کنیم از رنگ Solid برای پس زمینه استفاده خواهیم کرد.

آموزش ساخت بنر در فتوشاپ cc

۳- روی ابزار Gradient در نوار ابزار کلیک کنید. سپس از منوی Fill گزینه black and white gradient را انتخاب نمایید. جایی در بالای بنر کلیک کرده و موس را تا پایین آن بکشید و سپس رها کنید.

آموزش ساخت بنر فتوشاپ

۴- از جعبه ابزار گزینه Horizontal Text Tool را انتخاب کنید. با استفاده از موس، یک جعبه متنی روی بنر ایجاد کنید. از منوها برای انتخاب نوع و اندازه فونت استفاده کنید. جعبه متنی را جوری بکشید که در سمت چپ بنر، وسط چین شود.

بنر متحرک در فتوشاپ

۵- از منوی File گزینه Open را برگزیده و تصویر مورد نظر خود برای بنر را انتخاب کنید (مثلا لوگوی شرکت یا تصویری از خودتان). پس از باز شدن تصویر، از منوی Layer، گزینه Duplicate را انتخاب کنید. مقصد آن را در هدر فایل قرار داده و روی OK کلیک کنید تا این تصویر به عنوان یک لایه جدید به بنر اضافه شود.

آموزش ساخت بنر ثابت با فتوشاپ

۶- از منوی Edit گزینه Scale را انتخاب کنید. گوشه های تصویر را را بکشید تا بتوانید اندازه آن را تغییر دهید. در این حین، کلید Shift را هم نگه دارید تا تناسب آن حفظ شود. در نهایت کلید enter را بزنید. تصویر را بکشید تا به سمت راست بنر بیاید.

آموزش ساخت بنر ثابت با فتوشاپ

۷- از طریق آیکون Foreground Color، رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس OK کنید.

تنظیمات فتوشاپ برای چاپ بنر

۸- ابزار Rectangle Tool را انتخاب کرده و سپس از منوی Fill و گزینه Gradient را انتخاب نمایید. حالا اشاره گر موس را از سمت چپ تصویر به موازات حاشیه چپ آن تا پایین بکشید.

آموزش ساخت بنر فتوشاپ

۹- لایه Rectangle 1 را از پنل لایه ها انتخاب کنید (لایه ای که شامل مستطیل گرادیانت است). این لایه را پایین بکشید تا جایی که به عنوان لایه سوم از بالا قرار گیرد. از منوی Opacity، مقدار شفافیت را روی ۵۰ درصد قرار دهید. سپس گزینه top gradient semi-transparent را انتخاب کنید.

اندازه بنر در فتوشاپ

۱۰- لابه ای را که شامل متن است از پنل Layers انتخاب کنید. از منوی Layer گزینه Layer Style را انتخاب کرده و روی Bevel & Emboss کلیک نمایید. منوی استیل باید روی Emboss تنظیم شده باشد. گزینه Depth را روی ۲۲۵ درصد قرار دهید تا اندکی افکت به متن اضافه شود.

تنظیمات فتوشاپ برای چاپ بنر

۱۱- در مرحله آخر طراحی بنر تبلیغاتی در فتوشاپ، گزینه Satin را از پنجره Layer Style انتخاب کنید. Blend Mode را روی Multiply قرار داده و Opacity را به ۱۵ درصد کاهش دهید. در نهایت روی دکمه OK کلیک نمایید.

آموزش روش ساخت و طراحی بنر تبلیغاتی در فتوشاپ

۱۲- تصویر را از طریق گزینه Save for Web در منوی File ذخیره کنید. فرمت JPEG را برای آن انتخاب کرده و Image Quality را بین ۷۵ تا ۸۰ درصد قرار دهید. بدین ترتیب بدون اینکه کیفیت تصویر دستخوش تغییر شود، سرعت بارگذاری آن در وبسایت بیشتر خواهد شد. در پایان روی Save کلیک کنید تا فایل در محل مورد نظر شما ذخیره گردد.

اموزش طراحی بنر

روش های طراحی مهر در فتوشاپ را نیز می توانید در انزل وب فرا بگیرید.

آموزش طراحی بنر در فتوشاپ برای ایمیل های تبلیغاتی

۱- جهت ساخت بنر ثابت با فتوشاپ ابتدا برنامه را باز کرده و از منوی File گزینه New را انتخاب نمایید.

۲- از آنجایی که قرار است این بنر برای ایمیل طراحی شود، بنابراین اندازه بنر در فتوشاپ را روی ۶۰۰ پیکسل قرار دهید. همچنین طول آن را روی ۴۵۰ پیکسل قرار دهید.

۳- در نهایت روی Create کلیک کنید.

آموزش ساخت بنر فتوشاپ

۴- در این آموزش طراحی پوستر تبلیغاتی در فتوشاپ از بخش های زیر استفاده میشود:

  • بخش Workspace
  • پنل Tools
  • پنل Layers برای کار با لایه ها

آموزش طراحی پوستر تبلیغاتی در فتوشاپ

۵- تصویر مورد نظر خود را در محیط فتوشاپ باز کرده و کلید Enter را بزنید.

۶- در این آموزش از ابزاهای زیر نیز استفاده خواهد شد:

  • Move
  • Eraser
  • Paint Bucket
  • Type
  • Color Picker

آموزش طراحی بنر تبلیغاتی برای چاپ

۷- از ابزار Move برای قرار دادن تصویر در سمت راست محیط کاری فتوشاپ قرار دهید.

آموزش بنر فتوشاپ

۸- اگر بخشی از رنگ پس زمینه با محیط ایمیل شما همخوانی ندارد می توانید آن را با استفاده از ابزار Magic Eraser پاک کنید. ما با کمک این ابزار بخشی از قسمت آبی رنگ تصویر را پاک کردیم تا به شکل زیر در بیاید. به همین ترتیب با استفاده از این ابزار، دیگر بخش های آبی رنگ تصویر را نیز پاک کردیم.

آموزش طراحی بنر چاپی در فتوشاپ

۹- از پنل لایه ها، روی لایه پس زمینه کلیک کنید. سپس ابزار Paint Bucket را انتخاب نمایید و رنگ مورد نظرتان را از پنجره باز شده انتخاب کنید.

آموزش ساخت بنر در فتوشاپ cc

بدین ترتیب تا اینجای کار ساخت بنر در فتوشاپ ، نتیجه زیر به دست آمده است.

اندازه بنر در فتوشاپ

۱۰- از ابزار Type برای نوشتن متن روی تصویر استفاده کنید. در بالای برنامه به جعبه ابزاری شامل فونت ها، رنگ ها و دیگر تنظیمات مربوط به متنی که می خواهید بنویسید دسترسی خواهید داشت.

تنظیمات فتوشاپ برای چاپ بنر

برای مثال، متن زیر در اینجا نوشته شد.

آموزش طراحی بنر تبلیغاتی برای چاپ

۱۱- حالا از ابزار Rectangle برای کشیدن دکمه استفاده کنید. سپس متن مورد نظر خود را در آن تایپ نمایید.

اموزش طراحی بنر

۱۲- برای تغییر اندازه این دکمه نیز می توانید از دکمه های Ctrl+T استفاده نمایید تا ابزار Free Transform فعال شود. سپس با کشیدن دکمه می توانید به راحتی آن را به اندازه مد نظر خود برسانید.

۱۳- با دابل کلیک کردن روی لایه دکمه در پنل لایه ها می تواید به تغییر تنظیماتی چون رنگ آن بپردازید.

آموزش طراحی بنر چاپی در فتوشاپ

۱۴- ضمنا توجه کنید که حتما لایه مربوط به متن در بالای لایه دکمه قرار داشته باشد. وگرنه دیده نخواهد شد.

۱۵- برای وسط چین کردن متن دکمه نیز، ابتدا لایه های دکمه و متن را انتخاب کنید. سپس ابزار Move را انتخاب کنید. حالا دکمه های Align Horizontal Centers و نیز Align Vertical Centers را بزنید.

آموزش طراحی بنر چاپی در فتوشاپ

۱۶- حالا ابزار Ellipse را از نوار ابزار انتخاب کنید. از این ابزار می توانید در کنار ابزار Transform برای ویرایش لبه های تصویر استفاده کنید.

آموزش طراحی بنر تبلیغاتی در فتوشاپ

۱۷- همچنین در صورت نیاز می توانید کمی سایه به لبه تصویر اضافه کنید. در اینجا تنظیمات زیر را برای این مورد انتخاب کردیم.

  • %Opacity: 25
  • Distance: 3px
  • Size: 15px

بنر تبلیغاتی آماده فتوشاپ

۱۸- در نهایت می توانید لوگوی مورد نظر خود را نیز به تصویر اضافه کنید ، شما میتوانید پس از اتمام طراحی با انجام تنظیمات فتوشاپ برای چاپ بنر طرح مورد نظر را چاپ و در محیط فیزیکی نیز استفاده نمایید.

بنر متحرک در فتوشاپ

نحوه ساخت پوستر در فتوشاپ را نیز می تواند یاد بگیرید.

آموزش ساخت بنر متحرک در فتوشاپ

۱- برای ایجاد بنر متحرک در فتوشاپ ابتدا یک فایل جدید فتوشاپ با ابعاد ۳۰۰ پیکسل در عرض و ۲۵۰ پیکسل در ارتفاع بسازید. این مقادیر، ابعاد استاندارد برای بنرها هستند. از آنجا که قصد داریم از این بنر به صورت آنلاین استفاده کنیم، آن را در رزولوشن ۷۲ قرار می دهیم.

آموزش طراحی بنر چاپی در فتوشاپ

۲- در این مثال قصد داریم بنری تبلیغاتی برای یک سایت فروش بلیط درست کنیم. تصویری که می خواهید استفاده کنید باید دارای رنگ های پررنگ و نیز فضاهایی خالی جهت قرار دادن متن و دکمه باشد. بنابراین تصویری مناسب را انتخاب نمایید. در صورت نیاز از ابزار Transform یا دکمه های Control+T برای تغییر اندازه تصویر استفاده کنید.

آموزش طراحی پوستر تبلیغاتی در فتوشاپ

۳- از ابزار Eyedropper برای انتخاب رنگی برای تصویر خود استفاده کنید. سپس از ابزار Rounded Rectangle (کلید U) برای ایجاد یک کلید در پایین تبلیغ استفاده نمایید.

آموزش طراحی بنر چاپی در فتوشاپ

۴- از پنل Layers، لایه جدید یاید انتخاب شده باشد. لیست کشویی fx را باز کرده و Bevel and Emboss را از آن انتخاب نمایید. گزینه Style را به Inner Bevel و Depth را به ۵۰% تغییر دهید.

آموزش طراحی بنر در فتوشاپ

۵- حالا یک لایه جدید اضافه کرده از ابزار تایپ (کلید T) برای نوشتن متن روی دکمه استفاده کنید.

آموزش ساخت بنر ثابت با فتوشاپ

۶- یک لایه دیگر باز کرده و این بار از ابزار تایپ برای نوشتن پیام اصلی بنر خود استفاده نمایید. سعی کنید از پیامی تاثیرگذار استفاده کنید.

آموزش طراحی بنر تبلیغاتی در فتوشاپ

۷- از منوی Window گزینه Animation را برای باز کردن پنل انمیشن انتخاب کنید. در اینجا می توان برخی افکت های ساده انیمیشی را به بنر اعمال کرد. با انتخاب اولین فریم از انیمیشن، لایه های مربوط به دکمه و متن، ناپدید خواهند شد.

آموزش طراحی بنر تبلیغاتی در فتوشاپ

۸- یک فریم جدید در پنل انیمیشن ایجاد کنید. در بنر تبلیغاتی خود لایه متن مربوط به پیام را دوباره visible کنید تا دیده شود. متن را تا جایی به بالا بکشید که بتوانید انتهای آن را ببینید. در پنل لایه ها گزینه Opacity را روی ۴۰% قرار دهید.

بنر تبلیغاتی آماده فتوشاپ

۹- یک فریم دیگر از انیمشن را ساخته و این بار متن را تا جایی پایین بیاورید که همه آن قابل مشاهده باشد. در اینجا گزینه Opacity را روی ۷۰% قرار دهید.

آموزش طراحی بنر در فتوشاپ

۱۰- فریم جدیدی ساخته و متن را به مکان نهایی مد نرتان انتقال دهید. این بار Opacity را روی ۱۰۰% قرار دهید.

بنر متحرک در فتوشاپ

۱۱- فریم پنجم را ساخته و این بار، دکمه و متن روی آن را visible کنید.

آموزش ساخت بنر در فتوشاپ cc

۱۲- همه فریم ها روی ۰ ثانیه تنظیم شده اند. از لیست کشویی، فریم های ۱ تا ۳ را روی ۰.۱ ثانیه، فریم ۴ را روی ۰.۵ ثانیه و فریم ۵ را روی ۲ ثانیه قرار دهید. در نهایت روی دکمه Play کلیک کنید تا انیمیشن مورد نظر را مشاهده نمایید.در صورت نیاز می توانید تنظیمات را دستخوش تغییر کنید.

آموزش ساخت بنر فتوشاپ

۱۳- در نهایت از منوی File گزینه Save for Web & Devices را انتخاب کنید. سپس نوع تصویر را GIF انتخاب کرده و روی Save کلیک نمایید.

تنظیمات فتوشاپ برای چاپ بنر

مطلب آموزش طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ را نیز می توانید مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب انزل وب به آموزش طراحی بنر تبلیغاتی در فتوشاپ پرداخته شد. در صورتی که نکته ای برای بهتر شدن طرح نهایی یا طرحی فعلی این آموزش مد نظر دارید حتما نظرات و پیشنهادات خود در بخش دیدگاه پست با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

لیست برترین ها: 15 جایگزین فتوشاپ در ویندوز (سبک تا حرفه ای)
لیست برترین ها: ۱۵ جایگزین فتوشاپ در ویندوز (سبک تا حرفه ای)
راهنما کامل حل مشکل فارسی نویسی در فتوشاپ (همه نسخه ها)
راهنما کامل حل مشکل فارسی نویسی در فتوشاپ (همه نسخه ها)
آموزش تغییر جهت عکس در فتوشاپ (سریع و گام به گام)
آموزش تغییر جهت عکس در فتوشاپ (سریع و گام به گام)
آموزش تغییر اندازه متن در فتوشاپ (کلید میانبر و..)
آموزش تغییر اندازه متن در فتوشاپ (کلید میانبر و..)

نظرات