آموزش تصویری ثبت نام وام ازدواج

آموزش تصویری ثبت نام در سامانه وام ازدواج

حمایت از ازدواج همواره یکی از فعالیت های دولت در زمینه حمایت از جوانان می باشد. این حمایت مالی به شکل ارائه وام به نام وام ازدواج می باشد که با کارمزد کم و دوره بازپرداخت طولانی مدت به متقاضیان اعطا می شود. جهت دریافت وام ازدواج باید اقدام به ثبت نام به صورت آنلاین کنید. امروز در انزل وب نحوه ثبت نام وام ازدواج را به صورت تصویری به شما آموزش می دهیم.

نحوه ثبت نام در سایت وام ازدواج

How to Register In the Marriage Loan System

تقریبا اکثر افراد با وام ازدواج آشنا هستند. این وام به منظور حمایت مالی از زوج ها ارائه می شود. برای استفاده از این تسهیلات شما باید در سامانه ثبت نام وام ازدواج، ثبت نام کنید. در ادامه مطلب این فرایند را توضیح خواهیم داد تا به راحتی بتوانید اقدام به ثبت نام و دریافت این تسهیلات کنید.

نکات مربوط به دریافت وام و سایت ثبت نام وام ازدواج

قبل از ثبت نام وام ازدواج بانک ملی و..، باید به یک سری شرایط و نکات توجه داشته باشید:

نکات مربوط به دریافت وام و سایت ثبت نام وام ازدواج

  • هر یک از روج و زوجه که شخصیت حقیقی مستقل می باشند، باید به صورت جداگانه ثبت نام کنند.
  • پس از ثبت نام حتما کد رهگیری را یادداشت کنید زیرا برای مراحل بعدی و پیگیری به این کد نیاز خواهید داشت.
  • حد اقل سن برای دریافت این تسهیلات برای دختران ۱۳ سال تمام و برای پسران ۱۵ سال تمام می باشد.
  • این تسهبلات برای ایثارگران به مبلغ دو برابر افراد عادی می باشد.

همچنین برای یادگیری کار با سایت سامانه یارانه ها، پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش کار با سایت سامانه پیگیری یارانه، یارانه قطع شده، ثبت نام و.. را هم مطالعه نمایید.

روش ثبت نام برای دریافت وام ازدواج

ابتدا به سایت سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بروید.

روش ثبت نام برای دریافت وام ازدواج

سپس در پنل سمت راست صفحه، روی ثبت نام جدید کلیک کنید.

روش ثبت نام برای دریافت وام ازدواج

حال صفحه ای باز می شود که باید در آن مشخصات شخصی خود را وارد کنید. سپس قوانین و مقررات را تایید کرده و روی دکمه ادامه کلیک کنید.

روش ثبت نام برای دریافت وام ازدواج

در صفحه بعدی، باید اطلاعات شناسنامه ای خود را به همراه اطلاع سند ازدواج و محل سکونت را وارد کنید.

روش ثبت نام برای دریافت وام ازدواج

حال از شما خواسته می شود تا بانک پرداخت کننده وام را انتخاب کنید. شما باید با توجه به شرایط ضامن خود، یکی از بانک های موجود در لیست را انتخاب کنید. سپس شعبه مورد نظر را هم انتخاب کرده و در قسمت بعدی کد ملی همسر را وارد کنید. در نهایت روی دکمه ثبت نهایی و ارسال کلیک کنید.

روش ثبت نام برای دریافت وام ازدواج

اکنون مراحل ثبت نام به اتمام رسیده است و شما اطلاعات وارد شده را به همراه کد رهگیری جهت پیگیری وام ازدواج خواهید دید. فراموش نکنید که دربافت و پیگیری وام بر اساس این کد می باشد و حتما آن را ثبت بکنید. همچنین توجه داشته باشید که ثبت نام برای هر دو زوج باید انجام شود.

روش ثبت نام برای دریافت وام ازدواج

سایر مراحل دریافت وام ازدواج پس از ثبت نام

حال با در دسترس داشتن کد پیگیری، پس از ثبت نام شعبه عامل وام دهنده را مشاهده کرده و به شعبه بانک انتخاب شده (حداکثر تا ۱۲ روز بعد از ثبت نام) مراجعه کنید. با ارائه مدارک خواسته شده و پس از تکمیل پرونده و بعد از طی مراحل قانونی، وام ازدواج به شما پرداخت می شود. مدت زمان انتظار برای دریافت وام ازدواج بستگی به تعداد متقاضیان و وضعیت بانک دارد که به طور معمول تا ۲ ماه طول می کشد.

مبلغ وام ازدواج و بازپرداخت آن

وام ازدواج جوانان در سال ۹۸ برای هر یک از زوجین به مبلغ ۳۰ میلیون تومان (در مجوع ۶۰ میلیون) می باشد. دوره باز پرداخت آن هم پنج ساله و طی ۶۰ قسط می باشد. قابل ذکر است که کارمزد این تسهیلات معادل ۴ درصد می باشد.

همچنین برای آشنایی با شرایط دریافت فیش بیمه آنلاین، مطالعه مطلب آموزش کامل تصویری و قدم به قدم دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی به صورت آنلاین برای شما کاربردی و مفید خواهد بود.

شرایط زوجین جهت دریافت وام از سامانه وام ازدواج

برای دریافت تسهیلات ازدواج، شما باید شرایطی را داشته باشید که آن ها را معرفی می کنیم.

شرایط زوجین جهت دریافت وام از سامانه وام ازدواج

  • داشتن تابعیت ایران
  • داشتن کارت ملی و کد پستی
  • قبلا از این تسهیلات استفاده نکرده باشد
  • از تاریخ وقوع عقد کمتر از ۲ سال گذشته باشد.

شرایط ضامن برای دریافت وام ازدواج

اگر شما به عنوان متقاضی دریافت وام ازدواج، کارمند رسمی یا پیمانی دولت، نیرو انتظامی و نظامی، موسسات و نهاد های عمومی مانند شهرداری، بنیاد، کمیته امداد و هلال احمر باشید، در صورتی که بتوانید گواهی تعهد کسر قسط را از سازمان مربوطه به همراه فیش حقوقی و حکم کارگزینی را دریافت کنید و حقوق شما کفایت پرداخت اقساط را داشته باشد، نیازی به ضامن ندارید.

در غیر اینصورت برای دریافت وام ازدواج جوانان، شما نیاز به معرفی ضامن هم دارید. ضامن معرفی شده باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • ضامن کارمند رسمی، پیمانی یا بازنشسته دولت، نیروهای انتظامی و نظامی، موسسات عمومی مثل شهرداری، کمیته امداد و هلال احمر و بنیاد ، کارمند یا کارگر شرکت های تولیدی صنعتی فعال و بزرگ با ارائه نمودن آخرین فیش حقوقی و حکم کارگزینی و… باشد.
  • ضامن، کاسب دارای پروانه کسب بوده به هنگام اعطای تسهیلات دارای فعالیت اقتصادی باشد.
  • ضمانت یک فرد دارای حساب جاری فعال و خوش حساب که به تایید و تشخیص پرداخت کننده برسد.

همچنین در مورد متقاضیان روستایی، ضمانت یک فرد ساکن روستا که صلاحیت و اهلیت وی توسط شورای اسلامی تایید شده است کفایت می کند.

بازپرداخت و کارمزد وام ازدواج

همانطور که اشاره کردیم، مدت بارپرداخت وام ازدواح ۶۰ ماهه (۵ ساله) می باشد. اقساط این وام به قسمت های مساوری تقسیم شده و سررسید اولین قسط، یک ماه پس از پرداخت تسهیلات می باشد. همچنین این تسهیلات قرض الحسنه بوده و نرخ کارمزد آن ۴ درصد می باشد.

در پایان برای اشنایی با سامانه سهام عدالت هم مطالعه مطلب نحوه دریافت سود سهام عدالت، مشاهده صورتحساب و ثبت شماره شبا را فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز شرایط دریافت وام ازدواج را به شما معرفی کردیم. همینطور بررسی کردیم که چگونه باید اقدام به ثبت نام دریافت این تسهیلات کنید. آیا با موفقیت توانستید ثبت نام خود را انجام دهید؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه ثبت نام و دریافت وام ازدواج را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش کار با سایت سامانه پیگیری یارانه، یارانه قطع شده، ثبت نام و..
آموزش کار با سایت سامانه پیگیری یارانه، یارانه قطع شده، ثبت نام و..

نظرات

  • عاشورچنانی says:

    با سلام نظر بنده در مورد راهنمایی گرفتن وام ازدواج بسیار عالی ومفید

  • عاشورچنانی says:

    با تشکر از توضیحاتی که بیان کردید ثبت نامم باموفقیت انجام دادم وبعد از دو ماه به بانک معرفی شده مراجعه کردم و وام ازدواجمو دربافت نمودم با تشکر