راهنمای خرید یخچال فریزر معمولی ، دوقلو و..

راهنمای خرید یخچال فریزر معمولی ، دوقلو و..

یخچال فریزر یکی از لوازم برقی مورد استفاده و ضروری در خانه هستند که نقش مهمی را دارند. اگر قصد خرید یخچال و فریز را داشته باشید، با انتخاب های زیادی رو به رو می شوید که هر کدام ویژگی های مختلفی را دارند. برای آشنایی بیشتر شما در این زمینه، امروز در انزل وب راهنمایی هایی را جهت انتخاب و خرید یخچال فریزر را به شما ارائه می دهیم.

نکات مهم و راهنمای خرید یخچال فریزر ساید بای ساید ، معمولی و..

Refrigerator Buying Guide

در زمان های قدیم یخچال ها دستگاهی ساده تری بودند اما امروزه هنگامی که صحبت از یخچال فریز می شود، طیف وسیعی از محصولات با قابلیت های مختلف به ذهن خطور می کند. این طیف وسیع ممکن است کاربران را سردرگم کرده و نتوانید به نسبت هزینه ای که پرداخت می کنید، دستگاهی مطابق نیاز های خود خریداری کنید. با استفاده از نکات و راهنمایی هایی که به شما خواهیم داشت، می توانید بهترین یخچال فریز ساید بای ساید، معمولی و.. را به نسبت نیاز های خود انتخاب کنید.

 راهنمای خرید یخچال، انتخاب مدل و استایل یخچال فریزر

اولین گام شما در انتخاب و خرید یخچال فریزر، انتخاب مدل آن است. به صورت کلی ۴ نوعی یخچال پر فروش در بازار وجود دارد که در این قسمت مدل های مختلف را به شما معرفی می کنیم. تفاوت اصلی این یخچال ها درب آن ها است که قسمت های مختلفی را به وجود می آورند. در حال حاظر درب های فرانسوی محبوب ترین هستند.

 راهنمای خرید یخچال، انتخاب مدل و استایل یخچال فریزر

همچنین اگر قصد خرید توستر نان را هم دارید، پیشنهاد می کنیم مطلب راهنمای خرید توستر نان : چگونه یک تستر خوب انتخاب کنیم؟ را هم مطالعه نمایید.

بخچال فریزر بالا (Top Freezer)

بخچال فریزر بالا (Top Freezer)

یخچال های فریزر بالا از دو قسمت و دو درب تشکیل شده اند. در درب بالایی محفظه فریزر قرار داده شده است و درب پایینی به عنوان یخچال معمولی فعالیت می کند. شکل این نوع یخچال ها به نسبت یخچال های سنتی طراحی شده است و تکامل یافته نسل مدل سنتی هستند.

بخچال فریزر بالا (Top Freezer)

این یخچال ها در فضا های محدود کاربرد زیادی دارند. ظرفیت معمول آن ها حدود ۲۳ فوت مکعب می باشد. یکی از عیب هایی که در این یخچال ها وجود دارد، دسترسی سخت تر به مواد غذایی است که در طبقات پایینی یخچال قرار گرفته اند.

قیمت این یخچال معمولا زیر ۱۰۰۰ دلار است و ظرفیت مناسب برای ۴ نفر را دارند. همچنین با توجه به شکل کلی دستگاه، معمولا آبسرد کن داخل درب و.. را ندارند.

یخچال فریزر پایین (Bottom Freezer)

یخچال فریزر پایین (Bottom Freezer)

این نوع یخچال ها مشابه نوع قبلی هستن و از دو قسمت یخچال در بالا و فریزر در پایین استفاده می کنند. از آن جایی که استفاده از فریزر کمتر از یخچال است، بنابراین با طراحی آن در قسمت پایینی یخچال فریز، شاهد بهوبد استفاده از یخچال و راحت تر شدن دسترسی به محفظه های مختلف یخچال شده ایم.

یخچال فریزر پایین (Bottom Freezer)

ظرفیت ادعا شده در این دستگاه ها حدود ۳۰ فوت مکعب می باشد.

یخچال فریزر درب فرانسوی (French Door)

یخچال فریزر درب فرانسوی (French-Door)

یخچال فریزر های درب فرانسوی، ۲ درب باریک در قسمت بالایی خود دارند که به محفظه یخچال دسترسی دارد و یک درب فریزر بزرگ در پایین خود جای داده اند.

یخچال فریزر درب فرانسوی (French-Door)

حجم این یخچال ها به نسبت مناسب و شامل حدود ۳۴ مترمکعب می باشد. با دسترسی کامل به فضای یخچال، می توانید مواد مختلفی را در آن قرار دهید. مزیت دیگر این نوع یخچال، درب های باریک آن است که می تواند در فضای محدود و حتی باریک به راحتی و به صورت کامل باز شود. معمولا فریزر این یخچال که به صورت کشویی باز می شود، دسته بندی کمی دارد و به یک یا دو کشوی بزرگ ختم می شود. قیمت این مدل هم تقریبا ۱۵۰۰ دلار می باشد.

یخچال فریزر ساید بای ساید (Side by Side)

یخچال فریزر ساید بای ساید (Side by Side)

یخچال فریزر ساید بای ساید یا یخچال فریزر دوقلو اشاره به دستگاهی دارد که به طور عمودی جدا شده و برای یخچال و فریزر تقسیم شده است. ظرفیت این یخچال ۲۸ فوت مکعب می باشد.

یخچال فریزر ساید بای ساید (Side by Side)

با وجود این که درب های باریک این محصول به باز شدن راحت در انواع آشپرخانه های کمک می کند، اما معایبی را هم ایجاد می کنند. با توجه به باریک بودن یخچال، دسترسی به موادی که در پشت یخچال هستند سخت تر است و نمی توانید به راحتی هر چیزی را در آن بگذارید. با توجه به محبوبیت این دستگاه، به طور کلی برخی از کارشناسان معتقدند که در این نوع یخچال به نسبت فضای اشغال شده، کارایی کافی از نظر و فضا و.. را ندارد.

با این حال قیمت آن ها از مدل درب فرانسوی چند صد دلار کمتر است.

یخچال های Built In

یخچال های تو کار یا داخلی (Built-In)

یخچال فریزر Built In معمولا قیمت گرانتری دارد و به نوعی طراحی شده است تا بتوانید آن را با دکوراسیون آشپرخانه خود سازگار کنید.

یخچال های تو کار یا داخلی (Built-In)

در این نوع یخچال، روی جنبه زیبایی بیشتر تمرکز شده است.

یخچال فریزر کوچک یا مینی (Compact یا Mini)

یخچال فریزر کوچک یا مینی (Compact یا Mini)

برای اتاق خواب، محل کار و سایر مکان هایی که فقط به ابزاری برای نگه داری چند ماده غذایی یا نوشیدنی کوچک دارید، می توانید از این نوع یخچال ها استفاده کنید. ظرفیت آن ها معمولا یک چهارم یخچال های معمولی است و به همان نسبت هم کارایی و مصرف دارند.

همچنین در صورت نیاز به تردمیل هم مطالعه مطلب راهنمای خرید تردمیل ، آشنایی با نکات مهم در خرید تردمیل برای شما کاربردی خواهد بود.

راهنمای خرید یخچال سامسونگ و..، نکات مربوط به درب یخچال ها

علاوه بر کاربرد های هر مدل که اشاره کردیم، به نکات دیگری هم توجه داشته باشید: (برای استفاده بهتر از این نکات، ابعاد آشپزخانه خود را اندازه بگیرید و یخچال مورد نظر را با این ابعاد مطابقت دهید)

درب یخچال شما باید به صورت کامل و بیش از ۹۰ درجه باز شود تا حرکت آزادانه ای اشته باشید.

راهنمای خرید یخچال سامسونگ و..، نکات مربوط به درب یخچال ها

اگر عمق آشپرخانه شما کم است، بدانید که با یخچال هایی که یک درب کامل دارند به مشکل می خورید، زیرا یک درب بزرگ فضای زیادی برای باز شدن می خواهد.

راهنمای خرید یخچال سامسونگ و..، نکات مربوط به درب یخچال ها

بنابراین در آشپرخانه های باریک باید از ساید یای ساید یا درب فرانسوی استفاده کنید که با درب باریک و دو طرفه خود، فضای کمتری را می طلبند.

راهنمای خرید یخچال سامسونگ و..، نکات مربوط به درب یخچال ها

فراموش نشود که افزایش تعداد درب، آپشن های مختلف و.. استهلاک را هم افزایش می دهد و ممکن است هزینه نگهداری یا تعمیرات بیشتری داشته باشند.

راهنمای خرید یخچال ساید و.. : اندازه یخچال ها

حال که تا اینجای مطلب بررسی یخچال با انواع مدل یخچال فریزر های بازار آشنا شدید. اما مورد بعدی اندازه یخچال است. برای انتخاب بهترین مدل یخچال برای شما و انتخاب بهترین یخچال از هر مدل، باید سایز مناسب را خریداری کنید. ابتدا فضای یخچال را به صورت بصری تماشا کنید و ببنید که آیا می توانید به همه قسمت ها به راحتی دسترسی داشته باشید؟

راهنمای خرید یخچال ساید و..، اندازه یخچال ها

طبق نظر اکثر سازندگان، یخچال های بین ۱۹ تا ۲۲ فوت مکعب برای خانواده های ۴ نفره توصیه می شود. به ازای هر فرد اضافی برای این خانواده هم باید ۲ فوت مکعب به این فضا اضافه شود. البته اگر به صورت عمده خرید آخر هفته می کنید، احتمالا به سایزی نزدیک ۳۰ تا ۳۳ مترکعب نیاز داشته باشید. فراموش نکنید که ظرفیت ها اسمی اعلام شده شرکت ها، معمولا از ظرفیت واقعی کمتر (در دسترس) هستند.

همچنین محل نصب را هم در نظر بگیرید. اگر می خواهید یخچال خود را تعویض کنید و یا برای آشپزخانه جدید یخچال بگیرید، فضا را در نظر بگیرید تا در جای دادن یخچال مشکلی نداشته باشید.

راهنمای خرید یخچال ساید و..، اندازه یخچال ها

البته قابل ذکر است که اگر خانواده بسیار پر جمعیتی دارید و یا محصولات زیادی را در یخچال نگه می دارید، بهتر است از یخچال های جداگانه ای استفاده کنید که برای یخچال و فریز از دو دستگاه بزرگ و جدا تشکیل شده اند.

برای خرید یخچال باید به چه نکاتی توجه کرد؟ برچسب انرژی

همانطور که می دانید یخچال فریزر همیشه روشن هستند و باید به صورت ۲۴ ساعته و همه روزه فعال باشند. در نتیجه مصرف انرژی و برق در این دستگاه بسیار مهم است. حتما یخچالی را انتخاب کنید که با مصرف انرژی کم، هم هزینه های شما را در طولانی مدت کاهش دهد و هم با محیط زیست سازگار تر باشد. قبلا در انزل وب برچسب انرژی و اهمیت آن  را به شما معرفی کرده ایم.

برای خرید یخچال باید به چه نکاتی توجه کرد؟ برچسب انرژی

امکانات و ویژگی های جانبی یخچال ها در راهنمای خرید یخچال فریزر دوقلو و..

پس از انتخال مدل و اندازه، نمی توان امکانات جانبی را فراموش کرد. از ویژگی های یخچال خوب می توان به طور معمول دستگاه آبسرد کن روی درب که برای مصرف آب بدون باز کردن درب یخچال کاربرد دارد و همچنین یخساز، اتصال به آب شهری، صفحه نمایش دیجیتال بیرون یخچال و.. اشاره کرد. همگی از امکانات اضافه ای هستند که وجود آن ها می تواند برای شما بسیار کاربردی باشد. البته وجود آن ها قیمت نهایی را هم افزایش می دهد پس بسته به نیاز های خود، یخچال مناسب را انتخاب کنید.

امکانات و ویژگی های جانبی یخچال ها در راهنمای خرید یخچال فریزر دوقلو و..

سایر ویژگی ها و نکات خرید یخچال فریزر، راهنمای خرید یخچال ساید بای ساید و..

  • جنس بدنه: استیل ضد زنگ (Stainless steel) محبوب ترین جنس بدنه است که دوام زیادی دارد. البته این موضوع بسته به بودجه شما هم دارد.
  • سبک دستگیره: یخچال ها در اکثر اوقات بسته هستند و شما بدنه و دستگیره آن را مشاهده می کنید. پس با توجه به سلیقه خود یخچالی را انتخاب کنید که دستگیره آن ضمن زیبایی، امکان باز کردن درب در شرایط مختلف با آن راحت هم باشد.
  • کشو ها و قفسه ها: کشو های غلطکی استفاده راحت تری دارند. قفسه های ریزش از افتادن وسایل جلوگیری می کند. تنظیم ارتفاع قفسه ها هم به شما در جا به جا کردن و قرار دادن وسایل مختلف کمک می کند. فضای درب ها را هم بررسی کنید.
  • سطح نویز و صدا: در بین انتخاب مدل ها مختلف، فاکتور سطح صدا را هم فراموش نکنید تا آرامش بیشتری در آشپرخانه داشته باشید.

یخچال های هوشمند چه طور؟

یخچال های هوشمند ویژگی های جالبی دارد. وجود تبلت لمسی، دوربین و نمایش تصویر و دما و.. در اپلیکشن های این یخچال ها از امکانات جالب آن می باشند. با وجود اینکه وسوسه انگیز به نظر می رسد، اما قیمت بسیار بالاتری هم دارند. همچنین برخی نسبت به امنیت این فناوری هوشمند اطمینان ندارند زیرا به طور مثال در سال ۲۰۱۵ یخچال های هوشمند سامسونگ هک شد و اطلاعات ورود به اکانت Gmail کاربران آن فاش شد.

یخچال های هوشمند چه طور؟

برند یخچال، راهنمای خرید یخچال فریزر ایرانی و خارجی

برند های مختلف و مشهوری مانند ال جی، سامسونگ، بوش، جنرال الکتریک و.. در این حوزه فعالیت دارند. انتخاب برند خوب یا بهترین مارک یخچال فریزر مشکل است و بیشتر باید بر روی مدل خوب تمرکز کرد. اکثر یخچال ها در حدود ۱۰ تا ۱۵ سال کار می کنند اما باید به گارانتی هم توجه داشته باشید. برندی را انتخاب کنید که گارانتی بالایی برای محصولات خود داشته باشد. طبق برخی از نظر سنجی ها انجام گرفته توسط J.D. Power و American Customer Satisfaction Index یخچال فریز های ساید بای ساید و درب فرانسوی برند LG بیشترین رضایت مشتری را کسب کرده اند.

برند یخچال، راهنمای خرید یخچال فریزر ایرانی و خارجی

همچنین برند های مختلف ایرانی هم وجود دارند که می توانید در مورد آن ها و رضایت کاربران نسبت به یخچال های ایرانی هم در فروشگاه های آنلاین جستجو کنید.

از دیگر وسایلی که جهت ایجاد هوای مطبوع و خنک در خانه لازم است، کولر گازی می باشد. در پایان مطالعه مطلب  راهنمای خرید کولر گازی اسپلیت ، پنجره ای ، پرتابل و… را هم فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راهنمایی هایی جهت خرید یخچال به شما معرفی کردیم. از آنجایی که با خرید یک یخچال معمولا تا سالیان زیادی از آن استفاده می شود، پس در انتخاب مدل مورد نیاز و علاقه خود دقت بیشتری کنید. از نظر شما باید به چه نکات دیگری توجه کرد؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و به خصوص تجربیات خود در زمینه یخچال فریزر و نکات فنی خرید یخچال را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات