تغییر سایز عکس ها به صورت گروهی آنلاین و آفلاین

۶ روش تغییر سایز عکس ها به صورت گروهی آنلاین و آفلاین

همه‌ی ما در تلفن همراه خود صدها و شاید هزاران عکس داشته باشیم که شاید سایز آن‌ها مناسب چاپ و یا به اشتراک گذاری نباشد. یکی از مشکلاتی که وجود دارد زمان گیر بودن تغییر سایز گروهی این تصاویر است. امروز با هم ۶ روش تغییر سایز گروهی عکس به صورت آنلاین و بدون نیاز به نرم افزار را بررسی خواهیم کرد.

بهترین نرم افزار و سرویس آنلاین تغییر گروهی اندازه عکس ها

The Best Online Software and Services for Group Photo Resizing

قبلا در انزل وب آموزش تغییر سایز عکس در نسخه های مختلف ویندوز را داده بودیم و همچنین با بهترین نرم افزارهای تغییر سایز عکس در اندروید هم آشنا شده بودیم. امروز با بهترین نرم افزارها وسرویس‌های تغییر سایز گروهی عکس آشنا خواهیم شد. نکته‌ی قابل توجه این است که با تغییر سایز گروهی تصاویر علاوه بر اینکه اندازه عکس تغییر می‌کند سایز فایل هم کم می‌شود و این باعث می‌شود که در فضای کارت حافظه‌ای که تصاویر روی آن ذخیره شده اند هم صرفه جویی شود.

تغییر سایز عکس دسته جمعی در ویندوز

تغییر سایز گروهی عکس‌ها بسیار ساده است کافیست تا همه‌ی عکس‌هایی که مایل به تغییر سایز دسته جمعی آن‌ها هستید را در یک پوشه جدید قرار داده و یک نام برای آن انتخاب کنید.

تغییر سایز عکس گروهی

برای این کار به پوشه‌ی عکس‌های خود بروید و تمام موارد مورد نظر برای تغییر اندازه را انتخاب کنید. اگر نمیدانید که چگونه چندین عکس را به طور همزمان انتخاب کنید، نترسید! روی اولین عکس کلیک کنید، سپس کلید  “CTRL” را نگه دارید و با کلیک بر روی تک تک عکس‌هایی که می خواهید تغییر اندازه دهید، آنها را انتخاب کنید. پس از انتخاب همه آن‌ها، دکمه CTRL را رها کنید و بر روی یکی از عکس‌ها راست کلیک کنید و “Copy” را انتخاب کنید.

تغییر سایز عکس گروهی

اکنون به پوشه‌ای که تازه ایجاد کردید برگردید و با دابل کلیک وارد آن شوید. پس از باز شدن، در یک فضای خالی کلیک راست کرده و  “Paste” را انتخاب کنید تا عکس‌هایی که تازه کپی کرده اید به طور خودکار در آنجا نشان داده شود.

اکنون روی یکی از عکس ها کلیک کنید. سپس دکمه  “CTRL” را نگه دارید و کلید  “A” را فشار دهید. با این کار همه عکس ها به سرعت برای شما انتخاب می شوند. اکنون بر روی یک عکس راست کلیک کرده و گزینه  “Send To” و “Mail Receipient ” را انتخاب کنید. نگران نباشید به آن‌ها ایمیل نمی دهیم!

تغییر گروهی سایز عکس

اکنون پنجره کوچکی برای پیوست کردن پرونده ها نشان داده می شود. سایز مورد نظر خود را برای تغییر عکس در اینجا انتخاب کنید.

تغییر گروهی سایز عکس

پنجره پیشرفت سریع را نشان می دهد و سپس یک باکس ظاهر می شود که هیچ برنامه ای برای استفاده ندارد. اشکالی ندارد – ما به آن احتیاج نداریم! اگر از Outlook یا Thunderbird یا یک برنامه ایمیل دیگر استفاده می کنید، هنگام باز کردن آن را نادیده بگیرید. به کادر جستجوی خود در Windows بروید و٪ temp٪ را تایپ کنید. گزینه ای را برای باز کردن پوشه موقتی خود مشاهده خواهید کرد. پیش بروید و روی آن کلیک کنید عکس‌های تغییر اندازه شما درست در آنجا هستند!

تغییر گروهی سایز عکس

تغییر سایز عکس گروهی در سیستم عامل مک

برای تغییر سایز دسته جمعی تصاویر در سیستم عامل مک تمام عکس‌هایی را که نیاز به تغییر سایز گروهی دارند انتخاب کنید.

روی آنها راست کلیک کرده و “Open with Preview” را انتخاب کنید.

هنگامی که در پیش نمایش هستید، روی “Edit” کلیک کنید و سپس “Select All” را انتخاب کنید.

پس از انتخاب همه تصاویر ، به قسمت “Tools” بروید و “Adjust Size” را انتخاب کنید.

کادر “Scale Proportionally” را انتخاب کنید.

ابعادی را که می خواهید برای تصاویر خود استفاده کنید وارد کنید.

“Save” را بزنید.

نحوه تغییر گروهی سایز عکس با استفاده از PicResize

PicResize تغییر گروهی ابعاد چندین عکس را بسیار ساده می کند! بر روی “Batch Resize” در بالای صفحه یا “Multiple Photos” در سمت راست کلیک کنید.

تغییر سایز گروهی عکس ها

اکنون روی “Add Multiple Pictures” کلیک کنید.

تغییر سایز گروهی عکس ها

همه عکس های مورد نیاز خود را انتخاب کرده و روی “Add” ضربه بزنید. کادر بعدی را مشاهده خواهید کرد. روی “Upload Files” کلیک کنید

تغییر اندازه عکس ها به صورت دسته جمعی

بعد از آپلود همه آنها (مدت زمان انجام این کار بستگی به تعداد عکسهای آپلود شده و همچنین سرعت اینترنت شما دارد) ، باید اندازه مورد نظر خود را برای کاهش آنها و همچنین فرمت محصول نهایی انتخاب کنید ( مانند .JPG یا .PNG). به محض اینکه انتخاب خود را انجام دادید ، روی دکمه آبی رنگ “I’m Done! Resize My Photos!” کلیک کنید.

تغییر اندازه عکس ها به صورت دسته جمعی

پس از این روند تغییر سایز گروهی عکس‌ها درجریان است. آخرین مرحله پنجره ای خواهد بود که به شما بازگو می کند که همه عکس‌ها با موفقیت تغییر اندازه داده اند. اکنون می توانید آن‌ها را در یک فایل فشرده شده روی رایانه خود بارگیری کنید، سپس آن‌ها را بلافاصله از سرورها پاک کنید.

تغییر اندازه عکس ها به صورت دسته جمعی

تغییر اندازه عکس ها به صورت دسته جمعی با استفاده از Bulk Resize

Bulk Resize وب سایت رایگانی است که به شما امکان می دهد حجم زیادی از عکس ها را به سرعت تغییر اندازه دهید. این روش تغییر دسته جمعی سایز عکس بسیار ساده و سریع است و حتی تصاویر شما را در وب سایت یا سرور بارگذاری نمی کند. عکس ها درست در رایانه شما تغییر می کنند!

وارد وب‌سایت Bulk Resize شوید و بر روی دکمه سبز “Choose Images” کلیک کنید.

تغییر اندازه عکس ها به صورت دسته جمعی

پوشه تصویر شما باز خواهد شد و به شما امکان می دهد همه موارد مورد نیاز خود را انتخاب کنید. سپس به صفحه زیر منتقل می شوید:

تغییر سایز گروهی عکس ها

می توانید در اینجا چندین گزینه را انتخاب کنید. اولین گزینه “Scale” است. به شما امکان می دهد عکس ها را به هر میزان درصد که انتخاب می‌کنید، کاهش دهید. بعدی “File Size” است. این گزینه فقط در صورتی مورد استفاده قرار می گیرد که نگران صرفه جویی در فضای کمی در رایانه یا دستگاه خود باشید گزینه سوم “Exact Dimensions” است.

در نظر داشته باشید این ابعاد بصورت پیکسل است نه اینچ! اکیداً پیشنهاد می‌شود از گزینه اول یا سوم استفاده کنید. به محض کلیک بر روی دکمه GO ، عکس‌های شما تغییر اندازه می‌یابد و یک جعبه ظاهر می‌شود و از شما می‌خواهد که در رایانه خود تصاویر نهایی را که در یک پوشه فشرده ذخیره می شود، ذخیره کنید.

تغییر سایز گروهی عکس ها

تغییر سایز عکس به صورت گروهی در ویندوز ۱۰

اگر می خواهید یک تصویر واحد در ویندوز تغییر اندازه دهید، می توانید آن را در برنامه هایی مانند Paint یا Photos باز کنید و دستی تغییر دهید. اما اگر شما نیاز به تغییر اندازه گروهی تصاویر دارید، این روش دستی یک به یک بسیار باورنکردنی و وقت گیر و ناکارآمد است. در حالی که هیچ راه ساده ای برای تغییر اندازه دسته جمعی تصاویر با استفاده از ابزارهای داخلی در ویندوز ۱۰ وجود ندارد، اما نگران نباشید تعدادی ابزار رایگان مخصوص اینکار برای راحتی شما وجود دارند.

یکی از پیشنهادات Image Resizer برای ویندوز است، یک برنامه زیبا که مستقیماً در منوی کلیک راست شما ادغام می شود و تعدادی گزینه قدرتمند برای تغییر اندازه را ارائه می دهد. در اینجا نحوه استفاده از آن آورده شده است که شما نیز مجبور نخواهید شد برای تغییر چند تصویر چند بار کاری را انجام دهید.

ابتدا، برای بارگیری و نصب برنامه به وب سایت Image Resizer for Windows مراجعه کنید و از فروشگاه ویندوز آن را دانلود کنید.

تغییر گروهی سایز تصاویر

پس از نصب، وقتی روی فایل های تصویر راست کلیک کنید گزینه‌های آن را در منو مشاهده خواهید کرد.بیایید نحوه عملکرد آن را با یک مثال نشان دهیم. فرض کنید پوشه ای با شش تصویر JPEG در اندازه های مختلف داریم. می خواهیم همه آن‌ها را تغییر اندازه دهیم تا طولانی ترین ابعاد آنها از ۱۶۰۰ پیکسل بزرگتر نباشد. با نصب Image Resizer برای ویندوز، می توانیم همه پرونده ها را انتخاب کرده ، راست کلیک کرده و Resize Pictures را انتخاب کنیم. این پنجره گزینه های ابزار را به وجود می آورد. چهار گزینه از پیش تعیین شده وجود دارد – کوچک ، متوسط ، بزرگ  و گزینه سفارشی که می توانید در هر ابعادی وارد شوید. مثلا می توتان گزینه Custom را انتخاب کرده و مقدار ۱۶۰۰*۱۶۰۰ پبکسل را وارد کرد. با فعال کردن گزینه Fit ، این اندازه تغییر اندازه داده تا بزرگترین ابعاد آنها بزرگتر از ۱۶۰۰ پیکسل نباشد در حالی که نسبت ابعاد اصلی تصویر را حفظ می کند.

همچنین می توانید Fill را انتخاب کنید، که ضمن حفظ نسبت ابعاد اصلی، کوتاهترین ابعاد تصاویر به اندازه پیکسل مورد نظر شما می رسد. یا Stretch ، که باعث می شود نسبت ابعاد اصلی حذف شود و تصویر را دراز کنید تا دقیقاً نسبت پیکسلی باشد که تعیین کرده اید. اگر با عکس کار می کنید ، بهتر است از گزینه Stretch خودداری کنید، زیرا اگر نسبت پیکسلی که وارد می کنید با تصویر اصلی مطابقت نداشته باشد، باعث تحریف تصویر می‌شود. گزینه های پیش فرض در Image Resizer برای ویندوز برای اکثر شرایط مناسب است، اما اگر به کنترل بیشتری روی تغییر سایز تصاویر بصورت گروهی و تبدیل قالب ها نیاز دارید، می توانید بر روی دکمه Advanced Options در رابط ابزار کلیک کنید.

تغییر اندازه گروهی عکس ها با استفاده از وب‌سایت iLoveimg

وب‌سایت iLoveimg هم یکی از گزینه‌های مناسب و راحت برای تغییر سایز گروهی تصاویر است.

تغییر سایز عکس ها به صورت گروهی آنلاین و آفلاین

با کلیک روی گزینه Select Images تصاویری که می‌خواهید بصورت گروهی تغییر سایز دهید را انتخاب کرده و پس از آن با کلیک روی گزینه‌ی Resize Images سایز تصاویر را بصورت گروهی تغییر دهید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب ۶ روش تغییر سایز دسته جمعی تصاویر را آموزش دادیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید و کاربردی باشد. می‌توانید نظرات و پیشنهادات و تجربیات خود در رابطه با تغییر گروهی سایز عکس را در دیدگاه همین پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

7 سرویس آنلاین ساخت عکس پاسپورت
۷ سرویس آنلاین ساخت عکس پاسپورت
۵ روش تغییر و تنظیم سایز عکس یا ویدیو پست و استوری اینستاگرام
آموزش 5 روش تغییر سایز عکس در ویندوز 10، 8، 7 و..
سریع و کاربردی: آموزش ۵ روش تغییر سایز عکس در ویندوز ۱۰، ۸، ۷ و..

نظرات