کاربرد دکمه Scroll Lock در کیبورد چیست؟

کاربرد دکمه Scroll Lock در کیبورد چیست؟

کلید Scroll Lock که گاه به صورت مخفف شده ScLk ، ScrLk یا Slk در کیبورد کامپیوتر یافت می شود اغلب در نزدیکی کلید Pause قرار دارد. در حالی که امروزه غالبا مورد استفاده قرار نمی گیرد، کلید Scroll Lock در ابتدا با استفاده از کلیدهای جهت دار مورد استفاده قرار می گرفت تا در محتوای باکس متن حرکت کند. همچنین از این روش برای متوقف کردن پیمایش متن یا متوقف کردن عملکرد یک برنامه استفاده شده است. امروز در انزل وب به کاربرد دکمه Scroll Lock در کیبورد می پردازیم.

اسکرول لاک در کیبورد چیست و چه کاربردی دارد؟

?What is Scroll Lock Key and its Usages

مدتها پیش در سال ۱۹۸۱، IBM کیبورد رایانه شخصی خود را منتشر کرد. این مجموعه با مجموعه ای از ۸۳ کلید است که از آن زمان به استاندارد صنعتی تبدیل شده اند. با این وجود، این صفحه کلید در طول ۳۶ سال از زمان تولید تا کنون تکامل یافته است. اکثر آنها به دلیل تحقق نیازهای فناوری، مکان های دکمه ها را تغییر داده یا کلیدهایی را اضافه کرده، ترکیب کرده و یا از بین برده اند.

اما یک کلید هایی در طول تاریخ وجود دارد که علیرغم این که اکثر مردم نمی دانند چه کاری انجام می دهند، ولی کاربر دارند. امروز، کلید Scroll Lock را کاوش می کنیم.

کاربرد اسکرول لاک در کیبورد

دکمه scroll lock در لپ تاپ کجاست

هنگامی که برای اولین بار کلید Scroll Lock اختراع شد، Mice یا ماوس و سیستم عامل های گرافیکی مانند امروز هنوز مورد استفاده نبودند. امروزه هنگام تایپ اسناد، می توانیم از ماوس خود برای اشاره و کلیک بر روی جایی استفاده کنید. در آن زمان، از Arrow Keys یا کلید های اشاره ای یا جهت دار یا پیکان برای جا به جایی مکان برای تایپ کردن شما یا پیمایش صفحه استفاده می شد. فعال کردن کلید Scroll Lock پیمایش را با Arrow Keys یا کلید های اشاره ای غیرفعال می کند و به شما امکان می دهد مکان را در صفحه تغییر دهید.

اما ماوس ها اکنون گسترده هستند، بنابراین چرا کلید هنوز هم وجود دارد و کار اسکرول لاک چیست؟

کاربرد دکمه Scroll Lock

دکمه scroll lock در لپ تاپ کجاست

امروزه دو کاربرد بسیار محبوب برای کلید Scroll Lock وجود دارد:

مایکروسافت اکسل

در اکسل، Arrow Keys بطور پیش فرض در Cells یا باکس های جدول یا سلول حرکت می کنند. با این حال، هنگامی که کلید Scroll Lock اضافه شد، Arrow Keys قابلیت آن را پیدا کردند که کل صفحه را به صورت عمودی یا افقی بچرخند. این امر به کاربران حرفه ای تر این امکان را می دهد تا در هر زمان از هر دو دست روی صفحه کلید استفاده کنند و مدت زمان استفاده از صفحه را کاهش می دهند.

معمولا وقتی سلولی در Microsoft Excel انتخاب می شود و کلید های پیکان را فشار می دهید، انتخاب شما بین سلول های جداگانه حرکت می کند. با این حال، اگر کلید های پیکان را هنگام روشن بودن کلید Scroll Lock، فشار دهید، یک بار یا یک ردیف یا ستون حرکت می کنید. Scroll Lock یک کلید قفل در صفحه کلید است، دقیقا مانند کلید Caps Lock. پس از فشردن، Scroll Lock فعال می شود. برای استفاده از کلیدهای جهت دار برای حرکت بین سلول ها، باید Scroll Lock را خاموش کنید.

کلید Free

یکی دیگر از کاربردهای محبوب برای کلید Scroll Lock ، کلید “Free” یا کلید آزاد است. این بدان معنی است که افراد برای انجام سایر کارکرد ها، کلید را خلاصه می کنند. به عنوان مثال ، اگر می خواستیم یک پنجره جدید در Google Chrome ایجاد کنیم، می توانیم CTRL +SHFT +N را بگیریم یا می توانیم کل میانبر را به Scroll Lock برگردانیم و ذخیره کنیم و آن را در یک کلیک انجام دهم.

کلید Scroll Lock ابزاری قدیمی است که از زمان طلوع کیبورد همچنان یک استاندارد باقی مانده است.

دکمه Scroll Lock در لپ تاپ کجاست؟

اسکرول لاک چیست

کلید Scroll Lock در لپ تاپ اغلب در اطراف کلید Backspace وجود دارد، همانطور که در تصویر مثال در بالا نشان داده شده است. اگر یک لپ تاپ از دو کلید به عنوان یک کلید استفاده می کند، باید کلید Fn را با کلید دوم که می خواهید استفاده کنید فشار دهید. در لپ تاپ، عملکردهای Scroll Lock، Pause و Break معمولا بخشی از یک کلید دیگر هستند و به رنگ آبی هستند.

برای استفاده از این کلیدها، کلید Fn و کلید را با متن آبی که می خواهید استفاده کنید، فشار دهید. در تصویر مثال، Scroll Lock در واقع بخشی از کلید Num Lock است، بنابراین برای اجرای عملکرد Scroll Lock باید کلید Fn و کلید Num Lock را فشار دهید.

کلید اسکرول لاک در کیبورد کامپیوتر من کجاست؟

وقتی صحبت از لپ تاپ ها می شود، استاندارد مشخصی برای کلیدها وجود ندارد. لپ تاپ شما ممکن است همان پیکربندی موجود در تصویر را نداشته باشد. با این حال، همه کیبورد های فیزیکی کامپیوتر همان مراحل ذکر شده در بالا را دنبال می کنند. کیبورد لپ تاپ های کوچک تر و جمع و جور تر ممکن است شامل یک کلید Scroll Lock نباشند. اما در کیبوردهای کامپیوتر معمولا در قسمت بالا سمت راست کیبورد و در محدوده بخش اعداد کیبورد این دکمه قرار میگیرد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز به کار کلید اسکرول لاک پرداختیم. همان طور که مشاهده کردید اسکرول لاک در کیبورد بسیار مهم است. شما از کدام کاربرد کلید Scroll Lock در کیبورد استفاده می کنید؟ می توانید سایر نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه قفل شدن اسکرول را در دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید. همین طور می توانید این مطب را با سایر دوستان خود که به دنبال دانستن درباره اسکرول لاک در کیبورد هستند به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

حل مشکل کار نکردن کیبورد لپ تاپ و کامپیوتر در ویندوز 10
آموزش ۱۱ روش حل مشکل کار نکردن کیبورد لپ تاپ و کامپیوتر در ویندوز ۱۰
ریست تنظیمات موس و کیبورد در ویندوز 10 ، 8 و 7
آموزش ۴ روش ریست تنظیمات موس و کیبورد در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷
18 روش رفع مشکل نشناختن یا کار نکردن موس و کیبورد لپ تاپ و کامپیوتر
۱۸ روش رفع مشکل نشناختن یا کار نکردن موس و کیبورد لپ تاپ و کامپیوتر
10 روش رفع مشکل کار نکردن بعضی از دکمه های کیبورد لپ تاپ و کامپیوتر
۱۰ روش رفع مشکل کار نکردن بعضی از دکمه های کیبورد لپ تاپ و کامپیوتر

نظرات